خودروهای چینی

زوتی T300 مهیای حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

سام کاویانی: نگاهی به آینه‌های خودروی داخل تصویر بیاندازید؛ جالب به نظر می‌رسد. این همان اتفاقی است که وقتی “زوتی” سعی می‌کند قدری متفاوت و ابتکاری عمل کند، رخ می‌دهد. زوتی T300 یک بلندقامت کوچک جدید است و برای نخستین مرتبه، در نمایشگاه خودروی شانگهای حضور می‌یابد و سپس خیلی زود فروش آن در بازار چین کلید خواهد خورد.

Zotye T300
کلیت بدنه زوتی T300 تا ستون B بسیار خوب به نظر می‌آید و طراحی پیرامون ستون C نیز جسورانه و متهورانه است. یک خط در ناحیه کناری بدنه وجود دارد که از دستگیره درب‌های جلو و عقب و نیز گلگیرهای عقب عبور نموده و درنهایت، رو به پایین، در چراغ‌های عقب محو می‌شود. سایز چرخ‌های این خودرو کمی بیش‌ازاندازه کوچک است اما این چرخ‌ها با رینگ‌های اسپرت آلومینیمی و پدهای قرمز ترمزها، جلوه‌ای اسپرتی به خود گرفته‌اند. ریل‌های سقفی هم کاربردی و قابل استفاده هستند.

Zotye T300
در قیاس با بدنه، طرح کابین این خودرو آرام‌تر به چشم می‌آید. یک پانل دیجیتالی پشت فرمان وجود دارد و در کنارش، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی، برخی جزییات زیبا از چرم مصنوعی و معدودی خطوط براق و صیقلی دیده می‌شوند.

Zotye T300
زوتی T300 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو نیرو می‌گیرد. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۰۵ نیوتن‌متر است. این پیشرانه به همراه گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT، نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌کند. قیمت این خودرو از رقمی حول و حوش ۶۰ هزار یوآن آغاز شده و به ۸۰ هزار یوآن ختم می‌گردد که با تبدیل آن به ارزهای معتبر، ارقام تقریبی ۸,۷۲۰ الی ۱۱,۶۳۰ دلار به دست می‌آید. یک نسخه الکتریکی هم برای این خودرو وجود دارد.

Zotye T300
آرم زوتی در فرم به حروف انگلیسی دست‌نویس قالب‌گیری می‌شود، فرمی که البته حروف متشکله آن در یک ردیف نیستند. عدد صفر مربوط به آرم T300 هم با قرمز رنگ‌آمیزی شده است. این عملی دلپسند است، زیرا که ما وجود آرم کاملاً و یا تا اندازه‌ای قرمز را در خودروهای سوپرشارژ می‌پسندیم. خطوط براق و درخشان موجود بر روی سپر عقب هم در جای خود خوشایند و دلپذیر هستند. پس تا اینجای کار خیلی خوب عمل شده است؛ اما نیمی از انباره اگزوز این خودرو از زیر سپر عقب بیرون زده است که نه خوب و نه حتی خوشایند و دلپسند است. آیا ما اینجا در حال مشاهده اجزای یک تراکتور هستیم؟ نیستیم؟ یک انباره اگزوز باید به نحو منظمی از دیدگان مخفی باشد. زوتی معمولاً دراین‌باره درست و به‌جا عمل می‌کرد، اما در مدل T300 وضع به این‌گونه نبوده است. بهتر است آنها به همان کار “شبیه‌سازی” خود بچسبند.

zotye-t300-2017-2018-3-min
منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ظاهر زیبایی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F40

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (38 ديدگاه)

      پشتش فاجعس.
      نمیدونم چرا چینیا عقب ماشین یادشون میره انگار اصلا وجود نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. power active

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    پدال جان در مورد شاسی بلند امیکو مطلب بزار. من که خوشم اومد :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    همه خودروسازی های چین کم و بیش کپی میکنن ولی دیگه کار این زوتی خیلی اشکار اینم یه کپی اشکار از tivoli

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parsa

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش تیولی خودش یه کپی از ی ماشین دیگس:))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمای پشتی تیوولی هم کاملا از مینی کپی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من که به شدت یاد هیوندای توسان میفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    زوتیه بی هویت!
    این دیگه کپی کدوم ماشینه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از تحلیل های car news china خیلی خوشم میاد همیشه اخرش یه تیکه به تولید کننده میندازه ولی انصافا هشت هزار دلار مفته برا این طراحی هرچقدرمیخاد کپی هیوندای توسان باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کپی برابر با اصل از روی توسان TL

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش خیلی با حاله از سمند هم ارزون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    چرند تر از چینی و خودروهای چینی محصولات چینی و …ندیدم و نخواهم دید کلا دروغ درجه بندی کیفی شبه محصولات چینی خیلی وقته expire شده این دروغ فروشنده ها یک عمر به مردم گفتند تا اینکه خودم از نزدیک در اروپا دیدم برند های لباس و منسوجات مطرح مثل دی اند جی و پول اند بیر و راکلند و لویس ویتون و لارا مکس. … در همان نمایندگی ها مدل چینی هم داشتند که یک سوم قیمت جنس اورجینال بود و کمتر کسی حاضر به خرید میشد این د مورد شبه خودروهای چینی هم صدق میکنه الان لکسوس های قدیمی آئودی های قدیمی بنز بی ام دبلیو حتی کیا هیوندا حتی پژو اشکودا ….بسیار سالم و سرحال در حال کارکردن مثل ساعت میباشند اما خودروهای چینی دقیقا مثل مواد غذایی پس از مدتی حتی در صورت عدم استفاده شیرازه آنها ازهم پاشیده و بقول معروف خسته و سپس دفورمه میشوند این دفاع تمام قد ازین محصولات فیک و یکبار مصرف زیبنده ایرانی نیست و صرف اینکه ما ایرانیان توان همین کپی را هم نداریم نمیتواند سرپوشی بر این حرکات بیشرمانه شرکت های بزن در رو چینی بگذارد چین یک شعار دارد ما همه چیز صادر میکنیم جز مواد مخدر
    زوتی هم مثل دیگر هموطن خود چانگان اینبار هیوندای توسان جدید را هدف قرار داده پیشتر در مقاله قبلی پدال شاهد کپی مذبوحانه ای از لکسوس LC بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جواد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نسخه فول اتومایک توربوی این خودرو که توی چین در حال حاضر 90 یوان قیمت داره تا چند ماه دیگه توسط راین خودرو مونتاژ میشه به اسم راین R5.
    مشخصات مدلی که میاد تو ایران: 1.5 لیتر توربوی 143 اسب بخاری اتوماتیک CVT
    برخی آپشن ها: سانروف پانورامیک-استارت دکمه ای و و رود بدون کلید-کلید هوشمند خودرو و کنترل از راه دور شیشه ها-پاورویندو چهار در-فرمان EPS-رادار جلو و عقب و سیستم تشخیص نقاط کور-صندلی راننده 6 جهته برقی-آینه عقب تار شو اتوماتیک-آینه جانبی برقی تاشو و گرمگن-شارژ وایرلس موبایل – سیستم فیلتر گرد و غبار-سنسور برف و باران به همراه برف پاک کن ژله ای-صفحه نمایشگر 8 اینچی پیشرفته با اتصال پیشرفته تلفن هوشمند
    سیستم های ایمنی:
    TPMS – EBD – ESC – EBA- BAS – BA – TCS – HAC – EPB – HDC – BOS

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا