طراحیلینکلن

استعفای ناگهانی مدیر طراحی لینکلن

آقای «دیوید وودهاوس» که از دسامبر سال 2013 مدیریت دپارتمان طراحی لینکلن را به عهده داشت و جانی دوباره به این برند لوکس آمریکایی بخشید به‌طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرده است. با توجه به پیشرفت موفقیت‌آمیز طراحی محصولات لینکلن، معلوم نیست چرا وی استعفا داده که این موضوع سؤالات زیادی به وجود آورده است. آقای وودهاوس طی پستی در صفحهٔ فیس‌بوک خود این را تصمیم دشواری دانسته و بدون توضیح خاصی نوشته است:

پایان دادن به رابطه‌ای طولانی‌مدت با یک شرکت درست مثل پایان دادن به رابطه‌ای شخصی با دوستان و همکاران سخت است

شرکت لینکلن نیز از طریق سخنگوی خود این جدایی را تأیید کرده و گفته است وودهاوس تصمیم به ترک شرکت گرفته است. سخنگوی لینکلن نیز جزئیات بیشتری دراین‌باره نگفته است. دیوید وودهاوس کار خود در شرکت فورد را از سال 1999 آغاز کرده و به‌عنوان مدیر ارشد گروه Premier Automotive (گروه خودروسازان لوکس) منصوب شد. این گروه در آن زمان شامل برندهای لوکس فورد یعنی لینکلن، ولوو، جگوار، لندروور و آستون‌مارتین می‌شد.

سپس وی در دسامبر سال 2013 مدیر طراحی لینکلن شد و در ژوئن سال 2017 نیز در کنار سمت قبلی مدیریت طراحی استراتژیک جهانی فورد را هم بر عهده گرفت. وودهاوس در طول ریاست بر دپارتمان طراحی لینکلن با ایجاد زبان طراحی کاملاً جدیدی بنام «پرواز ساکت»، استایل محصولات برند لوکس فورد را کاملاً متحول نمود. ازجملهٔ طراحی‌های قابل‌توجه او در لینکلن می‌توان به کانسپت‌های کانتیننتال، نویگیتور و اویاتور اشاره کرد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2222 ديدگاه)

    بابت همه طراحی های ناب و چشم نوازت که خیلی ها رو عاشق لینکلن کردی تشکر ؛ موفق باشی 💙💙

    1. حسن

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ادم طراحی خیره کننده نویگیتور رو میبینه و بعد وقتی بی ام وx7 رو کنارش میذارن پی به زیباییهای نویگیتور بیشتر میبره

      1. MAHDI

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (4174 ديدگاه)

        قطعا طراحی X7 زیباتره. نویگیتور هم شیکه. اما بیش از حدبزرگه.وبیشتر حس یه مینی ون رو داره تا یه SUV تنومند.کمتر کسی نویگیتور روبرای استفاده شخصی خودش ورانندگی با یه SUV بزرگ لوکس رو ازش استفاده میکنه. اما واسه خانواده خوبه.
        ولی X7 یه SUV تنومند با طراحی خشن هستش که باجسه بزرگش اما چسبندگی بالایی سرپیچ ها داره که مانندش بین رقبا وجودنداره در این زمینه.درضمن در اولین رقابت X7 با نویگیتور واسکالید X7 ماشین برتر انتخاب شد.فیلم رقابت هاش موجوده.اما در رقابت اتواکسپرس بین X7 و رنجروور دیسکاوری و ولووXC90 ب ام وX7 جایگاه دوم رو بدست آورد.هرچند درمجلات دیگه دیسکاوری بارها جایگاه پایین تر ازX5 وحتی X3 رو بدست آورده. اما دراون رقابت نظرشون این بوده.حالا ببینیم در رقابت های دیگه از مجلات دیگه چه نتیجه ای بدست میاد.

        1. حسن

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (112 ديدگاه)

          اینکه x7 تو چندتا مجله گمنام بهتر از نویگیتور و اسکالید باشه نشون ظاهر بهترش نیست در ضمن اسکالید خیلی وقته از این نسلش داره میگذره و کاملا کهنه شده در ضمن شما بهتره کمی جستجو کنید و ببینید مجلات معتبر خودرویی در مورد نویگیتور چه صحبتهای کرد
          تازه نویگیتور یه شاسی بلنده فول سایزه در صورتی که x7 یه کراس اوور کشیده هستش پس علت بزرگی نویگیتور مشخصه
          از لحاظ پرفورمنس هم لینکلن با موتور 6 سیلندرش با 450 اسب از بی ام و 8 سیلندر بهتر عملکرده
          از لحاظ نوع مصرف هم x7 چون یه کراس اوور کشیده هست خانوادگی تره تا نویگیتور
          نویگیتور بیشتر برای مدیران عامل طراحی شده و x7 برای مصارف روزانه خانوادگی

  2. sina

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1991 ديدگاه)

    چه خبر بدی 🙁

  3. یاس ی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (764 ديدگاه)

    عکس دوم نگاه کنید، لعنتی وقار از سر و و روی نویگیتور میباره. آخه چرا تو انقدر زیبا و و لوکسی. دوستش داشتم با این عکس عاشقش شدم.

  4. Elmiraj

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    ناویگیتور ، کانتیننتال و اویاتور در زمره بهترین طراحی های سه سال گذشته قرار دارن…
    .
    خبر بدیست … امید وارم این زبان طراحی که آقای وود هاوس پایه ریزی کرده تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشه .

  5. حمیدرضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2397 ديدگاه)

    احتمالا باید منتظر حضورش با یک دستمزد فضایی در چین یا کره باشیم

    1. AMIR / ARMI

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (390 ديدگاه)

      اره شاید ببرنش برای جنسیس طراحی کنه
      حیف نیست طراحی های این مرد ارم لینکلن رو نداشته باشه ؟
      حیف

    2. محمد

      ۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      دقیقا همینو میخواستم بگم
      کره ای ها که گلیم خودشونو از بازار خودروی دنیا بیرون کشیدن
      و من احتمال بیشتر میدم که توی شرکتهای بزرگ چینی بکار گرفته بشه تا شخصیت جهانی براشون بسازه
      مثل جیلی (که سهام ولوو-دایملر رو هم داره)
      لینک اند کو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن