پورشه ۹۱۱ داکار یکی از گرانترین اعضای خانوادهٔ سری ۹۹۲.۱ محسوب میشود ولی این نسخهٔ آفرودی چندان سریع نیست.
پورشه ۹۱۱ داکار از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا GTS استفاده میکند که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ تحویل میدهد. حداکثر سرعت این نسخه اما به دلیل استفاده از لاستیکهای آلترین پیرلی اسکورپیون روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ بنابراین، تعجبی ندارد که نسخهٔ آفرودی ۹۱۱ در سرعت و شتاب در برابر کوپههای اسپرت جادهای بامو و مرسدس حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد.
یکی از این رقبا، مرسدس AMG GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. در سمت دیگر، بامو M8 کامپتیشن کانورتیبل را میبینیم که زیر کاپوت یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بامو با وزن ۲۰۶۸ کیلوگرم، از همه سنگینتر است درحالیکه عنوان سبکترین عضو گروه به ۹۱۱ داکار با ۱۴۸۲ کیلوگرم میرسد و مرسدس هم با ۱۹۷۰ کیلوگرم بین دو رقیب قرار میگیرد.
بین این سه ماشین سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون برگزار میشود که در هر سه M8 زودتر راه میافتد. در این درگها، پورشه بهترین زمانی که ثبت میکند ۱۱.۶ ثانیه است درحالیکه مرسدس با ۱۱ ثانیه از همه سریعتر است و بامو هم نمیتواند تایمی بهتر است ۱۲ ثانیه ثبت کند. البته این مسابقه در دمای ۱۰ درجهٔ سانتیگراد انجام میشود که برای لاستیکهای پرفورمنس خیلی سرد است و قطعاً خودروها نمیتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت اما M8 برنده شد و پورشه در جایگاه دوم قرار گرفت درحالیکه مرسدس نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.
ویدئو اما در اینجا به پایان نمیرسد زیرا یک مکلارن 765LT به میدان میآید تا در برابر هر سه خودرو قرار گیرد. البته همانطور که از سوپراسپرتی محرک عقب با لاستیکهای تابستانی در هوای سرد انتظار میرود، مکلارن ۷۶۵ اسب بخاری در شروع کار کمی مشکل داشت و از رقبای چهارچرخ محرک عقب افتاد ولی وقتی 765LT روی دور افتاد، بازی برای هر سه ماشین تمام شد.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M8 کامپتیشن | مرسدس AMG GT63 | پورشه ۹۱۱ توربو | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۸ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۴۸۲ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۰,۹۷۵ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار | ۲۲۳,۴۵۰ دلار |
ممد ژانگولر
۱۹ دی ۱۴۰۳درگ نبود که نامردی بود
پورشه بخاطر باربندش ضریب آئرودینامیکش بهم خورده بوده
پدال به جای این درگها بیوگرافی سلبیریتیهارو بذاره با عکساشون بیشتر لذت میبریم به خدا
ALISAN 2008
۱۹ دی ۱۴۰۳اخه داداش چقدر میتونه بهم بخوره بخاطر بار بند
ممد ژانگولر
۱۹ دی ۱۴۰۳خیلی میتونه تاثیر داشته باشه . ضمنا خودت به نکات خوبی اشاره کردی ی مشت دلقک نشستن پشت ماشین بلد نیستن لانچ کنن
کلا به جای این درگها قیمت سیب زمینی پیاز تو سایت بذارن بیشتر به دردمون میخوره
net
۱۹ دی ۱۴۰۳چرا بی ام و سری ۸ رو میگن m8؟ باعث گیج شدن میشه و نباید از دو اسم استفاده کنند
sadra gholami
۲۳ دی ۱۴۰۳نه دادش ببین متوجه نیستی
نبود اونها ماشین رو ۰.۰۰۱ ثانیه سریعتر میکنه
مهران
۱۹ دی ۱۴۰۳قطعا تاثیر داره ولی نه اینقدر.بیشتر خودشو تو سرعت بالاتر نشون میده.
انتخابم بی ام و بنز پورشه
ALISAN 2008
۱۹ دی ۱۴۰۳هیچ کدومشون رانندگی بلد نبودن
اوضاع جاده هم خراب بود
هیچ کدومشون یه لانچ درست حسابی نتونست بکنه
اختلاف قیمت خودرو ها هم واقعا زیاد بود
درگ کلا مشکل داشت
با تشکر از سایت پدال.
S
۱۹ دی ۱۴۰۳Gt63 با قدرت کمتر نسبت به m8 خیلی بهتر عمل کرد و کاملا پیروز رقابت بود تازه نسخه معمولی بود اگه نسخه پرفورمنس بود که پاره پوره میکرد جفتشونو ولی بازم با این حال با قدرت کمتر نسبت به m8 پرفورمنس قویتری داشت حالا حساب کن gt 63 پرفورمنس چیه دیگه…
مهران
۱۹ دی ۱۴۰۳داداش اونم دیدیم چیزی نبود.البته خوشحالم که بالاخره آروم شدی و خوشحالی.
کلا درگ همش مشکل بود.
انگار که با دور موتور ۲ شروع کردن به حرکت اینقدر افتضاح بودن تو لانچ
بیخیال بابا اینقدر رو مخت نباشه این چیزا😉
S
۱۹ دی ۱۴۰۳آره چون ماشین مورد علاقت با قدرت بیشتر باخت الان شد مشکل دار و زمین کج بود و این حرفا حالا اگه میبرد همه چی عادلانه بود بعدم من مثل امثال تو بچه 18 ساله نیستم که بخوام آروم شم برو دو تا درگ درست درمون ببین بعد بیا اینجا شعر بخون برامون اون تو امثال تو هستن که مثل بچه ها اینجا کلیپایی براتون میزارن که ذوق کنین 👌👌😂😂
ALISAN 2008
۱۹ دی ۱۴۰۳اولاً تعداد دیس لایک هات بیشتر شده دوماً قیمت بنز ۲۷ هزار دلار با بی ام و فرق داره یعنی به اندازه ماشین چینی متوسط سوماً اونی که تو بی ام و نشسته بود اصلاً لانچ بلد نبود (انگار بدون لانچ شروع میکرد)
S
۱۹ دی ۱۴۰۳برو باباااا😂
Parvaz
۲۰ دی ۱۴۰۳مهندسین عزیز توجه کنید نسخه M8 حاضر در درگ کانورتیبل بود که ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از نسخه هارد تاپ هست و قطعا شتابگیری پایین تر ولی قیمت بالاتری دارد.
mehrmuri
۲۱ دی ۱۴۰۳دقیقا همینطوره، نسخه روباز ماشینها همیشه ضعیفتر از کوپه هست به دلیل وزن و آیرودینامیک
Iman 007
۱۹ دی ۱۴۰۳نسل قبل amg gt تو درگ بهتر بود چون وزن کمتری داشت درسته این چهارچرخ محرک هست ولی وزنش نمیذاره خوب شتاب بگیره نسل قبلش خوشگل ترم بود
Siyavash
۱۹ دی ۱۴۰۳پدال جان از این کانال هیچ درگی نزار ..این چه سمی بود دیگه هیچ کدوم از تایم ها حتی نزدیک به واقعیت نبود …هیچ کدوم بلد نبودن یه زمان لانچ کنن ..خیلی مسخر بود..یا آخر سر اون مکلارن رو آوردن واقعا آبرو برا اون مکلارن هم نزاشتن..خیلی ناشی بودن..
مهدی
۱۹ دی ۱۴۰۳به نظرم عقب افتادن بی ام وه غیر عادی و غیر واقعی بود یا این بی ام و 625 اسب نبود یا ویدیو دروغ بود
رضا
۱۹ دی ۱۴۰۳این درگ نبود تقلب بود . اگه راست میگن وزن بنز و پورشه رو هم وزن بی ام و کنن بعد .رقابت کنن .فقط راننده بی ام و 200 کیلو بود …
چون ما این ماشین هارو نداشتیم با 3 تا دنا امتحان کردیم . داخل یکی از ماشینا 50 کیلو و تو یکی دیگه 100 کیلو وزنه گذاشتیم و برنده دنای شد که سبکتر بود شد .
S
۲۱ دی ۱۴۰۳اگه راست میگن قدرتشونم یکی کنن بعد رقابت کنن… شماها یا خودتون زدید به یه راه دیگه یا مارو گرفتین …🤔🤔🤔🤔 مرد حسابی تو اسب بخار بیشتر بیمرو تقلب حساب نمیکنی ولی وزن زیر 100 کیلو تقلب حساب میکنی ؟ حالا اگه ماشین مورد علاقتون برده بود اینجارو رو سر ما خراب میکردین جمع کنین این تعصب مسخرتون بابااا… یه مشت بچه 18 ساله هیچی از ماشین نمیدونن میان اینجا برا ما نظر میدن 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
M power
۲۰ دی ۱۴۰۳انتخابم m8 چه ببره چ ببازه
علی
۲۰ دی ۱۴۰۳بنظرم بی ام و باید ورشکستک بشه و بین آئودی بنز پورشه باید تقصیم بشه
mehrmuri
۲۱ دی ۱۴۰۳همه رقبا همین آرزو رو دارن ولی هر سال کارشون داره سختتر میشه 😂
مجید کلانی
۲۰ دی ۱۴۰۳بی ام و باید روی بحث وزن کار کنه، کلا مدل های دیگه این برند هم تو کلاس خودشون در مقایسه با رقبا سنگین تر هستند
احسان نیائی
۲۱ دی ۱۴۰۳با عرض ادب وسلام به همگی فقط خواستم بگم من با اینکه کلا ماشینهای آلمانی رو دوست دارم ولی هر ماشینی رو که نسبت به قیمتش از کیفیت ساخت بهتری برخوردار هست رو بهتر میدونم تقریبا هر برندی که باشه و کلا اصلا این بحث غلط هستش و در حال حاضر ببینید کدوم ماشین بیشتر به دلتون بیشتر میشینه وگرنه این برندهای بزرگ چه آلمانی چه امریکایی چه ایتالیایی حالا به غیر از موارد کم و خاصی،همگی از یک حد از کیفیت و لذت و شتاب و هندلینگ و امنیت و..رد شدن و تقریبا میشه گفت برای ما تو این مملکتی که این روزها زندگی مثل کابوس شده برامون و پراید سیصد میلیونی رو هم دیدیم!!! حالا از بنز و بی ام و و پورشه صحبت میکنیم و سر چند دهم ثانیه کندتر یا سریعتر بودن بحث و حتی به هم بی احترامی میکنیم آخه قربون همتون بشم با هر ماشینی که دوست دارید و فکر میکنید بهتره اصلا وقتی ما در حال حاضر نمیتونیم مثلا یک بنز یا پورشه یا کادیلاک و هر ماشین دیگه ای رو بخریم و از ابتدایی ترین حق مسلم خودمون هم محروم هستیم و باید به خاطر بیکفایتیها و دزدیها و سیاستهای مضحک رژیم ماشینهای سه دهه قبل از برندهای کره ای و فرانسوی رو که تازه ایرانیزه و خیلی بی کیفیت تر هم شدن رو با چندین برابر قیمت واقعی که باید با همین قیمت کاذب و دستوری دلار مثلا برای آشغالی مثل پراید نهایتش ۵ یا اصلا ۱۰ میلیون با ارفاغ و.. بخریم که اصلا نبابد همچین آشغالی رو نگاه کنیم چه بریه به سوار شدن و تحمل انواع مشکلات و خطرات مالی و مهمتر از همه جانی سوار بشیم بعد اینجا داریم از بنز و پورشه و بی ام دبلیو و.. صحبت میکنیم و ایراد هم میگیریم حالا چه درست باشه چه نه ما حتی وقتی نمیتونیم مثلا یک بنز کلاس. سی مدل پایه رو هم بخریم حتی مال چندبن دهه قبلشو و با قیمتهای سوپر نجومی طرف هستیم ماشینهایی که در کشورهای اروپایی و امریکایی و مثلا برای یک بنز اس کلاس مدل ۲۰۰۲،۲۰۰۳ اونم مدل اس ۶۵ ام ام جی در فول ترین و لودترین حالتش تنها به خاطر ضربه خوردن یک درب شاگرد که با یک نمونه نو تنها با قیمت سیصد دلار تعویض و تنها یک ایرادی که اون هم تنها ۲۰ دلار هذینه درست شدنش شد رو که بسیار هم تمیز و کم کارکرد بود رو کلا با هذینه تعویض درب و سرویس کل ماشین با کمتر از ۵ هزار دلار خریداری کردن که واقعا هنوز حرفهای زیادی برای گفتن داشت و بسیار سالم و سرحال بود رو میخرن و هرجوری هم دوست دارن بدون ترس با جادهای عالی و بنزین با کیفیت و قطعات اصلی و کلی افتر مارکت با کمترین قیمتها سوارن و حالشو میبرن حالا داریم سر اینکه چند دهم ثانیه بنز تندتر یا کندتر از خط پایان یک مسابقه اونم غیر رسمی که بیشتر جنبه های سرگرمی و فان یا شاید کمی هم برای تبلیغات و جو دادن و ایجاد حس رقابت در فلان سایت یا کانال ساخته شده بحث میکنیم اون هم در حالی که بیشتر تعصبی و غیر عادلانه و یا از سر کم اطلاعاتی و امثال این ها هست به هم بی احترامی یا با هم بحث میکنیم در حالی که کشوری که روزی یک پیکان انگلیسی با رنگ متالیک و کیفیت بالای ساخت و منتاژ رو با پولی که الان برای یک بسته سیگار میپردازیم میخریدیم اصلا چه معنایی داره به خاطر اینها بحثی نداریم و انگار همه خوابیم یا بی رگ و ریشه شدیم و بی غیرت اقلا خود من اول از همه قصد بی احترامی ندارم و هم نوکرتونم و هم عاشقتونم به عنوان یک هموطن به خدا چشم بسته تو هر کدومشون بشینیم نمیتونیم حتی متوجه بشیم کدومشون رو سوار شدیم و بعدش باید بریم سوار یک پراید یا دنا یا ماشینهای چینی بشیم و قیمتی حتی بیشتر از یک بنز معمولی رو براش میپردازیم چه حالی داره و اصلا چه معنایی داره درد ما همینه که جای متحد بودن که تنها با نخریدن این آشغالهای تولید داخل یا ماشینهای چینی که حتی در بین برندهای خود چینی رتبه هایی بالاتر از چهارم و پنجم رو نمیتونند کسب کنن رو نهایتا چند هفته نخریم تا هر آشغالی رو با هر قیمتی فضایی که عشقشون میکشه نتونن بهمون تحمیل کنندرو تا گرون میشه در کمالنا باوری بیشتر صف میکشیم از ترس گرونتر نشدنش!!! که همین موضوع هم باعث گرونتر شدن میشه هم لبخند رو به لب های مسئولین و کله گندهایی که ببخشید از خریت ما سودهای نجومی میکنن مینشونیم و این اجازه رو میدیم که دفعه بعد یک برند آشغالتر و هم گران تر رو به ما بفروشن،التماس تفکر و اتحاد کوچیک همگیتونم خاک پاتونم فقط کمی پشت هم باشیم و با مهربانی و احترام و صداقت با هم زندگی کنیم این کاری که ما الان انجام میدیم و نوع و طرز زندگی کردنمون واقعا بیشتر به بردگی و اسارت و تحقیر شدن و تو سری خوردنه شباهت داره خیلی عقب افتادیم از کل دنیا حتی افغانستانی که شاید باورتون نشه که ده ساله هیچی حتی یک ریال هم گرانتر نشده و موتور ۷۰۰ هزار تومنی تولید ایران رو خودمون در همون زمان ۱۵ میلیون باید میخریدیم حالا که بدترم شده،پاینده ایران
BMW is GOD
۲۷ دی ۱۴۰۳سلام ببخشید ممکنه نسل بعدی بی ام و سری ۸ تولید بشه ؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید باتشکر 🌹