هواپیمای دوربرد جدید گلف استریم G650ER توانست رکورد پرواز دور دنیا تنها با یک بار توقف و سوختگیری را برجای بگذارد.
این هواپیما به سه مسافر و چهار خدمه پرواز خود را از نیویورک آغاز نمود و پس از ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه و طی مسافت ۶۹۳۹ مایل دریایی و با سرعت میانگین ۰.۸۷ ماخ به پکن رسید سپس با سوختگیری مجدد، به سمت ساوانا و سپس جورجیا حرکت کرد تا ۱۲ ساعت دیگر، مسیری ۶۵۷۲ ناتیکال مایلی را با سرعت متوسط ۰.۸۹ ماخ طی نماید. پرونده این رکوردشکنی در انتظار تأیید انجمن هوانوردی ملی آمریکا قرار دارد. این هواپیما در سال ۲۰۱۴ نیز دو رکورد سرعت از مسیر لسآنجلس، ملبورن با زمان ۱۴ ساعت و ۵۸ دقیقه و هنگکنگ تا نیوجرسی با زمان ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه را نیز ثبت کرده است.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa&S
۶ اسفند ۱۳۹۳درود
ما چند سال دیگه می خوایم هواپیما بسازیم…
AliZeus
۶ اسفند ۱۳۹۳ساختیم داداش خبر نداری..اونم جنگنده…فقط پرواز نمیکنه :D
NA-NikandreosApotheon-NA
۶ اسفند ۱۳۹۳اینا همشون زیبا هستن.منم دوست دارم داشته باشم.ولی هدف خلقتم جدای دنیا دوستی هست و باید به معشوق و هدف نهایی یعنی خدا برسم.
همه همینطورن.
چه من چه نتانیاهو پلید چه پیامبر عظیم الشان.
هممون آخر میریم پیش خدا با یه کفن.نه با هواپیما یا کشتی فضایی تنها با یک کفن.
بهتره خودمونو از همین الان پرورش بدیم.هر چقدر که میتونیم.ان شاا… خداوند از گناهانمون می گذره.
درسته ربطی نداشت به این سایت ولی یه تذکر بود.
در مورد پست هم هواپیماهای ایتالیایی رو بیشتر دوست دارم.
P.G
۶ اسفند ۱۳۹۳هواپیماهاى ایتالیایى؟؟؟!!!:/
میشه لطف کنید بفرمائید منظورتون از هواپیماهاى ایتالیایى کدوم هواپیماها هستن تا ما هم اطلاعاتمون زیاد بشه؟!من که هواپیماى ایتالیایى قابلى رو نمیشناسم!
برادر من اینجا که دیگه بحث ماشین نیست،تا راجب هر ماشینى پست گذاشته شد سریع یه عده بیاید و بگید من فرارى یا لامبورگینى یا… رو ترجیح میدم!ایتالیا در صنعت هوایى اصلاً حرفى براى گفتن نداره و تا جایى هم که من میدونم محصولات قابلى هم نه داره و نه داشته!در حال حاضر تنها محصول هوایى مطرحى که دارند یک هواپیماى ترابرى ملخى متوسط هستش که اسمش رو خاطرم نیست و در یک دوره بیشتر در زمینه ى مونتاژ و ساخت محصولات هلیکوپترى شرکت هاى آمریکایى و در اصل تحت نظر و لیسانس مستقیم شرکت هاى آمریکایى فعالیت میکردن که شامل شرکت هایى مثل Ellicoteri یا Armachi میشه و مونتاژ هلیکوپتر هایى مثل Chinook رو در کارنامه شون دارن،ولى اصلاً در اون حد نیستن که بخوان با آمریکا مقایسه بشن و اصلاً در این کلاس بیزنس جت ها هیچ محصولى رو تولید نمیکنن که شما بخواى ترجیح بدى!
بعضى از دوستان چون یه فرارى یا بوگاتى یا … شنیدن و طرفدارشون هستن تمام صنایع موجود در عالم رو با همینا میسنجن و معیارشون همین ها هستش و فکر میکنن چون آلمان یک بنز داره یا مثلاً ایتالیا فرارى یا لامبورگینى داره پس این کشورها در تمام صنایع پیشتاز هستن!
|:???What the phase
زیگما
۶ اسفند ۱۳۹۳P.G عزیز درود بر تو
واقعا حرفات درسته
در مورد این هواپیما
سسنا یه هواپیما که یه مقدار از این کوچک تره داره
من اونو خیلی دوست دارم
بردش کمتره ولی با دکور داخل و قیمتش بیشتر حال میکنم
یه سوال داشتم ازت
سسنا موتور های جتش رو خودش میسازه؟ یا از شرکت دیگری میخره؟
momo
۷ اسفند ۱۳۹۳زیگما جان تو این کلاس از هواپیما ها نه تنها سسنا بلکه هیچ شرکت دیگه ای موتور تولید نمیکنه ,همه موتور هاشونو میخرن که بیشتر این موتورا ساخت شرکت Pratt & Whitney کانادا هستن و بعضا رولز رویس هم استفاده میشه تو دسته بیزینس جت ها.
P.G
۷ اسفند ۱۳۹۳زیگما جان ارادت!
خدمت شما بزرگوار عارضم که تا جایى که من میدونم و اطلاعات دارم هیچ شرکت هواپیماسازى رو نمى شناسم که موتورهاى مورد استفاده شو خودش تولید کنه،از ابر شرکت هایى مثل ایرباس و بوئینگ گرفته تا شرکت هاى کوچکتر.حتى شرکت هاى بزرگ فعال در عرصه تولید هواپیماهاى پیستونى General avition مثل Beechcraft,Piper,Cessna (که این مورد آخر عشقه منه؛) هم موتورهاشون رو از شرکت هایى مثل Lycoming و Continental و… تأمین میکنن چه برسه به موتور جت که خیلى تخصصى تر و از نظر ساخت پیچیده تر هستش!
البته این موضوع که خود شرکت هاى هواپیماسازى سراغ ساخت موتور نمى رند دوتا دلیل مهم داره:
دلیل اول اینه که ساخت موتور خودش دنیایى بسیار پیچیده و پر تکنولوژى و critical هستش و کاملاً مجزا از ساخت airframe هستش،بنابرین ورود شرکت هاى هواپیماساز به این حوزه نیازمند سرمایه گذارى و ایجاد زیر ساخت هاى گران قیمتى هستش که مى تونه بر روى هزینه ها و سود این شرکت ها تأثیر منفى شدیدى بذاره و همچنین به دلیل اینکه شرکت هاى هواپیماسازى نسبت به شرکت هاى بزرگى مثل RR,GE,P&Wکه سالیان طولانى در عرصه ى ساخت موتور و توربین هاى صنعتى فعال هستن و داراى تجربه ى زیادى در این عرصه هستن تجربه اى در این زمینه ندارن،بنابرین ترجیح میدن که تأمین موتورهاشونو به این شرکت هاى تخصصى واگذار کنن
دلیل دوم که به نظر من از اولى خیلى مهم تره اینه که شرکت هاى هواپیماسازى با برگذارى مناقصه براى تأمین موتورهاشون،بین این شرکت هاى موتورسازى معتبر یک رقابت ایجاد میکنن تا بهترین عملکرد و قدرت،کمترین مصرف سوخت،کمترین هزینه ى عملیاتى و تعمیراتى،و بهترین قیمت رو در موتورهاى پیشنهادیشون ارائه بدن و بعد شرکت هواپیماسازى از دل این رقابت بدون اینکه کوچکترین هزینه اى کرده باشه بهترین گزینه رو انتخاب میکنه!
زیگما
۷ اسفند ۱۳۹۳تشکر p.g عزیز که جوابمو دادین
lycoming اگر اشتباه نکنم زیر مجموعه textron هست
پس سسنا برای خرید موتور نیاز چندانی به سر و کله زدن با کمپانی های دیگه نداره چون در زیر مجموعه ی شرکت مادرش، یک موتور ساز کاربلد هست!
حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام. احسنت گل گفتی
P.G
۷ اسفند ۱۳۹۳درود زیگما جان،
شما کاملاً در مورد اینکه Lycoming زیر مجموعه Textron هست درست فرمودید
Textron شرکت مادر سه شرکت معروف Bell helicopters,Lycomingو Cessna و چندین شرکت دیگه در صنایع مختلف هست و خاطرم هست که کمتر از یک سال پیش بود که شرکت خوش نام و باسابقه ى درخشان Beechcraft که من علاقه ویژه اى به این شرکت و محصولاتش دارم رو هم خرید و عملاً مالک Beechcraft هم شد،اما این بدین معنى نیست که شرکت هاى زیر مجموعه این شرکت صرفاً به هم متکى باشند و رابطه شون با شرکت هاى فعال خارج این مجموعه قطع بشه،چون در نهایت براى این شرکت ها سود بیشتر و تأمین بهترین گزینه ها براى نیازهاشون از هر چیزى مهمتره!به همین دلیله که سال گذشته مدیر Textron پس از خرید Beechcraft تأکید کرده بود که این شرکت و Cessnaاصالت و استقلال خودشون رو کاملاً حفظ خواهند کرد و با هم ادغام یا شراکت نخواهند داشت!
در حال حاضر هم Lycomingتنها تأمین کننده ى موتورهاى Cessna نیست و بخش قابل توجهى از موتورهاى این شرکت رو Continental تولید میکنه
زیگما جان خود من حدود دو ماه پیش براى کسب اطلاعاتى بیشتر در مورد قیمت ،طراحى،Performance و تکنولوژى هاى به کار رفته در مدل هاى جدیدى مثل Bonanza G36وBaron G58 ازBeechcraft و همچنین مدل هایى نظیر172و182 از Cessnaبا Textron مکاتبات اینترنتى داشتم و خیلى برام جالب بود که با وجود اینکه شاید کاملاً مشخص بود که من خریدار واقعى این هواپیماها نیستم اما ظرف چند ساعت مدیر فروش و مدیر فنى Textron بهم ایمیل زدن و با رعایت تمام احترامات ممکن ضمن دادن توضیحات کامل به سوالاتم،بروشورهاى ذى قیمتى از اطلاعات فنى و رفاهى و همچنین قیمت هاى این هواپیماها برام ایمیل کردن که این نوع برخورد با مشترى و احساس مسئولیت این عوامل در برابر شغل و شرکتشون با وجود جایگاه بالایى که داشتن براى من که در ایران حتى از بعضى دون پایه ترین کارمندان دولتى و خصوصى زننده ترین و غیر مسئولانه ترین رفتارها رو دیده بودم بسیار جالب و قابل احترام و البته کمى هم باعث شرمندگى بود!
خلاصه که در بروشورها ى اون هواپیماها،هر دو محصول Beechcraft با موتور Continental و از دو محصول Cessna هم یکى با موتورLycoming و گونه ى دیگر که دیزل بود با موتور Continental ارائه مى شد
ارادت…:)
زیگما
۷ اسفند ۱۳۹۳P.g عزیز در میان حرفات به مطالب جالبی برخوردم
یکی اینکه گفتی اصالت
خیلی برام جالب بود
من فکر میکردم در صنعت، بحث اصالت فقط محدود میشه به خودرو
ولی گویا اصالت حتی در هواپیماها هم وجود داره
نکته دیگه اینکه من نمیدونستم موتور دیزل هم برای هواپیماها قابل استفاده است!
در مورد روابط عمومی شرکت ها گفتی
راستش شاید برای من و شما اینجور رفتار ها عجیب باشه
ولی در کشور های دیگه اینجور رفتار با مشتری کاملا عادیه و هر شرکتی وظیفه ی خودش میدونه که با مشتری اینگونه رفتار کنه وگرنه از چرخه رقابت به راحتی حذف میشه….
در صنعت خودروسازی هم من به نمونه های مشابه برخوردم
مثلا در سایت زیر مجموعه های جی ام اگر برید، در ساعات اداری چت آنلاین هست برای پاسخگویی به شما
یا در فیسبوک زیر مجموعه های جی ام اگر برید، میبینید که حتی به کامنت های معمولی هم سعی میکنن پاسخی بدن تا اعتماد مشتری رو جلب کنن
اینجور موضوعات متاسفانه برای ما خیلی غریبه….
راستی من یه جایی خوندم که جنرال موتورز هم در یک دوره ای (فکر میکنم جنگ جهانی دوم)در صنعت هوایی فعال بوده
من فقط میدونم که برخی از خط های مونتاژ، تجهیزات، تکنسین ها و مهندسین و کارگرای خودش رو ( که تا قبل از جنگ در صنعت خودروفعال بودند) به خاطر شرایط جنگ، در صنعت هوایی به کار گرفته میشدند.
اطلاعاتی در این زمینه دارید؟
P.G
۸ اسفند ۱۳۹۳زیگما جان،مرسى بابت اطلاعات خوبى که در مورد جنرال موتورز بهم دادى
حقیقتش من فقط میدونستم که GM در دهه هاى ٣٠ و ۴٠ مالک شرکت معروف North American Aviation بوده اما اینکه خودش در جنگ جهانى دوم در کار مونتاژ هواپیما و قطعات هواپیما بوده رو نمى دونستم که وقتى شما فرمودى رفتم یه سرچ مختصرى کردم و دیدم که این موضوع صحت داره،البته هیچ اطلاعاتى درباره ى اینکه چه محصولات یا هواپیماهایى تولید مى کردن به دست نیاوردم،اما در هر صورت ممنون بابت اطلاعات خوبت:)
زیگما جان باید بگم که اصالت در تمام صنایع به نحوى وجود داره و همه ى تولید کنندگان قدیمى و با سابقه سبک ها،طراحى ها و در واقع امضاهاى مخصوص به خودشون رو در محصولاتشون دارند که اونها رو از رقباشون متمایز میکنه،در صنعت هوایى هم دقیقاً همینطوره!براى مثال بوئینگ به دلیل قدمت بیشترى که نسبت به ایرباس داره هرگز از بعضى سیستم هایى که ایرباس معرفى و استفاده کرده براى مثال سیستم هایى مثل Fly by wireیا (Ram air turbine(RATو… استفاده نکرد و به جاى اونها از سیستم ها و طراحى هاى خودش استفاده میکنه و اونها رو توسعه میده،چون در کل منطق و فلسفه ى هواپیماسازیش با ایرباس متفاوته یا حتى طراحى خیلى سیستم هامثل سیستم هاى هیدرولیکى و الکتریکى و… بین این دو هواپیماساز متفاوته و خط مشى و امضاى خودشون رو دارند،حتى در بین شرکت هاى General aviation هم این بحث کاملاً وجود داره،یعنى شما محصولات سسنا و پایپر و بیچ کرافت رو اگه از نزدیک در کنار هم ببینى و مقایسه و بررسیشون کنى کاملاً متوجه تفاوت هاى اساسى اون ها در طراحى و ساخت و خط مشى و دیدگاه و اهداف سازنده هاشون میشى و در هر کدوم از محصولات این سازنده ها میتونى مواردى رو ببینى که فقط اون سازنده در محصولاتش به کار گرفته و از همه مهم تر اون سازنده این موارد رو از سالیان دور در اکثر محصولاتش به کار گرفته که همین میشه اصالت،زبان طراحى و در واقع امضاى اون سازنده
در مورد موتورهاى دیزل هم زیگما جان همونطور که خودت میدونى چون قیمت بنزین در اروپا خیلى بالاتر از آمریکاست و دسترسى به اون هم نسبت به آمریکا سخت تره،به خصوص سوخت 100LLکه در اکثر هواپیماهاى پیستونى استفاده میشه از بنزین معمولى با کیفیت تر،داراى اوکتان بالاتر،کم یابتر و صد البته گرانتره و به خاطر همین بعضى از شرکت هاى اروپایى از چند سال قبل شروع به تولید و استفاده از این موتورهاى دیزل در هواپیماهاشون کردن که یکى از مهمترین نمونه هاى آن که در کشور خودمون هم پرواز میکنه هواپیماهاى Diamond ساخت اتریش هست.در آمریکا هم چند وقتیه که نیاز به این موتورها احساس شده و شرکت Textron هم به تازگى روى بعضى مدل هاى سسنا داره این موتورها رو ارائه میده که در مکاتباتى که باهاشون داشتم بهم گفتن که موتورهاى دیزلى که براى سسناهاى١٧٢و١٨٢ ارائه دادن در نیمه اول ٢٠١۵ مجوز رسمى از FAA میگیره و رسماً وارد بازار میشه.خوبیه این موتورها اینه که با سوخت هاى Jet-A1,Jet-Aو همچنین انواع خاص و با کیفیت گازوئیل میتونن کار کنن که این سوخت ها نسبت به 100LLهم بسیار ارزانتر و هم دسترسى بهشون خیلى راحت تره،در ضمن در بروشورهایى که سسنا برام ایمیل کرده بود نوشته شده بود مصرف این موتورها نسبت به نمونه هاى مشابه بنزینى حدود۴٠ درصد کمتره و همچنین عملکرد و قدرت بهترى هم دارن!
در مورد مشترى مدارى هم که زیگما جان خودت بهتر مى دونى یکى از اون مواردیه که ما حالا حالاها باید روش کار کنیم تا به جاهاى دیگه دنیا برسیم………!
زیگما
۹ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیزم ممنونم بابت اطلاعاتی که دادی
میدونم که این اطلاعات نایاب هست و ممنونم که به اشتراکشون گذاشتی.
زنده باشی
P.G
۹ اسفند ۱۳۹۳زیگما جان من همیشه بسیار از تبادل اطلاعات و هم صحبتى با شما خوشحال میشم
ارادتمند…:)
ali2240
۶ اسفند ۱۳۹۳هواپیما میخواااایییم چیکار عنصر استکباره و یه نوع تهاجم فرهنگی
صنعت فقط صنعت ساخت پفک نمکی و قاقالی لی….!
Hooman
۶ اسفند ۱۳۹۳پدال جان ما که مشتری شما هستیم نبایستی که تو گوگل سرچ کنیم که!!!
فدات شم یه توضیحی بده واسه سیستمی که g500 4*4^2 واسه افزایش ارتفاع کفش بکار برده
ممنون
M5
۶ اسفند ۱۳۹۳توی یه وام موندیم بریم پرواز دور دنیا اخه!
حسین
۶ اسفند ۱۳۹۳ما تو ساخت پراید ماندیم باید هواپیما بسازیم
شلبى
۶ اسفند ۱۳۹۳گلف استریم در کلاس هواپیماهاى بیزینس جت حرف اولو میزنه و هواپیماهاش از هواپیماهاى ساخته شده توسط رقباش جلوترن
امیدبرتر
۶ اسفند ۱۳۹۳رکورد خوبی زده…
رفتم یکیشو بخرم :D
نوید
۷ اسفند ۱۳۹۳حالا که داری تا اونجا میری یدونه هم واسه من بگیر
نوید
۷ اسفند ۱۳۹۳اکر همه سختته
خودم زنگ میزنم یدونشو با پیک موتوری برام بفرسن
Alpha
۶ اسفند ۱۳۹۳چقدر داخلش بزرگ زیباست
چند روز پیش یه هواپیما تو اسمون دیدم که از یه موتورش دود خاکستری رنگی بیرون می اومد
باور کنین راست میگم این قضیه واقعیه
خلاصه هواپیماهای کشورمون هم اینطورین
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۶ اسفند ۱۳۹۳زیبا کم مصرف .
خداییش این Gulf stream معرکس من که خیلی ازش خوشم میاد ولی تو یه سایت قیمته یکی از مدلاش که شبیه همین بود زده بود 65 میلیون دلار
سعید
۶ اسفند ۱۳۹۳چقدر قشنگه
ناصرساتیا
۶ اسفند ۱۳۹۳65میلیون دلار که رقمی نیست حسین هدایتی داراییش600میلیون دلاره بدرده اون میخوره
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۶ اسفند ۱۳۹۳حسین هدایتی رو من نمیشناسم ولی تو فوربس لیست 1650 نفر از ثروتمندان دنیا رو نوشته که بیش از 1میلیارد دلار پول دارن
واسه اینجور ثروتمندان اینا پولی نیست ولی خب ما وقتی حرف 65 میلیون دلار پول بشه کپ میکنیم
H.s.7
۶ اسفند ۱۳۹۳ماخ :-D
balckbird
۷ اسفند ۱۳۹۳رقیب ایشون bombardier Global 8000 هست البته با قیمت 75 میلیون دلار و با برد 7,900 مایل دریایی برای Gulfstream G650ER این مسافت 7,500 هست
P.G
۷ اسفند ۱۳۹۳البته دوست عزیز سرى Global بامباردیر هنوز در حال توسعه و آزمایش است و به طور رسمى معرفى نشده پس فعلاً نمیشه به عنوان رقیب این هواپیما معرفى کردش؛)
saleh
۷ اسفند ۱۳۹۳خوشابحالشون
هرجایی که باشن
چه رو زمین وچه تو آسمون
بهترین هارو دارن