شورولت

قیمت و مشخصات پیشرانه ZZ632 شورولت

در اکتبر سال جاری میلادی بود که شورولت از قوی‌ترین پیشرانه تاریخ جنرال موتورز رونمایی کرد. پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 V8 شورولت بزرگ‌ترین و دیوانه‌وارترین پیشرانه‌ای است که این خودروساز ساخته و تست های داینو نشان داده این نیروگاه آهنین بدون نیاز به توربو و سایر افزودنی‌ها قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند.

البته باید گفت چنین نیروگاه آهنینی با قیمت بالا در دسترس خریداران خواهد بود. اگرچه فعلاً قیمت رسمی ZZ632 اعلام نشده اما یکی از نمایندگی‌های شورولت قیمت این پیشرانه را در وب‌سایت خود اعلام کرده و گفته که پیش‌فروش آن را شروع می‌کند.

این نمایندگی می‌گوید پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 شورولت قیمت ۳۷,۷۵۸ دلاری داشته و با تخفیف ۲۹,۴۹۹ دلاری عرضه می‌شود. مجله ماسل کارز اند تراکس خاطرنشان ساخته قیمت این پیشرانه بیش از دو برابر پیشرانه ۷۵۵ LT5 V8 با بهای حدود ۱۸ هزار دلار می‌باشد.

در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه جدید شورولت گران‌تر از پیشرانه هلفانت ۲۹,۹۹۵ دلاری می‌باشد. البته برای نصب این پیشرانه باید ۲۲۶۵ دلار دیگر نیز پرداخت کرد.

البته باید گفت ما از شنیدن قیمت ZZ632 سورپرایز نشدیم. با وجود چنین قدرتی، قیمتی بالا نیز ضروری است. پیشرانه موردبحث حجم حدود ۱۰.۳۵ لیتری داشته و حداکثر قدرت ۱۰۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۸۸ نیوتون متری را با بنزین اوکتان ۹۳ تولید می‌کند.

مدیر تیم پرفورمنس شورولت می‌گوید:

ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانه‌های ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار می‌گیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید می‌کند.

تحویل پیشرانه ZZ632 شورولت به مشتریان از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    مدیر تیم پرفورمنس شورولت می‌گوید:

    ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانه‌های ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار می‌گیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید می‌کند

    یاااا خوده خدا! ۸سیلندر ۱۰.۳۵ لیتر تنفس طبیعی ۱۰۰۰ اسب!!
    واااای
    فکر کن تیونرا اینو تویین توربو یا سوپرشارژشم کنن..
    :))
    عاشق شورلتم!

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۴
    1. محمد امین

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      ولی خوبیش به این هست که سوپر یا توربو نباشه
      حس اوج دوران ماسل کار ها در دهه ۷۰ رو به آدم میده

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۲
      1. Mad.z.Max

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1473 ديدگاه)

        دقیقا منم با همین حالت تنفس طبیعی خیلی بیشتر حال میکنم

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۲
    2. shayan demon

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تیونرا خیلی راحت میتونند بالای ۷ هزار اسب بخار قدرت ازش بکشن بیرون ؛ این موتور شاهکاره چندین سال دیگه مثل جواهر نایاب و گران میشه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۸
      1. MR.JD

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (182 ديدگاه)

        مگر موتور زانتیا ۳۰۰۰ هست ؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۳
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          عزیز من این چه ربطی داشت؟

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
      2. akrh78

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        عمرا به TESLAW برسه

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
  2. Mad.z.Max

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    ۸۷۶ پوند فیت گشتاور که معادل ۱۱۸۸ نیوتون متر میشه!
    ۱۱۸۸ نیوتون گشتاور از یه وی ۸ تنفس طبیعی!
    قشنگ دارم از هیجان بال درمیارم :))
    اگه دسترسی داشتم، هرجور شده بود میخریدم این انجین رو، روی یه اتاق کلاسیک سوارش میکردم…

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
    1. Ali_x76

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      هیچ کدوم از اتاقا به طور فابریکی نمیتونن اینو تحمل کنن
      اولا حتما ابعاد و وزن خیلی زیادی داره
      دوما بحث کولینگه، رادیاتور های این موتور اندازه ی یه موتور موتور ۶ سیلندر جا میخواد
      سوما نیرویی که این موتور به اتاق وارد میکنه، صد در صد باعث پیچش و داغون شدن اتاق میده
      حتما باید رو ماشینی که اسپیس فریم داره سوار شه ( شاسی لوله ای دست ساز )
      ولی جون میده دوتا سوپر شارژ (یکی برای هر سرسیلندر) بذاری روش
      بری تو کلوپ ۳-۴ هزار اسبی ها
      احتمالا لاستیک اسلیک سافت با عرض ۴۰ سانتی متر نیاز داشته باشه برای انتقال این نیرو به زمین
      وای به حال گیربکس و دیفرانسیل

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  3. میثم

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    عکس آخرو ببینید
    بیشتر شبیه یه اثر هنریه
    چقدر هم جمع و جوره

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  4. F22RAPTOR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    کسی درباره‌ی وزنش چیزی نگفته؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  5. shayan demon

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شاهکار
    شاهکار
    شاهکار

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. تعادل

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (22 ديدگاه)

      شفارش دادم این پیشرانه رو برام بفرستن روی سلطان پرشیا ببندم

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۱
      1. مانی

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2305 ديدگاه)

        بیشتر بنظر میاد باید سلطان رو زیر این ببندی

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۰
        1. M.K karimi

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (412 ديدگاه)

          😂😂😂

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۰
      2. MR.JD

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (182 ديدگاه)

        حیفه داداش نکن
        به سلطان پرشیا فقط موتور زانتیا میاد این مسخره ها در حدی نیست که روی سلطان ببندی

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
  6. یوسف

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    🤗🤗🤗🤗🤗 دمش گرم اینو میگن شجاعت

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. Twin H Power

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    موقعیت قرار گیری شمع ها و کویل هاش هم خیلی جالبه تا حالا اینجور چیزی ندیده بودم .
    بنظر میاد واسه هر سیلندر دوتا شمع داره که یکی به صورت عادی از طرف مانیفولد دود بسته شده که با وایر بهش برق میرسه و از اونجایی که موتور بیگ بلاک هست و زاویه بین سیلندرای چپ و راست زیاده تونستن یه شمع هم واسه هر سیلندر از وسط موتور یا همون زیر مانیفولد هوا نصب کنن که خود کویل روش قرار گرفته .
    موتورای همی هم واسه هر سیلندر دوتا شمع دارن ولی هر دوتا یه سمت قرار گرفتن .

    یه نکته دیگه . از عکس اول میشه فهمید که انژکتورهاش همون سیستم عادی هست که واسه هر سیلندر یه انژکتور روی ورودی هوا بسته شده . ولی از شکل و شمایل مانیفولد و دریچه گاز زیر فیلتر بنظر میاد که یه واحد پاشش سوخت هم توی دریچه گاز داره !

    تازه پوشراد هم که هست 🙂

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    وای ، چه حالی بده یه همچین سیستمی رو روی یه ماشین کلاسیک آمریکایی مثل چارجر بزاری و بری مسابقه درگ 😍

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. ARMAN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    به به آدم حال می کنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. M.K karimi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (412 ديدگاه)

    ۱۰.۳۵ لیتر !!!!!! جنگه مگه ؟!؟ 🤯🤤

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. یانکی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    پدال مرسی که بلاخره مطلبش رو گذاشتی.لازمه چند نکته رو بگم.قدرت تو دور موتور ۶۶۰۰ به اوج قدرت میرسه و تا ۷۰۰۰ دور دَوَران میکنه که صدای مهیبی تولید میکنه.انجین بالا از سیستم کاربراتور بهره میبره.آما این کاربراتور با چیزی که تو ذهن ما هست خیلی متفاوته و بر خلاف کاربراتورهای معمولی تو تغییر ارتفا هم کارسازه.دوستمون گفت دو شمع هست تو هر سیلندر که اینطور نیست کوئلهاش تو محفظه خالی بین سیلندرها هست و وایرها برق رو به شمعها رو بلوکه که میبینید میرسونه.شاید بعضی بگن که کاثورث از ۶.۵ لیتر ۱۰۰۰ اسب گرفته و کار شورولت کار پیچیده ای نیست.البته انجین کاثورث خودش بازنویسی طراحی موتور هست ولی آیا همون انجین رو میشه روی یه تراک پیل پیکر هم نصب کرد.البته کدیلاک سالها پیش با معرفی کدیلاک سیکستن اولین بار با انجین تنفس طبیعی وارد ۱۰۰۰ اسب شده بود.اونجا دوتا بلوک وی۸ رو بهم متصل کردن تا یاد اولین انجین وی۱۶ دنیا رو کدیلاک اختراع کرد رو زنده کنن البته وی۸ هم اختراع کدیلاکه.اشتباه نکنم اون حول و حوش ۱۲ لیتر بود و ۱۰۰۱ اسب.همین الان انتخابم بیگ بلاک فوق تو کوروت z06 جدیده.در ضمن این سبک انجینها هستند که تا ۱۵۰۰۰ اسب تقویت میشن.جای علی شوی نوا خالی تا توضیح کامل بده راجب بیگ بلاک

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
    1. مازیار

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (738 ديدگاه)

      موتور کاث ورث به جای خود موتور شورولت هم به جای خود
      موتور کاث ورث بیش از ۵۰درصد بازدهی بیشتری داره و احتمالا چند برابر قیمت بیشتر مثل دیگر قیاس های اروپا و آمریکا
      اما اینکه موتور کاث ورث که نهایت تکنولوژی ساخت موتور هست قابل نصب روی یک ترک پیل پیکر نیست دیگه چه حرفیه آخه برادر جان؟
      اون موتور بطور اختصاصی برای یکی از شاهکارهای اتومبیل سازی دهه درست شده و این موتور رو توی جعبه تحویل میدن تا هر کاری خواستی باهاش انجام بدی پس تفاوت کاربری بنیادی دارن

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    2. حسن

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (483 ديدگاه)

      کادیلاک در سال ۲۰۰۳ چند مدل در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد، تا پایه ای برای تولید محصولات جدید این شرکت باشد. در میان این خودروها، یک خودروی چهار درب غول پیکر و هیجان انگیز خودنمایی می‌کرد. این خودرو با موتور v16 به حجم ۶۱۳۰ سی سی، می‌توانست ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.مهندسان شرکت کادیلاک برای کاهش مصرف سوخت این موتور، سیستمی را تعبیه کرده بودند که در زمان توقف یا حرکت در سرعت های پایین ۸ سیلندر آن از کار می افتادند

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. مازیار

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (738 ديدگاه)

        اون موتور بیشتر از ۱۳ لیتر حجم داشت دوست من
        ۱۶ سیلندر ۶۱۳۰ سی سی؟ یعنی کمتر از ۴۰۰ سی سی برای هر سیلندر اونم برای یک موتور امریکایی؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسن

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (483 ديدگاه)

          دقیقا ۶ لیتریه .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. SF90 STRADALE

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3419 ديدگاه)

    آمریکایی یعنی انجین V8 حجیم
    دَم آمریکایی ها گرم که همچنان پرچم درون سوزها رو بالا نگه داشتن 👑👑
    شورولت رو باید بابت دل و جرئت زیادی که داره پرستید

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  13. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (981 ديدگاه)

    والا چندین سال پیش که دلار ۳ تومن بود منم همش تو سایت ها می‌چرخیدم دنبال لوازم افترمارکت واسه بیگ بلاک ،این سایت شورلت هم یکی از اون سایت ها بود که همیشه میرفتم مشخصات کریت انجین ها رو با حسرت می‌دیدم و آخر تصمیم گرفتم به جای لوازم افترمارکت واسه یه موتور ۵۰۰ اسبی شهری یه کریت انجین zz427 ازشون بگیرم بیارم که یه چیزی نزدیک ۲۰۰۰ دلار هم شیپینگ خورد تا دوبی. موتور اومد بعد از یک سال نصب شد و جوابی که من گرفتم اون چیزی نبود که باید باشه و وقتی قیاس میکردم با موتور ls3 می‌دیدم واقعا ls3 دور پایین و دور بالای بهتری و روونتری داشت هرچند zz427 یه موتور ۵۰۰ اسبی هست و قابل قیاس با این موتور تو متن نیست ولی درسی که گرفتم اینه که این چیزا همش شر و وره! موتور فقط ls و Lt که خود شورلت رو خودروهاش سوار می‌کنه وگرنه از شورلت پرفورمنس واسه من آبی بخار نشد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. [email protected]!n

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1603 ديدگاه)

      رو چه ماشینی سوار کردین ؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (981 ديدگاه)

        اون زمان رو کامارو ۷۴ که بعد درش آوردم و یه موتور ۴۵۴ لوازمدار بستم جاش و zz427 رو فروختم مشهد داینو شیت همون موتور رو هم تو پالت موتور فرستاده بودن ۴۸۳ اسب ولی بعید فکر نمیکنم درست بود

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    عالیه، دمشون گرم ۱۰,۳لیتر!😎🤤 معمولا از این موتورا برای درگستر ها زیاد استفاده میشه شورولت توی این کار استفاده نمونه اش کوپو کامارو با موتور ۹لیتری…

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  15. حسین دهمرد

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    الان این موتور چه مشکلی داره که تو تراکهاش استفاده نمیکنه؟ اگه انقدر خوبه که به بقیه میفروشه چرا خودش استفاده نمیکنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به به عجب موتوری به این میگن موتور
    هرچند همه دارن میرن به سوی خودرو ها برقی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. مهردادکمال

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (774 ديدگاه)

    اینو بندازی رو شورلت بلر با بقیه وسایل انتقال و کنترل نیروی امروزی بری سر به سر خارجی سوارها بزاری مثلا از پورشه سوارا سبقت بگیری 😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1473 ديدگاه)

      دقیییقا! آمریکایی ها به ایم مدل ماشینایی که ظاهر قدیمی یا ضعیف دارن، اما موتور گیربکس هیولا روشونه میگن Sleeper 🙂
      توی یوتوب اگه تونستی ویدیوهاشونو ببین، خییییلی باحالن :))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. سیاوش

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    لایق این انجین فقط شول!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا