فوردمینی

درگ جالب فورد موستانگ با مینی کلاسیک مجهز به پیشرانه هایابوسا!

مینی کلاسیک خودرویی نیست که به قدرت بالا مشهور باشد اما پکیج کوچکی است که پتانسیل پرفورمنس فراوانی دارد. حالا کارواو در ویدئوی جدید خود یک مینی بشدت اصلاح‌شده که از پیشرانهٔ هایابوسا استفاده می‌کنند را در برای یک موستانگ GT کمی تیون شده قرار داده است تا نشان دهد که یک مینی کوچک چطور می‌تواند همپای یک ماسل کار قدرتمند پیش برود.

در سینهٔ موستانگ پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی فورد قرار گرفته است که با تجهیز به منیفولد هوا و اگزوز جدید قدرت آن از ۴۵۰ به ۴۹۰ اسب بخار افزایش یافته اما گشتاور آن تغییری نداشته و همان ۵۳۰ نیوتن متر است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مینی هم محرک عقب است اما این چرخ‌ها از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر هایابوسا که به یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال متصل شده نیرو می‌گیرند. این پیشرانه تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما وزن مینی هم تنها ۵۰۰ کیلوگرم است که بسیار از موستانگ ۱۷۳۰ کیلوگرمی سبک‌تر است.

با شروع درگ، مینی در ابتدا مثل گلوله شلیک شده و جلو می‌افتد اما موستانگ به‌آرامی خودرو را به آن می‌رساند و مسافت کافی برای پشت سر گذاشتن این کوچولوی بریتانیایی دارد. دومین درگ هم با همین نتیجه به پایان می‌رسد اما در اینجا مینی استارت بهتری داشته و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی می‌کند. موستانگ نیز این کار را در ۱۲.۹ ثانیه انجام می‌دهد. مینی در مسابقات رولینگ عملکرد بهتری دارد و هرچند در رولینگ اول به فورد می‌بازد اما در دومی پیروز می‌شود. بااین‌حال، خوشحالی مینی خیلی دوام ندارد زیرا در آزمایش ترمز، موستانگ او را نابود می‌کند. ترمزهای بزرگ ماسل کار آمریکایی آن را از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خیلی زودتر از مینی متوقف می‌کنند.

مشخصات فنی

فورد موستانگ GT مینی
پیشرانه ۵ لیتری V8 ۱.۳ لیتری I4
قدرت ۴۹۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته سکوئنشال
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۵۰۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    صدای مینی خدا بود
    به اندازه و هیکلش میخورد
    ولی حیف سنگین بود نتونست عملکرد خوبی داشته باشه

    موافقم 22
    مخالفم 0
  2. seyedjavad.mercedesbenz

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عاشق اون مینی شدم ، یعنی قبلا هم گفتم که عاشق اینم که یه ماشین کلاسیک رو اصولی تیون کنم ، و این مینی دقیقا همون چیزیه که عاشقشم

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    انجین هایابوسا عجب صدایی داشت
    چقدرم حمع و جوره
    ولی فکر کنم مینی مشکل گیربکس داشت
    از نظر قدرت کم نمی آورد ولی موقع دنده دادن یه لگ ریز داشت که موستانگ ازش خوب استفاده کرد
    هرچند نمیشه بهش خورده گرفت چون برای موتورسیکلت توسعه داده شده نه ماشین
    یه کلیپی هم هست تو یوتوب که انجین هایابوسا رو گذاشتن رو سوزوکی سویفت خیلی خیلی جذابه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. JDM lover

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    همیشه دوست داشتم یدونه مینی بخرم و حسابی تیونش کنم البته اصولی
    خیلی ماشین باحالیه
    امیدوارم یروزی بتونم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. جمشید

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (376 ديدگاه)

    این دیگه چه درگی بود ؟ آخه موستانگ در مقابل این جوجو !!؟؟ آدم یاد ضرب المثل فیل و مورچه می افته

    موافقم 4
    مخالفم 13
  6. پدرام

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    عجب مینی باحالی بود پرقدرت کوچک و جمع و جور یه همچین چیزی خوبه داشته باشی خصوصا برای اروپا کم جا و خیلی راحت جا پارک پیدا کنی بعد از موتور قدرتمندش هم استفاده کنی بندازی با بقیه :))

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. speed-hunter-007

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه،بشکن ببین چه تیزه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا