بی ام وپورشهمرسدس بنز

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه، پورشه پانامرا توربو و مرسدس AMG GT63 S همگی خودروهای بسیار سریعی هستند اما حالا با تیونینگ و قدرتی بین ۷۴۰ تا ۸۰۰ اسب بخار به مصاف هم رفته‌اند.

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات خودروها داشته باشیم. زیر کاپوت ب‌ام‌و یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در حالت استاندارد ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نمونهٔ حاضر در درگ این اعداد به ۸۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده‌اند تا M8 قوی‌ترین خودروی گروه لقب گیرد. هزینهٔ این تیونینگ حدود ۷,۷۰۰ دلار بوده است.

خودروی بعدی پورشه پانامرا توربو است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. خروجی این پیشرانه با تیونینگ به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هزینهٔ این کار تنها ۲,۵۰۰ دلار بوده است. در آخر هم به مرسدس AMG GT63 می‌رسیم که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن در حالت استاندارد ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما با تیونینگی که حدود ۲,۵۰۰ دلار هزینه داشته، این اعداد به ۷۴۰ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر رسیده است.

حال سراغ تماشای رقابت جذاب این سه سوپرسدان تیونینگ شدهٔ آلمانی می‌رویم. در اولین درگ مرسدس پیروز شد اما دلیل این پیروزی مشکلی بود که در تعویض دندهٔ ب‌ام‌و پیش آند و آن را عقب انداخت. به همین دلیل، درگ دوباره انجام شد و این بار M8 به پیروزی رسید و مرسدس و پورشه هم به ترتیب دوم و سوم شدند. سپس رانندگان برای سومین تلاش به خط شدند و دوباره مرسدس پیروز شد زیرا ب‌ام‌و بازهم با مشکل تعویض دنده مواجه شد.

ازآنجایی‌که مشخص نبود برندهٔ واقعی کدام خودرو است، دو مسابقهٔ درگ دیگر هم برگزار شد که در اولی M8 به پیروزی رسید اما در دومین AMG برنده شد و نشان داد که عملکردی نزدیک به رقیب باواریایی دارد. رقابت مرسدس و ب‌ام‌و آن‌قدر نزدیک بود که هردو در پایان ۴۰۰ متر تایم ۱۰.۹ ثانیه را ثبت کردند درحالی‌که پورشه هم با اختلاف تنها ۰۱ ثانیه پشت آن‌ها قرار داشت. سپس چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد و ب‌ام‌و توانست دو رقیب خود را مغلوب کند. در آخرین مرحلهٔ یعنی آزمایش ترمز هم پورشه بالاخره یک پیروزی کسب کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (953 ديدگاه)

    عاشق هرسه شونم ❤❤❤

    موافقم 13
    مخالفم 2
  2. Mosi

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بنازم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. فرشاد

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    عالی یود هرسه درخشیدن
    اما پورشه رو میدادن دست فرهاد یکتا بازین بهتر تیون میکرد این چه تیونی بود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. سبحان‌

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یدونه بوسید ایر لطفاً

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Zz

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      😘😂

      موافقم 9
      مخالفم 2
  5. سبحان‌

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ببخشید لوسید

    موافقم 3
    مخالفم 6
  6. ali_x76

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    اینکه با هزینه‌ای بین ۲ تا ۸ هزار دلار میشه همچین قدرتی از این سوپرسدان‌ها گرفت نشون میده کمپانی برای پاس کردن قوانین الایندگی مجبور شده خودروها رو محدود کنه و تیونرها به راحتی با حذف محدود کننده، به همچین قدرتی میرسه.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. B

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (349 ديدگاه)

      اصلا احتمال نمیدی ممکنه این تیون ها استهلاک موتور رو بالا ببرن؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم 😍

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. ar-ma-n

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      پژو 308 گزینه خوبی هست 😂❤

      موافقم 8
      مخالفم 1
  8. خسته

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بسیار زیبا و ماندگار در صنعت خودرو

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. پیام

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1534 ديدگاه)

    مرسدس رو به همه ترجیح میدم

    موافقم 9
    مخالفم 9
  10. مهدی دهقانی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    جدیدا کاروو تایمای افتضاح میزنه اینا استوکشون تایم بهتری دارند

    موافقم 4
    مخالفم 4
  11. بهنام

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (822 ديدگاه)

    پانامرا

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. ar-ma-n

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب سخته واقعا bmw یجور پورشه با اون انجین یجور بنزم ک هم میدونن بنزه !!

    واقعا درگ خوبی بوده این یکی 😍

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. Dark Knight

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    این چه تایم های مزخرفی بود ! شبیه اون درگ ۹۱۱ توربو ۱۰۰۰ اسبی با تسلا plaid شد که تایم ۹۱۱ کلا ۰/۱ ثانیه بهتر از نسخه استوک بود !! همین m8 استوک همیشه بین ۱۰/۸ تا ۱۱ بوده یا gt63 هم همین حدودا ولی اینا با ۱۰۰ اسب بیش تر هم همین تایم رو زدن ! یا ایراد از شرایط پیست بوده یا ماشین ها سالم نبودن و گرنه غیر از این نمیشه دلیلی پیدا کرد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. ali

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بیمر کلا تعطیل اصولی تیون نشده تو لانچ مشکل داشت

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. sadra gholami

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اینکه پورش یکی از بهترنی ترمز های جهان رو داره درش شکی نیست
    ولی از همه عقب تر هم بود.
    اما بازم زیاد تفاوتی دیده نمیشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. رامتین

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    هر سه عالی اند و بنظرم در یه سطح. گرچه خودم m8 را جذابتر میبینم.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  17. BMW

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بنازم بی ام و رو نه برای خودش برای طراحیش که واقعا دوست دارم🥲😁🙏

    موافقم 8
    مخالفم 0
  18. M power

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    اگه بگم بیمر رو دوس ندارم دروغ گفتم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. M8

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من عاشق m8 coupe هستم. ولب در کل تیون هر سه ماشین چنگی به دل نمیزنه. من m8 رو میدم level Performance تیون کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا