فورد

معرفی فورد برانکو اسپرت، توانایی‌های آفرود چشمگیر در پکیجی کوچک

هم‌زمان با بازگشت فورد برانکو، سازندهٔ آمریکایی عضو جدیدی بنام برانکو اسپرت را هم به این خانواده اضافه کرده است. برانکو اسپرت برای جذب خریدارانی طراحی شده که خواهان چیزی کمی سرسخت‌تر و آفرودی‌تر از کراس‌اوورهای معمولی هستند. این ماشین با نگاه کاملی به برانکوی اصلی طراحی شده و توانایی‌های آفرود غافلگیرکننده‌ای را در بخش ساب‌کامپکت ارائه می‌کند.

فورد در طول توسعهٔ برانکو اسپرت تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و خریداران بالقوه به این شرکت گفته‌اند که این ماشین باید با روح و هویت برانکو مطابقت داشته باشد. درنتیجه، برانکو اسپرت طراحی ساده خالصی دارد که هم برانکوی اولیه و هم نسخهٔ جدید آن‌را منعکس می‌کند. با توجه به اینکه هردو نسخهٔ برانکو در کنار هم و توسط یک نفر طراحی شده‌اند، در ظاهر اشتراکاتی باهم دارند. این موضوع خصوصاً در بخش جلوی آن‌ها دیده می‌شود زیرا برانکو اسپرت از جلوپنجره‌ای مشابه برادر بزرگ‌تر خود برخوردار است که توسط چراغ‌های بیضی‌شکلی احاطه شده است.

الهام از برانکوی بزرگ در قسمت‌های دیگر برادر کوچک هم قابل‌مشاهده است که ازجملهٔ آها می‌توان به بدنهٔ جعبه‌ای شکل و روکش‌های پلاستیکی بدنه اشاره کرد. طراحان همچنین اوورهنگ‌های کوتاهی برای برانکو اسپرت در نظر گرفته‌اند تا توانایی‌های آفرود آن به حداکثر برسد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این کراس‌اوور آفرودی هم می‌توان به دریچه‌های روی گلگیرهای جلو و سقف به سبک سافاری اشاره کرد که دومی ویژگی‌ای کاربردی است زیرا فضای سر بیشتر برای صندلی‌های عقب و فضای بار بیشتری را فراهم می‌کند.

در عقب برانکو اسپرت چراغ‌هایی جسورانه و نوشتهٔ برجستهٔ BRONCO SPORT روی درب صندوق جالب‌توجه می‌کند. این خودرو همچنین به سبک اس‌یووی‌های قدیمی آمریکایی به شیشهٔ عقب باز شونده هم مجهز شده که این یعنی برای گذاشتن چیزهای کوچک در صندوق بار نیازی به باز کردن درب صندوق نیست. در بخش ابعاد هم برانکو اسپرت ۴,۳۸۷ میلی‌متر طول، ۲,۰۸۸ میلی‌متر عرض و بین ۱,۷۸۳ میلی‌متر تا ۱,۸۹۰ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲,۶۷۰ میلی‌متر است. این یعنی برانکو اسپرت ۱۹۸ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۸۶ میلی‌متر باریک‌تر و ۱۴۷ بلندتر از مدل اسکیپ بوده و ۴۱ میلی‌متر هم فاصلهٔ محوری کمتری نسبت به آن دارد.

طراحی بدون پیچیدگی برانکو اسپرت در کابین آن‌هم ادامه پیدا کرده است و خریداران از کابینی ساده با کنترل‌های در دسترس برخوردار خواهند بود. در بالای داشبورد خودرو یک نمایشگر هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 3 قرار گرفته که توسط دریچه‌های تهویهٔ عمودی و کنترل‌های دوار سیستم صوتی احاطه شده است. در پایین هم کنترل‌های سیستم صوتی و کنسول مرکزی ساده با شیفتر دوار به چشم می‌خورد. هرچند کابین برانکو اسپرت تا حدودی پایه‌ای به نظر می‌رسد اما در آن ویژگی‌های جالبی مثل تسمه‌های نگه‌دارندهٔ Molle، جیب‌های زیپ‌دار پشت صندلی‌ها و دربازکن بطری‌های نوشابه در صندوق بار دیده می‌شود.

علاوه بر این، فورد درب صندوق بار را به چراغ‌های مه شکن LED هم مجهز کرده که مساحتی تا ۱۲ متر را روشن می‌کنند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام ماجراجویی‌های خارج از جاده‌ای مورداستفاده قرار گیرند زیرا در طبیعت هیچ چراغی وجود ندارد؛ اما توجه به قسمت بار به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا برانکو اسپرت به یک میز کشویی هم مجهز شده که می‌تواند به‌عنوان یک میز کار مورداستفاده قرار گیرد. خریداران همچنین می‌توانند از کف‌پوش لاستیکی قابل شستشو و یک اینورتر ۴۰۰ واتی برای برق دادن به اسباب‌بازی‌ها هم استفاده کنند.

برانکو اسپرت در پنج تیپ مختلف بنام‌های Base، Big Bend، Outer Banks، Badlands و First Edition عرضه خواهد کرد که تیپ پایه خیلی ساده و بدون تجهیزات است اما در تیپ Big Bend صندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تمیز کردن آسان، صندلی‌های عقب تاشو، سیستم ورود بدون کلید، شیشه‌های دودی، کف صندوق بار لاستیکی و جیب‌های زیپ‌دار مذکور به خودرو اضافه می‌شود. تیپ Outer Banks لوکس‌تر بوده و از صندلی‌های جلوی چرمی با گرم‌کن و تنظیم برقی، نورپردازی داخلی، سیستم استارت از راه دور و نمایشگر ۶.۵ اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر برخوردار است.

تیپ Badlands نسخه‌ای متمرکز بر آفرود است که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت درحالی‌که نسخهٔ اولیه یا First Edition که بر اساس تیپ Badlands ساخته شده هم تنها در ۲ هزار دستگاه تولید می‌شود. این نسخهٔ ویژه به تریم مشکی‌رنگ، پکیج بکسل، رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۲۹ اینچی آل‌ترین صندلی‌های چرمی Navy Pier، غربیلک فرمان چرمی با گرم‌کن، سانروف برقی و سیستم صوتی B&Q با ۱۰ بلندگو مجهز شده است.

در برانکو اسپرت مجموعهٔ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فورد به‌صورت استاندارد در قالب پکیج ایمنی Co-Pilot360 ارائه شده که شامل دستیار پیش از برخورد با ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دوربین دید عقب و نوربالای خودکار می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند این پکیج را به نسخهٔ Co-Pilot360 Assist+ ارتقاء دهند که کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فرمان و فعال کردن ناوبری با صدا را اضافه می‌کند.

فورد برای برانکو دو پیشرانهٔ توربوشارژ مختلف را در نظر گرفته است. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر اکوبوست با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۷ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که تیپ Badlands به یک موتور قوی‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر اکوبوست با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این اعداد بهترین در این کلاس هستند و نشان می‌دهند که برانکو اسپرت در جاده و خارج از جاده قدرت زیادی خواهد داشت. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما نسخهٔ ۲ لیتری از خنک‌کنندگی بیشتر و سیستم SelectShift با پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان برخوردار خواهد بود.

ازآنجایی‌که این کراس‌اوور ساب‌کامپکت نام برانکو را گرفته است فورد اطمینان حاصل کرده که از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی برخوردار باشد. بدین منظور، برانکو اسپرت به سیستم تعلیق تریل و سیستم مدیریت مسیر با هفت حالت رانندگی مختلف مثل معمولی، اکو، اسپرت، لغزنده و شن و ماسه مجهز شده است. علاوه بر این، کراس‌اوور جدید فورد از سیستمی بنام تریل کنترل هم برخوردار است که مثل کروز کنترل برای آفرود عمل می‌کند. هنگامی‌که این سیستم فعال شود، خودرو به‌صورت خودکار می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت به سمت جلو یا با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت به عقب حرکت کند. این سیستم گاز و ترمز را کنترل می‌کند تا راننده بجای توجه به گاز و ترمز روی پیمودن مسیر تمرکز کند.

برانکو اسپرت همچنین می‌تواند به یک دوربین آفرود سفارشی هم مجهز شود که با نمایش محیط اطراف روی نمایشگر داخلی، امکان مشاهدهٔ موانعی که به‌طورمعمول از دید راننده پنهان هستند را فراهم می‌کند؛ اما برای کسانی که توانایی‌های آفرود بیشتری می‌خواهند، مدل Badlands ارائه شده است. این مدل به سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته‌تر با محور محرک عقب دوکلاچه و یک قفل دیفرانسیل مجهز شده است. این مدل همچنین از تنظیم منحصربه‌فرد تعلیق با کمک‌های عقب بزرگ‌تر، فنرهای نرم‌تر و آنتی‌رول بار هم سود می‌برد. محافظت از زیر خودرو، حالت‌های رانندگی بیشتر (گِل‌ولای و کرال) و رینگ‌های ۱۷ اینچی پوشیده با لاستیک‌های ۲۹ اینچی آل‌ترین هم از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

برانکو اسپرت هنگامی‌که به همهٔ قطعات آفرودی مجهز باشد، با ۲۲۴ میلی‌متر، بیشترین فاصله از سطح زمین را در کلاس خود ارائه می‌کند. این ماشین همچنین با زاویهٔ ورود ۳۰.۴ درجه، زاویهٔ خروج ۳۳.۱ درجه و زاویهٔ شکست ۲۰.۴ درجه، جیپ کامپس تریل‌هاوک را مغلوب می‌کند. ضریب کرال برانکو اسپرت ۱۸:۱ است و می‌تواند تا عمق ۶۰ سانتیمتری آب حرکت کند. قیمت فورد برانکو اسپرت مدل ۲۰۲۱ از ۲۸,۱۵۵ دلار آغاز می‌شود و اواخر سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. فورد هم‌اکنون با پرداخت ۱۰۰ دلار سفارشات خرید برای این خودرو را می‌پذیرد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    هیچ جوره از آفرودای آمریکایی خوشم نمیاد،آلمان و ژاپن رو تو این سگمنت بیشتر میپسندم،میدونم خیلیا منتظر بودید نظر من رو در مورد برانکو جدید بدونید و بعد تصمیم نهایی رو در مورد این ماشین بگیرید،باید عرض کنم بنده نظر خاصی راجب اینجور ماشینای ارزون و کیفیت پایین ندارم،فعلا ارادت?

    موافقم 0
    مخالفم 16
    1. ارشیاsvj

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      من که تا نظر تورو نخونم اصلا برای خرید بهش فکرم نمی کنم حالا نظرتو که خوندم ببینم چی میشه!!!!????

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Lorenzo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اس کلاس دم در پارکه
      بفرما جناب…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        ته تهش بزارن با یه سایپا کوئیک آر بوق بزنه

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. سروش

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چقد فاز گرفتی شما عزیز کم مونده بیای بگی بوگاتی پدر خودرو سازیه نه بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (165 ديدگاه)

    برانکوی اصلی را بیشتر می پسندم! مردونه تره!

    موافقم 1
    مخالفم 3
  3. Peyman56

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    هر دو برانکو عالین.چقد به جزئیات دقت میکنن.اون درب بطری بازکن تو صنوق عقبش تو حلقم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. تورج

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظرم یه سوزوکی جیمنی آمریکاییه! البته اجازه بدیم فیلم های آفرود نوردی این ماشین دربیاد، بعد قضاوت کنیم. به نظرم روح طراحی دهه 70 دیگه تکرار شدنی نیست. بنزین مفت، درآمد خوب، زندگی مطلوب، واقعا دهه طلایی بود. برانکوی فعلی هم شده مثل بلیزر جدید، آفرودر سوسول.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. رامین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      الانم آمریکاییا درآمد خوبی دارن پس زندگی مطلوبیم دارن و البته با توجه به موتور اکوبوست مصرف سوخت خیلی خوبیم داره. درسته که دهه هفتاد یه چیز دیگه بود اما این ماشین و طراحیش روح و هویت برانکو رو داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ak_007

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (562 ديدگاه)

        درامدشون بد نیست ولی با احتساب تورم از دهه هفتاد حقوقشون کمتره یا در بهترین حالت ثابت مونده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ارشیاsvj

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    همه چی هست به جز اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    با یه اکیپ جمع شی بری جنگل و کویر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. javad

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این یکم سوسول شده
    برانکو اصلی خیلی خفن تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Hadi

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهترین و کاربردی ترین مدل برانکو همینه…
    خیلی عالیه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. تنها

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    از ظاهرش معلوم هست که اگر برسه به کوه و دیگه هیچدراهی نباشه خودش کوه را حفاری میکنه و تونل میزنه از کوه رد میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. امیر.عارف

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشین قابل احترامی برای طبیعت گردها تولید کرده چه اسپرت برای آفرود سنگین و چه این که برای آفرود سبک تولید شده .

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا