شورلت

شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و بدنه فیبر کربنی

کمپانی فاینال اسپید که در اوکلاهاما آمریکا مستقر است از شورولت کامارو ۱۹۶۹ مجهز به کیت بدنه فیبر کربنی که قدرت ۶۵۰ اسب بخار دارد رونمایی کرد.

فاینال اسپید به خاطر تولید دوج چارجر با بدنه فیبر کربنی شناخته شده و بر پایه موفقیت همان خودرو دست به تولید کامارو کلاسیک نیز زده است. استفاده از متریال فیبر کربن باعث می‌شود این خودروی عضلانی و کلاسیک وزن پایینی داشته باشد.شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید با نام مستعار “وایرال” شناخته می‌شود و اولین کامارو ۱۹۶۹ دنیا با بدنه فیبر کربنی به شمار می‌رود. در کل بیش از ۳ هزار ساعت صرف تولید خودروی موردبحث شده و بدنه آن دارای مشخصات OE است. برای تولید قطعات بدنه از دستگاه اتوکلاو استفاده می‌شود تا حداکثر صرفه‌جویی در وزن تضمین شود و درعین‌حال استحکام و سختی آن دست نخورده باقی بماند. به منظور نمایش صنعت گری باورنکردنی فاینال اسپید و الگوی خاص موجود روی قطعات، بدنه کامارو ۱۹۶۹ موردبحث با پوشش شفاف BASF پوشانده شده است.

داخل کابین نیز رول بار چهار نقطه‌ای سفارشی برای محافظت از سرنشینان وجود دارد. در بخش جلوی کابین صندلی‌های چرمی VXR نصب شده‌اند و کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای با آلکانترا نیز وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک باعث می‌شوند جذابیت‌های کامارو دو چندان شود. سیستم تهویه مطبوع را نیز شرکت اولد ایر تأمین کرده است. در بخش سیستم صوتی شاهد استفاده از محصولات شرکت آلپین هستیم که شامل آمپلی‌فایر پنج کاناله، بلندگوهای فوکال و ساب ووفر است.

پیشرانه LT4 جنرال موتورز در سینه شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید می‌تپد و قدرت ۶۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. پیشرانه از هدرز جدید با جنس فولاد ضدزنگ استفاده می‌کند و اگزوز سفارشی آن نیز دارای مافلرهای مگنافلو است. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی ترمک T-56 به چرخ ها فرستاده می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از بدنه فیبر کربنی مدرن در خودروی موردبحث استفاده از گزینه‌های متنوع برای سیستم تعلیق خواهد بود. در این مورد می‌توانیم به ساب فریم‌های اسپیدتک در جلو و عقب به همراه فنرهای پیچشی JRi اشاره کنیم که هندلینگ سطح بالایی را ارائه می‌کنند.

ترمزهای ویلوود با کالیپرهای بزرگ و روتورهای ۱۴ اینچی نیز باعث خواهند شد مالک کامارو ۱۹۶۹ نگرانی از بابت توقف خودروی خود نداشته باشد. ترمزهای یاد شده پشت رینگ‌های سه‌تکه VX3C-SL و لاستیک‌های تویو R888R پنهان شده‌اند. همان‌گونه که می‌دانید بازتولید خودروهای کلاسیک با قطعات بدنه فیبر کربنی در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این دسته از خودروها دارای وزن کم و قدرت بالایی هستند و همراه ظاهر کلاسیک خود می‌توانند توانایی‌های در حد ابر خودروهای مدرن داشته باشند. سلبریتی هایی همچون کوین هارت که مالک دوج چارجر ۱۹۷۰ با بدنه فیبر کربنی است به افزایش محبوبیت چنین خودروهایی کمک کرده‌اند. حتی برخی خودروسازان همچون دوج نیز وارد میدان شده‌اند. دوج از طریق بخش دایرکت کانکشن خود قطعات پرفورمنس را برای محصولاتش ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    تمااااام 😍😍😍

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3986 ديدگاه)

    ماشینای عضلانی آمریکایی همیشه محبوب و مورد توجه بودن مخصوصاً تو دهه ۶۰ میلادی که حکم رانی تو دست ماشینای عضلانی بوده ….. ماشینای کلاسیک اسپرت با ماشینای کلاسیک دیگه خیلی تفاوت دارن چون این ماشینا تو سالهای دور و زمان خودشونم ماشینای باارزش و دست‌ نیافتنی واسه عموم مردم بودن و حتی با گذشت زمان بیشتر از ماشینای کلاسیک دیگه به ارزششون اضافه شده

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۰
  3. R/T

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    زیبای ناب❤️

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۰
  4. محمد مختاری آذر

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال داشتم من به بی ام و ۵۲۰I e34(سال ۱۹۹۲ ۲ لیتر ۶ سیلندر ۱۵۰ اسب بخار) کابین عالی دارای ساعت آنالوگ
    پیدا کردم قیمتش هم ۴۰۰ میلیون هست به نظرتون خوبه؟
    یه سوال دیگه داشتم تو ایران از کجا میشه مدل خیلی محدود ۵۲۵ و ۵۳۵ e34 پیدا کرد؟ لطفا راهنماییم کنید

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. Arian

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ماشین های خوبین فقط دیگه خوردن تو خرج تو این رنج بنز کپل انتخاب معقول تریه

      موافقم ۱
      مخالفم ۸
  5. MASOUD 0099

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    چه رخی داره 🔥🔥🔥

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  6. OM.01

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ای کاش مینوشتید قیمتش ۴۲۹هزار دلار هست و میشه گیربکس اتومات سفارش داد و رینگ فیبرکربنی که به ترتیب ۷هزار دلار و ۱۲هزار دلار قیمت داره. یه موتور LS3 با ۱۰۰۰ اسب هم میشه سفارش داد که قیمتش ۱۲ هزار دلاره. رنگ کابین هم سلیقه ای هست و هر تریمی میشه سفارش داد.

    قطعا تو خط مستقیم رولینگ تاپ اسپید هرچی سوپر خودرو و هایپرکار هست فیتیله پیچ میکنه
    ولی انتخاب سختی هست یه کلاسیک رستوماد فول کاستوم بخری یا یه خودروی مدرن امروزی.
    فرقی نداره چه بودجه،چه ۱۰۰kچه ۵۰۰k.

    واقعا تصمیم سختی هست حداقل برای من.هرچند مالکان این خودروها هم اینارو دارن هم اونارو.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  7. MAGNUM

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خوب‌هافراموش‌نمی‌شوند…

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1384 ديدگاه)

    با اینکه نمیتونم علاقم به داج رو منکر بشم ولی اگه قرار باشه یدونه حق انتخاب خودروی کلاسیک داشته باشم
    قطعا کامارو ۶۹ یا کامارو ۷۲ انتخاب میکنم برای بازسازی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  9. Amiro

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    فقط سالش ۶۹
    خوراک شیطنت 😜

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  10. Hadi

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    زیبا ترین نسل کامارو همینه 👌🏼
    سال ۶۹ سال طلایی کلاسیک ها بود…

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  11. R@min

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (617 ديدگاه)

    بنظرم زیباترین کامارو، ینکو ۶۹ اونم نارنجی هست.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  12. fordglx2008

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    احتمالا نسل بعدی ما در آینده آزرا و آریون یه چند سری آسیایی رو بازسازی کنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. M@M@DRZ911

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    عاشق اون چراغای مخفی هستم . خیلی ظاهر مخوفی به ماشین میده .

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  14. امیرحسین

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خیلی قشنگه 💪🏻

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  15. Poria

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    زیبای خواستنی

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا