بی ام و

M5 CS در برابر M 1000 RR، درگ محصولات دوچرخ و چهارچرخ بی‌ام‌و M

ب‌ام‌و برای اولین بار، ب‌ام‌و نسخهٔ CS را برای M5 ارائه کرده است. این وحشی‌ترین نسخهٔ M5 محسوب می‌شود و مدلی تولید محدود برای مدل ۲۰۲۲ است. این سوپرسدان آلمانی ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سریع‌ترین ب‌ام‌و حال حاضر بازار به‌حساب می‌آید؛ اما آیا M5 CS می‌تواند حریف اولین سوپربایک ب‌ام‌و M شود؟ کارواو در جدیدترین درگ خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

این موتورسیکلت که M 1000 RR نام دارد، درواقع مدلی مسابقه‌ای است که مجوز تردد در جاده‌ها را خواهد داشت. این سوپربایک آلمانی با تنها ۱۹۲ کیلوگرم وزن، ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر تولید می‌شود. نسخهٔ جدیدتر M 1000 RR به‌زودی با شاتون‌های بلندتر و سبک‌تر راهی بازار خواهد شد و هرچند نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد از نسخهٔ قبلی است اما همچنان موتورسیکلت فوق‌العاده سریعی به‌حساب می‌آید.

بااین‌حال از سوی دیگر، M5 CS بسیار قوی‌تر از برادر دوچرخ خود است زیرا پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته هرچند این خودرو کاهش وزنی را نسبت به M5 کامپتیشن تجربه کرده اما هنوز هم با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن بسیار از سوپربایک M سنگین‌تر است؛ بنابراین، نسبت قدرت به وزن M 1000 RR بسیار از M5 CS بهتر است اما آیا در مسابقهٔ واقعی هم شاهد همین برتری خواهیم بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M5 CS

M 1000 RR

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۱.۰ لیتری I4
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۲۱۲ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۱۱۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته سکوئنشال
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۲ کیلوگرم
قیمت ۱۴۰,۷۸۰ پوند ۳۵,۰۰۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    تو رولینگ اول RR با ترمز کردنش تحقیر کرد مت واتسون رو 😂 جالب بود هیجان مسابقه از توی موبایل قابل لمس بود 🤌🏼

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۰
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (717 ديدگاه)

    سوپربایک باید به جنگ ماشین فرمول یک بره
    قدرت بالا وزن پایین، مثل گلوله شلیک می شه

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4347 ديدگاه)

      جناب اشتری یه نکته جالب وجود داره اینه که
      در نبرد بین موتورای موتو جیپی و فرمول یک
      به خاطر اینکه درگ خیلی کمتری تولید میکنن تو خط مستقیم خیلی سریعتر هستن از فرمول یک ها..

      تو پیست ردبول رینگ ماشینای فرمول یک بدون drs به سرعت حدود ۳۴۰ الی ۳۴۵ کیلومتر میرسن درحالی که موتو جی پی ها به ۳۶۰ کیلومتر در ساعت میرسن..
      .
      ولی تفاوت اصلی در پیچ هاست که ماشینای فرمول یک تمام اختلافی که افتاده رو جبران میکنن و جلوتر میوفتن..
      در مجموع ماشینای فرمول یک پکیج سریعتری از موتو جیپی ها و سوپر بایک ها هستن

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۲
      1. Farzad

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2571 ديدگاه)

        ولی به نظرم هیجانی که راننده های موتو جی پی تجربه میکنن خیلی بیشتر از راننده های فرمول یکه ، اون کج شدن وحشتناک سر پیچ ها و خطرناک بودنش و همونطور که میدونی پیشرفته ترین سوپربایک هایی که از سوی موتورسیکلت‌سازی‌ها به بازار مصرف عمومی جهان عرضه می‌شن در مقایسه با تکنولوژی که در موتورهای مسابقات موتوجی‌پی به کار گرفته می‌شن چند گام عقب‌تر هستند و درباره فرمول یک هم همین طور . فرمول یک موتوجی پی رو در پیست شکست داده اما در دنیای خیابون قضیه بر عکسه .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    2. amir1400

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (494 ديدگاه)

      البته آقای اشتری ، تسلا مدل s پلد تونسته هم تو رولینگ و هم از حالت ایستاده ب ام و s1000rr و کاوازاکی نینجا h2r رو شکست بده

      موافقم ۵
      مخالفم ۲۶
      1. Amir

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (119 ديدگاه)

        لینک ویدیو شو دارید؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. amir1400

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (494 ديدگاه)

          برو چنل درگ تایمز تو یوتیوب میبینی ، تسلا پلد ۴۰۰ متر رو ظرف ۹/۳ ثانیه میره یعنی تو ۴۰۰ متر هیچ سوپربایکی نمیتونه حتی بهش نزدیک بشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۹
        2. Carbonado Aventador

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (4347 ديدگاه)

          خیلی سادس..
          اس پلد ۴ تا چرخ داره
          موتور دوتا چرخ!!
          موتور باید کلی مراقب بود که تک چرخ نزنه تو شروع حرکت ولی اس پلد مشکل تکچرخ زدن ندارع…
          پس تو مسافت ۴۰۰ متر اس پلد سریعتره
          .
          ولی تو رولینگ امکان نداره بتونه پا به پای سوپر بایک بره..
          زمانی که نینجا h2r به سرعت ۴۰۰ کیلومتر میرسه اس پلد به زور به ۲۷۰ ۸۰ کیلومتر رسیده!!!

          موافقم ۹
          مخالفم ۱
  3. Dna

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    ۳۵ هزار تا میدی تقریبا پرفورمنسی مث کونیگزرگ وان رو حس میکنی تو هوای آزاد
    اگه هزینه نگهداری حالا چه بیمه و استهلاک بالا نباشه عالیه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۰
  4. مهران

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    لعنتی این M5 چقدر جذابه👌

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. TML BN

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (934 ديدگاه)

      ولی متأسفانه هر نسل داره از جذابیتش کم میشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درسته موتور سریع تره ولی حس رانندگی با ماشین یه چیز دیگست

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  6. PURIYA

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خدای من این موتور اونقدر قویه که تو سرعت بالا هم تک چرخ زد ولی انصافا هم m5 خوب پا به پاش اومد اگه تقویت بود حتما میگرفتش باید اون نسخه ای رو می اوردن که پورشه ۹۱۱ رو زد

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      همین بود که توربوs رو نابود کرد

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. ❤BMW❤

        ۱۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (319 ديدگاه)

        یعنی این m5 cs عجب چیزیه که توربو اس رو زده !!!!!!!
        واقعا چیز هیولایی هست

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  7. meysam

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    من نه موتور سنگین روندم نه ماشین پرفورمنس (ترک موتور سنگین نشستم)
    ولی ماشین و موتور معمولی هر دو رو داشتم (پراید و هوندا ۱۲۵)
    به تجربه من تو هوای آزاد و خوب، موتور هیجان و لذت بیشتری داره نسبت به ماشین

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2571 ديدگاه)

      صد در صد ، وقتی با ماشین ۱۱۰ کیلومتر در ساعت میری چیز خاصی احساس نمیکنی ولی وقتی همین سرعتو با موتور سیکلت میری به طور خالص و واقعی میفهمی ۱۱۰ کیلومتر یعنی چی حالا فکر کن با یه سوپربایک بیشتر از ۳۵۰ تا بری ، اوج هیجان و لذت و البته خطر .

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  8. meysam

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    موتور سواره خیلی اینکاره نبود
    وگرنه با سوپر بایک خیلی خوب دریفت میزنن
    تو یوتوب پره کلیپاش

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. Farzad

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2571 ديدگاه)

    لطفا از سوپربایک ها و همچنین کامیون ها بیشتر مطلب بزارید .

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا