فراریمک لارن

دوئل فراری SF90 استراداله و مک‌لارن اسپیدتیل

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوازدهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین آستون‌مارتین والکری و لامبورگینی سیان

مجموع آراء: ۱۳۵۵

آراء لامبورگینی: ۷۷۳

آراء آستون‌مارتین: ۵۸۲

پیروز دوئل: لامبورگینی سیان با کسب ۵۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

کوئنیگ‌زگ جسکو

SSC تواتارا

کوئنیگ‌زگ جسکو

آستون‌مارتین والکری

لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان

فراری SF90 استراداله

مک‌لارن اسپیدتیل

؟

بوگاتی شیرون سوپراسپرت

هنسی ونوم F5

؟

فراری SF90 استراداله

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۹

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰

تعداد ساخت: بدون محدودیت

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: به‌طور خارق‌العاده‌ای سریع، طراحی بیرونی چشمگیر، کابین بسیار لوکس

نقاط منفی: فضای بار محدود، فقدان اندروید اتو، فقدان سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته

چکیده: برای معدود افرادی که می‌توانند از پس قیمت دیوانه‌وار SF90 برآیند، این فراری پرفورمنسی به همان اندازه دیوانه‌وار را ارائه می‌کند

مک‌لارن اسپیدتیل

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتوکار: ۵.۰ از ۵.۰

تعداد ساخت: ۱۰۶ دستگاه

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: بسیار سریع در خط مستقیم، طراحی بیرونی آینده‌نگر، مجهز به تجهیزات رفاهی پیشرفته

نقاط منفی: فقدان ایربگ‌های جانبی، تعداد ساخت محدود، فاقد مجوز تردد در ایالات‌متحده

چکیده: مک‌لارن اسپیدتیل با طراحی منحصربه‌فرد بدنه، ترکیب صندلی‌های بی‌نظیر در داخل و پرفورمنسی فراموش‌نشدنی، خودرویی است که برای سال‌ها در یادها باقی خواهد ماند

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فراری SF90 استراداله

مک‌لارن اسپیدتیل

پیشرانهٔ بنزینی ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
موتور الکتریکی ۳ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۷۸۰ اسب بخار ۷۵۵ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۲۲۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۰۵۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۱۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۳ ثانیه ۲.۹ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۵.۰ ثانیه ۵.۱ ثانیه
شتاب صفر تا ۳۰۰ ۱۶.۴ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۹ ثانیه ۱۰.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۴۰۰ کیلومتر/ساعت
وزن خشک ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۱۰ میلی‌متر ۵,۱۳۷ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۳ نفر
باطری ۷.۹ کیلووات ساعت ۱.۶ کیلووات ساعت
برد تمام الکتریکی ۲۵ کیلومتر ندارد
قیمت پایه ۵۱۰ هزار دلار ۲.۱ میلیون دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قطعا فراری
    فراری = لذت رانندگی
    😍😍😍

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۰
  2. مهدی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    نه به خاطر اینکه فن فراری هستم اما باید قبول کرد sf90 تقریبا کامل ترین سوپراسپرت حال حاضر هست چون هم پرفورمنس خیلی بالایی داره که تقریبا از پس هر خودروی شهری بر میاد هم تو پیست تقریبا از پس هر خودروی شهری بر میاد هم قائدتا لذت رانندگی فراری ها رو داره هم امکانات رفاهی کافی رو داره هم زیبایی داره هم ارزش برند فراری رو داره هم نسبت به توانایی هاش قیمت مناسبی هم داره

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۴
    1. Philipp

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      بله الان خیلی خوبه

      ولی چیزی که نداره روح فراریه

      موافقم ۸
      مخالفم ۲۰
      1. UNAS

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        یه چی مردم یاد گرفتن هی میگن!!!
        حالا چون دوتا چراغ گرد عقبش نذاشتن میگن روح فراری نداره !!!
        یا ۱۲ تا سیلندر باعث روح میشه ؟
        میشه بفرمایید چی باعث وجود روح می شود ؟

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۶
        1. Philipp

          ۲۹ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          فراری بودن یعنی زیبا بودن با هر عنصر طراحی
          فراری با چراغ گرد شناخته نمیشه هرچند چراغ هایی که روی SF90 مربع شکله و همون فرم رو تداعی می کنه
          دوازده سیلندرم بیشتر روی لامبو تاثیر داره F40 یکی از بهترین فراری های تاریخه هم دوازده سیلندر نیست
          هر شرکتی روح خودش رو داره که یکسری صفات داره
          روح بنز با ابهته
          روح ب ام و خشنه
          روح ولوو متینه
          روح استون خاص بودنه
          روح رولزرویس لاکچری بودنه
          روح پورشه گرگیه در لباس میش
          روح لامبورگینی صداشه
          روح فراری از جنسه هنره

          حالا SF90 رو میشه به عنوان اثر هنری حساب کرد؟

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۲
        2. UNAS

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          حالا SF90 رو میشه به عنوان اثر هنری حساب کرد؟

          ۱۰۰%

          موافقم ۹
          مخالفم ۴
  3. MASIH

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (946 ديدگاه)

    هردو عالی هردو شاهکار

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  4. Muty

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    اسپیدتیل غیر از تاپ اسپید خوب هیچ مزیتی ، تاکید میکنم هیچ مزیتی نسبت به sf90 نداره
    اونم با قیمت ۴ برابریش !!!
    تازه فکر کنم در طراحی بیرونیش از طراحهای گروه سانگ یانگ کمک بسیار گرفتن 🙂
    الله اکبر این همه زشتی…

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۶
  5. Hamed

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فکر نمیکنم این دوتا اصلا تو یک کلاس باشن بشه مقایسه کرد
    اهداف ساختشون فرق داره
    صرفا میشه حسی و دلی رای داد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  6. Mf1

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (137 ديدگاه)

    مکلارن تولید محدود بایستی چنین قیمتی داشته باشه مثل خیلی هایپرکارها که قدرتشون از مکلارن کمتره ولی قیمتشون بیشتره

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  7. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (133 ديدگاه)

    پدرم گفت عاشق نشو فرزندم
    من مطمعنم پدرم تو رو ندیده فراری جان
    ❤❤❤😊😉😁

    موافقم ۳
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا