موتورسیکلتهفته نامه

زشت‌ترین موتورسیکلت‌های تاریخ معاصر!

زیبایی امری شخصی است. آن چیزی که از نظر یک نفر جذاب و دلرباست شاید از نظر فردی دیگر چیزی معمولی و حتی زشت باشد. این موضوع در دنیای موتورسیکلت‌ها هم صدق می‌کند، جایی که افراد گوناگون سلایق متفاوتی درباره‌ی جذابیت یک موتورسیکلت دارند. با این وجود چندین موتورسیکلت وجود دارند که از نظر زیبایی در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه موتورسیکلت‌هایی را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که بویی از زیبایی و جذابیت نبرده‌اند! با ما همراه باشید.

  • ب ام و K1 1988


توجه ویژه به علم آئرودینامیک همیشه به معنی تولید جذاب‌ترین موتورسیکلت بازار نیست و موتورسیکلت ب ام و K1 اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. با وجود بدنه‌ای حبابی و پف‌کرده، چراغ‌های جلوی جعبه‌ای و یکی از زشت‌ترین گلگیرهای تاریخ، K1 جایگاه شایسته‌ای را در لیست ما به دست آورده است.

  • کی تی ام ۶۹۰ مدل ۲۰۰۷


اینکه یک قطعه‌ی تنها بتواند کل طراحی بدنه‌ی یک موتورسیکلت را خراب کند مورد نادری است اما این همان چیزی است که درباره‌ی ۶۹۰ اتفاق افتاده است. این موتورسیکلت ظاهر خوبی دارد اما در نمای جلو می‌توانید یکی از بدترین گلگیرها و دماغه‌های تاریخ را ببینید. اگزوز نیز هماهنگی خوبی با کلیت طراحی موتورسیکلت نداشته و فضای زیر باک سوخت نیز کمی متفرقه به نظر می‌رسد. به همین خاطر ۶۹۰ در لیست ما جای می‌گیرد.

  • هوندا DN-01


این موتورسیکلت یک محصول تجاری بوده و اگرچه تلاش‌های هوندا برای تولید محصولی آینده‌نگرانه و نزدیک به سطح زمین واضح است اما راه را کاملاً گم کرده است. جدای از بازوی تکی و رینگ‌های نه چندان جالب، به سختی می‌توان عاشق طراحی این به اصطلاح کروزر شد.

  • بوئل RR 1000 بتل وین


اینجا هم یک موتورسیکلت دیگر را داریم که همانند ب ام و K1 خواسته در برابر باد کمترین مقاومت را داشته باشد؛ و اگرچه این موتورسیکلت می‌تواند آئرودینامیک خوبی داشته باشد اما اصلاً طراحی جذابی را نشان نمی‌دهد. پیچ‌وتاب‌های زشت بدنه، پوشش پلاستیکی بزرگ و مضحک روی چرخ و گلگیر هیچ حرفی برای گفتن نمی‌گذارند.

  • ب ام و R1200ST


اکثر ما عاشق محصولات ب ام و مخصوصاً جلوپنجره کلیوی شکل خودروها و موتورسیکلت‌های آن به ویژه R110S هستیم؛ بنابراین برای یافتن موتورسیکلت زشت ب ام و باید زمان زیادی را اختصاص داد اما R1200ST دقیقاً همانی است که می‌خواستیم. بخش اعظم طراحی این موتورسیکلت مشکل چندانی ندارد اما همانند کی تی ام ۶۹۰، طراحی نمای جلو همه‌چیز را به هم ریخته است. شیشه‌ی جلوی بزرگ با چراغ‌های عمودی عجیب باعث ایجاد یکی از زشت‌ترین موتورسیکلت‌ها شده‌اند.

  • استارک موتو سیکس پوینت فایو


فیلیپ استارک طراح فرانسوی دست روی این آپریلیا ۶.۵ موتو گذاشته و محصولی نو تولید کرده اما خب به نظر نمی‌رسد محصول نهایی باب میل افراد زیادی باشد. فریم عجیب و اگزوز این موتورسیکلت ایده‌ای نوینی دارند اما نظری درباره‌ی بخش عقب و صندلی آن نداریم.

  • MV X زاگاتو F4Z


زاگاتو یک شرکت کوچ بیلد مستقل است که در میلان ایتالیا مستقر بوده و محصولات ویژه‌ای برای کمپانی‌هایی همچون استون مارتین و مزراتی ساخته است؛ بنابراین زمانی که خبر آمد این شرکت روی نسخه‌ی خاص موتورسیکلت MV آگوستا کار می‌کند همه هیجان‌زده بودیم.

متأسفانه زمانی که این موتورسیکلت رونمایی شد چندان تحت تأثیر قرار نگرفتیم. همانند بسیاری از موتورسیکلت‌های حاضر در این لیست، نمای جلوی F4Z ظاهر بدی داشته و مشکل آن به شیشه‌ی جلو مربوط می‌شود. اگرچه این موتورسیکلت اولین پروژه‌ی زاگاتو بوده اما بهتر است روی خودروها تمرکز داشته باشد.

  • موربیدلی v8


فکر نکنیم که این یکی توضیح زیادی نیاز داشته باشد. اگرچه ایده‌ی تولید یک موتورسیکلت ۸ سیلندر جذاب به نظر می‌رسد اما بدنه‌ی این موتورسیکلت خیلی زشت است. حتی افرادی که پشت فرمان هم قرار بگیرند به خوبی از نقاط ضعف طراحی این موتورسیکلت آگاه خواهند شد. چندین نسخه‌ی مدرن‌تر از موربیدلی تولید شد اما پایه و اساس همانی بود که هست. قیمت ۹۰ هزار پوندی این موتورسیکلت هم کمکی به بهبود وضعیت آن نکرد.

  • یوهامر J1


J1 توسط کمپانی اتریشی ساخته شده و طراحی آن‌هم کار لونی و جان ماری لاونیژک است. این موتورسیکلت الکتریکی را می‌توان یکی از زشت‌ترین دوچرخه‌ای تاریخ دانست. علاوه بر زشتی وحشتناک، نمای جلو و عقب J1 را هم نمی‌توان به درستی تشخیص داد. آینه‌های جانبی هم به بدترین وجه ممکن طراحی شده‌اند.

  • بیموتا مانترا


مانترا یک موتورسیکلت گیج‌کننده و زشت بوده که توسط شرکت بیموتا ساخته شده است. این شرکت معمولاً از نظر بصری دوچرخه‌های جذاب ایتالیایی را ارتقا می‌دهد؛ اما این موتورسیکلت عجیب دارای نمای جلو و عقب نه چندان جالبی است که در کل آن را به یکی از زشت‌ترین موتورسیکلت‌های تاریخ معاصر تبدیل می‌کند.

منبع: rideapart

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    استارک موتو سیکس پوینت فایو و MV X زاگاتو F4Z نه تنها زشت نیستن، بلکه خیلیم خاص دلفریب هستن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اصلا باورم نمیشه اون موتور ب‌ام‌و باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ب ام و K1 1988: زشت
    بوئل RR 1000 بتل وین: زشت
    یوهامر J۱: زشت و خاص
    کی تی ام 690 مدل 2007: معمولی
    هوندا DN-01: معمولی
    ب ام و R1200ST: معمولی
    موربیدلی v8: معمولی، کمی زشت
    بیموتا مانترا: معمولی، کمی خاص
    استارک موتو سیکس پوینت فایو: خاص و زیبا
    MV X زاگاتو F4Z: خاص و زیبا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. hasan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    استارک و هوندا قشنگن واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    یا اینا ( rideapart) نمیدونن زشت چیه یا ما !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    والا همهشونو دوست دارم .
    آخه کجا زشتن اینا .
    بیان ایران تا معنی زشت را بهتر بفهمند ، خوشی نزنه زیر دِلِشون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یه موتور مزخرف تو gta vهم بود ک کاملا شبیه هوندا DN هست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (466 ديدگاه)

      داداش دقیقاً خودشه هر بار من این لعنتی رو تو بازی میدیدم میگفتم همه این ماشین ها و موتور هارو گفتن از روی طرح واقعی ساختن آخه کدوم بی مخی اینو تو واقعیت ساخته که اینا ازش طراحی کردن تا دیدمش همین حرف شما تو فکرم اومد انقدر هم بی خاصیت و بدرد نخوره که تو بازی هم نمیشه نه باهاش تک چرخ بزنی نه میشه استاپی باهاش بزنی سرعتشم که داغونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Alireza

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    از همین زشتا هر کدومو خواستید بدید ب من کلی هم خوشحال میشم
    همون گلگیر جلوی ب ام و به کل صنعت خودروسازی و موتور های توی ایران میارزه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. mohammad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    موتور فقط هارلی دیویدسون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    والااگر عینک چشممان را ازقیدوبند بایدها و سلایق شخصی رهاکنیم اونوقت نه تنها به این مدل موتورها زشت نمیگیم که براشون یه دست خوشگل میزنیم اونم درجایگاههی که درحال حاضر ماقرارداریم و کل دانش مربوط به موتورسیکلتمان در مونتاژ یه سری ارابه مرگ مدل ۵۰ سال پیش اونم نه با کیفیت خوب مدلهای قدیمی وتاسف بارتراینکه تکنولوژی برادران چینی امان هم هست وتوانایی تولیدآلیاژ قابلمه هم نداریم بعدبشینیم از بی ام دبلیو ایرادبگیریم عجب اعتمادبه نفسی داریم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خاص

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (212 ديدگاه)

      عزیزم، مقاله از rideapart ترجمه شده.

      خوبه خودِ مترجم ، اینو نوشته زیرِ مقاله.

      اونوقت شما (محمد) میای میگی ما با چه اعتماد به نفسی به BMW میگیم زشت.

      زشت که شاخ و دم نداره.

      باید سعی کنیم از بندِ تعصب‌ها بیرون بیاییم و نظرِ مخالفِ خودمون به طراحیِ یک وسیله رو سرکوب نکنیم. بخاطرِ خودکم‌بینی.

      از اِبرازِ زشتیِ موتورها و ماشین‌های چندصد میلیون دلاری هم نباید ترسید، چه برسه اینا.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. ارشیا

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر این موتورها زشتند پس فکر کنم هوندا ۱۲۵ شاهکار طراحیه🤣

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارشیا

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقاً این موتور‌ها تقریباً اکثرشان طراحی زیبایی داشتند و طراحی بکار رفته در آنها متمایز و خاص‌تر از موتورسیکلت‌های پرطرفدار تاریخ صنعت موتورسیکلت سازی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا