هوندا

هوندا S2000R اویسیو موتور اسپرت با پیشرانه سیویک تایپ R معرفی شد

شرکت اویسیو موتور اسپرت از پروژه جدید خود یعنی هوندا S2000R رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه سیویک تایپ R مجهز شده و در نسخه پایه قدرت ۳۰۶ اسب بخار را ارائه می‌کند.

تولید هوندا S2000 در سال ۲۰۰۹ متوقف شد اما طرفداران همچنان علاقه زیادی به این خودروی ژاپنی دارند. در خلال ۹ سال تولید S2000 هوندا هرگز نسخه تایپ R آن را عرضه نکرد و اگرچه برخی افراد معتقدند خودروی موردبحث نیازی به نسخه ارتقا یافته تایپ R ندارد اما تیم اویسیو موتور اسپرت به گونه دیگری فکر می‌کند و به همین خاطر S2000R خود را با پیشرانه جدید معرفی کرده است.

برای تولید یک خودرو که تحت تأثیر تایپ R است شروع کار با پیشرانه تایپ R ایده خوبی خواهد بود. شاید برخی طرفداران S2000 از شنیدن این خبر ناراحت شوند زیرا پیشرانه ۴ سیلندر F20 تنفس طبیعی هوندا جای خود را به نیروگاه K20 توربوی نسل قبلی سیویک تایپ R داده است. البته برخی تغییرات نیز توسط اویسیو اعمال شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم مدیریت پیشرانه موتک M140 اشاره کرد.

این پیشرانه در حالت پایه همان قدرت ۳۰۶ اسب بخار سیویک تایپ R نسل FK8 را تولید می‌کند اما اویسیو در تدارک نسخه‌های قوی‌تر نیز خواهد بود هرچند فعلاً مشخصات این پکیج‌ها اعلام نشده است. نکته دیگر اینکه گیربکس ۶ سرعته S2000 حفظ شده هرچند تغییراتی را برای هماهنگی با پیشرانه جدید شاهد هستیم. یک دیفرانسیل لغزش محدود ارتقا یافته نیز وجود دارد. به این موارد باید کالیپرهای ترمز جلو با شش پیستون را اضافه کرد که ساخت شرکت برمبو هستند. سیستم تعلیق پیچشی هوندا نیز با استفاده از قطعات جدید ارتقا یافته است.

برای ایجاد احساسی مدرن در کابین، پشت آمپرهای کلاسیک جای خود را به نمونه دیجیتالی موتک داده‌اند. صندلی‌های ریکارو، تریم آلکانترا و پانل درب‌های فیبر کربنی نیز جزو دیگر تغییرات هوندا S2000R اویسیو موتور اسپرت هستند. در بدنه نیز کیت جدیدی متشکل از لبه جلوی فیبر کربنی، نمای جلوی متعلق به نسخه ۲۰ سالگی S2000، گلگیرهای پهن و قطعات فیبر کربنی متنوع به‌ خصوص در کاپوت، صندوق و اسپویلر عقب دیده می‌شوند. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود اساساً نسخه پروتوتایپ از پروژه اویسیو محسوب می‌شود اما شرکت سازنده می‌گوید طرفداران S2000 می‌توانند مدل نهایی تولیدی را خریداری کرده یا اینکه خودروی استاندارد خود را برای ارتقا یافتن راهی شرکت کنند. هنوز قیمت این پکیج جذاب اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به به ببین کی اینجاست
    S2000 خوش دست و سبک وزن و دوست داشتنی
    اون موتور های F20 و F22 قبلی هوندا خیلی عالی بودن راحت ۵۰۰ اسب با اینترنال فابریک تحمل داشتن بیشتر از اینم تحمل میکردن ولی دیگه دف می‌ترکد
    یه ماشین با قیمت مناسب تیون پذیری بالا سبک و خوش دست ظاهری کول که یکی از بهترین های JDM محسوب میشه

    موافقم 47
    مخالفم 1
  2. محی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    به به،هوندا اس ۲۰۰۰ از اون ماشین های که تقریبا همه دوسش دارن،مثل مزدا میاتا

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. 911

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مثل RX-7

      موافقم 19
      مخالفم 2
  3. OldBoy

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کاملا منطقیه که موتور جدیدتر استفاده کردن.
    ولی موتور قبلی با اون ردلاین ۹۰۰۰ دورش یه تعریف فوق العاده از یه ماشین اسپرت بود

    موافقم 39
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 17
      مخالفم 2
  4. Vr6

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آنقدر طراحی این و مزدا rx8 به هم شبیه‌ن یه لحظه فکر کردم مزدا rx8 هست .

    موافقم 7
    مخالفم 17
  5. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحیش یکم بیش از حد پراید گونه نیست ؟ دقیقا مثل لوتوسه ولی داخلش یکم از اون بهتره باز

    موافقم 4
    مخالفم 32
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      مگه تا حالا پراید داشتی ؟ 😂 !

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        بله من اولین ماشینم پیکان بود بعدش هم دوبار پراید گرفتم و کم کم بهترش کردم

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. datsun

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      با کره ای فن جماعت نباید بحث کرد

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. بهنام

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (827 ديدگاه)

    به به بینهایت زیباست. دوباره چشمم به اون پخش زیبای آلپاین روی داشبورد افتاد . آفرین به سلیقه ی تیونر .

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Hamid3x

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      آلپاین شناسی احسنت برتو
      حقیقتا تو محصولات صوتی جز چندتای اول جهانه
      وقتی خروجی سیگنال به نویز بالای 105 تحویل میده با یه جفت باند آلپاین بهترین حس و حال میشه داخل این هوندا دوست داشتنی به دست آورد

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (827 ديدگاه)

        متشکرم دوست گرامی. بله بنده سال ۱۳۸۲ اولین پخش آلپاین رو خریدم مدل ۷۹۹۴ . اونموقع پولم به ۷۹۹۸ (فانتوم فیس نرسید). در کل از آلپاین خاطرات خوبی دارم و بنظرم هیچ برندی مثل آلپاین آهنگ های فارسی رو به این زیبایی پخش نمیکنه و طراحی خاص و کیفیت ساخت بینظیری داره . سری جدید اف وان هم که دیگه اختلاف عجیبی با رقبا ایجاد کرده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. datsun

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    موتور خودش هم چیز حقی بود

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    من که عاشقش هستم ؟
    هم ژاپنیه ، هم راننده‌محوره ، هم ساده هم دلنشین !
    یه جوان مجرد از خدا چی میخواد جزء داشتن چنین جیگری که البته کنارش هم یاری از دیار گوگوریو نشسته باشه یا شانگ‌های که دیروز تعریفش را کردیم !

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا