لامبورگینی هیچ غرفهای در نمایشگاه اتومبیل نیویورک نداشت، ولی بهجای آن، مدیرعامل آن، استفان وینکلمان (Stephan Winkelmann) میزبانیِ یک مهمانی خصوصی را برعهده داشت و به یک نمایندگی محلی اجازه داد که یک اوراکان و همینطور یک اونتادور را در کنار یک ویرون و کونیگزگ به نمایش بگذارد؛ آن هم درست در مقابل جایگاه رسمی مکلارن که در آن مدل کوچکتر و با قیمت پایینتر ۵۷۰S معرفی شده است. امّا در طرف دیگر، فرصتی فراهم شد تا «وینکلمان» در گفتگو با مجله Car and Driver، از سیاستها و برنامه آینده لامبورگینی پرده بردارد. در ادامه، این گفتگو را مرور میکنیم.
میزان تولید لامبورگینی در مقایسه با فراریما نسبت به آنها تخصصیتر عمل میکنیم. سال گذشته، میزان فروش ما ۲۵۰۰ دستگاه بود، ولی آنها ۷۰۰۰ دستگاه. ما از این لحاظ، خودروهای محدودتر و منحصربهفردی تولید میکنیم. استراتژی ما بر روی دو مدل استوار است؛ یک V-10 و یک V-12. برای خودمان محدودیت قائل نمیشویم. میزان فروش خودروسازان در سراسر جهان در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون دستگاه بوده است. نوع نگاه، متفاوت است؛ آنچه برای ما اهمیت دارد، همیشه فروختن بهاندازهای کمتر از نیاز بازار است. این موضوع یکی از نکات کلیدی است و بیشتر به خط تولید، کلاس خودرویی که در آن هستید و سطوح قیمتی شما بستگی دارد. امروز من به شما میگویم که ما محدودیتی نداریم. بدیهی است که ما همیشه برندی کوچک و ویژه در مقایسه با دیگر خودروسازان لوکس هستیم؛ حتی اگر زندگی در شرایط محدود و فروش تعداد اندکی از خودروها، آسان نباشد. سرعت پیشرفت فروش برندهای پرمیوم مانند لامبورگینی در مقایسه با فروش خودروهای معمولی
اینکه بگوییم رشد آمار فروش برندهای پرمیومی مانند لامبورگینی با سرعت قابلتوجهی مواجه شده، تنها یک تحلیل ساده است و نمیتواند چندان بر واقعیت تأثیرگذار باشد. اولین اشتباه، جایی است که بازاری را درنظر میگیریم که ترکیبی از لوکس و پرمیوم را در خود جای میدهد. باید گفت که «لوکس» و «پرمیوم» دو چیز جداگانه هستند. همچنین درون گروه لوکس نیز باید بین سوپر اسپورتها و لیموزینها و GT ها تفاوت قائل شوید. اگر بخواهیم در مورد بازار سوپر اسپورتها صحبت کنیم، شرایط برای بیش از یک دهه است که تغییر چندانی نداشته است. در سال ۲۰۰۹، یک افت قابلتوجه در بین سوپر اسپورتها شاهد بودیم؛ جایی که یکسوم بازار را از دست دادند. سال گذشته نیز، آمار فروش از حداکثر ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ پایینتر بوده است. هیچ علاقهای نسبت به سوپر اسپورتها احساس نمیشود و اگر بخواهیم «لوکس» و «پرمیوم» را با یکدیگر قاطی کنیم، ممکن است برداشت نادرستی ایجاد شود. در این رابطه یک محدودیتی وجود دارد و همه ما از آن آگاه هستیم. کلاسهای خودرویی ۲ در با اسببخار بالا در حال حاضر مدلهای زیادی به خود دیدهاند؛ چرا که بسیاری از خودروسازان دریافتهاند که این موضوع میتواند تأثیر شگرفی بر برند داشته باشد. ولی این کلاس خودرویی، رشدی نخواهد داشت. پتانسیل فروش شاسیبلندها
کلاس خودرویی شاسیبلند در حال رشد است. در حال حاضر در میان خطوط تولید و خودروهای پرمیوم، شاسیبلند لوکس وجود ندارد. ما فکر میکنیم که چنین بازاری وجود دارد و همینطور به شکلی مناسب در سراسر جهان گسترده شده است؛ موضوعی که یکی از مسائل کلیدی برای ورود به این کلاس خودرویی است. در همین حال، این کلاس بسیار احساساتی و هیجانی است. بنابراین اگر در مورد یک خودروی چهار در صحبت میکنیم، صحبت از یک موضوع بسیار جذاب است. با این حال، هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است. نیروی کار اضافی؛ استخدام ۱۹۲ نفر در سال گذشته میلادی
ما هنوز به استخدام افراد ادامه میدهیم. از وقتی من به هیئتمدیره آمدهام، از ژانویه ۲۰۰۵، تعداد نیروی کار به دو برابر افزایش یافته است؛ یعنی ۱۱۷۵ نفر به صورت تماموقت. برای یک کمپانی کوچک، این موضوع از نظر رشد و پیچیدگی شرایط، اهمیت بسیار زیادی دارد. من همیشه گفتهام که ما مشغول سرمایهگذاری بر روی حرکت میانمدت و درازمدت کمپانی هستیم؛ چرا که در غیر این صورت، اگر با نوسانهای اقتصاد، کار خود را پیش ببرید، نمیتوانید از پسِ آن بربیایید و درجا خواهید زد. خط قرمز ۲۰۰ هزار دلاری برای لامبورگینی
یکی از چیزهایی که صنعت اتومبیل به من آموخته، این است که هیچوقت چیزی را بهصورت قطعی رد نکنم: «هرگز نگو هیچوقت». بدیهی است که این کلاس خودرویی کوچک، پتانسیل رقابت بسیار بالایی دارد. به این معنا که همه چیز تقریباً مشابه کلاسهای خودروی دیگری است که در آنها سالانه صدها هزار دستگاه به فروش میرسد. بنابراین یک سطح قیمت وجود دارد و همهچیز قابلپیشبینی و قابلدرک است. در حال حاضر، برنامهای برای چنین کاری (عبور از محدودیت ۲۰۰ هزار دلاری) نداریم. وقتی از نسخههای درون سری مدلها حرف میزنیم، میگوییم که در برخی جاها، فرصتهایی برای ما وجود دارد. ولی اساساً برنامهای برای ارائه یک خودروی جدید در این سطح نداریم. استفادهی اوروس شاسیبلند از پلتفرم آئودی
مزیّت گروه بزرگی مانند فولکسواگن در این است که بدون نیاز به سرمایهگذاریهای زیاد، فرصتهای زیادی برای شما فراهم میشود. در کلاس خودروییِ ما با اینکه مدل شاخصی مانند اونتادور وجود دارد، ولی هیچگونه پلتفرم گروهی مشترکی نداریم. این موضوع همیشه به مسیری که میخواهید طی کنید، بستگی دارد. در این مرحله است که تمام مدلهای جدید میبایست مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر شرایطی مانند قطعات مشترک، تنظیمات و پلتفرمها فراهم باشند، این یک فرصت مناسب خواهد بود. با این حال، این موضوع همیشه برای خودروهای ما بسیار محدود بوده است. چرا که کیفیت بالای محصول در یک تعداد بسیار محدود خودرو در گرو توسعه اختصاصی آن است؛ چیزی که شاید چندان قابلرؤیت و ملموس نباشد. اطلاعات بیشتر از استریون پلاگین هیبرید
ایده پیشزمینه مدل استریون، یک «نمایش تکنولوژیکی» است. هدف ما در این مدل، نشان دادن حالتی است که در صورت رعایتکردن مقررات آینده، اتفاق خواهد افتاد. با این حال، این تنها یک «نمایش تکنولوژیکی» است و برنامهای برای به انجام رسانیدن آن وجود ندارد. میخواستیم بازخوردها را از جاهای مختلف و اول از همه، از رسانهها و سپس از طرفداران و مشتریان دریافت کنیم. چیزی که ما ارائه کردیم از لحاظ نوآوری بسیار عالی است و اهمیت زیادی دارد. ولی نوآوری برای آیتمهایی اهمیت خواهد داشت که نقشی کلیدی در خودروهای سوپر اسپرت دارند، نه فقط صرفاً برای اینکه «نوآوری» هستند. البته شاید صحبت کردن در این رابطه بسیار زود باشد، ولی در نهایت، بازار سوپر اسپورتها فراتر از چیزی است که امروزه میتوانیم تصور کنیم. کنار گذاشتن موتور تنفس طبیعی V-12
من هم دوست دارم که این موتور را نگه داریم. امروز که این حرف را میزنیم، این موتور هنوز در دسترس قرار دارد. هیچ چیز نمیتواند با یک موتور تنفس طبیعی مانند V-12 مطابقت کند. ولی شاید زمانی هم به این نتیجه برسیم که به چیزی بهتر از آنچه که امروز داریم، دست یافتهایم. در آن زمان است که برای تغییر آماده خواهیم بود. ولی این موضوع باید از طریق یک نوآوری به ما گفته شود و نه یک برنامه یکطرفه کاهش آلودگی دیاکسید کربن. به همین خاطر است که خودروهای ما بهصورت مستمر پیشرفت میکنند. متوسط مصرف سوخت بسیار پایین است و بنابراین مشتریان به سراغ برند ما میآیند و یکی از مدلهای ما را خریداری میکنند؛ چرا که میخواهند به رؤیاهای خود واقعیت ببخشند. آنها میخواهند چیزی داشته باشند که فراتر از انتظاراتشان باشد و این نکته، بسیار مهم است. این مشتریان از خودرویشان تنها یک بار در هنگام غروب و یا برای یک سفر آخر هفته استفاده میکنند. ما تأثیر چندانی بر آلودگی کربنی دنیا نداریم.
مهدی 911
۲۶ فروردین ۱۳۹۴لامبو لایک فراری دیس
پژمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۴فراری و لامبورگینی هردوشون خوب و باحال هستن من هردو شون رو دوس دارم اما فراری پیشرفته تره چون هر وقت یه محصول جدید تولید میکنه بیشتر جایزه های رسمی و جهانی رو بدست میاره . با وجود این همه سوپراسپرت قدرتمند رکورد قدرت به حجم با تنفس طبیعی هنوز دست فراری 458 اسپشیاله هستش
amirali
۲۷ فروردین ۱۳۹۴وقتی کمر لامبورگینی شکست!!!!
لطفا اگر وقت کردید به لینک زیر مراجعه کنید جالبه !
http://www.akharinnews.com/جهت-اطلاع/item/81807-وانتپراید-کمر-لامبورگینی-را-شکست.html
Mostafa&S
۲۶ فروردین ۱۳۹۴مقایسه لامبورگینی با فراری کار درستی نیست فراری از همه لحاظ بهتره فراری محشره…
SARD
۲۷ فروردین ۱۳۹۴از نظر طراحی: لامبورگینی و آستون مارتین و بنز
از نظر سرعت: هنسی و کوینیگ زگ و بوگاتی
از نظر کارایی: آئودی و بنز و ب ام و
از نظر امنیت: تویوتا و جیپ و ولوو و بنز
از نظر جاذبه: کوینیگ زگ و لامبرگینی و فراری و بنز
از نظر زیست محیطی: تسلا و پروشه
از نظر امکانات و تکنولوژی: بنز و لنج اور
از نظر اقتصادی: پروشه و فورد و بنز
پس نتیجه: ماشینای بنز از هر نظر از همشون بهتر هستند.
البته ماشین های بوگاتی و پاگانی و لامبو و کوینیگ مهشر هستند اما بعضی چیزارو هیچ وقت ندارن مثل قیمت مناسب و مصرف سوخت و رانندگی با آرامش و امکانات راحتی.باتشکر از سایت پدال عزیز.
مهدی 911
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اوراکان =لایک 458 اسپشاله=دیس
مهدی 911
۲۶ فروردین ۱۳۹۴البه خودم تو این کلاس عاشق 911 توربو اس با شتاب بی نظیر ومهندسی برترش هستم
MOHAMAD TBAG
۲۶ فروردین ۱۳۹۴دادا مهدی یه دفعه همه ی این ها رو تو همون کامنت اول میگفتی دیگه :D :D
من خودم لامبو رو میپسندم ♥
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ فروردین ۱۳۹۴درود .
عاشقان فراری بیان نظرات این آقا رو بررسی کنند . من شخصا نمیتونم حرفاشو با عملکرد فراری مقایسه کنم .
اما فکر کنم جمله ( ما تخصصی تر عمل میکنیم ) به مزاج فراری ها خوش نیاد .
دوست دارم بحث های این دو برند رو ببینم .
Amin.
۲۷ فروردین ۱۳۹۴خودشم میدونه در حد فِراری نیستن
هر آدمی عملکرد این دوتا رو میتونه بررسی کنه و ببینه واقعیت چیه
با این که بهش علاقه دارم اما با خوندن این جملش دوس دارم بزنم تو دهنش -____-
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴حرفای جالب و قشنگی زد،
انتخاب از بین فراری و لامبورگینی خیلی سخته،برای من که محاله،هردوتا از بهترین سوپر اسپورت سازان دنیا هستن و ماشیناشون فوق العاده زیبا و قدرتمند و سریع هستن و ویژگیهای منحصر به فردی دارن.
البته من آونتادور رو بیشتر از همه سوپراسپورت ها دوست دارم :D
PETROLHEAD
۲۶ فروردین ۱۳۹۴بخشی از حرفاش خیلی جالبه که لامبورگینی همیشه به اندازه ای کمتر از نیاز بازار فروش داره، که سال قبل 2500 لامبو بوده، ولی فراری 7000 فروش داشته؟؟؟!!!!
میدونید دلیلش اینه که نیاز بازار به لامبو خیلی پایین تر از فراریه و لامبورگینی و تموم شرکت های دیگه رقیب فرای، همیشه زیر سایه اسب سرکش مارانللو بودن.
احمد باقری
۲۶ فروردین ۱۳۹۴واقعا پورشه فقط یک اسم بزرگ در صنعت خودروسازی است وگرنه اینقدر که شماها بزرگش کردید نیست. ظاهرش که افتضا است. فنی هم نمیشه گفت که از همه خودروسازها سرتره. جمع کنید این پورشه بازی رو. ای کاش حداقل ظاهرش جالب بود. واقعا افسوس. لامبورگینی یک ابهت دیگه داره. ظاهرش که واقعا کار شده و بسیار استثنایی است حالا پورشه قورباغه ای رو بگو. واقعا تأسف بایدت.
مهدی 911
۲۶ فروردین ۱۳۹۴همین الان این عورباغه ساز یه 918 ساخته که لامبو براش رقیب نداره وشاید لافراری در بعد فنی به پاش برسه ولی در تکنولوزی هیچ ماشینی به 918 به قول شما قورباغه ساز نمیرسه
MJ
۲۹ مرداد ۱۳۹۴وننو به پاش میرسه.
navid
۲۶ فروردین ۱۳۹۴من طرفدار فراری هستم.
اما نمی شه از عظمت پورشه و تأثیرگذاریش بر صنعت خودرو از گذشته تا الان چشم پوشی کرد.
همین پورشه با قیافه ب نظر شما قورباغه ای از نظر عملکرد رقیب سرسختی برای حریفانشه .
من که میگم کاش مدیریت ایتالیایی ها رو به دست آلمانی ها می دادن .
Erfan . McLaren
۲۶ فروردین ۱۳۹۴چند روز پدال نبودم حس میکنم چند ماهه نیستم!!! چقدر مطلب اومده!
در کل حرف های خیلی خوبی زد مخصوصا در مورد موتورهای تنفس طبیعی V-12 و آینده اون ها. یه تیکه از حرف ها هم هست که بوی خون میده مثلا این قسمت “ما نسبت به آنها تخصصیتر عمل میکنیم” میتونه خیلی فراری دوست ها رو عصبانی کنه البته شاید منظوری نداشته باشه ولی در کل در مورد فراری دو پهلو حرف زده. من امیدوارم نه تنها فراری و لامبورگینی، بلکه تمام خودروسازها (به غیر از وطنی ها) همیشه موفق باشن.
یه چیزی هم تو این عکس ها هست که واقعا دوستش دارم و اون هم لامبورگینی رونتون هست. عاشقشم. این مدل لامبورگینی رو با فراری F12 خیلی دوستشون دارم و واقعا از دیدن عکس هاشون لذت میبرم.
صادق
۲۶ فروردین ۱۳۹۴درود
داش عرفان اتفاقا حاضرم باهات شرط ببندم نصف بیشتر هوادارای فراری از این جمله ناراحت نشدن، میدونی چرا؟؟
چون تخصص توی عمل مشخص میشه، نه توی حرف
تخصص توی فروش اونجایی ظاهر میشه یه فراری بعد تقریبا 50 سال نزدیک به 40 میلیون دلار فروش رفت!
یکی از دلایل فروش کمتر از نیاز بازار برای احیای برند بعد توقف تولیدِ که اگه تازه برای لامبو اهمیت پیدا کرده، فراری قبل از ماشین انزو از این روش استفاده میکرده (البته اگه درست فهمیده باشم، آخه یه جا گفته برامون اهمیت داره، یه جا گفته محدودیت نداریم!)
ولی بذار یه چیز دیگه هم بگم داداش، لامبو هم غریبه نیست، درسته وقتی روبه روی فراری قرار بگیره خب فراری رو انتخاب میکنم، ولی اگه پای فراری وسط نباشه، لامبو جزء اولین انتخابهام هست، آخه هنوز خون ایتالیایی تو رگاشه ;)
GT 500
۲۶ فروردین ۱۳۹۴واقعا لامبورگینی دنیایی داره واسه خودش.
دوست داریم لامبو…….دوست داریم.
فردین بهادری نژاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۴تنها مطالبی که کامل میخونم مطالبه لامبورگینی هستش
واقعا لذت میبرم
همه چیز این شرکت عالیه
bardia
۲۶ فروردین ۱۳۹۴عجب حرفی زدا….!
خوب فراری تعداد مدل هاش خیلی بیشتره،تنها دلیل فروش بیشتر اینه وگرنه فراری خیلی تولیدات خودش رو محدودتر کرده از لامبو
صادق
۲۶ فروردین ۱۳۹۴بله داداش بردیا، کاملا درست میگی
توی برندای مستقیم همدیگه فروش فراری کمتر بوده
و وقتی فراری محصولات بیشتری داره خب مشخصه فروشش هم بیشتره دیگه
(البته فاصله ی فروش 2500 تا 7000 هم یکم میشه بحث تقاضا هم پیش کشید)
ارادت
علی اسکندری
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان معذرت میخوام اگه که کامنت بی ربطه چند تا سوال داشتم که اگه میشه بهم جواب بدید زود.سانروف عقب هیوندای توسان باز میشه؟
2.این که میگن پانوراما یعنی دو سانروف به پیوسته است؟
3.توسان فول چند گرمکن داره؟
4.صندلی هاش گرمکن و ماساژور هم داره؟(اینو شنیدم از کسی خیلی متعجب شدم حتی میگفت پارک خودکار داره.درسته؟)
علی اسکندری
۲۶ فروردین ۱۳۹۴دوستان میشه سوالم رو جواب بدید.میخوام بخرم کمک میکنه جوابتون
HAMID
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام آقای علی اسکندری .
سقف توسان به صورت پانورامتیک هستش .یعنی همون که میگد دو سانروف به هم پیوسته هستش .اما عقبیه باز نمیشه و فقط جلویی بازمیشه.
فول گرمکن 4 صندلی داره.
ماساژور هم واقیعتش نمیدونم.شرمنده.سنسور پارک عقب هم داره.
در هر صورت مبارکتون باشه انشاا.. چرخش واستون بچرخه.
علی اسکندری
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ممنون از پاسخ شما و توجهتون.تشکر
سجاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام .. دوستان هر کس از مدل شاسی بلند ” اوروس” اطلاعاتی داره به ما هم بگه .. چند وقت پیشا دیدمش ولی هیچی دربارش نمی دونم.( لاستیکاش رو ببینید تو عکس !!! )
.
با جمله آخرش خیلی حال کردم :
“” این مشتریان از خودرویشان تنها یک بار در هنگام غروب و یا برای یک سفر آخر هفته استفاده میکنند. ما تأثیر چندانی بر آلودگی کربنی دنیا نداریم.””
مرسی از آقا مسعود عزیز
ALL CARS
۲۶ فروردین ۱۳۹۴یک حرف خیلی جالبی هم زدن ایشون : مشتریان از خودرویشان تنها یک بار در هنگام (غروب) و یا برای یک (سفر آخر هفته) استفاده میکنند. (ما تأثیر چندانی بر (آلودگی کربنی) دنیا نداریم)
ان شا ا… درآینده مردم خوب ایران هم تو وطنشون ازاین خوردوها سوارشن
سپاس ازمسعود انیس حسینی
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۴من تو لامبو ها علاقه خاصی به آوانتادور دارم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ فروردین ۱۳۹۴به واقع یکی از به یاد ماندنی ترین برند های خودروسازی همین لامبورگینی است شخصاً عاشق مدل گالاردو LP-560 4 هستم و هم چنین اوراکان.
جای محمدحسین عزیز خالیه!
راستی دوستان ببخشید بی ربطه نظرتون راجع به این رندر چیه؟
http://www.camaro6.com/forums/attachment.php?attachmentid=707354&stc=1&d=1428550477
Carbonado Aventador
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام داش باربد…
نووووکرتیم…
مطلبای سایتو دنبال میکنم ولی خیلی کم کامنت میذارم…
لامبورگینی از اول جز بهترین ها بوده و جز بهترین ها خواهد بود…
نمیشه گفت که فراری بهتره یا لامبورگینی ، انتخاب افراد بر حسب علاقشون هست مگرنه به نظرم نمیشه گفت یکی از این دو سرتره…
درآخر
United of italian
ALL CARS
۲۶ فروردین ۱۳۹۴آقا باربد.فقط شورولت.فقط کامارو ، من میپسندم اما این تصویرشو که حتما خودتون دیدینش اما آدرسشو گذاشتم تادوستان هم بتونن تو زاویه ی دیگه هم این رندرو ببینن وبتونن بهتر تصمیم بگیرنونظر بدن، چون فکر میکنم تو این تصویر نوک کمانی شکلش (تیز) بهتر وجذابتر دیده میشه
http://www.camaro6.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/04/attachment-1-658×526.jpg
Amin.
۲۷ فروردین ۱۳۹۴باید عرض کنم که آقای وینکلمن تخصص و سطح بالا بودن به جمله های شما نیست، به محصولاتیه که میسازین. هروقت تونستین در حد Speciale یه خودرو بدین بیرون اون موقع واقعاً میتونین رقیب اسب سرکش بشین.
نمیدونم چی باعث شده که فکر کنه تخصصی تر عمل میکنن! احتمالاً منظور دیگه ای داشته از این کلمه!
فِراری پربازده ترین موتور تنفس طبیعی دنیارو ساخته که چند سال هم بهترین موتور بالای 4 لیتر سال شده، لافِراری FXXK تو پیست بصورت غیر رسمی سرعتش به بالای 400 رسیده، لافراری تو درگ بوگاتی رو شکست داد و … اونوقت ایشون اومده همچین جمله ی ناپخته ای میگه!!
از طرفی هم این جمله “آنها میخواهند چیزی داشته باشند که فراتر از انتظاراتشان باشد ” از زبان راننده ها و تست کننده های مختلف دنیا در وصف فِراری گفته شده تا جایی که میدونیم نه لامبورگینی، فراموش نکنیم که خیلیا گفتن لذت رانندگی فِراری رو هیچ جنبنده دیگه ای تو دنیا نداره! واسِ همینم هست که حدودِ 3برابر بیشتر از لامبورگینی فروش داشته سال گذشته!
A-J-N
۷ تیر ۱۳۹۴3 واژه گره خورده به هم
گروه فلکس واگن
پول
سوپر اسپورت