هفته نامه

بهترین خودروها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون در ایران

راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

با وجود وضعیت متلاطم بازار خودرو در کشور، خرید خودرو با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به دلیل وجود مدل‌های نو کارکرده متنوع از خودروسازان داخلی و خارجی، کار چندان سختی نیست.


خرید خودرو صفر با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، برای انتخاب خودروی صفر در بازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، انتخاب‌ خریداران به خودروهای مونتاژی چینی‌ و گران‌قیمت‌ترین محصولات خودروهای داخلی محدود می‌شود.

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام وی ام X22 اتومات (۹۸ و ۹۹) ۴۶۵ تا ۵۱۰ کراس‌اور بررسی خودرو
ام وی ام X22 دنده ای (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۳۹۵ تا ۴۳۰ کراس‌اور بررسی خودرو
برلیانس H330 اتوماتیک (سال ۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۵۰ تا ۵۱۵ سدان بررسی خودرو
برلیانس H320 اتوماتیک (سال ۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۵۰ تا ۵۱۵ سدان بررسی خودرو
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (پانوراما و معمولی) ۴۸۵ تا ۵۳۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
پژو پارس اتوماتیک ۴۰۰ تا ۴۲۰ سدان بررسی خودرو
تارا دنده ای ۴۱۵ تا ۴۳۰ سدان بررسی خودرو
جک جی۴ ۳۹۰ تا ۴۲۰ سدان بررسی خودرو
دانگ فنگ H30 کراس ۳۹۵ تا ۴۲۰ کراس‌اور بررسی خودرو
دنا پلاس اتومات توربو (۹۹ و ۱۴۰۰) ۴۷۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
دنا پلاس دنده ای توربو (۹۹ و ۱۴۰۰) ۴۳۰ تا ۴۶۰ سدان بررسی خودرو

 

خرید خودروی کارکرده با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

برای خرید خودروی دست دوم نزدیک به ۴۰ مورد از خودروهای پرتیراژ سال‌های گذشته را فهرست کرده‌ایم. اما انتخاب میان فهرست خودروهای کارکرده بازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی با دسته‌بندی آن‌ها بر اساس کلاس و ابعاد آسان‌تر خواهد شد.

خرید خودروی سدان بزرگ

در این کلاس رقابت میان مدعیان سرسخت ژاپنی برقرار است؛ تویوتا کمری و نیسان ماکسیما، هر دو با دوام و جادار هستند که بسته به نیاز شما هر کدام می‌تواند انتخاب درستی باشد. در این میان محصولات کره‌ای‌ نیز عرصه را خالی نکرده‌اند و هیوندای سوناتا و اولین نسل کیا اپتیما از گزینه‌های روی میز هستند، که با توجه به استهلاک بالاتر آن‌ها نسبت به خودروهای ژاپنی‌، می‌توانید با رسیدگی بیشتر روی آن‌ها حساب کنید. ناگفته نماند که نمونه‌های رنگ‌دار هیوندای آزرا در این بازه قابل خرید است ولی به دلیل وضعیت بدنه در این فهرست قرار نگرفته‌‌اند. در نهایت جا دارد به سیتروئن C5 نیز  اشاره‌ای کنیم که با وجود امنیت و امکانات غیر قابل مقایسه‌ با سایر گزینه‌ها، خرید آن ریسک زیادی به همراه دارد و پیدا کردن نمونه‌های خیلی سالم کاری بسیار دشوار است.

خرید خودروی سدان متوسط

اگر قصد خرید سدان متوسط را در این کلاس دارید، می‌توانیم این دلگرمی را به شما بدهیم که با گشت و گذار کمی می‌توانید خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید. مزدا ۳ قدیم و جدید با بازار یدکی پر رونق، ایمن‌ترین انتخاب در این طیف به نظر می‌رسد و تویوتا کرولا با دوام افسانه‌ای نیز در اختیار شما است. انتخاب کیا سراتو وارداتی نیز امری منطقی و بی‌دردسر به نظر می‌رسد که با وجود قدمت مدل‌های موجود تفاوت چشمگیری با نمونه‌های مونتاژی دارد. در نهایت شاید بخواهید خرید چری آریزو ۵ توربو و ام جی ۳۶۰ توربو را هم در نظر داشته باشید که با توجه به کارکرد پایین‌تر آن‌ها نسبت به مدل‌های ژاپنی‌ و کره‌ای‌ در این کلاس و بازه قیمتی قرار دارند.

خرید خودروی سدان کوچک

هیوندای اکسنت وارداتی و تویوتا یاریس سدان از انتخاب‌های پیش روی خریداران هستند که هر دو تا مدتی بی‌دردسر در خدمت سرنشینان خواهند بود.

خرید خودروی هاچ‌بک

در این محدوده قیمت، هاچ‌بک‌ها بسیار زیاد هستند. از هاچ‌بک‌های هیوندای تا هاچ‌بک‌های متوسط مزدا ۳، همگی با توجه به نیاز شما در اختیارتان هستند. اگر احتمال می‌دهید سفرهای زیادی پیش رو دارید، ولی برای مصرف شهری هم راحتی خودروی هاچ‌بک را می‌پسندید، سراغ هاچ‌بک‌های خیلی کوچک نروید که قدرت پیشرانه و فضای اندک آن‌ها شما را خسته خواهد کرد.

خرید خودروی کراس‌اور و شاسی‌بلند

با توجه به اینکه تعریف این دو کلاس با همدیگر کاملاً فرق دارد، شاید کار درستی به نظر نیاید که همگی آن‌ها را در یک دسته مورد تحلیل قرار داد. اما دلیل محبوبیت این دو کلاس در ایران، برای راحتی در جاده و تسلط به معبر است. در نهایت اگر دنبال خودرویی برای آفرود می‌گردید به سراغ نیسان رونیز بروید و گوشه چشمی هم به وانت پیکاپ ریچ داشته باشید. سوزوکی گرند ویتارا هم خودروی قابلی است و کسانی که تجربه آفرود با آن را داشته‌اند، خیلی هم ناراضی نیستند.

اگر از خودتان می‌پرسید که تیگو، هایما و جک هم ارتفاع خوبی از سطح زمین دارند و باید آفرود مناسبی داشته باشند، باید خاطر نشان کنیم که خودروی تک دیفرانسیل را به دشت و صحرا نبرید تا از آن ناامید نشوید. ولی تیگو، هایما و جک گزینه‌های مناسبی برای مسافرت‌های بین شهری هستند که فضای جاداری برای سرنشینان جلو و عقب تامین می‌کنند.

در نهایت در میان کراس‌اورهای جمع‌وجور هم پیشنهاد می‌کنیم که خودرویی غیر توربو بخرید که با توجه به احتمال استفاده بیشتر از آن در شهر و کیفیت پایین بنزین، برای تعمیرات آن به مشکل بر نخورید.

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام جی ۶ (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) ۴۰۰ تا ۴۸۵ سدان بررسی خودرو
ام جی ۳۶۰ توربو ۴۱۰ تا ۴۳۰ سدان بررسی خودرو
ام وی ام X33s (۹۶ تا ۹۹) ۴۱۰ تا ۵۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
تویوتا کمری (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا کرولا (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا یاریس صندوقدار (۲۰۰۸ و ۲۰۱۱) ۴۱۰ تا ۴۸۰ سدان بررسی خودرو
جک S5 دنده ای (۹۴ تا ۹۵) ۴۰۰ تا ۴۴۵ شاسی‌بلند بررسی خودرو
جک S3 (۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۰۰ تا ۵۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
چانگان CS35 مونتاژ (۹۶ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۸۰ کراس‌اور بررسی خودرو
چری آریزو ۵TE اتومات (۹۶ تا ۹۷) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
چری تیگو۵ (۹۴ تا ۹۵) ۴۴۰ تا ۵۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
جیلی امگرند X7 (سال ۲۰۱۴) ۴۰۰ تا ۴۴۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
رنو ساندرو استپ وی اتومات (۹۶ تا ۹۷) ۴۰۰ تا ۴۸۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو ساندرو اتوماتیک (۹۶ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۷۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو سیمبل (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) ۴۰۰ تا ۴۷۵ سدان بررسی خودرو
رنو مگان مونتاژ ۲۰۰۰ (۹۱ و ۹۲) ۴۰۰ تا ۴۷۰ سدان بررسی خودرو
سوزوکی ویتارا (۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸) ۴۰۰ تا ۴۸۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
فوتون تونلند (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴) ۴۶۰ تا ۵۰۰ پیکاپ بررسی خودرو
کیا سراتو وارداتی (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) ۴۰۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
کیا سراتو مونتاژ ۱.۶ لیتر (سال ۹۴ تا ۹۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
کیا پیکانتو (۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
لندمارک (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵) ۴۳۰ تا ۴۶۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
لیفان ۸۲۰ (۹۵ تا ۹۷) ۴۲۰ تا ۴۸۰ سدان بررسی خودرو
مزدا ۳ مونتاژ (۸۷ تا ۸۹) ۴۰۰ تا ۴۶۵ سدان بررسی خودرو
مزدا ۳جدید هاچ‌بک (۸۹ و ۹۰) ۴۷۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
میتسوبیشی میراژ (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
نیسان ماکسیما اتومات (۸۳ تا ۸۸) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
نیسان رونیز (۸۳ تا ۸۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
وانت ریچ (۹۴ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۹۰ پیکاپ بررسی خودرو
هیوندای سوناتا (۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i30 (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) ۴۲۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i10 مونتاژ (۹۶) ۴۳۰ تا ۴۹۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i20 (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵) ۴۰۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای کوپه (۲۰۰۷ و ۲۰۰۸) ۴۴۰ تا ۴۹۰ کوپه بررسی خودرو

قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر

برای اطلاع از قیمت روز خودروهای داخلی و خودروهای خارجی بازار، به مقاله‌ی قیمت روز خودرو در سایت پدال مراجعه کنید.

 

خرید ماشین از ۱۰۰ میلیون تومان

با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای محدودی را می‌توان خریداری کرد. چند سال پیش شهروندان می‌توانستند با ۱۰۰ میلیون تومان بر خودروهای خارجی نیز سوار شوند، اما امروزه کمتر خودرویی را با این قیمت می‌توان یافت. به صورت کلی می‌توان برخی خودروهای کارکرده از ایران‌خودرو و سایپا را مثال زد که از جمله می‌توان مدل پایین پراید و پژو ۴۰۵ را نام برد.  برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه می‌توانید به بخش مشاوره خرید خودرو سایت پدال مراجعه کنید.

 

خرید ماشین از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

در محدوده‌ی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، می‌توان خودروهای کارکرده از ایران خودرو (پژو ۲۰۶ تیپ ۶، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و … ) و سایپا (پراید و تیبا) و برخی مدل‌های مزدا (تک کابین دنده‌ای) را معرفی کرد.

 

خرید ماشین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

برای اینکه بدانید با بودجه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی، چه خودروهای خوبی می‌توان خریداری کرد، مقاله خرید خودرو از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را مطالعه کنید.

 

خرید ماشین از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

با بودجه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، خودروهایی کارکرده از برندهای مختلف می‌توان خریداری کرد، که از جمله می‌توان ام‌وی‌ام X22 و X33، لیفان X60 دنده‌ای و هاوال M4 دنده‌ای دیار خودرو را نام برد.

امیدواریم که مقاله «بهترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در ایران» توانسته باشد به پرسش‌های شما پاسخ دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروهای دیگری در این بازه قیمتی هستند که ارزش خرید بالایی داشته باشند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با پدال و سایر خوانندگانی که به دنبال خرید خودرو صفر و کارکرده هستند، در میان بگذارید.

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دوستان ماشین صفحه با رنج قیمت ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ غیر از چینی ،کدوم یک از موارد زیر به نظرتون بهتره ؟

    لنسر

    ۲۰۰۸

    C3

    تیوولی

    موافقم ۱
    مخالفم ۸
    1. ایلمان

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ۲۰۰۸

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
    2. علی

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      خودروهای چینی انتخاب های بهتری هستند
      به نظرم اگه به خودروهای چینی شک دارید این مطلب و بخونید و ۱ بعد H اول لینک و حذف کنید : h1ttps://www.talab.org/scientific/car/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C.html

      و اگر خوندید و قانع نشدین

      ۲۰۰۸ از نظر شتاب و موتور بهتره اما شاسی بلند خیلی کوچیکی هست و امکانات زیادی نداره

      از نظر من تیوولی ارمور انتخاب منطقی تریه

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
    3. جناب ایکس

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      ۲۰۰۸ بین این چهارتا

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  2. علی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    از نظر من چری تیگو ۵ در رده قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسیار ماشین برجسته ای هست

    و تو رده قیمتی شاسی بلند کمتر از ۳۰۰ لیفان X60 های کارکرده ماشینهای خوبی هستند

    جدا از حرف مردم درباره خودروی X60

    از نظر من بجای خرید X22 صفر میتونید با همون پول یه X60 کم کارکرد بخرید و از بقیه پولتون یا استفاده شخصی کنید و یا برای خودرو خرج کنید

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  3. viper

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    دوستان میخواستم یه مطلب کوچیکی رو بگم که شاید برخی ها که مثل خود من تو این مبحث مشکل داشتن موضوع براشون روشن بشه حقیقتا من خودم چند روز پیش متوجه این موضوع شدم و با یکی از صاحبان کامارو ۳۸۳ صحبت کردم

    ببینید دوستان توی موتور های کربراتوری ثل ۴۴۰ مگنوم یا همون سیکس پک کاربراتور باید روی سوپرشارژر نصب بشه به این دلیل که وقتی توی کاربراتور سوخت با هوا ترکیب شد بعدش میره توی سوپرشارژر و این ترکیب یا بهتره بگم مخلوط رو فشرده تر میکنه
    یعنی چی؟؟؟؟ یعنی برخلاف اون چیزی که همیشه فکر میکردیم سوپرشارژر در ماشین های کاربراتوری مخلوط هوا و بنزین (غذا)رو فشرده تر میکنه یعنی هوا فشرده تر میشه و ذرات بنزین ریز تر و متراکم تر میشن

    اما در ماشین های انژکتوری مثل دوج های جدید یا مثلا بنز های جدید سوپرشارژر فقط و فقط هوا رو فشرده تر میکنه و در محفظه ی احتراق وقتی سوپاپ هوا باز میشه هوای فشرده وارد میشه و سوزن انژکتور بنزین رو تزریق میکنه

    امیدوارم مفید بوده باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  4. جناب ایکس

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    من باشم تو این رنج و صفر کیلومتر ۲۰۷ یا ساندرو میخرم.(ماشینای اصیل و خوبین)

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  5. مهرآیین

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    سایپا و ایرانخودرو اگر به جای پراید و وانت آریسان ماشینی تولید کنند که فقط چهار چرخ داشته باشد !  بازهم مردم آن را می خرند !‌! که این نشان دهنده این است که مردم نیاز جدی به خرید ماشین دارند و اینکه مردم از سر اجبار این گاریهای داخلی را میخرند دلیل بر این نیست که اینها ماشینهای خوبی هستند !!! متاسفانه در زمینه خودروسازی بازار  انحصاراً در دست دو گاری ساز است و خودروسازان هم انحصاراً در اختیار چند شرکت بزرگ هستند و خون مردم را در شیشه کرده اند

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  6. ایران

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    من خودم تو این قیمت نظرم رو تویوتا کمری چری تیگو و سوزوکی هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. Hadi

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مزدا ۳ و کرولا انتخاب خیلی خوبین 👍🏼

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  8. new RAMIN

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2044 ديدگاه)

    جوووننن…عکس آخرو😅
    این لعنتی ۱۰ سال پیش در ماه اکتبر تو نمایشگاه فرانکفورت آلمان(!) به جهانیان معرفی شد به صورت کانسپت…
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/01/changan-s101-suv-china-spy-4-458×305.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Changan_SUV_%28rear_quarter%29.jpg

    اینم عکس های جاسویش در اوایل ۲۰۱۲…
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/02/changan-s101-china-ss-1.jpg

    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/02/changan-s101-china-ss-0.jpg
    لعنتی با توجه به رقبای اون موقعش بی نقص بود.فقط ۱۰۰حیف CVT بود گیربکسش…
    همچنین حیف موتورش تنفس طبیعی بود.

    البته سال ۲۰۱۴ به گیربکس ۶ سرعته اتومات و موتور ۱.۵ توربو ۱۶۰ اسب بخاری مجهز شد…سال ۲۰۱۷ هم اتوپارک بهش اضافه شد!! البته همچنان با همان قیمت ۱۳هزار دلاری سال ۲۰۱۲… 🙂

    خب از زمین بیایم بیرون برگردیم سیاره خودمون!!!

    متسفانه دلم نمیاد بگم با ۴۰۰ تومن برید پژو پارس اتومات یا تارا بخرید.از اون ور منطقی هم نیست چینی کاکرد +۵۰هزار کیلومتری بخرید چون معلوم نیست صاحب قبلی با ماشین چه کرده… خب من نظری ندارم ولی وقتی قیمت هارا میبینم میگم=هعی روزگار…

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. آرش+وان

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    رنو فلوئنس های اتومات مدل ۲۰۱۲ به بالا با قیمت از ۷۰۰ تا ۹۰۰ هم گزینه های دست دومی خوبی هستند. تحقیق بفرمایید

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  10. علی‌آقا

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    چند روزیه میخام برای ماشینم لاستیک بخرم. تازه فهمیدم چقدر جای مطالبی از قبیل مقایسه لاستیک های ایرانی یا معرفی مشخصات لاستیکهای ایرانی تو سایتهای خودرویی خالیه.
    هیچ جا مطلبی نیست که تفاوت لاستیک بارز الپیدا با پرمیوم درایو رو توضیح داده باشه.
    هیچ جا مطلبی نیست که مثلا نرمی یزد تایر رو با بارز زیر ماشین مقایسه کرده باشه.
    و…
    واقعا این چنینی مطالبی مهم‌تر هستن یا گزارش درگ تسلا و ماشین ایکس؟؟؟؟

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. ...

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      والا حداقل کورس پژو و پژو بود بهتر بود 😐😂😂😂

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  11. TOM KRISTENSEN

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    با اجازه کامل نبود🙏🙏🙏

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. ...

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خداییش چینی ها واقعا ماشینای مضخرفین
    آخه با چه رویی این ماشین های چینی رو آوردید تو جدول
    ماشینای ایرانی هم لگنن
    آخه می ارزه به قیمت پول لکسوس بری پژو پارس اتومات بخری ؟
    تو این رنج قیمت تو حدود ۴۲۰ ملیون من کرولا ۲۰۰۸ رو انتخاب میکنم
    البته خودروهای دیگری هم هستند
    ولی من انتخابم اینه و بس .

    موافقم ۲
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا