بوگاتیپورشه

درگ خودروی فرمول یک ردبول با پورشه 918 و بوگاتی ویرون!

بوگاتی ویرون و پورشه ۹۱۸ به‌عنوان سریع‌ترین هایپرکارهای جاده‌ای جهان، به مصاف خودروی فرمول یک ردبول RB8 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت رفته‌اند.

خودروهای فرمول یک نشان‌دهندهٔ اوج تکنولوژی و مهندسی در جهان ماشین هستند. البته این خودروهای خارق‌العاده برای پیست و مسابقه طراحی شده‌اند و دنیایی کاملاً جدا از خودروهای جاده‌ای محسوب می‌شوند. بااین‌حال، سوپراسپرت‌های جاده‌ای معدودی هم ساخته شده که تا حد زیادی به پرفورمنس شگفت‌انگیز خودروهای فرمول یک نزدیک شده‌اند. این خودروها را شرکت‌هایی مثل بوگاتی و پورشه ساخته‌اند اما آیا این سوپرکارهای جاده‌ای می‌توانند در مسابقهٔ درگ حریف خودروی فرمول یک شوند؟

مت واتسون از کارواو با ترتیب دادن رقابتی جذاب بین خودروی فرمول یک ردبول با پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون، قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. بررسی خودروها را با سوپرکار آلمانی آغاز می‌کنیم که هرچند سال‌ها از زمان معرفی آن می‌گذرد اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در سینهٔ ۹۱۸ یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفت که توسط دو موتور الکتریکی همراهی می‌شود. نتیجهٔ کار این سیستم تولید ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. هرچند ۹۱۸ خودروی چندان سبکی نیست اما با وزن ۱۶۷۴ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن خوبی دارد.

خودروی بعدی بوگاتی ویرون است. هیولایی که از نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی شگفت‌انگیزی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. مثل پورشه، در اینجا هم نیروی موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بوگاتی اما با وزن ۱۸۸۸ کیلوگرم سنگین‌تر از سوپرکار آلمانی است هرچند که از قدرت کافی برای جبران این وزن برخوردار است. البته این ویرون در لانچ مشکل دارد که در ویدئو خواهید دید.

و در آخر به موضوع اصلی این درگ یعنی خودروی فرمول یک ردبول می‌رسیم. این ردبول RB8 است یعنی خودرویی که در سال ۲۰۱۱ سباستین فتل با آن قهرمان جهان شد. برخلاف خودروهای فرمول یک امروزی، این ماشین از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیروی چشمگیر در کنار وزن تنها ۷۰۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند که فاصلهٔ زیادی با رقبای جاده‌ای دارد؛ بنابراین، آیا سوپراسپرت‌های جاده‌ای در ۴۰۰ متر در برابر خودروی فرمول یک حرفی برای گفتن خواهند داشت؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

بوگاتی ویرون

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

ردبول RB8

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 کواد توربو ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی ۲.۴ لیتری V8
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۸۸۷ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر ۱۲۸۰ نیوتن متر ؟
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن ۱۸۸۸ کیلوگرم ۱۶۷۴ کیلوگرم ۷۰۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    رنگ مشکی بوگاتی چه مخوفش کرده
    پورشه ۹۱۸ هم اونقدر شیکه هررنگی بزاری میاد حتی نارنجی
    فرمول یک ها هم وزن کمشون به کمکشون میاد و عجیب اینکه از حجم های کم قدرت های وحشی میگیرن

    موافقم 60
    مخالفم 3
    1. Ahmad

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظرسنجی:
      فراری لایک
      بوگاتی دیس لایک
      ذهنم همیشه درگیر این بوده که اگه قرار باشه یکیو انتخاب کنم از بین این دو اون کدومه،از یه طرف طراحی منحصر به فرد بوگاتی دلربایی میکرده برام،از طرف دیگه اون خشونت فراری رو دوست داشتم،نظر شما چیه؟میدونم ربطی نداره کامنتم ولی خواستم نظرتونو بدونم

      موافقم 40
      مخالفم 80
      1. Mazda

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        فراری😐؟
        فکر کنم منظورت پورشه بود

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. amir

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    قبل از دیدن ویدیو باور کن حدس زدم مش واتسونه دیدم حدسم درست بود🤣🤣🤣 درگ شتر گاو پلنگ فقط از این بشر کافر برمیاد

    موافقم 20
    مخالفم 22
    1. parhamiof

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      مش واتسون یه درگ ماهی اسکار با نعنا وحشیم بزاره کلکسیونش تکمیله

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. Azin

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دیر زود داره😂

        موافقم 6
        مخالفم 0
  3. Saman

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دلیل حضور بوگاتی : جلب توجه و گرفتن ویو
    دلیل حرکت ارام بوگاتی : صاحب ماشین اجازه لانچ و حرکت با سرعت بالا را نداده است
    طبق گفته کمپانی بوگاتی به غیر یک مورد ویرون که از عمد به اب انداخته شد برای گرفتن بیمه کلان ، تمام بوگاتی های ویرون کاملا درست هستند و هیچگونه مشکلی ندارند
    در‌رابطه با پورشه هم که واقعا شاهکار هستش بینهایت سریع و مهندسی المانی کاری کرده که با وجود وزن بیشتر و قدرت کمتر خیلی از پرادعاهای درگ رو پایین بکشه ولی انصافا برای رقابت با فرمول یک ساخته نشده

    موافقم 69
    مخالفم 7
    1. سعید

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نه داداش ربطی به اجازه مالک ویرون نداشت ! ویرون دیگه خیلی پیر شده مخصوصا این نسخه پایه که فکر کنم مال ۱۵ سال پیش هست ، زمان خودش پادشاهی میکرده ولی الان دیگه کاری از دستش بر نمیاد ! حتی ۹۱۸ هم دیگه قدیمی شده ولی چون تکنولوژی پورشه همیشه چند سال جلو تر از زمان خورش بوده این قدیمی بودن زیاد خودشو نشون نمیده ، دوره زمانه ای شده که یه سدان خانوادگی ۹ ثانیه تایم چهارصد متر میزنه یا شاسی بلند ها که یه زمانی فقط به درد آفرود میخوردن الان دارن صفر تا صد زیر ۳ میزنن و تو پیست ها هم جولان میدن ( تایم نورنبرگ کاین توربو gt از gtr نیسمو و فراری کالیفرنیا بهتره ! ) تا چند وقت پیش باور نمیکردم اما الان مطمئن شدم تا چند سال دیگه شتاب ماشین ها بر اساس ۰ تا ۱۶۰ یا حتی ۰ تا ۲۰۰ معیار میشه

      موافقم 18
      مخالفم 47
      1. Ahmad

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        داداش فکر کنم داری اشتب میزنی مطمئنی پورشه کاین از نیسان جی تی ار تایمش بهتره؟ اون ۹۱۱ غورباغه حریف گودزیلا نمیشه چه برسه به کاین

        موافقم 8
        مخالفم 45
        1. Frog

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          Ahmad داداش شما داری اشتباه میزنی متعصب بودن شما و هیت دادن شما واقعیت رو تغییر نمیده.
          همین ۹۱۱ غورباغه رکورد نوربرگ رینگ دستشه با فاصله زیادی تایمش بهتر از گودریلای تو متعصبه.
          پس اتفاقا گودزیلای تو حریف ۹۱۱ نسل قبل نمیشه.
          زمان عرضه نزدیکی هم داشتن پورشه ۹۹۱ سال ۲۰۱۱ معرفی شد که تفاوت چندانی نداره.
          ولی پورشه تو توسعه و مهندسی با تجارب زیادی که در موتور اسپرت کسب کرده تونست از خیلی چالش ها بر بیاد و بهتر عمل کنه و طی سالها اونقدر ۹۱۱ رو ارتقاء داد که حتی شتاب ورژن دیفرانسیل عقب ا‌ون از یک دودیفرانسیل بهتر شد.

          موافقم 28
          مخالفم 3
        2. فرشاد

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          قشنگ بگو دهنت عادت کنه ناین الون با بیشتر از 50سال اصالت
          دوتا فیلم تقو توق و بک فایر تو اینستا دیدی فک نکن خبریه
          نیسان تو درگ حریف 911کررا هم نمیشه چه برسه به کاینی که هیچ suvتو درگ حریفش نیس

          موافقم 15
          مخالفم 2
      2. amir

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2345 ديدگاه)

        داش منظورت نورنبرگه یا نوربرگرینگ؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. noir

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (362 ديدگاه)

      اواخر ویدیو بعد رولینگ ریس اول گفتن برای بوگاتی یه مشکلی پیش اومده و کلا از مسابقه خارجش کردن…

      موافقم 8
      مخالفم 2
  4. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سه تفنگ دار که میگن این‌ها هستن …
    بوگاتی برای تاپ اسپید فرمولا ۱ برای پیست پورشه بین این دوتا + لانچ خیره کننده.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. TRD

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۹۷۴ کیلو تفاوت وزن فرمول ۱ با پورشه ست !
    وزن فرمول ۱ حتی از نصف پورشه هم کمتره
    قدرتشونم که تفاوت زیادی نداره . حدود ۹۰ اسبه تفاوتش .
    ندیده هم مشخصه نتیجه چیه .
    مش واتسون است دیگر …

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. سعید

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    حاضرم شرط ببندم ۲۰۶ تقویت های تو شهر ما این بوگاتی رو نقطه میکردن ( به گوش ایمان توربو نرسه که به قول خودش شرف برای راننده بوگاتی نمیزاره ) 😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 36
    1. OM.01

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (404 ديدگاه)

      (حاضرم شرط ببندم ۲۰۶ تقویت های تو شهر ما این بوگاتی رو نقطه میکردن به گوش ایمان توربو نرسه که به قول خودش شرف برای راننده بوگاتی نمیزاره)

      بوگاتی ویرون در 6.6 ثانیه 200 متر و 9.9 ثانیه 400 متر و در 16 ثانیه 800 متر رو میره و در 21 ثانیه به 300 کیلومتر میرسه…
      این بوگاتی ویرون در کاروا هم تایم 12.2 زد و اصلا لانچی نکرد فقط حلزونی راه افتاد. حتی این شکلی هم هیچ پژو فول تقویت تو ایران و حتی تو دنیا همچین تایم 400 متری نداره.

      206 های شهرتون!!؟
      بوگاتی رو ول کن، بیا من خودم با یه کامارو 76 موتور GM350 crateو گیربکس اتومات با 4 سرنشین اون هم در سربالایی لشکرک حسابشونو میرسم :)

      (فقط حواسم باشه صندوق عقب کامارو 5تا دبه بنزین اضافه بزارم چون اشغال های مثل پارس و 206 که 1میلیارد خرجشون شده که 300 پونی بخار فیک(!) داشته باشن وقتی تخت گاز میکنی صدی 35 لیتر میسوزونن!)

      اگه هم اون 206 های شهرتون قدرتشون دور بر 200 پونی بخار هستش آریزو 6 GT با قیمت 12 هزار دلار قابلیت استفاده روزانه ترتیبشونو میده…

      موافقم 37
      مخالفم 4
      1. سعید

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (99 ديدگاه)

        داداش شوخی کردم 😂 ، منم میدونم ۲۰۶ حتی اگه موتور هواپیما هم روش ببندی باز حریف لاشه ویرون هم نمیشه ولی متاسفانه مالکان ۲۰۶ همچین منطقی ندارن ! مثلا همین چند وقت پیش ایمان توربو با اون r8 گذر موقته درگ گذاشت و چون باخته بود بهانه می آورد و میگفت r8 چند دهم ثانیه زود تر لانچ کرده ولی در واقعیت اختلافشون خیلی بیش تر از چند دهم ثانیه لانچ زود تر بود 😂😂🙌

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. OM.01

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (404 ديدگاه)

          2هفته پیش جمعه مسابقات درگ 200متر کشوری برگزار شد(4 و 5 آبان) و یه راند قوی ترین 206 اتمسفر ایران با 250 پونی بخار و 850 کیلو وزن رفت به دیدار همون آئودی R8 گذر موقت.206 اتمسفر آبی رنگ جلو افتاد چون ری اکشن تایمش 0.001 بود و برای آئودی 0.4 بود ولی هرچند آئودی آخر تایم 200 متر رو 8 ثانیه زد و چند دهم جلوتر بود از 206 و بردش (206که نمیشه تو شهر 10متر هم روندش)

          هرکی بود اونجا میگف واو 206 اولش فلان کرد بهمان کرد حتی مرد 40 ساله!
          یکی نیست بگه همون پیست ازادی تهش آئودی میتونه با 120 تا پیچ آخر مسیر درگ رو بپیچه هنگامی که داره با سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن آهنگ گوش میده و بالای سرش چرم آلکانترا هست اما همون 206 فول تقویت اتمسفر اخر پیست باید دعا کنی موتورش منفجر نشده باشه…

          آئودی R8 نه ولی من خودم تجربه آئودیTT رو دارم. وقتی فرمون رو میگیری دستت فرق هارو احساس میکنی با خودروهای کره ای و چینی. 206 هم که هیچی…

          من اگه وقت بکنم خودم مسابقات درگ کشوری میرم اونم فقط بخاطر ماشین های آمریکایی و ژاپنی و خودروهای روز اما خب بخش قابل توجه مسابقات برمیگرده به خودروهای تقویت ایرانی. اکثر پارس و 206 های تقویت شده تایم درگ 400 مترشون بین 15.5 الی 16 ثانیه هست و تایم 200 متر هم بین 10 الی 11 ثانیه هست. اگه هم تا حالا کسی نرفته مسابقات درگ میتونه تو اینترنت بزنه ویدئوهای چندسال پیش درگ کشوری هست.

          (پ.ن= تایم درگ فونیکس fx تو تهران برای 200 متر هست 10.5ثانیه و 400 متر هم هست 16.5 ثانیه هست و آریزو 6 GT هم 0.2 ثانیه سریعتر هست)

          حواست باشه سعید عزیز هرچی شما و بقیه ویدئوهای این دوستان رو نگاه میکنن برای اونا تو شبکات اجتماعی واچ تایم میخوره و درواقع به دیده شدن اونا کمک میکنه. چون خودم علاقه ای به آت آشغال ندارم دنبالش نیستم اما متاسفانه هرچقدر سعی کنم فرار کنم باز حتی تو درگ کشوری هم چرت پرت میبینم و شاهد حرف های عجیب تماشاگران هستم…🤦‍♂️

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. سعید

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (99 ديدگاه)

        اکثر ۲۰۶ های‌ شهرمون بالای ۳۰۰ پونی هستن پس اسباب بازی های چینی به گرد پاشون هم نمیرسن اصلا کل کردن با ماشین چینی و کره ای ( به جز جنسیس ) براشون کسر شان هست 😂 به خاطر همین هم هست که فقط پانامرا توربو یا m6 رو در حد خودشون میبینن هر چند که از نظر ایمان توربو اینا هم جلوی ۲۰۶ عددی نیستن 😂

        موافقم 7
        مخالفم 4
      3. Azin

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        چقد اطلاعاتتون درباره ماشینا خوبه😍

        موافقم 3
        مخالفم 0
      4. Azin

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        👏👏👏

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. Ahmad

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بوگاتی ویرون یک گنده بی خاصیت که فقط ادعا داشت یادمه قبلنا این ماشین از نیسان جی تی ار چه قد تحقیر می‌شد بنده خدا مالکانش هم میلیون دلار پول ماشین رو دادن هم با اون استهلاک مزخرفش فکر کنم مانی خوشبین هم بوگاتی ویرونش رو با ضرر فروخت کسی که کلکسیونر هست و قرار است که از فروش ماشینش سود کنه ولی با ضرر میفروشه تنها یک کشور تو دنیا هست که با قیمت منطقی بهترین ماشین رو برات میسازه دیگه اسم نمیبرم فکر کنم همه بدونید

    موافقم 5
    مخالفم 77
    1. REZA

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از ادبیاتت طرز تفکرت مشخصه هرچی بگی کلا اشتباهه

      موافقم 41
      مخالفم 4
    2. Soroush

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      شما کافیه یه سرچ ساده بکنی و درباره فرآیند ساخت ویرون کمی اطلاعات کسب کنی اون وقت میبینی حرفاتون کاملا بی اساس بوده دوست عزیز
      بوگاتی الکی بوگاتی نشده،کلی مهندسی پشتشه

      موافقم 46
      مخالفم 2
  8. *ALI*

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خب اینکه معلوم بود ماشین فرمول یک میتونه همه درگ هارو ببره
    ماشین فرمول یک بخاطر خاصیت های آیرودینامیکی و سرعت زیاد میتونه از هر ماشین دیگه ای سریع تر باشه فقط برام سواله چرا بوگاتی خیلی خودی نشون نداد فکر کنم بخاطر وزنش بود وگرنه بوگاتی خیلی پر سرعته اون راننده ماشین فرمول یک هم اسمش لیام لاوسون هست که امسال توی بعضی از مسابقه های فرمول یک بود و عمل کردش هم خوب بود

    موافقم 3
    مخالفم 6
  9. Jeferson

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    تو فقط ببین کیا دارن برا من و تو درگ می زارن🚶
    خود این واتسون یه بار با فرمول۱ شیرونو برد ،بعد چه انتظاری از ۹۱۸ داره آخه
    وقتی هم ویرون با اون همه ابهت رو فقط برا ویو میاری و می دی دست یه خنگ تر از خودت، چیپ بودنتو اثبات می کنه، که برا همه اعضای پدالم اثبات شده

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. joojoo

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    بوگاتی تایمش 10.4 ثانیست
    توی درگ با اونتادور تو سال 2012
    اونتادور تایم 10.6 زد و 0.2 از بوگاتی گرند اسپورت عقب افتاد.
    12.2 یعنی صاحاب ماشین اجازه ی گاز دادن نداده

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. RIO

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ببخشید گشتاور ردبول چنده که علامت سوال گذاشتید؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Siyavash

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مت واتسون با بوگاتی داره این کار هارو میکنه تقریبا ۵ یا ۶ بار انواع مختلف ویرون و شیرون رو آورده و با ماشین هایه مختلف تست کرده و همشم باخته شاید فقط یک بار برنده شده باشه اونم با شیرون..خوب پسر خوب این ویرون مشکل داده برایه چی میاریش ..بخاطر ویو گرفتن..۸داقل جایگزین میکردی فراری sf90 رو میاوردی که با ۹۱۸ رقابت حساسی داره تویه درگ…..

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. Siyavash

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مت واتسون با بوگاتی داره این کار هارو میکنه تقریبا ۵ یا ۶ بار انواع مختلف ویرون و شیرون رو آورده و با ماشین هایه مختلف تست کرده و همشم باخته شاید فقط یک بار برنده شده باشه اونم با شیرون..خوب پسر خوب این ویرون مشکل داره برایه چی میاریش ..بخاطر ویو گرفتن..در حال حاضر فقط ریماک میتونه تویه درگ بوگاتی رو بزنه و دیگه ماشینی نیس که حریف شیرون بشه اینو همه میدونن..حداقل ویرون رو جایگزین میکردی فراری sf90 رو میاوردی که با ۹۱۸ رقابت حساسی داره تویه درگ…..

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. P

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    کامنتارو که میخونی به این نتیجه میرسی که بوگاتی اگه این سهامدارام ایرانی نداشت چیکار میکرد ؟ چه اصراری بیاین از یه برند این همه از ته دل طرفداری و دفاع کنید ؟ این همه تکنولوژی تکنولوژی میکنید و از بزرگی بوگاتی میگید ،چرا شرکتتون چندین ساله فقط فقط از یک انجین و شاسی و … استفاده میکنه ؟ همون موتور هی رو همه تکرار میکنه ؟ اگه واقعا دمش گرمه که باید میرفت سراغ انجین ها و شاسی های مختلف اگر نه هم این همه طرفداری نداره اگر هم طی این سال ها رکوردی زده ( فقط فقط تو تاپ اسپید ) کار شاقی هم نبوده ، میلیون میلیون پول میگیره فقط برای کلکسیون ولاغیر

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. HamiD

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      دوست عزیز شرکت برای سرپا موندن نیاز به سود کردن داره ؛ اما باید توجه داشت سیاست فولکس در قبال لامبورگینی و بوگاتی همینه ؛ یعنی تا جا داره بتونن با کمترین هزینه بیشترین فروش رو داشته باشن ؛ به هر حال واسه خیلی از خریدار ها مهم نیست موتور بوگاتی حتی چی هست ؛ باور کن خیلی از آدمها چپ و راست رو تشخیص نمیدن چه برسه بدونن سیلندر چیه و تفاوت یه موتور 16 سیلندر قدیمی تر رو با یه موتور 12 سیلندر جدیدتر درک کنن ؛ واقعا اینو نمیدونن پس شرکت نیازی نمیبینه (خریدار هاش هم الزاما به قول بعضیا ماشین باز نیستن!)
      راستش فولکس سرمایه گذاری اصلی رو روی ویرون کرد (اون زمان ضرر میداد) و الان داره حسابی سر شیرون سود میکنه.
      اما خب ، از اون طرف کونیگزگ رو داریم که هی ماشین با تکنولوژی جدید معرفی میکنه ؛ دوتا رقیبن با سیاست های متفاوت و هردوتاشون عالی میفروشن ؛ چون دو جور متفاوت تعریف میشن.
      از نظر من هم شیرون مقداری اورریتد هست اما نه آنچنان. به هر حال طرفدار داره خیلیم با ابهته و شایسته احترام ؛ بنظرم کلکسیونی که بوگاتی توش نباشه یه کلکسیون کامل نیست :)

      موافقم 2
      مخالفم 6
  15. Anti Tesla

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (621 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۸ اسپایدر دلمو برد🤩

    موافقم 5
    مخالفم 2
  16. حسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    خواهشا بعضی دوستان
    از یک برند ف.شار نخورند
    خودشون که مهم نیست شاید سکته کنند
    فضای اینجا رو آلوده نکنند
    از بوگاتی خوشش اومده
    سعیتو بکن

    موافقم 1
    مخالفم 5
  17. Amiralii

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این جور مقایسه از اساس اشتباه هست . تکنولوژی فرمول 1 یک چیز دیگه است ، نوع سوخت ، نوع و جنس پیستون و گپ پیستون و سیلندر باعث شده تا ردلاین موتور بالاتر از 15 هزار باشه ضمن اینکه نمی توان از تاثیر کلاس راننده بر عملکرد خودرو غافل بود ، عکس العمل و دقت راننده فرمول یک قابل مقایسه با سایر راننده ها نیست .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. کیارش

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام .اقای دهقان سوالی داشتم؟ایا شما حتما باید مقایسات یا درگهایی ک این اقای مشتی واتسون انگلیسی ترتیب میده را منتشر کنید ؟!! ایا نمیشه از منابع دیگری هم استفاده کنید؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ابوالفضل

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    ویرون دیگه پیر شده
    موقع درگ لانچ نکرد لااقل تو رولینگ که میتونست خودی نشون بده (وقتی تازه معرفی شد پادشاهی میکرد )
    نتیجه هم از اول مشخص بود
    فقط توانایی پورشه رو خوب نشون داد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. BMW

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    فقط رنگ سیاه بوگاتی🥲

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا