بی ام وتویوتانیسان

درگ بی ام و M2، تویوتا سوپرا و نیسان Z با گیربکس‌های دستی

در این درگ سه کوپهٔ اسپرت نیسان Z، تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M2 جدید همگی با گیربکس‌های شش سرعته دستی به مصاف هم رفته‌اند.

نیسان نسل جدید کوپهٔ Z را به شکلی اساسی اصلاح کرد و مدل اسپرت جدیدی را به این بخش فرستاد ولی Z جدید با رقبای بسیار قدرتمندی مثل تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M2 مواجه است. حال سم کارلیجن در ویدئوی جدیدی این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند. M2 که جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و با ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید.

تویوتا GR سوپرا ضعیف‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود. این خودرو هم مثل رقیب باواریایی زیر کاپوت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ساخت ب‌ام‌و دارد اما این موتور از یک توربوشارژر استفاده می‌کند و ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. سوپرا با وزن ۱۵۱۶ کیلوگرمی، سبک‌ترین خودروی جمع بوده و کمبود قدرت خود را جبران می‌کند. نیسان Z هم از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد تا بین دو رقیب خود قرار گیرد.

در این ویدئو، سه مسابقهٔ رولینگ و سه درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که می‌توانید نتیجهٔ آن‌ها را در ویدئوی زیر تماشا کنید. صرف‌نظر از عملکرد این سه خودرو در درگ‌ها، سوپرا، M2 و Z نشان می‌دهند که خودروهای اسپرت از همیشه توانمندتر شده و قدرت زیادی را با قیمتی نه‌چندان بالا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. این موضوع یک پیروزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد بود زیرا طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های جذاب و مدرن را پیش رو خواهند داشت. البته در بازار، خودروهای اسپرت ارزان‌تری از این سه مدل مثل هوندا سیویک Si، مزدا MX-5 و شورلت کامارو هم حضور دارند که هر نوع خریداری را راضی خواهند کرد.

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z

GR سوپرا

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۵۱۶ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم
قیمت ۴۱,۰۰۰ دلار ۵۹,۴۴۵ دلار ۶۲,۲۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. AMIN JAFARI

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    نیسان زد بیریخت و مذخرف واقعا ب تمام معنا ابروی اون قدمت نیسان رو برده

    موافقم 9
    مخالفم 47
    1. MohammaD

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      نه که اون دوتا خیلی خوشگلن 😑

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. datsun

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      jdm باز میفهمه این طراحی چه اصالتی همراشه

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. رافائل

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    فیلمبرداری بد بود. شروع و تغییر دنده ها هم مناسب نبود

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      شتابگیری راننده ها با گیربکس دستی افتضاح بودن
      اوتا اصلن برای این نوع گیربکس مهارت نداشتن
      از لگد انداختنای ماشیناشون کاملا مشخص بود دارن هم به ماشینا آسیب میزنن،هم به حداکثر شتاب ماشینا نمیرسن
      درکل رقابتی صد در صد ناشینانه و آماتور بود و قضاوت بر آن نامشخص..

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Tesla

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    هیچکدوم از راننده ها حرفه ای نبودن ( از نحوه دنده عوض کردن هر سه تا معلوم بود که کلا یک سال رانندگی با ماشین دنده ای رو یاد گرفتن ) همچین کانالی که کارش برگزاری مسابقات درگ هست باید راننده حرفه ای می‌آورد

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. Tesla

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    جالبه بدونید بر اساس آماری که car and driver در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده : بیش تر از ۸۶ درصد آمریکایی ها و کانادایی ها ، رانندگی با خودرو دنده ای رو بلد نیستن و بیش تر از ۹۵ درصد مراکز تعلیم رانندگی در این کشور ها فقط گزینه آموزش با خودرو اتوماتیک رو دارن ( توی خارج از ایران به این صورته که اکثرا با ماشین خودشون میرن آموزش میبینن ، البته این گزینه رو هم دارن که اون مرکز تعلیم در اختیارشون ماشین قرار بده ولی در این صورت هزینه خیلی بالا میره ، اگه کسی با ماشین دنده ای که داره بخواد توی این کشور ها گواهینامه بگیره باید ببینه کدوم مراکز به این نوع از ماشین ها آموزش و گواهینامه میدن )

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. R/T

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      درسته

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. پویا

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    ب ام و فقط لوگوش اون دو تا ژاپنی بی لول رو میرزه

    موافقم 19
    مخالفم 46
    1. datsun

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      تو راس میگی

      موافقم 11
      مخالفم 3
  6. اسموکی ناگاتا

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از نیسان زد بیشتر خوشم میاد طراحی رترو باحالی داره و در ضمن نیسان ماشین جدیدی هست و هنوز نسخه نیسمو معرفی نشده باید منتظر اومدن اون هم موند

    موافقم 20
    مخالفم 2
  7. BMW

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و هست هم قدرت بیشتر هم کیفیت بهتر و اینکه قیافه اش بهتر از سوپرا و نیسان بوی

    موافقم 8
    مخالفم 21
  8. حسن

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ب ام و یک دماغ بزرگ هست

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. دیمن

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سوپرا تنها سامورایی ژاپن، بی نظیره

    موافقم 8
    مخالفم 8
  10. Reza Waffen SS

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    سوپرا انتخابم اونم فقط به خاطر زیباییش

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. ارمین

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    توی درگ بین دنا پلاس با تارا دنا پلاس برد متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدامین

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستانی که به bmw گفتن زشت خدمتتون باید بگم سوپرا بجورایی دست پخت bmwس نظرتون چیه

    موافقم 1
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا