بی ام و

تخت گاز با بی ام و M3 نسل E46 گیربکس دستی در اتوبان

ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۶ به تولید M3 نسل E46 پایان داد و بنابراین هم‌اکنون یافتن یک نمونهٔ تمیز از این خودرو دشوار خواهد بود. این کوپهٔ اسپرت متعلق به زمانی است که طراحی‌های باواریایی‌ها اصلاً بحث‌برانگیز نبود و خوشبختانه اثری از جلوپنجره‌های عظیم دیده نمی‌شد. حال ویدئوی جدیدی که در اتوبان گرفته شده است، یک نمونهٔ بکر از این خودرو را نشان می‌دهد که راننده کاملاً آن را تحت‌فشار قرار داده و دنده‌های گیربکس شش سرعتهٔ دستی را پشت سرهم تعویض می‌کند.

دیدن رسیدن خودروهای قدیمی به حداکثر سرعت خود حس واقعاً نوستالژیکی دارد زیرا در آن سال‌ها زیر کاپوت M3 پیشرانهٔ شش سیلندر خطی تنفس طبیعی قرار می‌گرفت که S54 نام داشت. این موتور هنوز هم صدای شگفت‌انگیزی دارد که نشان می‌دهد توربوشارژرها و فیلترهای ذرات بنزین چطور دوران خوش تنفس طبیعی را از ما گرفتند. در این ویدئو می‌توان M3 نسل E46 را دید که با دنده پنج تا دور ۸ هزار rpm پیش می‌رود و در این حالت به سرعتی در حدود ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این یکی از ۸۵ هزار دستگاهی است که از M3 نسل E46 ساخته شد و بدون کمک توربوشارژر بیش از ۳۴۳ اسب بخار قدرت داشت. هرچند جانشین امروزی این ماشین یعنی نسل G80 بسیار قوی‌تر است اما نباید فراموش کرد که وزن بسیار سنگین‌تری هم دارد. نسل کنونی M3 حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که تقریباً ۲۰۰ کیلوگرم از E46 بیشتر است. این در حالی است که وزن M3 CSL نسل E46 به میزان قابل‌توجه ۱۱۰ کیلوگرم نسبت به نسخهٔ معمولی کاهش یافت و به تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم رسید.

به همین دلیل، برخی معتقدند این خودرو اوج ب‌ام‌و است و هرگز تکرار نخواهد شد که تا حد زیادی حق دارند. البته یک M3 هیجان‌انگیزتر در راه است زیرا طی هفته‌های آینده نسخهٔ CS این ماشین با قدرت بیشتر و وزن کمتر نسبت به M3 کامپتیشن معرفی خواهد شد. البته عرضهٔ M3 CS جدید صرفاً با گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک احتمالاً طرفداران متعصب باواریا را ناراحت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    عشق و لذت خالص با M3 E46 افسانه ای 🇩🇪👌🏼

    موافقم 104
    مخالفم 4
    1. sina7

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (435 ديدگاه)

      دیگه همچین چیزی تکرار نمیشه
      واقعا لقب افسانه ای که فرمودین برازندشه

      موافقم 32
      مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    به به چه ماشینی
    عشق خالص تو یه کلام

    موافقم 77
    مخالفم 4
  3. Siyavash

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    با روح و روانم بازی کرد….اگه یک روز از عمرم مونده باشه حتما این ماشینو از زیر سنگم شد پیدا میکنم و میگیرم…عاشقشم..

    موافقم 68
    مخالفم 4
    1. فرزاد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میخری إن شاءا…🙏

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. Royal Driver

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    یکی از خالص ترین و معرکه ترین ام۳ هاست این E46, یک بیمر وحشی و تمام عیار! فقط رخش رو ببینید انگار میخواد هر لحظه حمله کنه! Old is gold

    موافقم 58
    مخالفم 3
    1. ❤BMW❤

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      صداش لالایه
      عشق فقط بی‌ام‌و ؛ اون بی‌ام‌و m3 cs هم عالیه البته که یه m3 قبلا به این اسم معرفی شده بود (سدان) ولی واسه این شوقم خیلی زیاده
      جلوش انگار داره به رقبا می‌خنده و میگه : از آن نترس که های و هوی دارد ، از آن بترس که سر به کوی دارد
      واقعا جمله آخرت عالی بود
      old is gold
      راستی ، از بی‌ام‌و سری ۵ خبری نشد؟

      موافقم 24
      مخالفم 4
  5. ساسان

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    غربیلک فرمونش چقد خوشدستو خوشفرمه با اینکه قدیمیه.
    یکی از موفقترین خودروهای اسپرت تاریخه

    موافقم 37
    مخالفم 2
  6. مهران

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    افسانه ی باواریا👌😍
    زمان داره جذاب ترش میکنه

    موافقم 32
    مخالفم 1
  7. دوستدار خودروی برقی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    اینا تو باغ اروپا چرا تیر چراغ برق ندارن؟

    موافقم 10
    مخالفم 23
  8. Bmwgg6

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    عاشقشم ❤️❤️ مخصوصا مدل csl

    موافقم 16
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    از دوستانم e46کوپه330 گیربکس دستی بصورت شخصی پلاک شخصی وارد کرده بود چند سال پیش باهاش تجربه سواری داشتم واقعا بی نظیر بود و لذت ناب رانندگی رو باهاش تجربه کردم و فهمیدم شعار بی ام و بی جهت نبوده
    غرش موتور۳لیتری شیش سیلندر واقعا جذاب بود
    هندلینگش توی پیچ ها بی نظیر
    کیفیت رنگ نقره ایش بعد از گذشت چندین سال واقعا درجه۱و دست نخورده بود
    این ماشین سفارش کانادا بود و از گرمکن فرمون و گرمکن صندلی بهره میبرد ک توی آب و هوای ارومیه به خوبی کارمیکرد
    مصرف بنزینش هم جذاب بود مخصوصا وقتی حرکت آمپر رو میتونستی ببینی وقت تخته کردن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  10. فرشاد

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ما رایت الا جمیلا!!!!♥️♥️♥️♥️♥️

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. امیرحسین

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط E30

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. Ali

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ای جان ❤️

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. پدرام

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا ماشین زیباییه
    شایدم به خاطر این خیلی زیبا به نظر میرسه که حاطرات خوبی ازش تو ذهنمونه
    مثل نیدفوراسپید mostwanted اصلی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    وقتی این ماشین رو می بینم ( خصوصآ اون ویدیوی آخر) کلا خستگی من رو از بین برد.
    از بس که این اسطوره تو همه نظر خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. اردلان

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بعد از این همه سال بدون هیچ مشکلی تا ۸هزار موتور دور میگیره
    چقدر خفن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    عالی بود 👌M3 E46 اسطوره ی بی تکرار بی ام و. خود بی ام و هم دیگه نمیتونه m3 E46 رو بسازه 🥲.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا