لینک اند کو ۹۰۰، شاسیبلند پلاگینهیبریدی پرچمدار جیلی، با قدرت خیرهکننده ۸۷۲ اسب بخار، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و قیمت پایه ۳۹,۷۸۰ دلار راهی بازار شده است.
لینک اند کو که در سال ۲۰۱۶ بهعنوان برند مشترک بین جیلی و ولوو تأسیس شد، در فوریه ۲۰۲۵ تحت کنترل زیکر (برند متعلق به جیلی) قرار گرفت. این برند مدلهای متنوعی را به بازار عرضه کرده و حالا با لینک اند کو ۹۰۰، شاسیبلند پلاگینهیبریدی پرچمدار خود، وارد رقابت با مدلهای لوکس مانند آیتو M9، لی آتو L9 و دنزا N9 شده است. لینک اند کو ۹۰۰ بر پایه پلتفرم ماژولار SPA Evo (نسخه بهبودیافته پلتفرم ولوو) ساخته شده و از زبان طراحی متمایز این برند با نام بهره میبرد.
نمای جلوی خودرو با چراغهای LED باریک و یک صفحهنمایش ISD تعاملی با ۱۰ هزار لامپ LED تزئین شده که قابلیت نمایش انیمیشن و پیامهای سفارشی را دارد. ورودی هوای فعال، دستگیرههای در جمعشونده و ستونهای مشکیرنگ، ظاهری آیرودینامیک و لوکس به خودرو بخشیدهاند. در عقب، یک واحد چراغ یکپارچه با ۲,۴۰۰ لامپ LED در هشت ردیف، طراحی را تکمیل میکند. این شاسیبلند با ابعاد ۵,۲۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۹۹ میلیمتر عرض، ۱,۸۰۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۳۱۶۰ میلیمتر، فضای داخلی جاداری ارائه میدهد. با وجود اندازه بزرگ، ضریب درگ ۰.۲۹۱ نشاندهنده آیرودینامیک مناسب خودرو است. فاصله از زمین ۱۹۴ میلیمتر و زاویه ورود ۲۰ درجه نیز قابلیتهای آفرودی محدودی را فراهم میکند.
کابین لینک اند کو ۹۰۰ با چیدمان ششنفره (۲+۲+۲) طراحی شده و راحتی سرنشینان را در اولویت قرار داده است. صفحهنمایش مرکزی ۳۰ اینچی با رزولوشن 6K، مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵، تجربهای بینظیر ارائه میدهد. یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶۶ اینچی و نمایشگر هدآپ ۹۵ اینچی اطلاعات رانندگی را تکمیل میکنند. سیستمعامل Flyme Auto، توسعهیافته توسط میزو (متعلق به جیلی)، عملکرد نرم و سریعی دارد. صندلیهای ردیف دوم با قابلیت جابهجایی ۵۵۰ میلیمتری و چرخش ۱۸۰ درجه، همراه با تنظیم برقی ردیف سوم (۱۲۵ میلیمتر جابهجایی)، انعطافپذیری بالایی فراهم میکنند.
کابین با دو پد شارژ بیسیم ۵۰ واتی، یخچال ۹ لیتری (با دمای -۶ تا ۵۰ درجه سانتیگراد)، ۳۱ بلندگوی هارمن کاردون و نورپردازی داخلی، لوکس و کاربردی است. فضای صندوق ۳۰۰ لیتر (بهاضافه ۲۰ لیتر مخفی) است که با تنظیم صندلیها افزایش مییابد. لینک اند کو ۹۰۰ از سیستمهای رانندگی خودکار پیشرفتهای هم بهره میبرد. نسخه پایه با سیستم G-Pilot H5 و نسخههای بالاتر با G-Pilot H7 عرضه میشوند. این سیستمها قابلیت ناوبری خودکار در بزرگراهها و شهرها را دارند. لیدار روی سقف، ۱۱ دوربین، پنج رادار موج میلیمتری و ۱۲ حسگر اولتراسونیک، رانندگی هوشمند را تقویت میکنند.
لینک اند کو ۹۰۰ در سه نسخه پلاگینهیبریدی چهارچرخ محرک عرضه میشود:
نسخه پایه: موتور ۱.۵ لیتری توربو (۱۸۸ اسب بخار) با دو موتور برقی (۲۱۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۱۱ اسب بخار، باتری ۴۴.۸۵ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی ۲۲۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۵ کیلومتر.
نسخه میانی: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با دو موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۲۴ اسب بخار، باتری ۵۲.۳۸ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۰ کیلومتر.
نسخه پرچمدار: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با سه موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۴۵۶ اسب بخار ترکیبی عقب)، قدرت ترکیبی ۸۷۲ اسب بخار، شتاب صفرتاصد در ۴.۳ ثانیه، برد الکتریکی ۲۶۸ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۴۴۳ کیلومتر.
باتریهای این خودرو که ساخت CATL هستند، با ترکیب لیتیوم، آهن، فسفات و سدیم، شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد را در ۱۷ دقیقه انجام میدهد. سیستم تعلیق بادی دو محفظهای و فرمانپذیری چرخهای عقب (تا ۱۰ درجه) با قابلیتهایی مانند حرکت خرچنگی و شعاع چرخش ۵ متری، هندلینگ فوقالعادهای ارائه میدهند. لینک اند کو ۹۰۰ در چهار تیپ با قیمت ۳۰۹,۹۰۰ تا ۴۱۶,۹۰۰ یوآن معادل ۴۲,۵۲۰ تا ۵۷,۶۲۰ دلار عرضه میشود، اما با تخفیف محدود، قیمتها به ۲۸۹,۹۰۰ تا ۳۹۶,۹۰۰ یوآن معادل ۳۹,۷۸۰ تا ۵۴,۴۶۰ دلار کاهش یافته است.
5speed
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام خدمت دوستان یه سوال داشتم میخواستم بدونم چه لزومی داره از موتور توربو استفاده میکنن یعنی تنفس طبیعی برا شارژ باطری جواب نمیده این جوری که هم هزینه هم وزن وهم استهلاک میره بالا
PURIYA
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آره دقیقا درست گفتی
ماشینایی که هم توربو هستن هم موتور الکتریکی روشون هست هزینه نگهداریشون زیاده از لحاظ فنی خیلیم پیچیده هستن
به شخصه فکر نمی کنم بدون چند دست تعمیر به
۲۰۰ هزار تا کار برسن
Sina_carshow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴احتمالا به خاطر قدرت لازم برا شارژ شدن باتری هس و بعدش کاهش دور موتور و فشار کمتر رو موتور برا شارژ باتری
حالا شاید یه عده بگن خوب تنفس طبیعی بزاره
خوب هدف این موتور گویا روی کاغذ با توربو کردن موتور کم حجم جای گذاشتن موتور طبیعی پر حجم هزینه ساخت پایین تری داره از طرفی این موتور وجود داره تو کارخونه جیلی برا استفاده چرا باید موتوری اختصاصی برا این ماشین بزنه وقتی استفاده خاصی هم نداره؟ از چیزی که وجود داره استفاده میکنه
بعیده موتوری که اکثر اوقات خاموشه استهلاک خاصی داشته باشه چون تو خیلی از این ماشینا گیربکس وجود نداره که وصل باشه به موتور
این موتور هم توی ماشینای پایین تر لینک اند کو و جیلی که به چرخ ها وصله امتحان خودشو پس داده و ثابت شده هس حتی تو ایران این ماشینم احتمالا گارانتی 7 ساله یا 10 ساله داره متوجه نمیشم چه قفلی زدید رو استهلاکش
شماها که نمیخرین فعلا هم صادر نشده به بازار جهانی که نگران باشید احتمالا هم وارد ایران میشه با این قیمت نسخه پایش
اراز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یواش یواش صفحه نمایش 55وشاید 60اینچ نصب میکنن چینی ها رو ماشینشون
هراکلیوس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴با تمام دوست داشتن بنز ولی لعنت بهش که این تخم لق این چنین داشبوردی تو جهان مد کرد و روح از جلو داشبورد ها محو کرد
heshmat021
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بجز اون تلویزیون وسط بقیه اش عالیه
طراحی اش خیلی خوبه
PURIYA
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نظرت محترمه داداش ولی بنظرم اگه این طراحیش خوب باشه اصلا طراحی بد تو جهان هستی وجود نداره😄
heshmat021
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش تاپ نیست
ولی با بقیه مراس اور های برقی ، حتی برند های معروف مقایسه کنی میبینی واقعا خوب طراحی شده
Aranmilan
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴این چینیا کی میخوان بیخیال کپی کردن بشن؟
PURIYA
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه لینک اند کو برند مشترک بین ولوو و جیلی هست و پلتفرم این ماشین نسخه بهبود یافته پلتفرم ولوو هست پس میشه گفت این ماشین ماشین خوبیه واقعا
فقط یکم طراحیش ضعیفه متاسفانه ، هم بیرون هم کابین، آخه اون مانیتور انگار جدا گانه از لوازم خانگی خریدن وصل کردن به ماشین خیلی بیریخته بزرگم هست
اما اینکه قدرتش انقدر زیاده چیز عجیبیه باید بیاد ببینیم این قدرتش چجوریه
javad-bmw
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر طراحی اون مانیتورش مسخرس ، آخه چه خبره مگه ، واقعا چیه اون مضخرفی که گذاشتی وسط ماشین. طرف میخواد ماشین بخره نه تلوزیون ، چشمام سرویس شد از بس هر روز طراحی های یک شکل با یه مانیتور ۲۰۰ اینچی دیدم
طراحی داخلی ینی
W221
W211
E46
E60
CAMARO 2010
MUSTANG 2015
حسین دهمرد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نسبت تصویر مانیتورش به هیچ فرمتی نمیخوره
بابک
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴این قیمتو این همه قابلیت واقعاً جاش تو خیابونهای ایران خالیه 😥
همایون
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا از این مدل چیدمان نمایشگر رو داشبورد متنفرم درسته با وجود HuD راننده نیازی به نمایشگر روی فرمان نداره ولی این مدل چیدمان واقعا قشنگ نیست و حس ناقص بودن به بیننده القا میکنه انگار طراح هیچ توجهای به زیبایی و چشمنواز بودن طراحی داخلی نداشته.به نظرم BYD تو شاسی بلندهای پرچمدار برندهای تحت پوشش طراحی داخلی زیباتری نسبت به بقیه رقبا چینی داره
zm.1994
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همه جاش خوب بود به جز اون مانیتور بزرگ رو داشبورد، خیلی بزرگه مگه میخوای بری سینما لامصب 😅
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چین یه دو دیقه به خودت استراحت بده اسکی نرو به خدا نمیمیری میدونم مغز تو کله تون نیس نمیتونین خودتون طراحی کنین🤣