شورلت

شورولت کوروت C8 توئین توربو با قدرت ۱۳۵۰ اسب بخاری!

راب دام و تیمش در تاپ گیر جدیدترین اپیزود از سری آمریکن تیوند را منتشر کردند و در این قسمت از برنامه یک کوروت وحشی حضور دارد. این هیولای ۱۳۵۰ اسب بخاری از دو توربو سود می‌برد و با کمی متانول و نیتروژن می‌تواند غوغایی به پا کند. دام به خاطر علاقه زیادش به افزودن قدرت و پرفورمنس به خودروهای خود مشهور شده است. در طی این فرایند او دانش زیادی از تیونینگ خودروها و اهمیت کنترل نرم‌افزاری دقیق قطعات کسب می‌کند.

واحدهای کنترل خودرو یا VCUs او اساساً تمامی عملکردهای حیاتی کامپیوتر یک خودروی خیابانی عادی را انجام می‌دهند. VCU فرایند تیونینگ را ساده می‌کند و هر نوع رمزگذاری یا بلوک کردن کامپیوتر استوک خودرو را دور می‌زند. همین امر باعث شده است کوروت C8 موردبحث ما مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۷ ثانیه طی کند. در واقع بخش اعظم موفقیت و سرعت این خودرو نه تنها به توانایی کامپیوتری در راحت کردن فرایند تیونینگ بلکه به بهبودهای سخت‌افزاری نیز مربوط می‌شود. برای مثال در این خودرو از VCU فیول تک برای بهبود سرعت تعویض دنده و اطمینان از لانچ کنترل بهینه استفاده شده است.

با هر بار حضور این کوروت در پیست یک موضوع بسیار به چشم می‌آید: این خودرو بسیار خوب تیون شده است. راننده برای رسیدن به سرعت و عملکرد خوب اصلاً نیازی به تلاش زیاد یا اذیت خود ندارد. VCU کار فوق‌العاده‌ای را در ارائه قدرت و کشش بهینه انجام می‌دهد و به خوبی از قوای محرکه و لاستیک‌ها حمایت می‌کند تا در نهایت همه‌چیز به یک هدف ختم شود. این خودرو نه تنها می‌تواند سریع‌تر تسلاها را شکست دهد بلکه این کار را بدون اغراق و ادا انجام می‌دهد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این که از AMG one هم قوی تره.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۹
    1. GMA

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      حالا مگه هنوز قدرت رسمی ONE اعلام شده؟!
      یه عده اینجا دست و پا میزنن فقط دیده بشن و یه بحثی راه بندازن… AMG ONE چه ربطی به یه کوروت تیون شده داره واقعا؟:))

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۶
    2. AMIR / ARMI

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      با اینکه حرفت بی معنی بود
      ولی یه نکته ای هم داشت
      برای رسیدن به پرفورمنس یه خودرو مثل amg one نیاز نیست موتور نا پایدار و پیچیده ای مثل موتور های ماشین های فرمول یک استفاده کرد
      میشه یه خودروی سوپر اسپورت جاده ای رو تیون کرد و به هدف مورد نظر رسید
      کار مرسدس هرچند قابل تقدیر
      ولی مثال لقمه را دور سر چرخاندن شامل حالش میشه

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۷
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (406 ديدگاه)

        جوابتون رو توی پست amg one دادم اگر دوست دارید یه بحثی در این باره با هم داشته باشیم میتونید نگاهی بهش بندازید

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۷
        1. AMIR / ARMI

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1182 ديدگاه)

          ببخشید دیر جواب میدم
          چند بخش توسعه وجود داره
          ۱ بخش پیشرانه ( شامل خود پیشرانه و انتقال قدرت )
          ۲ بخش شاسی و تعلیق
          ۳ بخش آیرودینامیک
          فلسفه ساخت amg one گذاشتن موتور فرمول یک روی شاسی و تلعیق یه خودروی جاده ای هستش که قوانین رعایت بشه توش
          قوانین میگن موتور فرمول یک آلایندگی زیاد داره پس باید فیلتر گذاشت و هزار تا کار دیگه کرد
          قوانین میگن ارتعاشات و پایداری لازم نداره همچنین گرمای بیش از حد داره پس دور موتور کم میشه بوست توربو ها تغییر می‌کنه قدرت کاهش پیدا می‌کنه برخی قطعات جنسشون عوض میشه
          چون قرار روی یه شاسی خودروی جاده ای نصب بشه مشکل خنک‌کنندگی دو چندان میشه
          رادیاتور های بیشتر لوله کشی مجدد اگزوز های متفاوت تر و بلند تر
          و و و و و
          موتور کاملا تقلیل پیدا می‌کنه و به موتور جدید تبدیل میشه
          نتیجه خروجی این موتور کاملا متفاوت خواهد بود با موتور ماشین های فرمول یک قوانین تغیرش میدن به اجبار
          چطور بود اگه به جای این کار موتور ۸ سیلندر amg رو که توی جاده ها هم داره تردد میشه رو یه باز طراحی بکنیم مثل تیونر ها و به همون اعداد و نتیجه برسیم
          لقمه رو دور سرمون نچرخونیم
          و روی شاسی amg one نصبش بکنیم
          کازوورث همین کار می‌کنه تقویت موتور های جاده ای
          Czinger 21c موتور هشت سیلندر با سیستم هیبرید داره اسم فرمول یک رو پشتش نمی‌کشه
          و به اعداد مشابه میرسه
          نه تنها من اکثرا هم عقیده هستن تو محافل خارجی که آوردن موتور از یه دنیای متفاوت به جاده یه حرکت اشتباه
          یه کاری که ۶ سال زمان میطلبه در حالی که با فرمول های متفاوت و راهکار های متفاوت کاملا قابل دستیابی هستش
          هیچکس از ناسکار indy car موتور نمیاره روی خودروی جاده ای
          این کار صرفا وقت هدر دادن بود

          موافقم ۶
          مخالفم ۵
      2. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1158 ديدگاه)

        اگه یه آمریکایی همین کارو کرده بود:
        آفرین واقعا آفرین دارن هرچی باشه از یه مشت آلمانی بی مهندسی که همش دارن از مهندسی هزار سال پیش استفاده میکنن بهترن!
        چرا اینطوری هستین؟

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۶
      3. javadhy

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (304 ديدگاه)

        واقعا فکر میکنی الان موتور این کوروت تیون پایداره؟
        من حرفی ندارم

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۶
    3. Alan.r

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (230 ديدگاه)

      جناب(بی نام) شما وزن و فناوری هایی رو که تو AMG ONE به کار گرفته شده رو با این مقایسه می‌کنی؟ عملکرد یه ماشین فقط به قدرتش بستگی نداره هزار تا معیار دیگه هست مثل آیرودینامیک، تعداد دنده و ضرایب گیربکس،تکنولوژی های مختلف مثل تراکشن کنترل و لانچ‌کنترل ،نحوه انتقال قدرت چگونگی توضیع وزن و …….

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۴
  2. زیزیگولو

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    جنگ جهانی از نوع سوپرکارهای آمریکایی👌👌👌👌

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
    1. زیزیگولو

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3153 ديدگاه)

      خیلی وقت از جنگ جهانی دوم با اون همه خسارات عظیم گذشته و دنیا به جای دیگه ای نسبت به اون زمان تبدیل شده!!! الآن اطراف ما پر شده از وسایل الکترونیکیو ماشینای مدرنی که تو جنگ و رقابت باهم هر روز بهترو مدرنتر از دیروز میشن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. کافر مقدس

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        دنیا منظورت آمریکا و اروپا و ژاپن و کره ست دیگه ؟ چون ما که همون بودیم و هستیم . در بهترین حالت مصرف کننده آشغالترین اجناس در دنیا هستیم . انباری دنیاییم ماها . بدبختی شدیم انباری کمونیست نه انباری از نوع غربی

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
        1. زیزیگولو

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3153 ديدگاه)

          درسته که عموم مردم ایران تو چهار دهه گذشته نتوتستن ماشین درستو حسابی سوار بشن ولی لوازم الکترونیکی مدرن که فراوونه و تو دست همه هستش

          موافقم ۲
          مخالفم ۵
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    این که فقط پَرَ میکنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  4. Jdm باز

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چه خفن!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  5. MxM

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دارن از این حرف میزنن که مثلا این چون صرفا قدرتش از amg one بیشتره پس مرسدس داره با ساختن چنین خودرویی و استفاده از فناوری موتور فرمول یک لقمرو دور دهن خودش میپیچونه!
    ولی مگه فقط بحث قدرت مطرحه؟ خیلی بخث های دیگه مثل حجم موتور و اندازه و وزنش برای اینکه amg one به یه ماشین خاص تو ترک تبدیل بشه
    اگه اینجور باشه وایپر هایی ساخته میشن با قدرت بالای۲۵۰۰ اسب بخار برای رول ریس یا حتی ترک پس این دلیل میشه که بوگاتی که میاد از موتور ۱۶ سیلندر ۴ توربو استفاده میکنه تا به ۱۵۰۰ اسب بخار برسه بی فایده و لقمه دور دهن پیچوندن باشه و الکی برچسب قیمت ۳ میلیون دلاری بخوره ؟ قطعا خیر چون خودروهای متفاوت تو کلاس های متفاوت هستن و نمیشه همو مقایسه کرد همونطور که نمیشه amg one با یه کوروت توربو شده مقایسه کرد

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا