لامبورگینیمرسدس بنز

نبرد مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز و لامبورگینی اوراکان STO

لامبورگینی اوراکان STO به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال‌های اخیر مطرح بوده و سر و صدای زیادی را به پا کرده است. این خودرو که برای شخم زدن پیست طراحی شده در خط مستقیم و مسابقه درگ چه عملکردی خواهد داشت؟ شمی ۱۵۰ به عنوان یوتیوبر معروف دنیای خودرو تصمیم گرفته این خودرو را در مقابل مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز قرار دهد تا عملکرد هر دو را بسنجد. نیروبخش اوراکان STO پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۶۴۰ اسب بخاری تولید می‌کند. البته قدرت این خودرو کمتر از AMG GT بلک سریز حاضر در این رقابت است.

این مرسدس تیون شده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی سود می‌برد که توسط شرکت اوپوس تیون شده و قدرت قابل‌توجه ۸۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند. زیر این خودرو نیز لاستیک‌های میشلین کاپ ۲ R بکار رفته که قطعاً باعث بهبود چسبندگی بلک سریز تیون شده می‌شوند. هنوز برای اسطوره صدا زدن اوراکان STO زود است؟ در هر صورت شاهد اثبات توانایی‌های لامبورگینی هستیم چراکه STO به راحتی از مرسدس پیشرانه جلو پیشی گرفته و از قطره‌قطره گشتاور تولیدی برای شکست حریف ژرمن استفاده می‌کند.

در نهایت این مرسدس تیون شده است که از سه مسابقه برگزار شده دو تا را برنده شده و خب این نتیجه‌ای احساس‌برانگیز است. البته راننده این خودرو می‌گوید سواری وحشیانه‌ای داشته است:

در یکی از لانچ کنترل‌ها حسی شبیه اجرای تئاتر داشتم. همه‌چیز با گذشت زمان اتفاق می‌افتد و شما می‌فهمید که سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارید و کل بدن شما حول این محور می‌چرخد. من نمی‌توانستم باور کنم که اطرافم چقدر می‌چرخد

کوه گشتاور تولیدی توسط AMG GT بلک سریز غیرقابل‌مهار است. حدس می‌زنیم جایگزینی برای حجم موتور بالا وجود دارد و آن‌هم توربو و تیونینگ درست‌وحسابی است!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    راننده ها خیلی ناشی بودن هر دو لانچ بدی داشتن

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
    1. Shirko

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      عاشق دو برند بهترینم ، مرسدس بنز و لامبورگینی

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  2. sina7

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (378 ديدگاه)

    لامبورگینی با قدرت خیلی کمتر فوق العاده بود.
    عملکرد پیست رو هم باید دید چجوریه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۵
  3. آمریکایی باز

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    صدارو😗😗😗

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  4. AMG GT R

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    دنیل ABT
    با GT2 RS استوک و STO استوک درگ گذاشت
    پورشه توی همه درگ ها لامبورگینی رو نقطه کرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۳
    1. محمد امین

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      نسخه ی پایه gt black، هم راحت میتونست sto و بزنه ، و به نظر خودم ماشین های تیون شده که اسب بخاروشن با نسخه ی تولیدی اختلاف خیلی زیادی نداره ، مثلا حدود ۱۰ یا ۱۵ درصد افزایش … ، مخصوصآ rwd ها ، توی درگ در پیست های معمولی، حتی گاها نسبت به نسخه ی پایه ضعیف تر عمل میکنن ، چون سیستم لانچ کنترل‌ و کنترل کشش ، نمیتونن گشتاور اضافی و قدرت بیشتر موتور رو توی مرحله ی لانچ و استرس ، کنترل کنن و هرزگردی چرخ ها باعث میشه که تا آخر درگ ماشین یه زمان از دست رفته داشته باشه که جبران نشه
      برای مثال یه درگ دیدم که پورشه ی ۹۱۱ gt2rs که تا ۹۰۰ اسب تیون شده بود ، توی درگ نمی‌تونست به پای نسخه ی معمولی برسه و فقط کمتر از یک دهم سریع تر بود

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
  5. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (484 ديدگاه)

    انتخاب من بین این دوتا بنز و بین اینا به اضافه ۹۱۱ جی تی دو آر اس پورشه هست
    نمیدونم چرا ولی نمیتونم بلک سریز رو به ۹۱۱ ترجیح بدم
    ۹۱۱ ها عجیب توی قلبم جا گرفتن….😅😍
    مخصوصا قرمزش… و نارنجی بلک سریز و آبی sto….عجب رویایی….

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  6. OMID-LAMBO

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (369 ديدگاه)

    درگ ۳ ام معلوم نشد کدوم برنده شدن !
    لامبو همیشه چوب گشتاور کمشو میخوره
    ولی نشون میده لامبو رو بدی دست یه کار بلد که بدونه چطور باید لانچ و کنترل کنه میتون حریف خطرناکی باشه
    قبل دیدن این کلیپ فک میکردم لامبو ببازه ولی دمش گرم
    کم نیاورد ….

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. AMIN (M.A.S)

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (602 ديدگاه)

      درگ سوم مرسدس برنده شد با اختلاف کم
      ساختار موتورهای لامبورگینی و فراری (البته تنفس طبیعی ها) طوریه که بیشتر از درگ محور بودن و ارائه گشتاور بالا در دور پایین برای دورگیری ها و ارائه قدرت بیشتر و تاپ اسپید بیشتر ساخته میشن میل لنگشون تخته و استروکشون نسبت به حجم انجین و بور انجین بالا هست
      برای ارائه گشتاور زیاد این موتور ها باید مجهز به توربوچارجر یا سوپرچارجر بشن تا با بوست مزیت مکانیکی شون افزایش پیدا کنه ولی قدرت بسیار زیادی دردور بالا دارن
      مثلا همین هوراکان موتورش از نظر گشتاور حتی از چلنجر اسکات پک هم کمتره (فک کنم گشتاور حدود ۶۰۰NM داره اسکاتی گشتاورش حدود۶۴۴NMهست)
      ولی از نظر قدرت هوراکان ۶۴۰HP داره اسکاتی۵۰۰تا و موتور V10لامبورگینی تا ۹۰۰۰RPM گاز میخوره
      اسکات پک حدوداً فقط ۵۴۰۰RPM!!
      گشتاور اسکات پک در دور پایین بدست میاد و در لامبو در دور بالا فرمول لامبورگینی برای خود لامبو چیز درستیه چون سبکه و احتمالا موتور تنفس طبیعیش در استفاده مداوم روی پیست کمتر از موتور توربو داغ میشه ولی خب پرفورمنس مسیر مستقیمش تحت تاثیر قرار میگیره
      و اینکه همچین موتوری برای ماشین های سنگین وزن مثل اسکاتی جوابگو نیست

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
      1. Swedish arrogant tiger

        ۱۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1726 ديدگاه)

        درسته اما یه چیزی برعکسه، به طور معمول مدل های لانگ استروک برای موتور های دور پایین و گشتاور بالا استفاده میشن و برعکس!

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (602 ديدگاه)

          اوه بله درست میفرمایید الان دوباره کامنتمو خوندم
          ظاهرا موقع نوشتن کامنت دوتا رو باهم قاطی کردم برعکس نوشتم 🤦‍♂️
          Swedish arrogant tiger بسیار ممنون از شما بابت یاداوری

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
  7. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هوراکان شتاب ۰ تا ۱۰۰ خوبی داره و سرعتش هم خوبه ولی AMG GT شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ خوبی داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. پارسا

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (41 ديدگاه)

      تو همه درگ ها بلک سریز تیون شده برنده میشه
      علت باختش در درگ دوم هم استارت زدن زود تر لامبورگینی بود
      من خودم بنز بازم ولی این درگ برام معیار نیست چون ببک سریز تیون شده
      منتظر درگ نسخه استوک با svj و sto هستم
      یکی هم اینکه لامبو لانچ کنترل داره که بلک سریط نداره
      ولی اینو مطمئنم توی رولینگ نسخه استوک بلک سریز لامبو sto رو میزنه ولی استارت رو نمی دونم باید منتظر موند

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
  8. Philipp

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آقاجان چرا تیون شده
    اونم فقط حدود ۱۰۰ اسب بیشتر
    مدل خود کارخونه بود عملکردش بهتر میشد
    تیون باید حداقل ۵۰ درصد به قدرت اضافه کنه تا عملکردش چشمگیر باشه
    ولی اگه ۱۰۰ اسب بیاد روی کوپه ۷۵۰ اسبی عملکردش بدترم میشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  9. ADAK

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    نظرسنجی :

    GT لایک
    STO دیسلایک

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  10. Lambo

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبورگینی بااینکه تیونینگ نشده بود باز هم شکست نخورد چون یه باخت به برد سومی هم معلوم نبود اونهم با ۲۰۰اسب کمتر

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. Philipp

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اگه بنز تیون نشده بود قاطع تر میبرد
      چون ۱۰۰ اسب بیشتر تاثیر زیادی نداره علاوه بر اون که چسبندگی خودکارخونه رو هم از بین میبره

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  11. یاس ی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (906 ديدگاه)

    حیف اوراکاه که با این رنگ زشتش کرده بودن.شبیه اسباب بازیهای ارزون قیمت شده بود.

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  12. اوس پوری

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با اینکه عاشق بنز هستم و پدر تمام خودرو میدونمش ولی لامبورگینی بهترین سوپر اسپورت ساز جهانه فقط لامبورگینی و فراری البته فقط ۸۱۲

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا