شورلت

سبقت فروش کوروت از کامارو در سال 2021 برای اولین بار

سال ۲۰۲۱ را می‌توان یکی از عجیب‌ترین سال‌ها از لحاظ آمار فروش خودروها و خودروسازان مختلف دانست زیرا چالش‌هایی که در طول این سال برای صنعت خودروسازی جهانی به وجود آمد، تغییرات بزرگی را در آمار فروش ایجاد کرد. به‌عنوان‌مثال، برای اولین بار پس از ۹۰ سال، جنرال موتورز عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را از دست داد و در فروش ماسل کارها هم برای اولین بار دوج چلنجر تاج پادشاهی را از فورد موستانگ گرفت. یکی دیگر از عجایبی که در آمار فروش سال گذشته رخ داده است، پیشی گرفتن کوروت از کامارو است.

در طول سال‌ها و دهه‌ها، کوروت به دلیل قیمت بالاتر، فروش کمتری از کامارو داشته است اما در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار فروش این سوپرکار افسانه‌ای از برادر عضلانی خود بیشتر شده است. در این سال که نسل جدید کوروت به‌طور کامل در بازار حضور داشته است، فروش این خودرو با افزایش چشمگیر ۵۲.۸ درصدی از ۲۱,۶۲۷ دستگاه به ۳۳,۰۴۲ دستگاه رسیده است. این فروش فوق‌العاده که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است در حالی حاصل شده که در طول سال ۲۰۲۱ خط تولید کوروت C8 به دلیل کمبود قطعات چندین بار متوقف شد و کوروت در نمایندگی‌های فروش به‌آسانی برای خرید پیدا نمی‌شد.

از سوی دیگر، فروش کامارو که به نظر می‌رسد جنرال موتورز از آن قطع امید کرده است، در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۲۶ درصدی به تنها ۲۱,۸۹۳ دستگاه رسیده و برای اولین بار از کوروت کمتر فروخته است. البته در سال ۲۰۰۲ که سال آخر تولید نسل چهارم کامارو بود، فروش این خودرو به ۲۸,۴۰۴ دستگاه رسید درحالی‌که کوروت در آن سال ۳۲,۵۵۵ دستگاه فروخت اما ازآنجایی‌که در آگوست ۲۰۰۲ تولید نسل چهارم کامارو پایان یافت، طبیعی بود که فروش آن در طول این سال کاهش داشته باشد؛ بنابراین، در سال‌های عادی هیچ‌گاه فروش کوروت از کامارو بیشتر نشده بود.

با توجه به شرایط و شایعات، به‌احتمال‌زیاد کامارو سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند و به‌زودی این ماسل کار افسانه‌ای بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار خواهد رفت هرچند که شایعاتی به ساخت یک سدان الکتریکی جدید با نام کامارو اشاره کرده‌اند. از سوی دیگر اما آیندهٔ کوروت C8 بسیار روشن است زیرا به‌تازگی نسخهٔ Z06 این خودرو معرفی شده و در آینده هم شاهد عرضهٔ نسخه‌های دیگری مثل E-Ray هیبریدی، ZR1 و زورا خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    واضحه چون کوروت همون کوروته اما کامارو همون کامارو نیست

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. پارسا عشق ماشین سابق

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      کامارو شده یک سدان!
      دیگه اون جذبه قبل رو نداره لاستیک های پهن چهره مخوف که اصلا جلو پنجره اش دیده نمیشد و فقط ال ای دی چراغ ها دیده میشد.
      کامارو فقط همون نسلی که اومد کیش و تو منطقه ازاد هم هست.
      همون ها خوب بودن و می توانستن با داج رقابت کنن من از همون به بعد عاشق داج شدم.
      کامارو هر سال هم داره بد تر میشه.
      البته یه چیز دیگه هم بگم که شخصیه
      کوروت قبلا یک ماشین نمیدونم چی بگم اسپرت زمان قدیم نمیدونم فهمیدین یا نه با سرعت بالا و صدای دلچسب بود
      ولی الان به من حس سوپر اسپرت میده انگار یه چیز دیگست ولی واقعا دوستش دارم.
      فقط قبلا طراحی ملایم تر داشت که خیلی جذابش میکرد مثل شلبی من عاشقش بودم ولی الان خاص نیست.

      ولی حرف حرف من نیست حتما ماشین خوبی بوده که این همه ادم خریدن.
      وولی کامارو بهتره همون سدان خانوادگی لوکس بشه😂😂😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. 1123

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس چون کوروت متحول شد کامارو هنوز با اون تفکر دهه شصت میلادی پیش میره

      موافقم 3
      مخالفم 8
  2. شاعر

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بخشیش به طراحی برمیگرده و بخشی هم به رقیبان قدر
    کامارو بعد از ۲۰۱۷ دچار افت طراحی وحشتناک شد.

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. hssn

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      افت زیاد فروشش هم درنهایت به این وضع کشیدش
      این کامارو حتا تا قبل فیس لیفت هم جذاب بود بنظرم
      اما الان اصلا مشخصه ی کامارو بودن رو نداره توی ظاهرش

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. ARMAN

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حیف کامارو به این روز افتاده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. R@m!n

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    موضوعی که جالبه، اکثر مدل های فروخته شده کوروت از پکیج های 2LT و 3LT هست که به راحتی بالای 80k میره.

    کامارو هم اسیره اشتباهاته استراتژیک و موتورهای ضعیف تر در مدل های پایه شد.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. Hamid

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    روزی خداتا پست در مورد خودرو های آمریکایی میزاره پدال بعد یه سری میگن چرا کمه!!!!
    وات د هل!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. AMIR / ARMI

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      یه بار من امارش رو در اورده بودم مطالب به این صورت
      مطالب از خودو های المانی بیشترین دصد رو اونم با اختلاف زیاد داره ( در بین المانی ها هم بیشترین مطالب برای bmw هستش که با عدد امار میتونم ثابت بکنم بیشترین درصد هم از مطالب بی ام و به خودو های تیون شده بر میگرده )
      رتبه دوم برای خودرو های امریکایی هست
      رتبه سوم برای ایتالیا هست
      رتبه چهارم برای ژاپن بعد هم کره
      انگلیس و فرانسه هم تعطیل
      البته درگ هارو اصلا اگه حساب نکنیم این امار به دست میاد
      من مدت 1 ماه رو برسی کرده بودم و نتیج این بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. 1123

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        در حال حاضر 32 مطلب از خودرو های آمریکایی
        27 تا آلمانی در هفت روز اخیر منتشر شدن
        البته در مطالبی که دوتاشون وجود داشتن رو برای هردو حساب کردم

        موافقم 4
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا