لینک اند کو

لینک اند کو 900، شاسی‌بلند پرچمدار با 870 اسب بخار و قیمت 40 هزار دلار

لینک اند کو ۹۰۰، شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی پرچم‌دار جیلی، با قدرت خیره‌کننده ۸۷۲ اسب بخار، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و قیمت پایه ۳۹,۷۸۰ دلار راهی بازار شده است.

لینک اند کو که در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان برند مشترک بین جیلی و ولوو تأسیس شد، در فوریه ۲۰۲۵ تحت کنترل زیکر (برند متعلق به جیلی) قرار گرفت. این برند مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده و حالا با لینک اند کو ۹۰۰، شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی پرچم‌دار خود، وارد رقابت با مدل‌های لوکس مانند آیتو M9، لی آتو L9 و دنزا N9 شده است. لینک اند کو ۹۰۰ بر پایه پلتفرم ماژولار SPA Evo (نسخه بهبودیافته پلتفرم ولوو) ساخته شده و از زبان طراحی متمایز این برند با نام بهره می‌برد.

نمای جلوی خودرو با چراغ‌های LED باریک و یک صفحه‌نمایش ISD تعاملی با ۱۰ هزار لامپ LED تزئین شده که قابلیت نمایش انیمیشن و پیام‌های سفارشی را دارد. ورودی هوای فعال، دستگیره‌های در جمع‌شونده و ستون‌های مشکی‌رنگ، ظاهری آیرودینامیک و لوکس به خودرو بخشیده‌اند. در عقب، یک واحد چراغ یکپارچه با ۲,۴۰۰ لامپ LED در هشت ردیف، طراحی را تکمیل می‌کند. این شاسی‌بلند با ابعاد ۵,۲۴۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۹ میلی‌متر عرض، ۱,۸۰۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۳۱۶۰ میلی‌متر، فضای داخلی جاداری ارائه می‌دهد. با وجود اندازه بزرگ، ضریب درگ ۰.۲۹۱ نشان‌دهنده آیرودینامیک مناسب خودرو است. فاصله از زمین ۱۹۴ میلی‌متر و زاویه ورود ۲۰ درجه نیز قابلیت‌های آفرودی محدودی را فراهم می‌کند.

کابین لینک اند کو ۹۰۰ با چیدمان شش‌نفره (۲+۲+۲) طراحی شده و راحتی سرنشینان را در اولویت قرار داده است. صفحه‌نمایش مرکزی ۳۰ اینچی با رزولوشن 6K، مجهز به تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۹۵، تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهد. یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶۶ اینچی و نمایشگر هدآپ ۹۵ اینچی اطلاعات رانندگی را تکمیل می‌کنند. سیستم‌عامل Flyme Auto، توسعه‌یافته توسط میزو (متعلق به جیلی)، عملکرد نرم و سریعی دارد. صندلی‌های ردیف دوم با قابلیت جابه‌جایی ۵۵۰ میلی‌متری و چرخش ۱۸۰ درجه، همراه با تنظیم برقی ردیف سوم (۱۲۵ میلی‌متر جابه‌جایی)، انعطاف‌پذیری بالایی فراهم می‌کنند.

کابین با دو پد شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی، یخچال ۹ لیتری (با دمای -۶ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد)، ۳۱ بلندگوی هارمن کاردون و نورپردازی داخلی، لوکس و کاربردی است. فضای صندوق ۳۰۰ لیتر (به‌اضافه ۲۰ لیتر مخفی) است که با تنظیم صندلی‌ها افزایش می‌یابد. لینک اند کو ۹۰۰ از سیستم‌های رانندگی خودکار پیشرفته‌ای هم بهره می‌برد. نسخه پایه با سیستم G-Pilot H5 و نسخه‌های بالاتر با G-Pilot H7 عرضه می‌شوند. این سیستم‌ها قابلیت ناوبری خودکار در بزرگراه‌ها و شهرها را دارند. لیدار روی سقف، ۱۱ دوربین، پنج رادار موج میلی‌متری و ۱۲ حسگر اولتراسونیک، رانندگی هوشمند را تقویت می‌کنند.

لینک اند کو ۹۰۰ در سه نسخه پلاگین‌هیبریدی چهارچرخ محرک عرضه می‌شود:

نسخه پایه: موتور ۱.۵ لیتری توربو (۱۸۸ اسب بخار) با دو موتور برقی (۲۱۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۱۱ اسب بخار، باتری ۴۴.۸۵ کیلووات ‌ساعتی، برد الکتریکی ۲۲۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۵ کیلومتر.

نسخه میانی: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با دو موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۳۰۸ اسب بخار عقب)، قدرت ترکیبی ۷۲۴ اسب بخار، باتری ۵۲.۳۸ کیلووات‌ ساعتی، برد الکتریکی ۲۸۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۳۵۰ کیلومتر.

نسخه پرچم‌دار: موتور ۲ لیتری توربو (۲۵۱ اسب بخار) با سه موتور برقی (۱۶۵ اسب بخار جلو، ۴۵۶ اسب بخار ترکیبی عقب)، قدرت ترکیبی ۸۷۲ اسب بخار، شتاب صفرتاصد در ۴.۳ ثانیه، برد الکتریکی ۲۶۸ کیلومتر و برد ترکیبی ۱,۴۴۳ کیلومتر.

باتری‌های این خودرو که ساخت CATL هستند، با ترکیب لیتیوم، آهن، فسفات و سدیم، شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد را در ۱۷ دقیقه انجام می‌دهد. سیستم تعلیق بادی دو محفظه‌ای و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب (تا ۱۰ درجه) با قابلیت‌هایی مانند حرکت خرچنگی و شعاع چرخش ۵ متری، هندلینگ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. لینک اند کو ۹۰۰ در چهار تیپ با قیمت ۳۰۹,۹۰۰ تا ۴۱۶,۹۰۰ یوآن معادل ۴۲,۵۲۰ تا ۵۷,۶۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما با تخفیف محدود، قیمت‌ها به ۲۸۹,۹۰۰ تا ۳۹۶,۹۰۰ یوآن معادل ۳۹,۷۸۰ تا ۵۴,۴۶۰ دلار کاهش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. 5speed

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان یه سوال داشتم میخواستم بدونم چه لزومی داره از موتور توربو استفاده میکنن یعنی تنفس طبیعی برا شارژ باطری جواب نمیده این جوری که هم هزینه هم وزن وهم استهلاک میره بالا

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. PURIYA

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (827 ديدگاه)

      آره دقیقا درست گفتی
      ماشینایی که هم توربو هستن هم موتور الکتریکی روشون هست هزینه نگهداریشون زیاده از لحاظ فنی خیلیم پیچیده هستن
      به شخصه فکر نمی کنم بدون چند دست تعمیر به
      ۲۰۰ هزار تا کار برسن

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. Sina_carshow

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (548 ديدگاه)

      احتمالا به خاطر قدرت لازم برا شارژ شدن باتری هس و بعدش کاهش دور موتور و فشار کمتر رو موتور برا شارژ باتری
      حالا شاید یه عده بگن خوب تنفس طبیعی بزاره
      خوب هدف این موتور گویا روی کاغذ با توربو کردن موتور کم حجم جای گذاشتن موتور طبیعی پر حجم هزینه ساخت پایین تری داره از طرفی این موتور وجود داره تو کارخونه جیلی برا استفاده چرا باید موتوری اختصاصی برا این ماشین بزنه وقتی استفاده خاصی هم نداره؟ از چیزی که وجود داره استفاده میکنه
      بعیده موتوری که اکثر اوقات خاموشه استهلاک خاصی داشته باشه چون تو خیلی از این ماشینا گیربکس وجود نداره که وصل باشه به موتور

      این موتور هم توی ماشینای پایین تر لینک اند کو و جیلی که به چرخ ها وصله امتحان خودشو پس داده و ثابت شده هس حتی تو ایران این ماشینم احتمالا گارانتی 7 ساله یا 10 ساله داره متوجه نمیشم چه قفلی زدید رو استهلاکش
      شماها که نمیخرین فعلا هم صادر نشده به بازار جهانی که نگران باشید احتمالا هم وارد ایران میشه با این قیمت نسخه پایش

      موافقم 5
      مخالفم 5
  2. اراز

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یواش یواش صفحه نمایش 55وشاید 60اینچ نصب میکنن چینی ها رو ماشینشون

    موافقم 13
    مخالفم 10
  3. هراکلیوس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (367 ديدگاه)

    با تمام دوست داشتن بنز ولی لعنت بهش که این تخم لق این چنین داشبوردی تو جهان مد کرد و روح از جلو داشبورد ها محو کرد

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. heshmat021

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (461 ديدگاه)

    بجز اون تلویزیون وسط بقیه اش عالیه

    طراحی اش خیلی خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. PURIYA

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (827 ديدگاه)

      نظرت محترمه داداش ولی بنظرم اگه این طراحیش خوب باشه اصلا طراحی بد تو جهان هستی وجود نداره😄

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. heshmat021

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (461 ديدگاه)

        طراحیش تاپ نیست

        ولی با بقیه مراس اور های برقی ، حتی برند های معروف مقایسه کنی میبینی واقعا خوب طراحی شده

        موافقم 3
        مخالفم 3
  5. Aranmilan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این چینیا کی میخوان بیخیال کپی کردن بشن؟

    موافقم 5
    مخالفم 14
  6. PURIYA

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (827 ديدگاه)

    اگه لینک اند کو برند مشترک بین ولوو و جیلی هست و پلتفرم این ماشین نسخه بهبود یافته پلتفرم ولوو هست پس میشه گفت این ماشین ماشین خوبیه واقعا
    فقط یکم طراحیش ضعیفه متاسفانه ، هم بیرون هم کابین، آخه اون مانیتور انگار جدا گانه از لوازم خانگی خریدن وصل کردن به ماشین خیلی بیریخته بزرگم هست
    اما اینکه قدرتش انقدر زیاده چیز عجیبیه باید بیاد ببینیم این قدرتش چجوریه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. javad-bmw

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    چقدر طراحی اون مانیتورش مسخرس ، آخه چه خبره مگه ، واقعا چیه اون مضخرفی که گذاشتی وسط ماشین. طرف میخواد ماشین بخره نه تلوزیون ، چشمام سرویس شد از بس هر روز طراحی های یک شکل با یه مانیتور ۲۰۰ اینچی دیدم
    طراحی داخلی ینی
    W221
    W211
    E46
    E60
    CAMARO 2010
    MUSTANG 2015

    موافقم 6
    مخالفم 5
  8. حسین دهمرد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    نسبت تصویر مانیتورش به هیچ فرمتی نمیخوره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. بابک

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    این قیمتو این همه قابلیت واقعاً جاش تو خیابون‌های ایران خالیه 😥

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. همایون

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    واقعا از این مدل چیدمان نمایشگر رو داشبورد متنفرم درسته با وجود HuD راننده نیازی به نمایشگر روی فرمان نداره ولی این مدل چیدمان واقعا قشنگ نیست و حس ناقص بودن به بیننده القا میکنه انگار طراح هیچ توجه‌ای به زیبایی و چشم‌نواز بودن طراحی داخلی نداشته.به نظرم BYD تو شاسی بلندهای پرچمدار برندهای تحت پوشش طراحی داخلی زیباتری نسبت به بقیه رقبا چینی داره

  11. zm.1994

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    همه جاش خوب بود به جز اون مانیتور بزرگ رو داشبورد، خیلی بزرگه مگه میخوای بری سینما لامصب 😅

  12. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چین یه دو دیقه به خودت استراحت بده اسکی نرو به خدا نمیمیری میدونم مغز تو کله تون نیس نمیتونین خودتون طراحی کنین🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا