خودروهای چینی

شاسی‌بلند آفرود چانگان دیپال G318 با قیمت 24 هزار دلار عرضه شد

برند دیپال متعلق به چانگان چین شاسی‌بلند آفرود G318 را با حداقل قیمت حدود ۲۴ هزار دلار راهی بازار کرد.


مشتریان این خودرو می‌توانند از بین شش نسخه یکی را انتخاب کنند. چانگان دیپال G318 به‌صورت تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک در دسترس است و قیمت آن از حدود ۲۴ هزار دلار شروع شده و به ۴۴ هزار دلار می‌رسد. باید دانست نسخه استاندارد تک دیفرانسیل این خودرو تا ماه آگوست عرضه نخواهد شد و فعلاً نیز پیش‌فروش مدل فول ووری فری کراسینگ ادیشن شروع شده و انتظار می‌رود این مدل در سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان برسد.

طول/عرض/ارتفاع چانگان دیپال G318 به ترتیب برابر با ۵۰۱۰/۱۹۸۵/۱۸۹۵ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۸۸۰ میلی‌متر می‌رسد. چینی‌ها ادعا می‌کنند مقاومت پیچشی آفرودر جدید یاد شده به ۴۵ هزار نیوتون متر می‌رسد و ارتفاع آن از سطح زمین نیز ۲۷۸ میلی‌متر است. نکته دیگر اینکه زاویه حمله و فرار آفرودر چانگان نیز ۲۷ و ۳۱ درجه خواهد بود. در بخش عقب دیپال G318 از طرحی موسوم به “دروازه فضا” استفاده شده است. لاستیک زاپاس این شاسی‌بلند در بیرون نصب شده تا بیشتر بر هویت بیراهه نوردی آن تأکید داشته باشد. همچنین نسخه چهار چرخ محرک G318 ظرفیت یدک کشی ۱۶۰۰ کیلوگرمی دارد.

با ورود به داخل کابین شاهد استفاده سخاوتمندانه از جیر و چرم در آن خواهید بود. تریم های متالیک و تزئینی به همراه سه رنگ انتخابی مشکی، آبی و سبز نیز جزو ویژگی‌های شاخص این بخش هستند. از دیگر ویژگی‌های چانگان دیپال G318 می‌توان به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ و ۱۴.۶ اینچی برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی، فرمان دی کات و دکمه‌های فیزیکی زیاد به ویژه زیر نمایشگر مرکزی اشاره کرد. سیستم‌عامل خودرو نیز توسط خود دیپال مهیا شده است.

شیفتر دنده عریض، تشخیص صوتی، بلوتوث، ضبط کننده رانندگی فابریک، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو و سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ جزو دیگر خصوصیات آفرودر چانگان خواهند بود. یکی از ویژگی‌های جالب خودرو را می‌توان طراحی تخت صندلی با لمس یک دکمه دانست که باعث می‌شود صندلی‌های جلو به تخت خواب تبدیل شوند. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب ظرفیت فضای بار از ۸۱۸ به ۱۷۴۷ لیتر می‌رسد. طراحان در کابین نیز ۳۱ فضای قرار داشتن اشیا را تعبیه کرده‌اند.

اما نیروبخش شاسی‌بلند جدید چانگان یک مجموعه برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و یک یا دو موتور برقی تشکیل می‌شود. حداکثر سرعت خودرو ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. چانگان شعاع حرکتی مجموع G318 را نیز ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. جزئیات مدل‌های تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک چانگان دیپال G318 به شرح زیر است:

  • مدل تک دیفرانسیل

موتور برقی در عقب با ۱۴۸ اسب بخار قدرت، قدرت و گشتاور ترکیبی ۲۴۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر، مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر، صفر تا صد ۸.۳ ثانیه، باتری با ظرفیت ۱۹ و ۳۵ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۱۸۴ و ۱۹۰ کیلومتر در حالت برقی

  • مدل چهار چرخ محرک

موتور برقی در عقب با ۱۷۶ اسب بخار قدرت، موتور برقی در عقب با ۲۴۸ اسب بخار قدرت، قدرت و گشتاور ترکیبی ۴۲۴ اسب بخار و ۵۷۲ نیوتون متر، مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر، صفر تا صد ۶.۳ ثانیه، باتری با ظرفیت ۳۵ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۱۷۴ و ۱۸۴ کیلومتر در حالت برقی

 

علاوه بر این، خودروی موردبحث دارای ۱۶ حالت رانندگی شامل ۵ حالت روزانه، ۵ حالت مربوط به نوع مسیر، ۳ حالت ویژه (چرخش تانک، پایین آمدن از سراشیبی، آفرود) و ۳ حالت مدیریت انرژی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Farshchian

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    الان یک نفر میاد میگه ببین عجب امکاناتی با ۲۴‌هزار دلار میده!!
    قافل‌ ازین که تو ایران اگر اسمون به زمین بیاد و این ماشین وارد بشه باید به اندازه رنجروور پول بدی بهش
    تهشم اینه که ماشین آشغال داری که بعد گارانتی باید عوض کنی یکی دیگه بخری
    خب این میشه مصرف گرایی!
    قابل توجه اقای اشتری

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. عمو مایک

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      اگه این ماشین با همین فیس و کیفیت ساخت و موتور و آپشن ، روش آرم هیوندای بود ( که هیوندای نداره )

      همین شخص شما می گفتی به به عجب ماشین مدرن و با اصالت و کیفیتی !

      کاری با این ماشین ندارم ، ولی خیلی ها از روی برند فقط حرف میزنن ، بدون اینکه چیزی هم ازش بدونن .

      با ۲۴ هزار دلار نهایتا میتونی کرتا بخری اون کجا این کجا

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Saeed Farshchian

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        با همین فیس اره ولی همون هیوندایی که شما میگی با اینکه کره ای هست(هرچند من خودم کره ای هارو قبول دارم) کیفیتش قابل قیاس با این آشغال چینی نیست
        خرید خودروی چینی یعنی صرفا مصرف ماشین
        ماشین باز ها به عنوان یه موجود زنده با ماشین برخورد میکنن حتی اگر برقی باشه
        ولی ماشینی که با هدف دامپینگ ساخته شده باشه هیچ روحی درش نیست

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. عمو مایک

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          بخوای به عنوان یه موجود زنده و ماشین باز برخورد کنی کلا دور چین و کره رو خط بکشید

          ۷۰ درصد ماشین های امروزی رو هم همینطور

          و ماشین های شهری و اکونومی هم همینطور

          پس ماشین بازی محدود میشه به چند مدل خاص که ارزون قیمت هم نیستن

          مگه اینکه کلاسیک بگیری که داستان ش فرق داره

          بخوای ماشینت روح داشته باشه و مثلا ماشین باز به حساب بیای برو بالای ۵۰ ، ۶۰ هزار دلار

          البته یه ماشین باز با همه ماشین ها میتونه روح بگیره و ارتباط برقرار کنه و رفیقش بشه

          اگه واقعا خودش بخواد و الکی تلقین نکنه بگه آره این ماشین اینه اونه .

          یه ماشین باز تو هر شرایطی با هر ماشینی میتونه لذت ببره

          وگرنه ماشین مدل بالا داشتن و لذت بردن کار همه س

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. اوس ممد

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (721 ديدگاه)

          آها شما رفتی دبی اینو سوار شدی؟
          یا از کف شانگهای میای؟
          دانش اموز ازیز
          این ماشین با تیگو ۷ شما فرقش مثل تفاوت ائودی و ایران خودرو میمونه

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. علی

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      چه خوشتون بیاد چه نیاد قدرت خودرو سازی قرن اینده چین با اختلاف 🇨🇳

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. Mercedes

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (904 ديدگاه)

        نه عزیزجان
        خودروسازی همین قرن
        احتمالش کمه چین تو قرن بعدی هم ابرقدرت بمونه
        پیش بینی کردن تا سال 2080 به اوج قدرتش میرسه و بعدش جاشو میده به هند و کم کم افت میکنه.(بخاطر جمعیت و …)
        حالا نمیدونم درسته یا نه
        به هر حال پیش بینی
        ولی خب یه راه گریز هم هست
        اینکه تا اونموقع چین و ژاپن سعی کنن صنایع رو تا حد امکان رباتیک کنن و نیازشون به جمعیت بالا کمتر بشه
        یا اینکه مثل امریکا بزنن به تنبلی و برون سپاری کنن صنایع رو بقیه واسشون کار کنن

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Mostafa

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        وقتی همه دارن تعرفه میزارن مگه از در عقب قدرت خودرو سازی بشه

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    ظاهر نچسبی داره

    موافقم 10
    مخالفم 7
  3. زیزیگولو

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5926 ديدگاه)

    من که چشمم آب نمیخوره این بره آفرود و دوباره سالم برگرده

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. شمال

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      بلا نسبت کره ای ها اول واشر میزنه و بعد یاتاقان میزنه و آخر سر صفحه کلاچ و گیربکسش دود میشه میره هوا

      موافقم 6
      مخالفم 3
  4. دیجی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (372 ديدگاه)

    رنو داستر چینی

    موافقم 2
    مخالفم 5
  5. Taha Ayoobi

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    حال های رانندگیش رو الکی جمع زدن اینجوری شده.

    حالت تانکی اسمش حالت تانکیه، حالت رانندگی نیست.

    پایین اومدن از سراشیبی هم اسمش کنترل کشش در سر پایینیه، حالت رانندگی نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. Reza-a

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (448 ديدگاه)

    به قسمت‌های دیگه کاری ندارم، طراحی کابینش با این ترکیب رنگ واقعا جذابه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  7. Amir Enzo

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چه فیس بی روحی داره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  8. علی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هرچی تعریف کنی به پای تویوتا وفرد وشولت نمی رسه
    حتی اگه با طلا ساخته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا