خودروهای سنگین

تراکتور مفهومی نیو هالند و پینین فارینا با طراحی فوق‌العاده جذاب!

نیو هالند یک کمپانی شناخته شده در صنعت کشاورزی بوده و تاریخچه‌ای بیش از ۱۰۰ ساله در این بخش دارد. از دستگاه‌های کوچک گرفته تا وسایل صنعتی بزرگ، تجهیزات ساخت نیو هالند در مزارع کشاورزی سراسر دنیا دیده می‌شوند اما فکر نمی‌کنیم تا به حال تراکتوری به جذابیت این کانسپت دیده باشید! این تراکتور مفهومی استرادل نام داشته و دلیل خوبی هم برای طراحی بسیار ارگانیک و خاص آن وجود دارد.

طراحی این تراکتور توسط شرکت مشهور پینین فارینا انجام شده، همان شرکتی که قبلاً برخی از جذاب‌ترین خودروهای دنیا را طراحی کرده است. نیو هالند می‌گوید استرادل به‌طور خاص برای تاکستان‌ها و مزارع انگور طراحی شده جایی که باید حداکثر دقت در عبور از مسیرهای تنگ وجود داشته باشد تا آسیبی به تاک‌ها و انگورها نرسد.

پینین فارینا می‌گوید بخش بالایی کابین این تراکتور از لیوان مخصوص نوشیدنی‌ها الهام گرفته و هرچقدر به سمت پایین کابین حرکت می‌کنیم از پهنای آن کم می‌شود. شیشه اطراف آن نیز اشاره‌ای لطیف به بطری نوشیدنی‌ها دارد که در کل ظاهری استثنایی ایجاد کرده‌اند. کابین این تراکتور به سمت جلو زاویه داشته و بدنه سرراست هم با خطوط اسپورتی همراه شده‌اند. در واقع این تراکتور دارای طراحی‌ای است که هرگز انتظار وجود آن در یک ماشین کشاورزی را نداشته‌ایم.

آیا معرفی این تراکتور مفهومی به معنی سر بر آوردن رقیبی جدید برای بخش تراکتورسازی لامبورگینی است؟ در حال حاضر استرادل یک محصول مفهومی بوده و نیو هالند به چیز زیادی اشاره نکرده و تنها گفته که این تراکتور از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند.

رئیس برند نیو هالند می‌گوید:

تراکتور ساختارشکن ما نگاهی به آینده است جایی که باید با حداکثر ظرافت از بین تاکستان‌ها عبور کند. معرفی استرادل نتیجه تاریخچه غنی ما در این زمینه بوده و طراحی آن نیز کار تیم اسطوره‌ای پینین فارینا می‌باشد. طراحی این تراکتور نشان دهنده راه‌حل‌های جدید ما برای هماهنگی با نیازهای ویژه مصرف‌کنندگان بوده است

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2180 ديدگاه)

    فکر کن یک کارگر هندی استخدام کنی بابت روندن این تراکتور
    بخدا اگه دیگه پایین بیاد
    شبا همونجا میخوابه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  2. امیرشایان فرازی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنازم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  3. امیرعلی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ببخشید که سوالم با مقاله بی ربطه ولی میپرسم:
    آیا ماشین های هیدروژنی هم مثل درونسوز ها صدا دارند یا مثل الکتریکی ها بی صدا هستن؟ و اگه صدا دارند بهتر نیست ماسل کار ها که همه با نعره های دلهره اور می‌شناسیمشون از موتور های هیدروژنی به جای باتری استفاده کنند؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. عرفان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (213 ديدگاه)

      تا اونجایی که من فهمیدم دو نوع دارن
      یه نوع که در اون هیدروژن تبدیل به الکتریسته میشه و به موتور برقی می رسه
      و یه نوع هیدروژن درونسوز که مثل بنزینسوزا عمل میکنه و صدا داره
      این اون چیزیه که من فهمیدم
      باز اگه اشتباه میکنم دوستان بگن

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    2. Navid_A.J

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3107 ديدگاه)

      بی صدا هستن. انجین هایی که برای هیدروژنی ها استفاده میشه، مبدل برای تولید الکتریسیته هستن و از انرژیشون، موتور الکتریکی فعال میشه.
      هنوز از هیدروژن به صورت انفجاری ندیدم که برای تولید انبوه استفاده کرده باشن. هم هزینه ساخت اون انجین بالاست، هم راندمانش پایین تر از چیزی که صرفه اقتصادی داشته باشه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  4. Farimani

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    بنده الان دو ساله که دارم پدال رو دنبال میکنم
    از نظرات دوستان خیلی استفاده میکنم که شاید بصورت ناخودآگاه مطالب خوبی عنوان میشه که بدرد امثال من میخوره
    بنده موتور هایبریدی طراحی کردم که در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲ لیتر بنزین میسوزونه
    کاش کسی بود که حمایت کنه و استارتاپ تبدیل خودروی بنزینی به برقی راه مینداختیم
    کاش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
    1. عاشق پدال

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (145 ديدگاه)

      ادرس لینکداین خودتو بزار
      ببینم سابقه تو.
      بعدم بی خیال ترس و این چیزا.
      همون قسمت تبدیل گرمای موتور تو یه خط توضیح بده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
    2. فرزاد

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با این آیدی مرتبط شو @farz110

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. یوسف

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (502 ديدگاه)

    جالبه، در سال های گذشته هوش مصنوعی و روبوتیک نقش پررنگ تری در پژوهش و تولیدات بخش کشاورزی پیدا کرده. درضمن این دستگاه تراکتور نیست، از جنبه فنی به این جور دستگاه ها دروگر یا Harvester گفته میشه نه تراکتور.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  6. Swedish arrogant tiger

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    ولی این اصلا جذاب نیست حداقل از دید من!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
  7. Erfan

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    هیدروژنی ها یک نوع موتور درونسوز هستن و صدا هم تولید میکنن مثل پیشرانه های بنزینی فقط با این تفاوت که حاصل سوختن هیدروکربن ها (مثلا بنزین) با اکسیژن دارای H2O و CO2 و چند نوع آلاینده دیگه هستن اما از سوختن هیدروژن با اکسیژن فرآورده اصلی آلایندگی نداره.
    دلیل اینکه الان از این تکنولوژی توی ماسل کارها و خودروهای تولید انبوه استفاده نمیشه هم اینه که قیمت خیلی بالایی داره و صرفه اقتصادی نداره فعلا ولی در آینده بیشتر ازش خواهیم شنید.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  8. net

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    دانشمندان و مخترعان امریکا خیلی برای بشر زحمت میکشند

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۱
  9. تحت پیگرد

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    فاجعه ی طراحی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۳
  10. net

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    شبیه کمباین های نیو هلند شده

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا