هیوندای

آیونیک 6 الکتریکی، آئرودینامیک ترین خودروی تاریخ هیوندای

هیوندای به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی است و به همین خاطر خودرویی همچون آیونیک ۶ را می‌سازد. این خودرو قرار است سال آینده میلادی از راه برسد و نگرانی‌های خریداران خودروهای الکتریکی در زمینه شعاع حرکتی را کم‌رنگ‌تر کند. کره‌ای‌ها روش منحصربه‌فردی برای کاهش این نگرانی‌ها دارند به گونه‌ای که آیونیک ۶ الکتریکی عنوان آئرودینامیک ترین خودروی تاریخ این برند را به خود اختصاص داده است.

آیونیک ۶ دومین عضو این خانواده پس از هاچبک آیونیک ۵ خواهد بود. آیونیک ۶ در طول فرایند توسعه ضریب درگ قابل‌توجه ۰.۲۱ را ثبت کرده که نسبت به رقم ۰.۲۹ آیونیک ۵ بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. برای مقایسه بد نیست بدانید تسلا مدل S ضریب درگ ادعایی ۰.۲۰۸ داشته و ضریب درگ مرسدس بنز EQS نیز به ۰.۲۰ می‌رسد.

اما بهبود راندمان آئرودینامیک در یک خودروی الکتریکی به معنی افزایش شعاع حرکتی خواهد بود. هیوندای آیونیک ۵ و ۶ از باتری‌های ۵۳ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. باتری بزرگ‌تر در آیونیک ۵ باعث ایجاد شعاع حرکتی ۴۸۸ کیلومتری می‌شود. همین باتری و پیشرانه الکتریکی در آیونیک ۶ می‌تواند شعاع حرکتی تخمینی ۵۳۱ کیلومتری را ارائه کند. این رقم نشان دهنده بهبود حدود ۱۰ درصدی شعاع حرکتی محصول جدید هیوندای نسبت به برادر خود است و تنها با بهبود راندمان آئرودینامیکی حاصل شده است. سیمون لوزبی مدیر طراحی جهانی هیوندای می‌گوید هدف اولیه این تیم حتی دستیابی به رقم‌های بهتر نیز بوده است. او می‌گوید:

همه می‌گفتند شما دیوانه هستید! شما هرگز به این هدف نخواهید رسید. من این را می‌دانم اما می‌خواستم بدانم تا کجا می‌توانیم پیش برویم؛ و این موضوع به نوعی ذهنیت پروژه ما بود. کسب نتیجه بهتر از کاهش مقاومت در برابر هوا

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، آیونیک ۶ جدای از دارای طراحی نرم و روان به دستگیره‌های درب پاپ اوت، رینگ‌های آئرودینامیک، پوشش کامل زیر بدنه و بالچه‌هایی در عقب برای عبور بهتر جریان هوا مجهز شده است. در کل هیوندای می‌گوید بیش از ۵ هزار ساعت را صرف شبیه‌سازی تنظیمات آئرودینامیکی این خودرو کرده است. ما منتظر تخمین سازمان‌هایی همچون EPA برای شعاع حرکتی این خودرو و همچنین تست‌های واقعی آن خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    از کیا و هیوندای بدم نمیاد، اتفاقا ماشین های خوبی هم دارن ولی اسم این دو شرکت با فراخوان گره خورده و توی این چند سال چندین بار فراخوان دادن و برام جالبه که مشتری ها بازم به این دو کمپانی اعتماد میکنن و ماشین هاشون رو میخرن.
    نمیگم که بقیه ی کمپانی ها فراخوان نمیدن ولی نسبت به کیا و هیوندای کمتر بوده.

    موافقم 30
    مخالفم 33
    1. 4wheeled

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      باز اسم خودروی الکتریکی اومد و ژاپنی فنا تحت فشار قرار گرفتن 😂پدال خبرای الکتریکی کره ای هارو پوشش نده خدا رو خوش نمیاد اینا اینطور اذیت بشن
      خواستن با الکتریکی پز بدن چرخش در اومد،الکتریکی شد کابوسشون،از اونورم کره ای ها هی تو الکتریکی پیشرفت میکنن و ژاپنی به ماهیندرا هم نرسیدن

      موافقم 21
      مخالفم 54
      1. 4wheeled

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        نگاه طرف چقدر تو فیلمه فاز پلیس و تله برداشته،اومد چند روز فکر کرده که تله و اینا درست کنه،مگه میشه واس کسی زندگی اینقدر بی ارزش باشه که کل تایمش تو این چیزا خلاصه بشه ؟ 😂😂😂 میلاد ؟ باشه من میلادم،ظاهرا کسی با اسم میلاد هم اذیتت کرده،میلاد جان دمت گرم ولی کودک ازاری کار بدیه😂

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        راستی اونایی که باید میفهمیدن چی شد فهمیدن چی شد حالا تا صبح بشین داستان بافی کن شاید بتونی با سیاه بازی یکم خودت رو آروم کنی
        بوس بهت😂😂😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. miladzm

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        بابا همون داتسون جان هم خودش اقرار کرد که توی الکتریکی سازی از تاتا موتورز هند هم عقب تر موندن .

        موافقم 8
        مخالفم 32
      4. Porsche 911

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        حالا وضعیت طوری شده که به شناخته شده ها و قدیمی های سایت هم میگی ژاپنی فن و فیک؟
        دیگ به دیگ میگه روت سیاه!
        خودش مشخص نیست چندتا فیک میزنه بعد به بقیه اتهام فیک بودن میزنه

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. miladzm

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      با دیدن نورپردازی و طراحی کابین و نمای عقبش یه مقدار حس و حال سایبرپانکی بهم دست میده .

      موافقم 8
      مخالفم 21
    3. miladzm

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      واقعا عالیه
      چیزی نمونده که کره ای ها خودشون رو به قله و اوج این صنعت برسونن و با اقتداری کنار آلمان و آمریکا وایستن .

      موافقم 16
      مخالفم 39
      1. محمد

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        باتری جنرال‌ موتورز و بی ام و از ال جی کره میآد !
        یعنی اگر لطف و موهبت کره نبود آمریکا و اروپا نمیتونست برقی بسازه !
        پس کره با اقتدار پرچمدار خودروسازی آینده است 👑

        موافقم 7
        مخالفم 29
        1. Porsche 911

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          پیشرفت کره ای هارو کور هم بفهمه متوجه میشه خیلی خوب پیشرفت کردن
          ولی اینطور که شما هم میگی نیست
          واقعا نمیدونم ولی حس میکنم کسانی که اینقدر یک طرفه حرف میزنن خصوصا درباره کره
          کسانی هستن که با انیمه و BTS و یه تعداد دلقک دیگه عاشق کره شدن

          موافقم 15
          مخالفم 2
        2. جناب ایکس

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          انیمه که مال ژاپنه😑

          موافقم 11
          مخالفم 3
    4. کرگدن باواریا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (577 ديدگاه)

      همش کپی کاریه من جای مدیر عامل پورشه سکته میکنم

      موافقم 6
      مخالفم 1
    5. حامد

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      هروقت میخواین خودتون رو مثلا خاص و بزرگ نشون بدید به بقیه میگید بچه مدرسه ای
      انگار بچه مدرسه ای عقل و فهم و درک نداره و تو داری
      عقل و فهم و اطلاعات هیچ ربطی به سن نداره
      درضمن خودم ۲۶ سالمه

      موافقم 9
      مخالفم 2
    6. محمد

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      پورشه باید بیاد از هیوندای یاد بگیره چطوری ماشین الکتریکی میسازن
      تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ میده 🤣🤣
      آیونیک با ۷۷ کیلو وات برد بالای ۶۰۰ 👑

      موافقم 7
      مخالفم 27
      1. Porsche 911

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        اولا اصلا درکی از مفهوم کلاس بندی داری؟
        اگه داشتی که این مقایسه رو‌ نمیکردی
        هدف تایکان به عنوان یکی از اولین سدان های اسپورت برقی بازار داشتن پرفورمنس بالای الکتریکی ها بود
        درسته بردش کمه نسبت به رقبا ولی حداقل داخل اروپا مشکلی برای این برد وجود نداره چون اونجا با توجه به تراکم جمعیت شهر ها نزدیک به هم و زیرساخت شارژ بشدت رشد کرده در این چند ساله

        در آمریکا و بقیه بازار ها هم خوب میفروشه

        در ضمن هیچوقت هیچوقت یکی از اصیل تربن برند هارو با یه خودروساز نو پا مقایسه نکن

        موافقم 16
        مخالفم 3
    7. MILADZM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بسیار زیباست .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    جالبه طراحی هرچی . . . . تر میشه آئرودینامیک همون قدر بهتر میشه

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اگه این منطق بود الان gکلس آیرودینامیک ترین خودرو جهان بود

      موافقم 10
      مخالفم 24
      1. Reza Waffen SS

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        یعنی G کلاس با اون ابهت و جذابیتش طراحی بدی داره ؟

        دوما منظور من برمیگرده به طراحی تخم مرغی EQS که آئرودینامیک ترین خودرو هستش ولی به جذابیت و زیبایی S کلاس نمیرسه، که آیونیک 6 هم به جمشون اضافه شد

        کلا طراحی های تخم مرغی که آئرودینامیک رو افزایش میدن باعث پسرفت طراحی میشن

        موافقم 37
        مخالفم 6
        1. ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          فکر کردم منظورتون از ….خطوط تیز هست وگرنه خودم فنGکلس هستم

          موافقم 15
          مخالفم 7
      2. Opinion

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        اره طراحی جی کلاس بده طراحی تویوتا سنچوری خوبه با الگوبرداری از پیکان جوانان

        موافقم 10
        مخالفم 29
  3. خان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    عقبش یکم شبیه ۹۱۱ هست

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (577 ديدگاه)

      یکمی؟!😂
      من جای مُدیر عآمل پورشه سِکته میکنم الآن!

      موافقم 26
      مخالفم 8
  4. MASOUD 0099

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جونم هیوندای

    موافقم 4
    مخالفم 19
  5. Peyman.JDM

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش جذاب نبود برام ولی داخلش خیلی قشنگه 👌👌

    موافقم 5
    مخالفم 8
  6. amirmohammad

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    درسته که شبیه 911 شده اما بنظر ن این یک ریسک بود برای هیوندای که جواب هم داده با توجه به مطالبی که خوندم ازش با استقبال مواجه میشه من خودم طراحیش رو میپسندم بالاخره 911 اینقدر زیباست که چیزی شبیهش بشه زیبا میشه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. Alan.r

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    عقبش رو از ۹۱۱ کپی کردن
    در کل ظاهر خوبی نداره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  8. کرگدن باواریا

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (577 ديدگاه)

    باز هم حآصل رَوابِط نآمَشروع !
    آئودی a7 _ پورشه پانامرا _ ۹۱۱
    دییزآین دآخلی هم کپی bmw !

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. Opinion

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      رابطه نامشروع فقط رابطه کرگدن آلمانی و سامورایی جاپونی

      موافقم 7
      مخالفم 26
  9. Opinion

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    در همین حین که کره داره روز به روز محصولات الکتریکی بهتری میده و فروشش بیشتر میشه و رکورد ضریب ایرودینامیک خودشو میزنه،بعضی برندها هم دنبال اینن که چطور ماشین الکتریکی بسازن و اگه تونستن بسازن چیکار کنن ٣ چرخ نشه

    موافقم 5
    مخالفم 26
    1. miladzm

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      جالب اینجاس که فن خودشون هم میاد اقرار میکنه که حتی تاتا موتورز هند هم ازشون جلو زده .

      موافقم 3
      مخالفم 19
      1. جناب ایکس

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        به خودت ریپلای میکنی😂😂😂😂
        چقدر طبیعی، دست مریزاد، بابا موریارتی!!!!

        موافقم 2
        مخالفم 1
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    کمپانی که ایرودینامیکش این باشه باید درش رو تخته کرد

    موافقم 26
    مخالفم 3
  11. حسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    ایموبلایزر داره دیگه ایشالا؟

    موافقم 23
    مخالفم 4
  12. Royal Driver UK 70

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    زیاد جالب نیست اصلا ماشین آنچنان هیجان انگیزی هم نیست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. ferimia

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    تنها چیزی که باعث میشه خودرو های الکتریکی همه گیر نشن، برد محدود اونها و کمبود جایگاه شارژ و زمان فول شارژ شدن هست.
    برد این ماشین ها بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر هست ولی شما این عدد رو باید در ۹۰ درصد ضرب کنید. دقیقا مثل باک ۵۰ لیتری ماشین که ۵ لیتر تهش بااید بمونه. یعنی برد موثر ۵۵۰ کیلومتر و کمتر هست… در صورتی که برد موثر ماشین های هیبرید و پلاگین هیبرید بالای ۷۰۰ و ۹۰۰ کیلومتره… و سوختگیری آسان و عدم نیاز به ایستگاه های شارژ مخصوص از خصوصیات خوبشونه‌.
    خیلی راه دارن ماشین های الکتریکی خیلی…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (375 ديدگاه)

      همه گیر نشن؟ عزیز رشد فروش خودروهای برقی سال به سال بیشتر میشه و همین الان 10% بازار دنیا رو دارند. تا سال 2025 50درصد خودروهای بازار برقی خواهند بود.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ferimia

        ۱۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        بیشتر شده چون امسال قیمت بنزین زیاد شد به خاطر علل مختلف. من به شخصه تا وقتی مشکلاتشون کامل حل نشه یه محصول کامل رو به یک محصول در حال توسعه ترجیه نمیدم!!!

        موافقم 0
        مخالفم 1
  14. پدرام

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    این همه اصرار برا اینکه عقبش شبیه پورشه 911 یا تایکان باشه رو درک نمی کنم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. RezaRs

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    اکستریورشو دوس ندارم پرفورمنسشم خب که خیلی نه عالی نیست اما کابینش بهش ۹۵ میدم از صد اگه یع مانیتپر یه تیکه بود دوتا نبودن با توجه به کلاس و سایز و قیمتش بهش صد میدادم ماشین اقتصادی و همچین کابینی

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      چندی بود که چشم انتظار فعالیت دوباره‌ی شما بودیم… خوش بازگشتید!

      موافقم 7
      مخالفم 0
  16. Hamilton1970

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    نمیخوام ازشون طرفداری کنم ولی خدایی هیوندا و ایران خودرو همزمان تاسیس شدن حالا ایران خودرو کجا و هیوندا کجا😔

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. phonix

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    چه خبره این همه کامنت زیر مطلب هیوندا؟
    اگه دوستان زیر مطلب پورشه انقدر با جنب و جوش نظر میدادن سطح سایت خیلی بالا تر میرفت( البته نظر در باب مهندسی و تبادل دانش در این بخش)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. ماکسیمیلیان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی ترکیبی از پورشه ۹۱۱+ماکان وَ فضای داخل خودرو، طبق دیدگاه دیگر افراد، با تقلید شدید از ب‌ام‌و طراحی شده است.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (577 ديدگاه)

      😁👍

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        🌹🌺

        موافقم 1
        مخالفم 1
  19. Www.alfabt93@gmail.com

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    Gufv

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا