بی ام ولندروور-رنجروور

دوئل بی‌ام‌و X7 و رنجروور

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیست‌ویکم، شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور

مجموع آراء: ۱۴۵۷

آراء کادیلاک: ۹۸۱

آراء لینکلن: ۴۷۶

پیروز دوئل: کادیلاک اسکالید با کسب ۶۷ درصد از کل آراء

ب‌ام‌و X7

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۴,۱۶۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۴,۹۴۰ دستگاه

فروش هفت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۷۴۷ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری بسیار نرم و راحت، پیشرانه‌های نرم و قدرتمند حتی در نسخهٔ پایه، شتاب خوب با هر پیشرانه‌ای، کابین لوکس و باکیفیت و مثل کتابخانه ساکت، تکنولوژی‌های پیشرفته، رانندگی لذت‌بخش، پرفورمنس چشمگیر در نسخهٔ آلپینا

نقاط منفی: کابین کوچک‌تر از رقبا با فضای محدود در ردیف سوم صندلی‌ها، بادی‌رول خیلی زیاد خصوصاً در پیچ‌ها، طراحی بحث‌برانگیز پس از فیس‌لیفت، تا شدن برقی صندلی‌ها خیلی کُند انجام می‌شود

چکیده: با وجود محدودیت فضا در داخل، X7 یک شاسی‌بلند بزرگ و مجلل با پیشرانه‌های دلپذیر است و با اینکه بزرگ‌ترین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود اما همچنان رانندگی راضی‌کننده‌ای دارد

رنجروور

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱

پلت‌فرم: MLA-Flex جگوار-لندروور

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۸,۶۱۵ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵,۶۵۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۷,۳۸۰ دستگاه

فروش هفت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۳,۴۹۱ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و چشم‌نواز، کابین باشکوه و مجلل، پیشرانه‌های قدرتمند و نرم با نسخهٔ هیبریدی کم‌مصرف، فرمان گیری چرخ‌های عقب، ارائهٔ نسخه سه ردیفه، گزینه‌های فراوان برای تریم‌های داخلی، سواری نرم و راحت

نقاط منفی: قیمت پایهٔ شش‌رقمی، فضای سر تنگ در صندلی‌های ردیف سوم، بادی‌رول زیاد، ارائهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی فقط در تیپ پایه، آپشن‌های گران‌قیمت، نیاز به اثبات قابلیت اطمینان دارد

چکیده: نسل جدید رنجروور خودرویی زیبا، شیک، مجلل و به‌طورکلی تمام چیزی است که یک شاسی‌بلند لوکس پرچم‌دار باید باشد

مقایسهٔ مشخصات فنی

رنجروور P530

ب‌ام‌و X7 M60i

پیشرانه۴.۴ لیتری V8۴.۴ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۵۳۰ اسب بخار۵۳۰ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۴.۲ ثانیه۴.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۲.۷ ثانیه۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۳.۰ لیتر ترکیبی۱۳.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی۲۶۵ گرم/کیلومتر۲۹۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک۹۰ لیتر۸۳ لیتر
وزن۲۵۱۰ کیلوگرم۲۵۷۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۳۷۰۰ کیلوگرم۲۷۰۰ کیلوگرم
طول۵,۰۵۲ میلی‌متر۵,۱۷۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۹۹۸ میلی‌متر۳,۱۰۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار۷۲۵ لیتر (پنج‌نفره)۳۴۰ لیتر (هفت‌نفره)
ظرفیت سرنشین۴ یا ۵ یا ۷ نفر۶ یا ۷ نفر
قیمت۱۲۴,۲۷۵ دلار۱۰۴,۰۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

    1. MC20

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      به به … دیسا رو بگردم … ترور شخصیت هرکسی یا هر چیزی تلخه و ناجوانمردانه ولی متاسفانه هنوز هم اتفاق می افته حتی در کشورهای به اصطلاح مهد دموکراسی … اینم بگم من با این نیت این کامنت رو نگذاشتم { خودم عاشق ایووک هستم } … خودمم وقتی این عکس ها رو دیدم ناراحت شدم … ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها … امیدوارم روزی برسه که دیگه کسی نتونه یک ماشین ایتالیایی زیبا و یک ماشین انگلیسی پر غرور و اصیل رو به غیر قابل اعتماد بودن متهم کنه … اون روز دیگه ما هم همه جا سرمون بالاست …

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۰
    2. Royal Driver UK 70

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (281 ديدگاه)

      اینا مال قدیمه، شاید لندرور و جگوار تو سال ۲۰۱۸ دیسلایک زیادی بخاطر خرج بالا و غیرقابل اعتماد بودن خوردن اما خیلی‌ها دوست دارن این ماشینارو. الان هم دارن رو مشکلات رو حل میکنن ولی هنوز خیلیا فکر میکنن رنج روور قابل اعتماد نیست.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
      1. مانی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2378 ديدگاه)

        من با شک و تردید به رنجرور رای دادم
        مهمترین دلیل این بود که دیدم موتور بیمر روشه
        و کلی‌ عیب و ایراد رنجروری رو کم میکنه

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
  1. بی خیال اسم

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    انتخاب سختیه
    بیشتر فکر کنم انتخاب در اینجا به ظاهر هست
    آخه هردوتا مشخصات فنی یکی هست

    بچه ها انجین هاشون مشترک نیست؟

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مشترکه

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۰
      1. بی خیال اسم

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (193 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4192 ديدگاه)

      رنجروور انتخابم

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۸
    3. پارسا

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      معمولا به بی ام و رای میدم ولی این رنجروور خیلی خوشگله چه عقب چه جلو چه داخل از بی ام و بهتره

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۳
  2. AmirAli

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    رنجرور 😍

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۷
  3. سوشیانت

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (305 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی انتخابم بی ام و چون موتورش ساخت خودشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴۹
  4. فريد

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (318 ديدگاه)

    رنج

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۸
  5. meysam

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3355 ديدگاه)

    BMW اگه اون ابروی بالای چراغا رو نداشت و چراغای اصلی رو کمی می‌کشید بالاتر خیلی عالی میشد

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  6. بهراد

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (211 ديدگاه)

    یک ماشین با قیافه های مختلف. انتخاب سختیه من خودم ظاهر X7 رو بیشتر میپسندم ولی رنجرور مصرف سوختش بهتره و حجم صندوقش بهتره. بشخصه با توجه به قیمت X7 انتخابم ولی رنجرورم خیلی خوبه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۴
  7. Pedram7

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    شاید باورتون نشع ولی من از نسل جدید هردو خیلی از قبل بیشتر خوشم میاد
    مخصوصا x7

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  8. ARMAN سابق

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    از بین این دو تا رنجروور به عنوان به اس یووی لوکس خیلی گزینه لوکس تری هستش
    هر وقت اینو میبینم واقعا یه ماشین لوکس برام تداعی میشه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
  9. مازیار

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    همیشه گفتم که رنجروور _ خصوصا مدل SV _ تنها عضو کلاس مختص خودش هست (یه جورایی مثل جی واگن) و مقایسه اش با ماشینهای دیگه خیلی کامل درست و منصفانه نیست

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  10. Si

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    خدایی سخته من که رای نمیدم

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  11. Royal Driver UK 70

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (281 ديدگاه)

    قلعه بریتانیایی! چهره خوش قواره.اشرافی با اصالت👍💪

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۷
  12. امین

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    قطعا رنجرور

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۶
  13. Sobhan

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    با طراحی قبلی بی ام و بیشتر حال میکردم 🙌اگه مدل قبلی بود صد درصد به اون رای میدادم ولی اینجا رنجرور برای من با کلاس تر و شیک تر بنظر میرسه و بیشتر باهاش حال میکنم

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  14. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    چشم بسته میگم رنجروور ،

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
  15. JDM lover

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    رنجروور انتخابمه
    فینال رنجروور و اسکالید میفتن به هم انتخاب سخت میشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  16. A.A.S

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فنی که یکسانه رنجروور شیک و اشرافی تره اینجا انتخابم رنجروور

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  17. Reza

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ب ام و 👍👏

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  18. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    مشخصات فنی که یکیه
    رنجرور هم با توجه به بررسی ها و چیزایی که میگن ، رنجرور یه چیز متفاوت از بقیه اس، حسش متفاوته
    واقعا یه چیز عجیبیه این

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  19. SRT

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    رنجروور عالی نواخته

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  20. ماکان

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    سلام . من X7 را انتخاب می کنم .

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
  21. Erfan

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    خیلی جالبه برای رنجروور قیمت پایه ۶رقمی جز معایب حساب شده اما برای x7قیمت پایه ۶رقمی جز معایب حساب نشده؟
    و عجیبه که هر دو یه موتور یکسان دارند و وزن تقریبا برابر ماشین ها اما مصرف سوخت و آلایندگی x7بیشتره.
    به هر حال x7از نمای عقب جذاب و با نمای جلوی خودش هرچی خوبه داره رو خراب می‌کنه و با این طراحی قافیه رو در زیبایی به حریفش می‌بازه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. امیر دهقان

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (576 ديدگاه)

      قیمت پایه X7 با موتور شش سیلندر از حدود ۷۹ هزار دلار شروع میشه اما قیمت پایه رنجروور با موتور شش سیلندر از حدود ۱۰۶ هزارتا
      مصرف بهتر رنجروور هم بنظر میاد بخاطر آئرودینامیک بهتر باشه چون ضریب درگ رنجروور ۰.۳۰ و ب‌ام‌و ۰.۳۶ هست

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  22. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1225 ديدگاه)

    در کل بهترین و جذابترین خودروی این گروه بدون شک رنجروور هست

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۷
  23. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    رنجرور همه جوره بهتر هست و در خودرو های لوکس باید از نظر اپشن هم مقایسه بشه که رنجرور اینجا هم برگ برنده داره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  24. Porsche

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (943 ديدگاه)

    هر دو خوب هستن
    اما من رنجروور رو انتخاب میکنم
    بسیار زیبا و اشرافی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  25. Saman

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (152 ديدگاه)

    BMW کاملا برتر. قابلیت اطمینان و کیفیت کلی رنجروور برابر با خودروهای ایتالیائی بی کیفیت از قبیل فیات و مزراتیست.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۷
    1. England

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      جوک زیبایی بود ممنون از نظرت😆

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  26. پدرام

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ب ام و با این دیزاین قشنگ ۳ چهار سال دیگه دمده میشه اما رنجروور با این استایل ۱۵ سال دیگه هم ببینی اش جذابه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  27. یوسف

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (586 ديدگاه)

    این یادتون باشه روی فرغون هم میشه موتور جت گذاشت اما طراحی رو نمیشه زیاد دست کاری کرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا