تقریباً یک دهه پس از خروج آخرین هامر از خط تولید، این نام دوستداشتنی بازگشته و از هر زمان دیگری قویتر شده است. البته هامر جدید با خودروهایی که قبلاً از این برند دیدهایم کاملاً متفاوت است زیرا این یک پیکاپ تمام الکتریکی تحت برند جیامسی است که نمایی اجمالی از آیندهٔ الکتریکی جنرال موتورز را نشان میدهد. هرچند جیامسی هامر EV بسیار مدرنتر از مدلهای قبلی H2 و H3 به نظر میرسد اما در طراحی بیرونی کاملاً به میراث هامر پایبند است.
در جلوی خودرو چراغهای باریک H شکلی جایگزین نمونههای گرد محصولات قبلی هامر شده و در بین آنها جلوپنجرهٔ باریک چراغداری جای گرفته است. در این قسمت سپر بسیار بزرگ و صفحه محافظ زیرین آنهم جلبتوجه میکند که تواناییهای آفرود خودرو را به بیننده القاء میکنند. در پروفیل جانبی هامر خط کمر بالا و پنجرههای کوتاه به همراه خط سقف نسبتاً صاف با پانلهای قابل برداشتن به چشم میخورد که تجربهٔ رانندگی در هوای آزاد را فراهم میکند. این پانلها شفاف هستند و هنگام برداشتن میتوان آنها را در صندوق بار جلو قرار داد.
چراغهای عمودی LED و سپر وظیفه سنگین با حلقههای بکسل D شکل از ویژگیهای طراحی بخش عقبی پیکاپ الکتریکی هامر هستند. این پیکاپ همچنین مثل جیامسی سییرا به درب پشتی چندمنظورهٔ شش حالته مجهز شده و شیشهٔ عقب آنهم بهصورت برقی پایین میآید. با توجه به اینکه در طراحی هامر EV اهداف آفرودی مدنظر بوده است، جنرال موتورز آنرا بهصورت استاندارد به تایرهای ۳۵ اینچی گودیر رانگلر مجهز کرده است. به لطف این تایرها، هامر EV میتواند از موانع عمودی با ارتفاعی تا ۴۵۷ میلیمتر عبور کرده و در عمق ۶۱۰ میلیمتری آب حرکت کند؛ اما اگر این هم کافی نباشد، لاستیکهای بزرگتر ۳۷ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
هامر EV در داخل طراحی بسیار مدرن و منحصربهفردی دارد که یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۳.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از مهمترین ویژگیهای آن هستند. این نمایشگر بزرگ امکان دسترسی به سیستم اولترا ویژن هامر را فراهم میکند که به حداکثر هجده دوربین مختلف مثل دوربینهای زیر خودرو برای جلوگیری از برخورد با موانع مجهز است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هامر همچنین از ویجتهای آفرود هم برخوردار است که اطلاعاتی در مورد وضعیت مسیر و عملکردهای خودرو را نشان میدهد. این پیکاپ الکتریکی همچنین به آخرین نسخه از سیستم رانندگی نیمهخودکار سوپر کروز هم مجهز شده که امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراههای آمریکا و کانادا را فراهم میکند.
هامر EV در ابتدا صرفاً با قویترین نسخهٔ خود به بازار عرضه میشود. این مدل به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. البته همه مطمئن هستیم که این عدد گشتاور چندان واقعی نیست و احتمالاً نشاندهندهٔ گشتاور محل تماس لاستیکها با مسیر است که همیشه بالاتر از گشتاور واقعی موتور است. طبق گزارش کارانددرایور، موتورهای الکتریکی هامر احتمالاً نزدیک به ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که البته این هم عدد چشمگیری است. به لطف نیروی این موتورها، پیکاپ الکتریکی هامر در صورت استفاده از لانچ کنترل ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
انرژی موردنیاز این موتورها توسط باطریهای جدید جنرال موتورز موسوم به اولتیوم تأمین میشود که هنوز ظرفیت آنها اعلام نشده اما با هر بار شارژ امکان پیمودن بیش از ۵۶۰ کیلومتر را برای این پیکاپ الکتریکی قدرتمند فراهم میکنند. این باطریها همچنین از قابلیت شارژ با شارژرهایی با حداکثر ظرفیت ۳۵۰ کیلووات برخوردار هستند که ظرف ۱۰ دقیقه شارژ، حدود ۱۶۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه میکنند.
این اعداد برای یک پیکاپ دیوانهوار هستند اما ویژگیهای چشمگیر هامر EV به اینجا ختم نمیشود زیرا این ماشین به سیستم فرمان گیری چهارچرخ با قابلیت CrabWalk یا خرچنگ هم مجهز شده است. این سیستم در سرعتهای پایین به چرخهای عقب زاویهٔ مشابهی با چرخهای جلو میدهد و امکان حرکت مورب را برای پیکاپ فراهم میکند. به گفتهٔ جیامسی، این ویژگی موجب بهبود مانور پذیری خودرو در مسیرهای پُرچالش میشود. علاوه بر این، هامر EV به سیستم تعلیق بادی تطبیقی با حالت Extract هم مجهز شده که میتواند ارتفاع تعلیق را تا ۱۵۰ میلیمتر افزایش دهد.
اولین نمونههای هامر EV که در پاییز سال آینده به بازار عرضه میشود از نوع Edition 1 خواهد بود که ۱۱۲,۵۹۵ دلار قیمت دارد. مطمئناً این هرگز رقم ارزانی نیست اما نسخهٔ Edition 1 کاملاً مجهز بوده و بهصورت استاندارد از سقف باز شونده، حالت رانندگی Watts to Freedom، کمکفنرهای تطبیقی، پکیج آفرود با زره محافظ زیر خودرو، سیستم فرمان گیری چهارچرخ با CrabWalk و سیستم سوپر کروز برخوردار خواهد بود. همهٔ هامرهای Edition 1 با رنگ بیرونی سفید و تریم داخلی برنزی ارائه میشوند.
یک سال بعد از عرضهٔ اولیهٔ هامر EV یعنی در پاییز سال ۲۰۲۲ یک نسخهٔ ارزانتر ۱۰۰ هزار دلاری با نام ۳X ارائه خواهد شد. این مدل هم به سه موتور مجهز خواهد بود اما قدرت آنها به ۸۰۰ اسب بخار و بُرد خودرو به حدود ۴۸۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند. سپس در بهار سال ۲۰۲۳، مدل ۲X با قیمت ۹۰ هزار دلار به بازار میآید. این مدل به قوای محرکهٔ دو موتوره با ۶۲۵ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود اما علیرغم کاهش قدرت، همچنان میتواند بیش از ۴۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند؛ و سرانجام یک سال بعد در بهار ۲۰۲۴ نیز مدل پایه با قیمت ۸۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. این مدل از همان موتورهای مدل ۲X استفاده میکند اما بُرد آن به حدود ۴۰۰ کیلومتر کاهش میابد.
جیامسی هامر EV در Factory Zero جنرال موتورز تولید میشود و این شرکت هماکنون رزرو خرید آنرا با مبلغ ۱۰۰ دلار آغاز کرده است.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
مهران
۳۰ مهر ۱۳۹۹فقط نسخه پیکاپش اومده یا نسخه suv ایش هم میاد
SRT
۳۰ مهر ۱۳۹۹فقط پیکاپ
Hl>i
۳۰ مهر ۱۳۹۹اگر مخالفت وزارت بازرگانی چین با معامله هامر به شرکت سیچوان نبود ما الان هامر این شکلی نداشتیم.
درپی بحران مالی جنرال متورز در سال ٢٠٠٩ مدیران GM به این نتیجه رسیدن که برند هامر را با وجود خریداران هندی به یک شرکت چینی بفروشند، اما پس از کش و قوس های فراوان و هشت ماه تاخیر در سال ٢٠١٠ اعلام شد که این معامله سر نخواهد گرفت و خط تولید هامر برای همیشه تعطیل خواهد شد. حالا یا سهام داران نخواستن یک برند امریکایی با ریشه های نظامی بدست یک شرکت چینی برسه یا …حالا هرچی که بود یه وقفه طولانی در این معامله ایجاد شد و در نهایت این وزارت بازرگانی چین بود که با این معامله مخالفت کرد. حالا هم گفته شده انگیزه جنرال متورز برای احیای دوباره نام هامر بخاطر شهرت جهانی این مارک بوده که بازاریابی برای ان ساده تر می کنه
حالا هرچی که هست ما خوشحال از این هستیم که هم این مارک دوست داشتنی دوباره زنده شده هم اینکه بدست چینی ها نرسیده.
اولین مدل هامر H1 در سال ۱۹۹۲ و با اصرار آرنولد شواتزنگر، ساخته شد و در جریان پوشش تلویزیونی جنگ عراق ماشینهای نظامی هامر به شهرت رسیدن و با محبوب شدن ان، جنرال موتورز در سال ۱۹۹۸ امتیاز این نام را خرید. افزایش قیمت بنزین به فروش این ماشین پرمصرف لطمه زد و در نهایت بحران مالی جنرال موتورز باعث شد این کارخانه تولید هامر را در سال ۲۰۱۰ متوقف کند. و این شهرت جهانی این مارک بود که باعث انگیزه دوباره جنرال متورز شد برای احیای دوباره ان
به امید دوباره زنده شدن برندهای معروف امریکای چون پونتیاک و … که باعث رونق بخشیدن به این صنعت میشن
+|<i
دانیال
۳۰ مهر ۱۳۹۹ماشین ارزونی نیست ولی مجموع این تکنولوژی هایی که درش به کار رفته خیلی ارزنده میکنه این ماشینو
قلدور، اصیل و کاربردی
من لذت بردم از این پست پدال
net
۳۰ مهر ۱۳۹۹طراحی داخلی و بیرونی زیبا و مدرنی داره اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود و رنگ سفید استفاده نکرده بود در طراحی داخلی قشنگتر میشد.اگر در رنگ سفید هامر الکتریکی ستون سقف شیشه جلو و ستون سقف وسط رنگ سفید داشت بجای رنگ مشکی قشنگتر میشد .جلوپنجره زیبا نشده و اگر جلوپنجره هم رنگ چراغ جلو سفید نبود و رنگ مشکی داشت قشنگتر میشد.اگر این وانت هامر بنزینی هم تولید میشد خیلی فروش میکرد
رامتین
۳۰ مهر ۱۳۹۹واقعا هیولایی هست برای خودش. حالت خرچنگیش هم جالبه!
TOYOTEX
۳۰ مهر ۱۳۹۹مزخرف و حال به هم زن قیافه نه چندان معقول و تکنولوژی های پایین تر از حد(یعنی این تکنولوژی ها برای این هیچی نیست) هامر یه زمانی تکنولوژی های نظامی خوبی داشت
ایم همان جیپ گرند واگونیر پیکاپ است و یه چیز معمولی
چند سال دیگه یه شرکت بانام(مثلا x) خودرو سازی رو به تموم دنیا نشون میده نشون میده خودرو چیه و خودرو ساز کیه حدود 7تا10 سال دیگه
همگی خواهین دید و همه خواهند دید عزمت قدرت و معنای واقعی خودرو را
JDM
۱ آبان ۱۳۹۹تکنولوژی های پایین تر از حد
(یعنی این تکنولوژی ها برای این هیچی نیست)
:خخخخ
میشه اول حد و حدود تکنولوژی مشخض کنی
بعدش بمون بگی چرا تکنولوژیش پایبنه
Sina
۳۰ مهر ۱۳۹۹ماشین بدی نیست ولی معایبی داره:
۱.هیچ کسی واسه یه پیکاپ اینقدر هزینه نمیکنه
۲.رقم گشتاورش واقعی نیست
۳.قیافش به جذابیت هامر های قبلی نیست و فرم فضای بارش از بقل زیاد قشنگ نیست
۴.یه ماشین جون سخت مثل هامر احتیاجی به این همه تجهیزات نداره و این تجهیزات باعث میشن این ماشین از اون
هدفی که بخاطرش ساخته شده دور بشه و برخلاف داج که دلیل مشکلات کمش تجهیزات کمتره
این ماشین با تجهیزاتش دیگه جون سخت نیست
ویژگی هاش:
۱.شتاب عالی
۲. نام هامر
۳.تجهیزات خوب
۴.قدرت بسیار بالا
۵.برد خوب
net
۱ آبان ۱۳۹۹ای کاش جلوپنجره سفید شیشه ای نبود
امیر محمد
۱ آبان ۱۳۹۹اون مسئولینی که می گفتن ماشین های آمریکایی آلایندگی بالایی دارند الان در برابر این چه حرفی برای گفتن دارند؟!
net
۱ آبان ۱۳۹۹واقعا جالبه برای هربار شارژ ۵۶۰ کیلومتر میشه رانندگی کرد برای وانت و رقیبی برای تسلا هست.اگر در قست سپر لاستیک جلو و سپر لاستیک عقب هم مسطح دربها بود و برامدگی نداشت زیباتر میشد.اگر ال سی دی روی داشبورد ضخامتش نازکتر بود و حاشیه اش کمتر بود زیباتر میشد