بی ام وهوندا

چرا باید بجای بی‌ام‌و M235i گرن کوپه، هوندا سیویک تایپ R خرید؟

زمانی که ب‌ام‌و M235i گرن کوپه برای اولین بار به بازار آمد، طرفداران انتظارات زیادی از آن داشتند. این خودرو به‌اندازهٔ کافی سریع بود، کابین زیبایی داشت و ارزان‌ترین محصول M پرفورمنس به‌حساب می‌آمد اما هرگز در هیچ قسمتی عالی نبود. در این کلاس همچنین خودروهای بهتری مثل مرسدس A35 AMG و فولکس‌واگن گلف R هم وجود داشتند ولی حالا خودروی جدیدی به این بخش از بازار وارد شده که می‌تواند هیچ دلیلی برای خرید M235i باقی نگذارد. این ماشین نسل جدید هوندا سیویک تایپ R است.

البته طرفداران دوآتشهٔ باواریایی ممکن است ایدهٔ خرید یک هوندا بجای ب‌ام‌و را مسخره کنند ولی تایپ R جدید با کسی شوخی ندارد. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچ‌بک داغ ژاپنی ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته درحالی‌که هوندا محرک جلو است، ب‌ام‌و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد اما تایپ R یک مزیت بزرگ نسبت به رقیب باواریایی دارد که آن برخورداری از گیربکس دستی است.

M235i صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسین ارائه می‌شود که با تعویض دنده‌های سریع، نرم و به‌موقع، گیربکس بسیار خوبی است اما لذت و درگیری رانندهٔ آن با گیربکس دستی هوندا قابل‌مقایسه نخواهد بود. این شرکت ژاپنی دهه‌ها است که بهترین گیربکس‌های دستی دنیا را تولید می‌کند و تایپ R جدید هم یکی از بهترین‌های آن‌ها را دارد. در بخش هندلینگ هم بررسی‌هایی که از سیویک منتشر شده خبرهای خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود فرمان خودرو عالی است، سواری نسبت به نسل قبلی نرم‌تر شده، تعادل و هندلینگ فوق‌العاده است و پیشرانه صدایی عالی دارد.

این در حالی است که M235i گرن کوپه هیچ‌کدام از این موارد را ندارد. این خودروی بی‌حس و بی‌روح است و مصنوعی‌ترین صدای پیشرانه و اگزوز را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد. در این ب‌ام‌و همه‌چیز برای چرت زدن راننده پشت فرمان فراهم خواهد بود. علاوه بر این، سیویک تایپ R ظاهر زیباتری هم دارد. البته کل خانوادهٔ سیویک زیبا هستند اما تیپ R فوق‌العاده جذاب بوده و مثل یک خودروی اسپرت جدی به نظر می‌رسد. کابین سیویک هم با داشبورد افقی، آمپرهای جالب و یکی از بهترین دسته‌دنده‌های دنیا، بسیار عالی است. هوندا همچنین همیشه صندلی‌های بسیار خوبی می‌سازد. البته کابین M235i هم زیبا و بسیار خوش‌ساخت است و اگر ب‌ام‌و فقط در یک قسمت نسبت به رقیب ژاپنی برتری قاطعی داشت باشد، کیفیت ساخت داخل است.

حال به بحث قیمت می‌رسیم. قیمت M235i گرن کوپه از ۴۶,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای سیویک ۴۲,۸۹۵ دلار است. این قیمت ممکن است برای یک هوندای کامپکت گران به نظر برسد اما وقتی به قدرت و پرفورمنسی در سطح ب‌ام‌و (و همین‌طور مرسدس و آئودی) توجه کنیم که در کنار ظاهر بهتر، تکنولوژی‌های موتوراسپرت در شاسی و تعلیق و گیربکس دستی با ۳,۵۰۰ دلار قیمت کمتر ارائه می‌شود، دلیلی برای انتخاب ب‌ام‌و باقی نخواهد ماند.

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

ب‌ام‌و M235i گرن کوپه

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۳۰۲ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو چهارچرخ
طول ۴,۵۹۵ میلی‌متر ۴,۵۲۶ میلی‌متر
عرض ۱,۸۹۰ میلی‌متر ۱,۸۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۰۷ میلی‌متر ۱,۴۲۰ میلی‌متر
فاصلۀ محوری ۲,۷۳۶ میلی‌متر ۲,۶۷۰ میلی‌متر
قیمت ۴۲,۸۹۵ دلار ۴۶,۴۰۰ دلار
منبع
BMWBlog

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    خودم با این پول میرم سمت دوج چلنجر با پکیج واید بادی
    انجین ۳۹۲ کیوبیک اینچ همی ( آپاچی )
    گیربکس هم که دستی باشه دیگه تمام .

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۹۰
    1. علی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      چون هزینه نگهداری و تعمیراتش کمتره . چون استهلاکش کمتره ، البته اگر پولدار باشم بی ام و را برمیدارم ولی در حالت نرمال ، بله هوندا انتخابم

      موافقم ۶۹
      مخالفم ۳
    2. کرگدن باواریا

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (355 ديدگاه)

      این مقاله خودش سمّ بود ، با کامنتت یک‌دست شد

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲۹
      1. MILADZM

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        دوست عزیز اینکه نظرم رو میگم سمه ؟
        خب اصلا فلسفه ساخت چلنجر با این دو تا از آسمون تا زمین فرقشونه و رقیب همدیگه نیستن .
        اما من سبک ماسل و ظاهر عضلانی چلنجر رو میپسندم .

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳۲
    3. Kato

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      چرا نداره…پدال جان

      چون ژاپنی از آلمانی یه سر و کردن بالاتره

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۵
      1. سپهر

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        ژاپنی بی لول فقط باید با کره ای مقایسه،تازه کره ای ها از ۲۰۱۸ به بعد از همه نظر از ژاپنی بهتر شدن

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۲
  2. پیام

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آخه هوندا ماشینیه که کنار بی ام و بیاد؟!!!

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳۵
    1. hamidreza

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز شاید کمپانی هاشون در کل تفاوت زیادی داشته باشن ولی در بعضی کلاس ها میشه مقایسه تنگاتنگی کرد…

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  3. بهنام

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    موافقم .

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۴
    1. ehsan.fa

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1742 ديدگاه)

      برای راننده های ماقبل حرفه ای عددهای به این نزدیکی هیچ معنی نداره تقریبا ، پس گیربکس دستی و مارک هوندا باعث میشه اصلا از ذهنم هم نگذره که بخوام بی ام و رو بهش ترجیح بدم از نظر مارک و برند حتی آئودی هم پایینتر از بی ام و هست،رقیب بنز و بی ام و امثال کادیلاک و لکسوس هست نه هوندا.موافق چی چی هستی دقیقا

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۱
  4. D:

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ژاپنی ها باید با آلمانی ها و آمریکایی ها مقایسه بشن مثل الان نه مثل مجله های دکه های آمریکا با کره ای

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۶
    1. محمدرضا

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      ناراحت نباش هالا مجلات آمریکایی روز ها خودرو را بررسی میکنند بعد میگن کره ای بهتر از ژاپنیه.
      بعد شما که تا هالا ژاپنیه ۲۰۱۸ به بالا سوار نشدی یا شاید اصلا سوار نشدی میای به این مجله ها که معتبر ترین مجلات جان هستن میگی دکه ای🤣
      خداییش بهترین ژاپنی که داشتی یا حد اقل یک هفته تست کردی چی بوده🤣

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۶
  5. مهردادکمال

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    موافق نیستم. بی ام و هم زیباتره هم اینکه نسبت به نسخه های M ارزونتر هست و بی ام و برند معتبرتریه و به شدت از هوندا در ظاهر گرونتر به نظر میاد و اختلاف قیمت اندک این دو تا رو کاملا توجیه میکنه من باشم بی ام و رو انتخاب میکنم

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲۱
    1. حسین

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      ببخشید چطوری بی ام و برند معتبر تریه؟ سوابق و رزومه موتور اسپرت هوندا چیز دیگه میگه. و همینطور خیلی موارد دیگه

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۴
      1. هیچکس

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        با اینکه خودمم عشق هوندا هستم
        ولی بی ام و بسیار اقتخار داره در زمینه انجین
        جوایز برترین انجین که از کل ژاپنی ها بیشتره فکر می کتم
        ساخت قوی ترین انجین فرمول یک
        ساخت مکلارن اف وان افسانه ای
        و…..

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۱
      2. آرمین

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        موتور ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم BMW بود این سابقه نیست! اگرچه هوندا هم خودروهای مطمئنی می سازد و در جهان همراه با تویوتا و مزدا جز کم عیب ترین هاست.

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
        1. حسین

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          همین؟ هوندا هم خودروهای مطمئنی می‌سازد؟ هوندا هم جزو پر افتخارهای فرمول یک، موتو جی پی، بزرگترین سازنده انجین های درون سوز جهان، سازنده جت اسکی، بهترین هواپیماهای شخصی جهان، بهترین ربات های جهان. بعد شما تقلیل میدی به سازنده خودروهای مطمئن؟

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
        2. حسین

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          بخدا نیاز نیست واسه بالا کشیدن بی ام و، هوندا رو بکشید پایین

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۳
        3. phonix

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (962 ديدگاه)

          اصلا چه ربطی به انجین داره
          مگه هرکی ماشینش قوی تر باشه الزاما برنده میشه مگه قرار همه جایزه ببرن ؟
          چ یدارید میگید ؟
          ضمن اینکه اقای ارمین میتسوبیشی موتور و ناو و… ارتش امپراطوری ژاپن رو میساخت الان بیاریمش اینجا همرو میزنه؟
          تویوتا موتور زیردریایی و ناو جنگی میسازه الان از اون تکنولوژی در ساخت ماشین مسابقه استفاده میشه ؟
          انقدر مقایسه الکی نکنید
          ضمنا اصلا تاریخ ارتباطی نداره زمانی که مثلا شرکت بویینگ روی کار بود و صنعت هوانوردی رو یه تنه پیش میبرد ایرباس کجا بود؟ ولی میبینید که الان نصف فروش هواپیما های دنیا ماله ایرباسه و تکنولوژی هوش مصنوعی قوی تری نسبت به بویینگ داره

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
        4. phonix

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (962 ديدگاه)

          اقا حسین کی گفته هوندا بهترین هواپیماهای شخصی دنیا رو میسازه ؟
          تا جایی که ما میدونیم فرانسوی ها و امریکایی ها خیلی از بقیه جلو ترن در این زمینه
          نه بیا برای بالا بردن هوندا یهو بگو بهترین ماشین چمنزن دنیا رو هم هموندا میسازه ( چون وافعا یکی از زمینه های فعالیتش ساخت این مدل ادوات هست )
          بخش هوایی هوندا خیلی قدمتانچنان نداره و خیلی هم دنبالش نیستن

          موافقم ۳
          مخالفم ۵
  6. datsun

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    یه لحظه منبع خبری رو دیدم تعجب کردم bmw blog ،
    سیویک تایپ آر پرفورمنس خیلی خوبی داره و تو پیست سریع ترین دیفرانسیل جلو تولیدی و به تازگی تو نوربرگ دیده شده ظاهرا برای ثبت رکورد جدید رفته.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۷
  7. قاطر فروش

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (894 ديدگاه)

    لعنت ب اون شرکتی ک نذاشت هوندا بیاد ایران

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    من باز بی ام دبلیو رو ترجیح میدم

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۳
  9. ممد ژانگولر

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    فعلا بخاطر مسائل سیاسی آلمان شد اخ

    دوروز دیگه تحریما اگر برداشته بشه آلمان ماشیناش سلطانه و خبر درمانی و جبران شروع میشه 😉

    فعلا نون تو جبهه شرقه

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  10. بهزاد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فراوان خنده مان گرفت از این تیتر…هوندا به جای بیمر …استغفرالا..😒😒😒

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7974 ديدگاه)

      از سقف برو بالا !!!

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
  11. کرگدن باواریا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    دوتا چیز رو چشم بسته میدونم هوندا نداره ، ۱_ پرفورمنس بالا و هندنیلینگ ۲_کیفیت ساخت و مهندسی بی‌نظیر آلمانی

    ولی هوندا سیویک R تایپ یه نیمچه سدان اسپورت بی نقصه تو رده قیمتی خودش هست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲۴
    1. phonix

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دوست عزیز هر دو موردی که فرمودید در تایپ ار به فور یافت می شود
      اصلا علت اصلی وجود تایپ ار هندلینگ هست
      لصفا دیگه چشم بسته نظر ندید
      تنها ماشینی که یارای مقابله با هوندا سیویک رو داره گلف هست نه بی ام وه

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۷
      1. hamidreza

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        c45s رو جا گذاشتی… آیرودینامیک فوق العاده و قویترین انجین چهار سیلندر تولیدی جهان و پرفورمنس و ظاهر…
        همینطور بخوام بگم باید یه کتاب براش بنویسم😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  12. MASOUD 0099

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چون مریضیم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۱
  13. نویدی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    این که قیمتشون نزدیک به همه،از مزایای bmw محسوب میشه که با پرفورمنس و تجهیزات بیشتر و بروزتر بازم قیمتش رقابتیه.
    قطعا انتخاب من bmw ست.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۲
  14. Royal Driver UK 70

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (673 ديدگاه)

    سیویک قیمت کمتر، کیفیت عالی, پرفورمنس خوب و از همه مهمتر گیربکس دستی!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۲
  15. R@min

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وضعیت کامنت ها خیلی تاسف باره واقعا. هیچ جای دنیا کسی هوندا رو زیر سوال نمی بره اونم بخاطر پرفورمنس و تکنولوژی ساخت !!! این چند نفر عزیزی که فکر می کنن چون یه محصولی آلمانی هست حتما بهتره توجه کنن هوندا یکی از پیشروترین برندها حتی بالاتر از تویوتا و نیسان و همین بی ام و مورد علاقه دوستان در بحث ساخت موتور و گیربکس هست و سطح فنیش هم در فرمول یک گویای همه چیز هست، حالا عقبه تاریخیش و ابداعات و نوآوری ها به کنار.

    سیویک سنگ محک کلاسش هست و هر نسل این موضوع رو ثابت می کنه.

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۴
    1. کرگدن باواریا

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (355 ديدگاه)

      خوب پیش میرفتین ، تا این که فرمودین معیار برتر بودن هوندا ، فروش بالاشه..
      هوندا یک برند درجه یک تو سگمنت خودروساز های اقتصادی هست ؛ bmw لوکس ساز و اسپرت ، طبیعی عه فروش کمتری رو تجربه کنه نسبت به هوندا تویوتا vw !

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۰
      1. R@min

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (353 ديدگاه)

        رفیق من کجای کامنت به فروش اشاره کردم ؟؟؟ شاید تو گوشی من اون تیکه حذف شده.

        در ضمن هوندا خیلی خیلی خیلی بزرگتر از یه برند صرفا اقتصادی هست و این صنعت خیلی بهش مدیونه.

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. هیچکس

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      هوندا برند خیلی خوبیه منم دوسش دارم
      کاری هم به نظرات خنده دار بعضی از دوستان ندارم
      ولی جوایز بی ام و در ساخت انجین یک چیز دیگه می گه
      بی ام و قوی ترین انجین تاریخ فرمول یک رو ساخته

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. R@min

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (353 ديدگاه)

        بی ام و هم بی نظیره اما نوآوری ها و ابداعات هوندا در موتورهای احتراقی، هیبریدی و الکتریکی خیلی مهم تر از جوایز سالانه موتوری هست که هر سال یه موتور تکراری رو صرفا ارتقا بدی که البته اصلا کار بدی نیست و بین همه برندا معموله.

        فقط کافیه یه دونه از نوآوری ها مثله تکنولوژی V-TEC که این صنعت رو مثله زلزله ۱۰ ریشتر جابجا کرد مطالعه کنین و اگر می دونین که اصلا بحثی وجود نداره.

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
        1. سام

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10 ديدگاه)

          نوآوری v_etcخوندم جایی نوشته بود باید ده دقیقه به موتور فشار بیاری که داغ کنه بعد اون سیستم فعال بشه اینجا خوب فهمیدم چرا به صنعت آلمان میگن صنعت بدون نقص
          انقد هم اختراع مهمی نیست
          خیلی شرکت های خودرو سازی آلمان نوآوری های زیادی داشتن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    3. سام

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این مدل هوندا جز بهترین های این شرکت هست وقتی با بی ام و سری ام قیاس بشه حرفی واسه گفتن نداره
      آلمانی ها مخترع موتور موشک موتور بنزینی موتور دیزلی موتور جت اولین ماشین برقی زیر دریایی و ناو هستند مقایسه با آلمانی هاکار درستی نیست
      آلمان تو ماشین سنگین هم حرف اول میزنه درحالیکه ژاپن تو این قسمت ضعیف هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  16. ماکان

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (644 ديدگاه)

    سلام ‌. من انتخابم بین این دوتا خود همان بی ام و هستش .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۰
  17. ❤BMW❤

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    من که عاشق بی‌ام‌و ام ، باید بگن این مدلی که زده ، باید قدرت بیشتر و ظاهر بهتری می‌داشت تا بتونه بازار رو قبضه کنه
    انتخابم هیچکدوم
    هر دوشون رو به ی اندازه دوس دارم

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  18. پدرام

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (761 ديدگاه)

    داشبورد سیویک r دیگه زیادی بی روح و ساده است کاملا یک تیکه و یک دست که متاسفانه آکورد جدید هم همینطور شده

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  19. بیلمیش

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واسه تو چشم بودن بی ام و بهتره،ولی کسی که بخواد از رانندگی لذت ببره سیویک بهتره حتی از نسل قبلی تایپr کلی تعریف و تمجید شد و حسابی ترکوند.درضمن خیلی ها که میگن مهندسی آلمانی مهندسی آلمانی بدونن تو آمریکا نهایت تلاششون رو میکنن که قبل این که ماشین آلمانی مایلینگش به ۵۰ هزار مایل برسه بفروشنش،یه نگاه بندازید به سایت های فروش خودرو های دست دوم متوجه میشید.چون با این که کلی تکنولوژی دست و پا میکنن برای ماشین ولی استهلاک به شدت بالایی داره در حالی که خودرو های ژاپنی رو به راحتی تا ۱۰۰ هزارتا می‌رونن و با این مایلینگش هم خریدار داره،در کل آلمانی واسه پولداراس و به نظر من ماشین باید ساده و بی آلایش باشه و مهم تر این که تو چشم هم نباشه.
    هوندا این ویژگی هارو داره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  20. بهنام

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    اونجا که گفتم موافقم یعنی با مقاله موافقم که هوندا اینجا خیلی بهتر از این مدل ب ام و هست . اصلأ این ب ام و یه جوریه انگار ب ام و نیست.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  21. کامران

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    متاسفانه ما دیدگاه عمدتا سنتی راجع به خیلی چیزا داریم مثلاً چون این برند آلمانی هست بی برو برگرد عالی هست .واقعیت اینه که خیلی‌ها دارن خودشون رو می‌رسونم وتفاوتها داره کم میشه.مثلا این سالها هوندا خودش رو بسیار آماده کرده مثالش هم شرکت چند دورهای در مسابقات آف یک هستش.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  22. Amin.aj

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خدایش من یکی از جفتشم خوشم میاد

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  23. علی جردن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (403 ديدگاه)

    درهای بدون فریم BMW می ارزه به کل هوندا سویک😏

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  24. سپهر

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    صد در صد ب ام و رو انتخاب میکنم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  25. وی

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بی ام و هم ماشینای اسپرت خیلی خفنی ساخته مثل ای ۴۶ و ای ۹۲ یا حتی ام ۲ جدید که با قیمت خودش یکی از بهترین ماشینای پرفورمنس محوره
    اما برای ساخت این ماشین گویا سیاست های سنتی بی ام و در دستور کار نبوده و یه ماشین معمولی ساختن برای افراد عادی ولی سیویک ار یه ماشین تمام اسپرت برای ماشین باز هاست و باعث میشه با معیارهای اسپرت بودن راحت این بی ام و رو بزنه
    ضمنا هرکس میگه هوندا برند کلاس پایینیه و اینها یعنی همیشه با ماشین بازی واقعی و دنیای jdm بیگانه بوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا