هفته نامه

معرفی 5 کیت کار مشهور جهان؛ ظاهر جذاب با قیمت مناسب

خودروی کیت الهام گرفته از مدل‌های مشهور دنیا طرفداران زیادی دارد و در این مقاله می‌خواهیم ۵ نمونه از این کیت‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.


اگر طرفدار خودروهای کیت با کلاسیک هستید حتماً این مقاله را دنبال کنید چراکه رویای خیلی از افراد را به واقعیت تبدیل کرده‌اند و قیمت بسیار پایین‌تری دارند. چند دهه از تولید خودروهای کیت می‌گذرد و لوتوس سون نمادین که بعدها به کاترهام سون تبدیل شد جزو شناخته‌شده‌ترین خودروهای کیت است.

اگرچه این محصولات در اکثر موارد ارزان‌تر از خودروهای کارخانه‌ای هستند اما نیازمند ابزارهای خاص و تجربه مهندسی مناسب برای کامل شدن خواهند بود. برای برخی افراد، ساختن خودروی ویژه خود یک تجربه منحصربه‌فرد خواهد بود و اگرچه چنین فرایندی اصلاً آسان نیست اما قطعاً جذابیت‌های زیادی دارد. این روزها صدها و هزاران خودروی کیت باکیفیت در بازارهای جهانی عرضه شده است. برخی از آن‌ها دارای بدنه و شاسی سفارشی و حتی قوای محرکه مطلوب هستند درحالی‌که برخی هم کپی‌های بسیار دقیقی از خودروهای مشهور دنیا به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم به خودروهای کیت کپی شده از محصولات کلاسیک مشهور بپردازیم.

فاکتوری فایو نسل ۳ تایپ ۶۵ کوپه

شلبی دیتونا کوپه توسط کارول شلبی طراحی و ساخته شد. هدف اصلی از تولید این خودرو شکست دادن فراری ۲۵۰GTO در مسابقات استقامت کلاس جی تی بود. دیتونا کوپه در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین خودروهای مسابقه‌ای دنیا به شمار می‌رود و یکی از شش نمونه تولیدی آن با قیمت بالای ۷ میلیون دلار فروخته شده است. البته شرکت فاکتوری فایو برای طرفداران خود یک خودروی کیت جذاب را تولید کرده است. این خودرو که با نام نسل ۳ تایپ ۶۵ کوپه شناخته می‌شود به دو صورت کپی دقیق از دیتونا کوپه و نسخه‌ای تکامل یافته از آن فروخته می‌شود.

فاکتوری فایو دو نسخه از کیت خود را ارائه می‌کند. نسخه پایه ۱۸ هزار دلار قیمت دارد و شامل فریم لوله‌ای سفارشی با قطعات سیستم تعلیق، بدنه کاملاً مجهز نیازمند رنگ‌آمیزی و اکثر وسایل جانبی موردنیاز است. برای کامل کردن این کیت توصیه شده از خودروی موستانگ جی تی فاکس بادی ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ استفاده شود و بخش‌هایی همچون قوای محرکه، ترمزها، شوک‌ها و چندین قطعه دیگر از آن گرفته شوند. اما پکیج دوم قیمت ۲۳ هزار دلاری دارد و علاوه بر تجهیزات پکیج اول قطعاتی همچون شوک‌های قابل تنظیم کانی و چندین قطعه دیگر را ارائه می‌کند. این پکیج با پنجمین نسل موستانگ همخوانی دارد و می‌توان از پیشرانه، گیربکس، بخش عقب و رینگ و لاستیک‌های موستانگ برای تکمیل خودروی کیت استفاده کرد. با این تفاسیر خریداران یک خودروی کیت کپی شده از دیتونا کوپه با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهند داشت.

RCR 40 نسل اول و دوم

دومین خودروی کیت کپی شده از مدل‌های مشهور بازهم بر اساس یک خودروی مسابقه‌ای شناخته شده تولید شده است. فورد GT40 توانست به سلطه فراری در لمان پایان دهد و چهار مسابقه پیاپی پیروز این مسابقات طاقت‌فرسا شود. GT40 نیز توسط دیتونا کوپه خودرویی کمیاب و بسیار گران‌قیمت است اما اگر بخواهید نمونه‌ای مشابه آن را با دستان خود بسازید می‌توانید کیت RCR 40 نسل اول و دوم را بخرید. صرف‌نظر از مدل انتخابی، این کیت شامل سه پکیج متمایز است که مواردی همچون شاسی آلومینیومی و بدنه کامل به همراه بسیاری از قطعات دیگر را در بر می‌گیرند.

قیمت پکیج پایه به ۳۱ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که پکیج‌های دولوکس و دولوکس پلاس ۴۵ و ۵۴ هزار دلار قیمت دارند. برای این پکیج‌ها باید پیشرانه، گیربکس ترنس اکسل هماهنگ و اگزوز مجهز پیدا کنید. احتمالاً تکمیل این کیت حدود ۸۰ هزار دلار نیاز خواهد داشت که بسیار پایین‌تر از قیمت فورد GT40 اصلی است. همچنین با انتخاب پیشرانه‌ای مدرن می‌توان خودرویی قوی‌تر در اختیار داشت.

RCR دی تایپ

جگوار دی تایپ سال ۱۹۵۴ یکی دیگر از اسطوره‌های لمان است. این خودرو سه بار پیاپی توانست فاتح این رقابت‌ها شود و امروز نیز جزو زیباترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ به شمار می‌رود. ارزش نمونه کارخانه‌ای آن به رقم فوق‌العاده زیادی می‌رسد و اخیراً یکی از نسخه‌های دی تایپ در حراجی با قیمت قابل‌توجه حدود ۲۲ میلیون دلار فروخته شده است. البته شرکت RCR برای طرفدارانی که نمی‌توانند دی تایپ را بخرند یک کیت کپی شده با قیمت ۴۰ هزار دلار را تدارک دیده است.

این کیت شامل بدنه کپی شده، شاسی مونوکوک به همراه ساب فریم‌ها، سیستم تعلیق و ترمز است. همانند کیت فورد GT40 باید به دنبال پیشرانه و گیربکس برای تکمیل خودروی خود باشید. کیت جگوار دی تایپ برای هماهنگی با پیشرانه‌های ۶ سیلندر موجود در اکثر خودروهای تولیدی جگوار بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۶ طراحی شده و به راحتی می‌توان این نیروگاه‌ها را با قیمت‌های بسیار ارزان پیدا کرد.

فاکتوری فایو نسل چهارم رودستر

خودروی کبرا از بسیاری جهات به کارول شلبی و تیمش کمک کرد شهرتی جهانی پیدا کنند. کبرا بر اساس مدل بریتانیایی AC Ace شکل گرفته و از قوای محرکه فورد استفاده می‌کند. نسخه‌های اصلی و حتی مدل‌های سفارشی مدرن این خودرو قیمت‌های بالایی دارند اما خوشبختانه کپی‌های ارزان‌تری از آن برای طرفداران در دسترس هستند. یکی از بهترین کپی‌های این خودرو توسط فاکتوری فایو معرفی شده است.

همانند کپی دیتونا که به آن اشاره شد، نسل چهارم رودستر بر اساس ساختار اصلی کبرا طراحی شده و از متریال مدرنی در آن استفاده گردیده است. این خودروی کیت در نسخه پایه ۱۵ هزار دلاری و نسخه کامل‌تر ۲۱ هزار دلاری عرضه می‌شود و در هر دو مورد خریداران به شاسی سفارشی، بدنه کامل و لیست وسیعی از قطعات دسترسی خواهند داشت. برای این کیت نیز می‌توان قوای محرکه موستانگ جی تی فاکس بادی را پیدا کرد.

LB STR

یکی از مشهورترین خودروهای مارچلو گاندینی لانچیا استراتوس نام دارد که در سال ۱۹۷۳ و به عنوان نسخه جاده‌ای خودروی مسابقه‌ای رالی جهانی عرضه شد. استراتوس با طراحی آینده‌نگرانه خود شهرت زیادی پیدا کرد و هم‌اکنون جزو نمادین‌ترین خودروهای تاریخ ایتالیا به شمار می‌رود. نیروبخش استراتوس پیشرانه ۶ سیلندر فراری دینو است. این خودرو توانست سه سال پیاپی قهرمان مسابقات رالی جهانی شود. نمونه‌های سالم این خودرو هم‌اکنون قیمتی فراتر از ۵۰۰ هزار دلار دارند.

البته طرفداران نباید نگران باشند چراکه خودروی کیت کپی شده از استراتوس با قیمت بسیار کمتری تولید شده است. این کیت را شرکت بریتانیایی LB طراحی کرده و قیمت آن به حدود ۴۰ هزار دلار می‌رسد. کیت یاد شده شامل شاسی نیمه مونوکوک با رول کیج کاملاً یکپارچه، سیستم تعلیق کامل، قطعات ترمز و فرمان خواهد بود. البته آپشن های زیادی نیز وجود دارند که قیمت نهایی را بالا می‌برند اما کیت تکمیل شده قیمت بسیار کمتری نسبت به استراتوس واقعی خواهد داشت. شرکت سازنده می‌گوید محبوب‌ترین پیشرانه‌های انتخابی برای این کیت نمونه‌های ۶ سیلندر ساخت آلفارومئو یا ۶ سیلندر تویوتا ۲GR-FE هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1565 ديدگاه)

    خیلی عالیه . با قیمت خیلی کمتر یه ماشین سوار میشی . قطعا برای کلکسیون ارزش خیلی زیادی نسبت به مدل های اصلی نداره ولی برای اهل دل که هیجان و دنبال اون حس لذته عالیه
    مخصوصا استراتوس و اون GT40 خیلی خوبن
    فقط اینا پلاک میشه؟

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. heshmat021

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      تو خارج بله ولی یکسری کشور ها و ایالت ها محدودیت داره
      تو داخل نخیر

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    کیت برای هایما ,7x وجود داره؟

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. OM.01

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (432 ديدگاه)

    قیمت هایی که برای factory five racing زدید اصلا درست نیست. فقط قیمت شاسی هست بدون موتور گیربکس دیفرانسیل سیم کشی کابین و… قیمت اونا جدا هست و هزینه مونتاژ هم جدا حساب میکنن.

    شما یه factory five racing بخواهی بخری چه کبرا چه دیتونا چه فورد 1933 بین 50 الی 70 هزار دلار باید هزینه کنی. تازه حداقلش وگرنه بیشتر از اینا هم باید هزینه کنی. اینقدر ها هم ارزون نیستن محصولات شرکت FFR. البته از لحاظ پرفورمنس چیزی کم ندارن
    یه شلبی دیتونا FFR با هم قیمت 100 هزار دلار تو پیست از داج واپیر ACR حدود 2 ثانیه کندتر بود و ویدئوها برای 6یا 7سال پیش بود تو یوتویب یه کانالی بررسی کرده بود اگه بزنید میاد

    هرچند کارهای factory five racing کارهای جذابی هست اما بنظرم اونایی که حال هات راد سازی ندارن بهتره برن سایتش یه فورد 1933 سفارش بدن بنظرم بهترین محصول FFR همین فورد 1933 هست، واقعا هات راد باحالی هست نسبت به قیمت پرداختی. اما اگه کسی یا شلبی کبرا یا شلبی دیتونا میخواد بنظرم شرکت superformance خیلی بهتره و یه سرو گردن بالاتر هست. البته گرونتر هم هست دور بر 150 هزار دلار هست محصولات superformance

    شرکت backdraft racing هم هست برای کبرا و فقط کبرا به صورت رپلیکا تولید میکنن و من خودم کبرا های backdraft racing رو بیشتر می‌پسندم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. OldBoy

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه کیت کار دیگه با اسم سوپرلایت رپییر اس ال سی هست که با موتور وایپر هم عرضه میشد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نسل چهارمش خیلی خفنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    rcr 40 خیلی زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. BMW

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1379 ديدگاه)

    بدجور عاشق این چراغ مخفی هام😁

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا