شورلت

شورولت کامارو Z/28 2015، یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی دوران معاصر

اگر خواهان حد نهایی شورولت کامارو باشید نسخه فعلی ZL1 می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد زیرا پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با خروجی ۶۵۰ اسب بخاری دلبری می‌کند. البته وقتی بحث کاماروهای مدرن با شخصیتی خاص باشد، به سختی می‌توان مدل Z/28 را فراموش کرد.

جدیدترین نسخه کامارو Z/28 بر پایه پنجمین نسل این خودرو بنا شده و تنها به مدت محدودی تولید شد. اکثر طرفداران فکر می‌کردند شورولت این خودرو را در نسل ششم کامارو هم بازمی‌گرداند اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. خوشبختانه مدل‌های کارکرده Z/28 هر از گاهی در بازار دیده می‌شوند و این خودرو که تماشا می‌کنید یکی از بهترین مدل‌های دست‌دوم است. این کامارو Z/28 2015 یکی از ۱۲۹۲ نسخه تولیدی در مدل سال موردبحث بوده است. این کامارو از رنگ بدنه رد هات سود می‌برد و رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده آن ظاهری مشکی دارند و با لاستیک‌های پیرلی پی زیرو همراه شده‌اند. آنچه ظاهر این خودروی عضلانی را بهبود بخشیده اسپلیتر جلوی مشکی، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب لبه‌ای، دیفیوزر عقب گیرا و کالیپرهای ترمز نقره‌ای هستند.

کابین خودرو با توجه به استانداردهای نسل فعلی کامارو قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد اما صندلی‌های جلوی ریکارو با پوشش چرم مشکی و عناصر میکرو فیبر جیر جزو موارد قابل‌ذکر هستند. همچنین غربیلک فرمان با پوشش جیر، دسته‌دنده جیر، سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی با شش بلندگو جزو دیگر تجهیزات این کامارو به حساب می‌آیند. در توضیحات این خودرو آمده که کامارو Z/28 موردبحث در سپتامبر ۲۰۲۰ از فروشنده قبلی خریداری شده و کارکرد حدود ۱۶ هزار کیلومتری دارد. این خودرو با برچسب روی شیشه، توضیحات سازنده، قطعات یدکی متنوع، گزارش سرویس‌ها و… فروخته می‌شود. گل سرسبد کامارو Z/28 پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۵۰۵ اسبی و گشتاور ۶۵۲ نیوتون متری است. نیروی موردبحث از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی ترمک TR6060 و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2376 ديدگاه)

    کامارو خیلی حیف شد …
    با اینکه خودم بیشتر طرفدار ماستنگ هستم اما واقعا از این ماشین و ابهتش نمیشه گذشت …
    چی بود …
    و چیکارش کردن!

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۲
  2. دکتر استاپ

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    اگر چراغ های عقبش مثل مدل۲۰۱۳ دو تیکه میموند خیلی قشنگ تر و آمریکایی تر میشد ولی همینجوریشم حرف نداره
    ولی نسلی که الان داره تولید میشه واقعا حس کامارو بودن رو به آدم نمیده

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  3. JDM lover

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (618 ديدگاه)

    کامارو خیلی خودروی عضلانی و جذابی هستش ( باید از نزدیک ببینی تا بفهمی چی میگم) ولی واقعا حیف که همیشه بهش کم توجه شده و همیشه زیر سایه موستانگ و چلنجر بوده

    احتمالا تولیدش هم چند سال بعد متوقف میشه😞

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  4. TML BN

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یکی این مدل و یکی مدل ۲۰۱۰ واقعا خاطره انگیز هستند
    و با اسم کامارو آدم یاد این دو نسل میوفته

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  5. زیزیگولو

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    ماسل کار یعنی ماشین عضلانو کوپه و دو درب با موتور حجیم و دیفرانسیل عقب و این همون فلسفه ساده ماشینای عضلانی آمریکایی هستش که با محبوبیت بیش از اندازه‌ شون کل دنیا را قرق کردن و کامارو هم یکی از اوناست ….. یکی از اولین عضلانیهای دو محور تاریخ❤❤❤👌👌👌

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
    1. TML BN

      ۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (687 ديدگاه)

      ما ماسل های ۴ در خیلی خوبی داریم

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. زیزیگولو

        ۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  6. masoud

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قلبم درد میگیره که میگن کامارو کم کم از خط تولید خارج میشه.متاسفانه توی این بازار شدیدا رقابتی و رشد چین و ماشین برقی ها ، تمام کارخونه ها به فکر بقا هستن و به کراس اور و ماشین برقی رو میارن.
    در اینجا محلی به عشق ماشین بازها نمی ذارن
    من که از بچگی عاشق کامارو نسل ۲ و ۳ بودم
    نسل ۵ رو با شکوفایی خوبی که داشت یه نقطه عطف دیدم
    اما افول نسل ۶ باعث شد که به اینجا برسیم
    چلنجر و موستانگ عالی هستن اما کامارو عشق بچگی خیلی از ماست

    کامارو z28 واقعا یه ستاره بود هندلینگ به شدت خوبی ارائه میداد و با حتی قدرت کمتر حریف خیلیا بود
    یادمه توی یه سری بررسی با پورشه ۹۱۱ مقایسه شده بود
    هرچند انتظاری نمیره اما از یه ماسل کار سنگین و پهن این همه چالاکی اولین بار بود که دیده میشد

    کامارو توی نسل ۵ به بعد واقعا روی هندلینگ خوب کار کرد
    به طوری که هنوز که هنوزه تایم ۷:۱۶ zl1 1le نوربرگرینگ یکی از خوب هاست

    کامارو z28 هم سال ۲۰۱۴ تونست ۷:۳۷ بزنه که فوق العاده بود

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  7. speed-hunter-007

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دنده دستیش دلبری میکنه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  8. محمد امین

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1994 ديدگاه)

    چه قدر طراحی ایش اصالت در نسل های اولی کامارو داره …برعکس نسخه های جدید
    و چه موتوری 😃

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  9. Hadi

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    کامارو خیلی جذابه واقعا نباید کنار گذاشته بشه…
    ماسل کار دوست داشتنی…

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  10. F

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تو بازی فورزا هورایزن یکیش رو دارم. موقع رانندگی واقعا لذت داره، واقعا.من خودم رقیب این ماشین رو در آلمانی ها، C63 bs میدونم که با اون موتور حجیم تنفس طبیعی با صدای مردونه واقعا رقبای قابلی هستن و رقابتی میکنن که هر لحظش زیبا و دیدنیه.

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    این دلبر انجین بی نظیری دلشت.۷لیتر تنفس طبیعی و دور گرفتن موتور تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه که باعث ایجاد صدای بی نظیر و خاص میشد.شورولت واقعا داره اشتباه میکنه وقتی کامارو در حال تولید هست با بعضی بروز رسانیها میشه برشگردوند به رقابت یکیش همین مدل z28 هست که میشه نسل جدیدش رو ارائه کنن.یا اینکه حداقل کامارو تمام مدلهاش با ظاهر بی نظیر zl1بیرون بده تا مشکل ظاهر کمتر جذاب مدلهای rs و ss هم حل بشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  12. charger

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (381 ديدگاه)

    کامارو اگه همون مدل ۲۰۱۰ رو تغییر نمیداد الان مثل چلنجر فروشش بالا میموند

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. SRT

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اوه اوه چ موتور خفنی داره
    فقط ترمز دستیش یکم زیادی از راننده دور نیس؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. javadhy

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (318 ديدگاه)

    ۷ لیتر
    ۵۰۵ اسب بخار
    تنفس طبیعی
    زیاد با آمریکایی ها حال نمیکنم ولی هر کسی که به ماشین علاقه داشته باشه عاشق این ماشین میشه
    دلیلشم خاص بودن حس رانندگیش و انجینشه که شخصیت خاص ماشینو میسازه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. viper2

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (819 ديدگاه)

      شورلت به راحتی میتونه از ls7 تتفس طبیعی بیش از ۵۷۰ اسب بخار بگیره . به راحتی

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  15. Alan.r

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (324 ديدگاه)

    عاشق کامارو هستم خیلی ماسلکار خوبیه هم خیلی قویه هم خیلی قشنگ و با ابهته یه نمونشو تو تبریز دیدم صداش محشره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  16. Poria

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به شخصه مدل ها کلاسیک شورولت و فورد رو به مدل ها مدرن امروزی ترجیح میدم
    شما هم همینطور

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا