خودروهای چینی

بی وای دی ناوشکن 05؛ سدان پلاگین هیبریدی چینی

سدان Destroyer 05 بی وای دی، علاوه بر نام عجیب “ناوشکن”، برد تمام الکتریکی خالص ۱۲۰ کیلومتری دارد. نمای بیرونی این خودرو، پاییز امسال در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شده بود.

این ماشین یکی از محصولات سری Warship است که از طریق شبکه فروش Ocean یا اقیانوس عرضه میشود و طبق زبان طراحی Marine Aesthetics طراحی شده و درواقع به نظر می‌رسد نامگذاری آن برای نیروی دریایی صورت گرفته باشد. اکنون بی وای دی، تصاویر فضای داخلی این خودرو را هم منتشر کرده است. جایی که یک نمایشگر بزرگ به سبک تسلا خودنمایی می‌کند.

از نظر ابعاد، ناوشکن ۰۵ بین تویوتا کرولا و کمری قرار می‌گیرد. طول آن ۴۷۸۰، عرض ۱۸۳۷ و ارتفاع آن ۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۷۱ متر است. چراغ‌های نازک LED و جلوپنجره بزرگی که بخش عمده سپر را پوشش داده و خطوط سیال افقی از ویژگی‌های بارز این مدل هستند.

درون کابین، تمرکز روی صفحه نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی است که در کنار یک نمایشگر ۸.۸ اینچی روبروی راننده و دکمه‌های فیزیکی کنترلی در کنسول ازجمله انتخابگر چرخشی دنده و حالات رانندگی قرار می‌گیرد. نورپردازی داخلی در زیر داشبورد و حاشیه دریچه‌های تهویه و صندلی‌های سفید رنگ با پشت‌سری‌های اسپرت یک‌تکه هم از دیگر نکات طراحی کابین هستند.

در بخش پیشرانه، امکان انتخاب از میان دو مدل پلاگین هیبریدی وجود دارد. هر دو پیشرانه از موتوری ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار سود می‌برند که با یک یا دو موتور الکتریکی برای دریافت خروجی ترکیبی ۱۷۹ اسبی بخار یا ۱۹۷ اسب بخار ترکیب می‌شوند.

مدلی با باتری کوچکتر قادر است با هر بار شارژ کامل باتری‌ها مسافتی ۵۵ کیلومتری را به صورت تمام الکتریکی طی کند در حالی که مدل با باتری بزرگ‌تر می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. البته توجه داشته باشید که این اعداد احتمالاً تحت پروتکل WLTC چین محاسبه شده‌اند.

BYD هنوز قیمت Destroyer 05 را اعلام نکرده است اما رسانه‌های محلی حدود قیمت آن را مابین ۱۹ تا ۲۴ هزار دلار تخمین زده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    من فقط تستepa رو قبول دارم.
    کلا آمریکایی ها تست هاشون سخت گیرانه تره.حتی تست تسادفشون هم سخت گیرانه تر از اروپاست چه برسه به چین.

    موافقم 7
    مخالفم 13
  2. مردیم از خوشی

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    😑 خوبه ولی خوب نیست

    خوبه چون رقابت داره شدید میشه
    خوب نیست چون طرف ماجرا چینی ها هستند

    موافقم 5
    مخالفم 17
  3. ممد ژانگولر

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    ۲۰۰۰۰$ قیمتشه !!!

    اونوقت تو ایران ام وی ام یا چری که تکنولوژیه قدیم سوخت فسیلیه بالای یک میلیارد قیمت میذارن که تولید داخله !!!

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. امیر

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اژدهای خودرو سازی چین سه تا سر داره جیلی هاوال و بی وای دی

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Moon

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (58 ديدگاه)

      این سه تا سر هم فقط یه مغز دارن موتور ۱.۵ لیتری توربو میتسو

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. new RAMIN

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @moon
        موتور میستوبیشی ؟؟🤣🤣
        تاجایی که یادم میاد موتور های 1.5 لیتری میتوبیشی تنفس طبیعی 100 اسب قدرت بیشتر نداشتن و موتور های توربوش با زور میشد 150 اسب. (منظورم میتسوبیشی دهه 90 میلادی نیست. اون موقع پدیده بود. من الان با این 5 سال اخیر کار دارم)
        جیلی هاوال byd چانگان هونگکی و مجموعا برند های درجه 1چینی همه شون موتور های خودشونو توسعه دادن و دست به دامان اینو اون نشدن. موتورهای میتسوبیشی فقط و فقط برند های درجه 3 و 4 استفاده میکردن.
        (البته این نکته باید بگم موتور های جیلی با تکنولوژی ولوو سوئد ساخته میشه و جیلی وقتی ولوو رو خرید از این تکنولوژی استفاده کرد. درخصوص چانگان برام هنوز خیلی عجیبه که چانگان چه طور موتور بلوکور یاهاما که ایرادات زیادی داشت رو به جایی رسوند که الان نسخه هیبریدش 800 سی سی مصرف داره😐 در کل چینی ها در خصوص موتور بنزینی از تکنولوژی دیگر برند ها استفاده میکنن اما درجه 1 هاشون فقط اونارو مهندسی معکوس کردن و کلا عوضش کردن اما درجه 3 و 4 همون شکلی استفاده میکنن. )

        @امیر
        هرکسی نظری داره ولی قطعا BYD بهترین خودروسازان چینی هست و قطعا 3 برند درجه 1 چینی byd حضور داره. هونگکی هم باید جزوه 3 برند درجه 1 و عالی چین باشه. اما برند سوم انتخابش کمی سخته.واقعا برند درجه 1چینی بین جیلی هاوال چانگان آدم بدجوری خودش توش میمونه! دلایلش هم زیاده ولی از لحاظ آمار فروشی و درآمد و ارزش سهام و تکنولوژی و… هاوال امروزه زیاد چیز تاپ و خفنی نیست. البته زیر مجموعه های دیگر گریت وال در اوضاع بهتری هستن. البته اینم باید گفت برند های تازه تاسیس زیادی تو چین هستن nio و xpeng و hiphi و…خب اونا هم بخواهیم درنظر بگیریم نمیشه واقعا 3 برند برتر رو انتخاب کرد

        اون چیزی که من بارها بارها گفتم اینکه ماشین چینی فقط ماشین چینی بازار ایران نیست ماشین های چینی اون مدل های 6 و 7 سال پیش نیست،بازی عوض شده اما خب یه عده قبول ندارن و وقتی میپرسیم چرا هم ،چیز های عجیب غریب میگن!

        درخوصوص این byd ناوشکن هم باید بگم خیلی ازش خوشم اومد تکنولوژی هیبریدی byd تمام ساخت خودش بوده و 10سال تو تکامل بوده و به شدت قابل اعتماده این ماشین هم خوبه ولی جا داشت رینگش یک اینچ بزرگتر میبود.

        موافقم 11
        مخالفم 7
        1. Moon

          ۱۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (58 ديدگاه)

          در مورد کمپانی معظم BYD :
          قبلا یه BYD S6 وارد ایران شده بود که رو پلتفرم لکسوس RX سه نسل قبل توسعه پیدا کرده بود اتفاقا طراحی کلی ماشین حتی حجم بدنه به شدت شبیه لکسوس بود ولی با یه موتور کم جون پر مصرف ۲٫۵ لیتری که ۱۶۰ اسب هم قدرت داشت کیفیت قطعات داخل کابین همون همیشگی ماشین های چینی بوده چون خودم سوار ماشین شدم و کمی هم روندمش بهت میگم که این ماشین غیر از پلتفرم لکسوس هیچ نکته ی مثبتی نداشت گیربکسش هم خیلی گنگ بود یادم نمیاد گیربکسش ساخت کدوم شرکت بود ولی فکر کنم ساخت میتسوبیشی یا تویوتا بود ( این تجربم رو گفتم تا دوستان اشتباه نکنند و تعریف های تو از صنعت خودروسازی عقب مونده ی چین رو باور کنند قبلا از چری خیلی تعریف می کردی بادش رو که خوابوندم الان رفتی سمت BYD )

          موافقم 4
          مخالفم 11
      2. بهرامی

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        داداش داری اشتباه میزنی. اون بی وای دی ای که جنابعالی میگی کیفیتش پایین بود اتفاقا خیلی بالاس البته برای زمان خودش. ما هم بی وای دی اف 3 داریم پلتفرم که تویوتا کرولاست و کیفیت داخلیش هم رده ی فرانسوی ها و کره ای هاست و توی این چند سال قطعا بالاتر هم رفته. موتور هم بعضی ها میگن میتسوبیشی ولی بعضی ها طبق کد موتور میگن هوندا بوده البته من مدل اف 3 رو میگم.
        بی وای دی قطعا جز 3تا خوروساز برتر چین و یکی از برترین ها در دنیاست . همین تسلا و تویوتا در ساخت خودروهای برقی و هیبرید از بی وای دی کمک میگیرن چون بی وای دی اصل کارش ساخت خودروهای برقیه. همین الان هم تویوتا قرارداد بسته که بی وای دی کمکش بکنه تا بتونه خودروهای هیبرید و پلاگینی درست و حسابی بسازه. تسلا هم در ساخت تجیهزات موتوری و باتری از بی وای دی کمک میگیره. اتوبوس های برقی بی وای دی هم که در آمریکا هستن می تونی تحقیق بکنی.
        خلاصه این از عقب ماندگی ذهن جنابعالیست که فکر می کنی خودروی چینی بی کیفیته ولی هیوندا با کیفیت و با اصالت! :)
        همین دید رو آمریکایی های دهه ی 60 و 70 میلادی نسبت به ژاپنی ها داشتن ولی کمتر از یک دهه همه طرفدار ژاپنی ها شدن و الان کسی حاضر نیست سوار خودروی پرمصرف و پراستهلاک و بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی آمریکایی بشه غیر از وانت فول سایز!
        پس تفکرت رو عوض کن و در برابر پیشرفت مقاومت نکن

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      گودزیلای ژاپنم تویوتا و هوندا و نیسان عقاب آلمانی هم بنز و بی ام و و آئودی و پورشه و فولکس و عقاب سرسفید امریکا هم فورد و دوج و رم و تسلا تازه به صورت خلاصه گفتم خیلی چین تو هر چی اول بشه تو بزرگترین صنعت دنیا زیر ژاپن و آلمان و امریکاس

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. بهرامی

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        تسلا خودش برای ساخت خودروی برقی از بی وای دی کمک میگیره. تویوتا هم برای اینکه بازار رو از دست نده قرارداد بسته که بی وای دی کمکش بکنه و خودروی برقی و هیبریدی درست و حسابی درست بکنه.
        دیدت رو عوض کن. در برابر پیشرفت و تغییرات مقاومت نکن که هر کسی یا هر شرکتی که مقاومت کرد از بین رفت مثل نوکیا و سونی و اریکسون و کلی شرکت دیگه چه خودرویی چه آی تی و بقیه.

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. حمید

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      سلام و عرض ادب. آقا امیر به لیست خودتان شرکت های معظم ترامپچی، وولینگ، گروه بایک موتور، گروه سایک موتور، فاو، دانگ فنگ، چری، سینو تراک و چانگان را اضافه کنید. به نظرم آینده درخشانی خواهند داشت. خودم به شخصه وولینگ را دوست دارم طراحی خاص با قیمت بسیار اقتصادی، مشخصه اصلی این برند چینی است. صد حیف که این برند در ایران فعالیت ندارد.

      موافقم 8
      مخالفم 5
    4. Hosein

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (103 ديدگاه)

      امیر آقا امر اشتباه نکنم هاوال خودش زیر مجموعه فاو هست که بزگترین تولید کننده خودرو در چین می‌باشد.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. علی

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        کاملا اشتباهه بزرگترین و گرانترین تولید کننده خودرو در چین بی وای دی هست که در دنیای الکتریکی ها بسیار بسیار قدرتمنده و به تازگی سومین برند گرون دنیا بعد تسلا و تویوتا شده

        هاوال هم زیر مجموعه گریت وال موتورز هست که اونم به تازگی دهمین برند گرون دنیا شده

        بیشترین صادرات در ماشینهای چینی هم متعلق به شرکت محبوب چری هست

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. Moon

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    پشتش چقدر شبیه تاراست البته خود تارا هم از داج دارت کپی کرده در مورد سخت افزار ماشین چیز خاصی ندارم بگم چون چینی + برقی = اتش سوزی ( احتمالا )

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. Hamid

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    همه دارند برقی میسازند و سیستم های کمکی فراوان ما هنوز ماشین ۳۰‌سال پیش رو با قرعه کشی می‌فروشیم
    من دلم نمیخواد منفی ببینم ولی آخر عاقبتی نمیشه تصور شد
    بهتره این شرکت‌ها رو بفروشیم به چینی ها شاید دو تا مدل خوب تولید بشه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  7. میثم

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    با این قیمت واقعا عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. بهرامی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بی وای دی تخصصش در ساخت خودروهای برقیه و شرکت هایی مثل تسلا و تویوتا ازش کمک و مشاوره میگیرن. جدیدا هم تویوتا باهاش قرارداد بسته. قبلا هم تسلا در ساخت الکتروموتورها و باتری ها از بی وای دی کمک می گرفت.
    صرفا جهت اطلاع دوستانی که هنوز در خواب خرگوشی هستن و فکر می کنن چین همان چین 20 تا 30 سال پیشه که با گاری این ور اون ور می رفتن.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا