جنرال موتورز

شارژ کامل باطری‌های جی‌ام‌سی هامر EV صد دلار هزینه دارد!

تصور عامه بر این است که خودروهای الکتریکی هزینه سوخت ندارند اما پیکاپ برقی غول‌پیکری مثل جی‌ام‌سی هامر با آن باطری‌های عظیم، هزینهٔ شارژ زیادی روی دست خریداران خود می‌گذارد. البته در بدترین حالت، این هزینه به‌اندازهٔ قیمت بنزین هامر قدیمی نخواهد بود و یک یوتیوبر اخیراً این موضوع را نشان داده است. مثل خودروهای بنزینی که باک بزرگ‌تری دارند و در مقایسه با نمونه‌های مجهز به باک کوچک‌تر هزینهٔ سوخت بیشتری خواهند داشت، یک پکیج باطری بزرگ مثل چیزی که در هامر EV وجود دارد هم در جایگاه‌های شارژ مالک را مجبور به پرداخت هزینهٔ بیشتری می‌کند.

برای یوتیوبر مذکور، شارژ کامل باطری‌های هامر در یکی از جایگاه‌های شارژ سریع Electrify America بدون احتساب مالیات، ۹۶.۸۹ دلار بوده است. این هزینه مجموعاً برای ۲۲۴ کیلووات ساعت برق به‌منظور شارژ از صفر تا صد درصد باطری‌های ۲۱۲ کیلووات ساعتی هامر بوده است. این کار ۱۵۲ دقیقه یا کمی بیش از دو و نیم ساعت طول کشیده است. هرچند این زمان کمی نیست ولی باید به‌اندازهٔ بسیار بزرگ باطری‌های هامر هم توجه داشت و در خودروهای کوچک‌تر قطعاً زمان شارژ به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به‌طور متوسط، ظرفیت باطری اکثر خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار نصف هامر یعنی حدود ۱۰۰ کیلووات ساعت است و بنابراین زمان شارژ آن‌ها در جایگاه‌های شارژ سریع بسیار کمتر خواهد بود. مثلاً از ۱۰ تا ۸۰ درصد این باطری‌ها در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ می‌شود. از سوی دیگر، امکان پرداخت هزینهٔ کمتر برای شارژ خودروهای الکتریکی هم وجود دارد زیرا شارژ هامر در این جایگاه بدون هیچ‌گونه اشتراک و عضویتی انجام گرفته است با انتخاب ارزان‌ترین اشتراک‌ها می‌توان هزینهٔ همین مقدار شارژ را به حدود ۷۰ دلار کاهش داد. همچنین در صورت شارژ در خانه این هزینه بسیار کمتر می‌شود. ازآنجایی‌که میانگین قیمت برق در ایالات‌متحده برای هر کیلووات ساعت ۰.۱۳ دلار است، شارژ کامل باطری‌های هامر در خانه حدود ۳۰ دلار تمام می‌شود که با توجه به‌اندازهٔ بسیار بزرگ و توانایی‌های این خودرو، واقعاً باورنکردنی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    وقتی ماشین امریکایی باشه حتی برقیش هم پر خوره

    موافقم 68
    مخالفم 8
    1. ali(chevynova)

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      چه برق چه بنزین ، نوش جونشون
      مصرف بالا برای طرفدارای آمریکن کارز اصلا مهم نبوده هیچ زمان

      هرکی هم دوست نداره بره یه ماشین 3 سیلندر هاچبک بخره حال کنه

      موافقم 64
      مخالفم 47
      1. قاطر فروش

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1115 ديدگاه)

        کاشکی فن کره و چین میشدی

        موافقم 20
        مخالفم 21
        1. ali(chevynova)

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          ربطی داره به شما؟

          موافقم 16
          مخالفم 10
    2. MILADZM

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      این ماشین یه کالکشن از توانایی ها و نقشه راه الکتریکی آینده جنرال موتورز هستش .
      ساده تر بخوام بگم خیلی از خصوصیات انقلابی که توی هامر ev شاهدش هستیم قراره در آینده الکتریکی در محصولات ارزان تر جنرال اونها رو مجددا و شاید حتی در حالت تکامل یافتشون ببینیم .
      از لحاظ فروش هم بسیار عالی عمل کرده و همونطور که پدال هم گذاشت تمام ظرفیت فروش تا بیش از 2 سال آینده پیش فروش شده .

      موافقم 25
      مخالفم 6
  2. برقیه جارو برقی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    نه شما میخواید لخ ت شید

    موافقم 64
    مخالفم 12
    1. DoctoR

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اشتباه نکن ما میخوایم لباس بخریم

      موافقم 36
      مخالفم 1
  3. برقیه جارو برقی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اینم از این

    برای من فکر اینکه برای شارژ ماشینت باید دوساعت وایسی خودش برای نخریدنش کافیه

    صبر ایوب میخواد

    موافقم 57
    مخالفم 17
    1. Just toyota

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دوست عزیز : همین هامر ev در عرض ۲۷ دقیقه تو ایستگاه های شارژ سریع electrify از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ میشه تازه هامر تو این بحث اصلا خودرو پیشرویی نیست ، و گرنه تسلا ( همه مدل های تسلا ) تو ایستگاه های سوپرشارژ در کمتر از ۱۵ دقیقه این کار رو انجام میدن ، بعدش هم لازم نیست حتما بزارید تا ۸۰ شارژ بشه میتونید با ۵ دقیقه وصل کردن به سوپرشارژ حداقل تا ۴۵ درصد شارژ کنید ( که تقریبا نصف ظرفیت باتری میشه ) بعد برای فول شارژ کردن برید منزل و بزارید که تو گاراژ برای خودش فول بشه ، ۵ دقیقه شارژ کردن تقریبا هم اندازه مدت بنزین زدن هست

      موافقم 34
      مخالفم 4
      1. Just toyota

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        بله میدونم که هنوز اون سرعت سوخت گیری درونسوز ها تو الکتریکی ها وجود نداره ولی هنوز اوله راه تکامل خودرو های برقی هست و مطمئن باشید در آینده نه چندان دور باتری هایی ساخته میشن که تو ۲ یا ۳ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ بشن و این در حالی که تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی شده بیش تر از نیمی از خودرو های الکتریکی شعاع حرکتی بیش تر از ۱۰۰۰ کیلومتر بدست بیارن

        موافقم 23
        مخالفم 0
  4. Just toyota

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    واقعا عجیبه ، تسلا مدل s و x پلد که مثل همین هامر ۳ موتوره هستن ( تازه قدرت تسلا ۱۰۲۰ اسب بخاره ولی هامر ۱۰۰۰ ) هزینه یک بار شارژ کاملشون تو ایستگاه های سوپرشارژر تسلا حدود ۲۵ دلار میشه ( طبق چیزی که آقای علی بخردی تو برسی تسلا پلد گفتن ) حالا این چطوری میشه ۱۰۰ دلار واقعا نمیدونم ، ولی باز هم میگم می ارزه الان شما بخواید برای یه ماشین ۱۰۰۰ اسبی درونسوز بنزین بزنید ، فک نکنم کمتر از ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ دلار بشه

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. شایان

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (60 ديدگاه)

      درسه قدرت و گشاتاور تفاوت چندانی ندارن ولی ظرفت باتری هامر دو برابر تسلا مدل ایکسه که خب از اون جایی که هامر 4.3 تنه همچین باتری ای لازمه
      هامر : 200Kw
      مدل : 103Kw

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. blackwing

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (880 ديدگاه)

    زمانش تقریباً با شارژ صفر تا صد آیفون Xs Max یکیه !!
    .
    مشکل اینجاست کمپانی‌های سازنده برای تبلیغ میان میگن در عرض ۱۰ دقیقه شارژ شدن این ماشین میتونه مسافت ۱۶۰ کیلومتر رو طی کنه ، اما نمیگن شارژ کاملش چقدر طول میکشه !! 🤦🏻‍♂️

    موافقم 31
    مخالفم 0
  6. Just toyota

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خداییش کسی که هامر برقی بخره برنده هست ، چون در عین حال که یه پیکاپ فول سایز آفرودر خریده یه سوپرکار هم خریده و در کنارش از سیستم خودران سوپرکروز و حرکت خرچنگی لذت کامل میبره

    موافقم 19
    مخالفم 10
  7. حسن

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    شما بنزین رو ۳ دقیقه میزنی اگر ماشین بخوابه هم سر جاشه. باتری رو ۲ ساعت شارژ می کنی . ماشین بخوابه هم باتری نابود میشه هم پول شارژ رفته.

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. blackwing

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (880 ديدگاه)

      با ماشین‌های برقی دقیقاً باید مثل گوشی های هوشمند امروزی برخورد کرد ، یعنی برای اینکه سلامت باتری بالا بمونه و طول عمر بیشتری داشته باشه باید شارژ رو بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه داشت.. توصیه تحلیلگرهای حوضه موبایل در خصوص طول عمر بیشتر باتری‌ها هم همینه ، جالبه که کمپانی‌ها سازنده ماشین هم همینو پیشنهاد میدن !
      و بعد از ۳ تا ۵ سال هم کل پکیج باتری باید عوض بشه ، دقیقاً عین باتری گوشی…

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Just toyota

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        دوست عزیز ، تسلا باتری همه خودرو هاش رو ۱۰ سال گارانتی میکنه ( یعنی تا ۱۰ سال خیال مشتری هاش رو از بروز هر گونه عیب یا ایراد راحت میکنه ) ، تو بقیه کشور ها بیش تر از ۹۹ درصد مردم ماشینی رو بیش تر از ۳ سال نگه نمیدارن

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. حسن

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          گارانتی می کنه یعنی چی ؟ یعنی اگر خراب شد بیار ببینیم یه کاریش می کنیم.
          خب می بری میگن چرا ماشین رو نراندی! خرابش کردی آوردیش!

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. SS

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (740 ديدگاه)

        باتری خودرو با موبایل از نظر چرخه عمر هیچ شباهتی نداره
        ممکنه شما روزی دو بار گوشیت رو شارژ کنی و 3 تا 5 سال عمر کنه
        اما خودرو ها علاوه بر سیستم خنک سازی پیشرفته و کنترل بر عوامل تاثیرگذار بر باتری
        به طور میانگین هفته ای یکبار یا کمتر شارژ میشه (میانگین آمریکا هفته ای 500 کیلومتر استفاده) پس حداقل 8 تا 10 سال عمر میکنن و گارانتی خودروساز ها هم بر همین اساس هست. ویرانخودرو نیست که بتونن از زیر گارانتی در برن

        موافقم 4
        مخالفم 2
      3. شایان

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (60 ديدگاه)

        این که باید شارژ رو بین 20-80 نگه داشت درست ولی در کل مقایسه باتری ماشین با گوشی خیلی کار درستی نیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    من یکی هامر h2 و h1پانزده سال پیش رو به صفر این ترجیح میدم خدای ابهت بود

    موافقم 12
    مخالفم 10
  9. Arshia m3csl

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    خیلی مصرف سوختش بالاست ماشین های امریکایی ذاتشون مصرف بالاست اگه کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هم برقی بشن مصرف سوخت بالا خواهند داشت بازم ولی لذت و کیفیت رانندگی خوبی دارن ماشین های امریکایی مخصوصا اس یو وی های لوکس امریکایی و پیک آپ های امریکایی و مصرف سوخت بالای آمریکایی ها به جاش به ادم قدرت خوب و رانندگی خوب میده و ضرر نمیکنه ادم با اینکه پول سوخت زیاد میخواد ماشین امریکایی ولی ماشین های امریکایی هیچوقت به اروپایی نمیخوره سیستمشون چون اروپایی ها ماشین های بزرگ و پر مصرف رو ثروتمند هاشون که کم هستن سوار میشن بیشتر برای خاص تر بودن

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. شایان

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    با اینکه برقی شده هنوزم داره کار خودشو به انوان یه خودرو پر مصرف میکنه
    بعد تازه اول راهیم . اولین خودرو دیزلی هم که اومد رم trx نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. زمستانم

    ۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چقدر خندیدم اینجا خدا بهتون سلامتی بده دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا