تویوتالکسوس

لکسوس با سوپر اسپرت 8 سیلندر به جنگ AMG و استون مارتین می‌رود!

بنا به گزارش رسانه‌ها، لکسوس با تولید یک سوپر اسپرت ۸ سیلندر به رقابت با بزرگانی همچون مرسدس AMG GT و استون مارتین ونتیج خواهد پرداخت.


این خودرو که جانشین معنوی LFA خواهد بود مشخصات جذابی را به نمایش می‌گذارد. اگر به خاطر داشته باشید تویوتا در سال ۲۰۲۲ یک خودروی مفهومی با نام GT3 GR را رونمایی کرد و این خودرو هم‌اکنون به پروتوتایپی تبدیل شده که در پیست اسپا فرانکوشمپس حضور دارد. انتظار می‌رود بخش موتور اسپرت گازو ریسینگ این خودرو را برای رقابت در رویدادهای مهمی همچون لمان سال ۲۰۲۶ آماده سازد.

بر اساس قوانین فیا، هر خودروی مسابقه‌ای GT3 باید از طراحی بدنه تقریباً مشابه با نسخه جاده‌ای همان خودرو استفاده نماید و بنابراین انتظار می‌رود نسخه تعدیل شده این مدل مسابقه‌ای تویوتا ظرف دو سال آینده راهی بازار شود. تویوتا قبلاً اظهار داشته بود به تولید خودروهای موتور اسپرت بجای ارتقای نسخه‌های تولیدی برای استفاده در رقابت‌ها ادامه خواهد داد، کاری که با مدل جذاب GR یاریس انجام داده است. احتمالاً نسخه جاده‌ای GT3 GR نشان لکسوس را بر پیشانی خواهد داشت تا ادامه دهنده راه این خودروساز در ارائه محصولاتی اسپرت با پیشرانه حجیم همچون LFA، LC 500 و RC F باشد. صدای پروتوتایپی که تویوتا تولید کرده کاملاً ما را به یاد نیروگاه‌های ۸ سیلندر می‌اندازد و نسخه تولیدی این خودرو که احتمالاً لکسوس LFR نام می‌گیرد از همین پیشرانه به همراه کمک هیبریدی سود خواهد برد.

هنوز مشخصات فنی مدل مسابقه‌ای تویوتا در دسترس نیست اما قوانین کلاس GT3 نسبتاً منعطف است و خودروها می‌توانند قدرت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم داشته باشند. استون مارتین، بی ام و، فراری، فورد، لامبورگینی، لکسوس، مک لارن، مرسدس AMG و پورشه در حال حاضر خودروهای GT3 خود را در دسترس تیم‌های خریدار قرار داده‌اند.

تویوتا اخیراً اعلام کرده با همکاری مزدا و سوبارو به دنبال ایجاد تحول در پیشرانه‌های درون‌سوز است و می‌خواهد علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در آن‌ها ابعادشان را نیز جمع و جورتر کند. این خودروساز ژاپنی همواره درباره ظرفیت‌های خودروهای اسپرت به منظور ارتقای پیشرانه‌های درون‌سوز سخن گفته و سرمایه‌گذاری سنگینی روی توسعه سوخت‌های پایدار انجام داده است. تویوتا حتی در حال همکاری با یاماها برای تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با سوخت هیدروژن است و شاید این پیشرانه در خودروی اسپرت جدید برند نصب شود. ماساهیتو واتانابه رئیس گازو ریسینگ اخیراً گفته است تویوتا روش “چند مسیر” را برای تولید خودروهای اسپرت دنبال می‌کند و تنها روی قوای محرکه برقی تمرکز ندارد. او خاطرنشان می‌سازد:

ما هنوز فکر می‌کنیم پیشرانه درون‌سوز ظرفیت‌های زیادی دارد و درعین‌حال تلاش می‌کنیم با تمامی قوانین کشورهای گوناگون سازگار باشیم؛ اما نمی‌خواهیم تسلیم شویم. بازی هنوز به پایان نرسیده زیرا اگر به پیشرانه درون‌سوز نگاه کنید می‌توانید سوخت هیدروژن را ببینید که می‌تواند بخشی از سبد محصولات بدون آلایندگی باشد؛ بنابراین من فکر می‌کنیم استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد یافت

لکسوس عرضه مدل‌های RC و LC کوپه در اروپا را متوقف ساخته و به‌صورت رسمی برنامه‌ای برای جانشینی آن‌ها را اعلام نکرده است هرچند یک کانسپت برجسته در سال ۲۰۲۱ معرفی شد تا تعهد این برند به تولید خودروهای پرفورمنس را نشان دهد. این کانسپت که قرار است تا پایان دهه جاری میلادی راهی خط تولید شود بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند اما مشخص نیست که آیا زیرساخت فیبر کربن مونوکوک مشابه با تویوتا GT3 GR کانسپت خواهد داشت یا خیر. احتمال دارد لکسوس دو سوپرکار مرتبط با یکدیگر را بر اساس یک شاسی مشترک و با قوای محرکه کاملاً متفاوت در ۵ سال آینده تولید کند هرچند چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این چیز خوبیه که میخواد رقابت کنه

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. پیام

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1972 ديدگاه)

      فعلا ببینیم اون برند فوق لوکس سنچوری چی میشه!

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. ناخدا

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (348 ديدگاه)

        از جنسیی کوچه چه خبر 🤭

        عاقبت جنسیس G80 و عمو مایک چی شد ؟ 🤭

        عمو بهروز که کیا اسپرتیجش رو ول کرد داخل نمایندگی رفت سراغ ماشینش ؟ 🤭

        سانتاخروس 👏🤭

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1972 ديدگاه)

          اتفاقا امیر من به شدت برای جنسیس کوپه لحظه شماری میکنم. میدونی که جنسیس کوپه بیاد دیگه خبری از اون آرم H نیست و روح G90 رو داره؟!!! منتظر بنزیتی و برقیش باش چون تا چند ماه آینده میاد. چیزی نمونده

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. ناخدا

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (348 ديدگاه)

          اینجا حرف از سوپر اسپرت هست بعد تو میای میگی چپوندایی میره جنسیس کوچه میاد 🤭 و جنسیس کوچه رو با سوپر اسپرتها مقایسه میکنی ؟ جنسیس کوچه رو باید ابوقراضه های داخل خیابان و کوچه مقایسه کنی 🤭

          موافقم 14
          مخالفم 2
      2. froG-driVer

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (516 ديدگاه)

        چرا حس وایپر میده؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. B2

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (185 ديدگاه)

      یه خبر خوب به ژاپنی بازا بدم . پروتایپ میتسوبیشی لنسر Evo XI جدید دیده شده و چندتا عکس هم زیر پوشش استتاری سنگین ازش گرفتن . احتمالا ۲۰۲۷ به بازار میاد و بسیار جذابه . امیدوارم میتسوبیشی هر چه زودتر متحول بشه و انبوهی مدل جدید راهی بازار کنه

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD-R1988

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1794 ديدگاه)

        B2 جان میتونی لینک عکس هاش رو با پوشش استتاری بفرستی؟

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. JaMsHiD-R1988

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1794 ديدگاه)

        https://www.carscoops.com/2024/06/fake-2027-mitsubishi-evo-xi-spy-photos-spark-false-hopes/
        B2 جان این لنسر که میگی فیک هستش در واقع اوتلندر ۲۰۱۷ هست با ادیت سنگین و فوتوشاپ ماشینو شبیه لنسر کردن

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. B2

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (185 ديدگاه)

          آره حیف شد . من فکر کردم این پروتایپ جدیده

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. JaMsHiD-R1988

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1794 ديدگاه)

        در واقع میتسوبیشی بخاطر وضعیت بازار که به روی کراس اوور معطوف شده مثل کاری که با اکلیپس کرد همون کار رو با لنسر می‌کنه و نسخه کراس اوورش رو میزنه . و میتسوبیشی گفته تمام تلاشش رو می‌کنه و تمام بودجه اش رو می‌ذاره تا خط تولید برقی راه بندازه . یعنی تا اون موقع خبری از اوولوشن افسانه ای نیست .
        اگه تمام خط تولیدش برقی شد شاید لنسر اوولوشن برقی رو بزنه . امیدوارم بزنه فقط منتظرم ببار دیگه اون شاهکار تمام عیار رو ببینم . همون نسبت قدرت به حجمش خیلی حرف برا گفتن داره باقیش رو ولش کن

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. B2

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (185 ديدگاه)

      💥 یه خبر داغ دیگه هم این که شکایت ها از هیوندای و کیا به اوج خودش رسید و در بازار امریکا ، کره ای ها مجبور شدن به مالکان کیا و هیوندای غرامت بدن !
      هیوندای و کیا نزدیک ۲۰ مدل خودرو رو باید گردن بگیرن و هزینه های تعمیر ، آتش سوزی ، سرقت و غیره رو بپردازن . عمده مدل ها هم بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ هستش که انگار نفرین شدست و پشت هم ایراد پیدا میکنه
      حتی کیا مجبور شد تا گارانتی خودش رو به ۱۵ سال یا ۱۵۰ هزار مایل پیمایش افزایش بده !
      پدال جون حتما پوشش بده که خیلی مهمه 😉😄

      https://www.carscoops.com/2024/06/settlement-reached-over-kia-and-hyundai-models-with-engines-prone-to-failure/

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. ناخدا

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (348 ديدگاه)

        باید ببینیم استاد پیام چه نظری داره 😂

        موافقم 15
        مخالفم 2
      2. پیام

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1972 ديدگاه)

        بنده خدا از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بوده!!! تو این سال ها شما اندازه موهای سر رئیس تویوتا فراخوان ژاپنی دیدید!!! دیکه ازین بدتر که تو اون رسوایی ۵ درصد افت سهام بود!!! خوشم میاد دیگه با اسم امیر نمیتونی زرت و زدت کامنت بذاری و با B2 و. G1 و هر چی اکانت فیک میای! ۱۵ میلیارد دلاررررررر

        موافقم 1
        مخالفم 14
        1. B2

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (185 ديدگاه)

          افت سهام کجا ،‌ شکایت خریدارا و جریمه و دادگاه کجا
          حکایت تو مثل کسیه که بخاطر کلاهبرداری داره میره زندان اما به کسی که آخر ماه قسط داره میخنده !
          کمپانی محبوبت بازم مقصر شناخته شده و شکایت ها کار دستش دادن . این خیلی افتضاحه . خود هیوندای از خداشه سهامش بیاد پایین اما دردسرای انجینش تموم بشه . از فدرال تا NHTSA و غیره همه یه لگد به هیوندای زدن :)

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. پیام۲

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (220 ديدگاه)

          چقدر بامزه از وقتی دیگه از ژاپنیا کمک نگرفتن ماشیناشون داغون شد😂

          موافقم 4
          مخالفم 0
    4. پیام۲

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (220 ديدگاه)

      قیافش مثل یکی از کانسپتای سوپرا شده

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. FY

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    اینم بزودی شکست خواهد خورد ….. تازه اون موقع می گفتن LFA با بوگاتی می خواد رقابت کنه ….. طراحیش خوب نیست ….. GT و ونتیج گزینه بهتری هستن🤔🤔

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. B2

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اینم به زودی شکست خواهد خورد ؟!
      مگه LFA شکست خورد ؟
      چجور شکستیه که الان ارزش هر LFA از ۱ میلیون دلار بیشتر شده ؟
      انبوهی از جوایز و بازخوردای مثبت رو هم گرفت با اون انجین v10 شاهکارش . تا جایی که کسی مثل جرمی کلارکسون از LFA به عنوان بهترین خودرویی که در عمرش رانندگی کرده نام برد
      همینایی که تو میگی «شکست» ، آرزوی خیلی از کمپانیای کوچیکه که یه درون سوز سالم نمیتونن بسازن 😏

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. FY

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        جنسیس یه سوپر اسپرت زده کیف میکنی از همه چیش ، اینم شد سوپر اسپرت آخه 🤔 نه طراحی داره نه هیچی ، تازه می خواد با ونتیج هم رقابت کنه😁 ژاپن هرچی ماشین اسپرت زده شکست خورده از LFA تا سوپرا….. جرمی کلارکسون خودش لامبورگینی سوار می شد بعد از LFA تعریف کنه …. عجیبه😁

        موافقم 0
        مخالفم 17
        1. B2

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (185 ديدگاه)

          یه سرچ بزن تا خودت ببینی . کاری نداره
          وقتی جرمی همچین چیزی میگه کی به حرف هیترا اهمیت میده

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. ناخدا

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (348 ديدگاه)

          عزیزم سوپر اسپرت دمپایی نیست که هر شرکتی به راحتی بسازه وگرنه خیلی از این دست سوپر اسپرتها در خیلی از کشورها ساخته شدن اما بعد از مدت کوتاهی شوت شدن به اون دنیا

          موافقم 9
          مخالفم 0
        3. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (16 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/06/2021-Genesis-G80-Catches-Fire-1.jpg
          اصلا واقعا یه سوپر اسپرتی زده هرکس ببینه کیف می‌کنه عجب چیز حقیه جدا!
          راستی مهندس گفتی که LFA شکست خورده؟ پس اون قیمت ۱ میلیون دلار برای هر کدومش از کجا اومده؟!

          موافقم 6
          مخالفم 0
  3. Taha Ayoobi

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    چقدر پیچیده شد داستان

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. B2

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (185 ديدگاه)

      این یه همولوگ از خودروی GT3 تویوتاست که احتمالا با اسم لکسوس LFR میاد .
      راستی تویوتا سال آینده مدل GRMN سوپرا رو به بازار میاره و شایعات خبر از حضور انجین S58 بیمر زیر کاپوت سوپرا میده !
      گرچه اگه واقعیت داشته باشه ، بیمر عمرا بزاره خروجیش در حد m4 باشه و احتمالا قدرتش حوالی m2 و با گیربکس دستی باشه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  4. جرمی کلارکسون

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (560 ديدگاه)

    بهترین بخش خودرو های لکسوس صدای اگزوزشه 💯👌

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. Amir

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ببینیم میتونه رقابت کنه به گفته خودشون یا نه…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5926 ديدگاه)

    تولید جانشین یا دومین نسل LFA نشون دهنده این هستش که فلسفه تولید LFA به درب بسته نخورده و شکست نخورده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    پدال من هروقت میام تو سایت مطالبی رو که می بینم پشت هم تو تب جدید باز می کنم و بعد می خونم. الان این داستان شده برای چارتا تب گیر می ده. قصد اذیت دارین یا مشکل از سروره؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. D.H

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کاش این پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری هیدروژنی رو لندکروز و lx نصب بشه و دوباره شاهد ۸ سیلندر ها باشیم و من به آینده این سوخت ها نظیر هیدروژن و سوخت مصنوعی خوشبین هستم و امیدوارم هرچه زود تر دنیا از دست جارو برقی ها مزحک نجات پیدا کنه …#موتور های احتراق داخلی#

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. KAIZEN

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      اتفاقا تویوتا گفته لندکروز با انجین درونسوز هیدروژنی پروژه‌ای کاملا منطقیه و داره روش کار میکنه
      علاوه بر اون روی پروژه هایس و هایلوکس هیدروژنی هم دارن کار میکنن
      مقاله‌اش در پدال هست

      موافقم 9
      مخالفم 0
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    به نظرم خیلی قرار زیبا باشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. arvin44

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بنظرم پلتفرمش مثل استون مارتین ولکانه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (869 ديدگاه)

    طراحی ببنظیره . هشت سیلندر ششصد اسب بخاری با این طراحی واقعا جذابه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. پیام۲

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (220 ديدگاه)

    قیافش یجوریه انگار اندازه میاتاست

    موافقم 0
    مخالفم 6
  13. amirboss

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    تویوتا LFA رو نه سال توسعه قرارداد و با توجه به یه سری پارامترهای عالی که داشت ولی اونی نبود که دنیا ازش انتظار داشت.
    امیدوارم این سری یه چیز بدرد بخور از تویوتا ببینیم

    موافقم 1
    مخالفم 4
  14. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    او پسر بنظرم قراره خیلی خفن بشه…
    با این حرکت می‌تونه خیلیا رو ساکت بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. M power

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    سوخت هیدروژنی هم داستان خودشو داره.نشون داده مخزن هیدروژن خیلی خطرناکه.اما اگه مشکلات حل بشه خوب میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. علی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (648 ديدگاه)

    ژاپنی ها پشت کار خوبی دارن حتما از هیدروژن یه چیزی میسازن که بتونه با جارو برقی رقابت کنه لکسوس محصولات خوبی داره و داشت مثل LC500 و LFA
    ولی همه می‌دونن لکسوس هیچ وقت نتوانسته با استون مارتین و AMG در بیافته در افتادن با بنز یعنی در افتادن باتاریخ که غیر ممکنه
    مقایسه amg و لکسوس مثل مقایسه قطعات بسیار زیبا و روح انگیز بتهوون با آهنگایی که به تکنو معروفن . این کجا…… اون کجا …..

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا