مک لارنهفته نامه

معرفی رسمی مک‌لارن اسپیدتیل، جایگزینی برای F1 افسانه‌ای

مک‌لارن سرانجام رسماً از هایپرکار جدید خود یعنی اسپیدتیل پرده‌برداری کرده است. این خودرو تفسیر مدرنی از مدل افسانه‌ای F1 را ارائه کرده و در اصل جانشینی غیررسمی برای F1 محسوب می‌شود. اسپیدتیل فصل بعدی سری اولتیمیت مک‌لارن را نشان می‌دهد و عصر جدیدی را برای این برند بریتانیایی آغاز کرده است. مک‌لارن قصد دارد با این هایپرکار جدید، خودروهایی مانند بوگاتی شیرون را به چالش بکشد. سازندهٔ بریتانیایی، به این شاهکار جدید خود، لقب هایپر GT داده و آن‌را اولین هایپر GT دنیا می‌داند.

اسپیدتیل روی شاسی مونوکوک کربنی سفارشی قرار گرفته که با استفاده از نوع جدیدی از متریال سبک‌وزن ساخته شده است. در این ماده که مک‌لارن آن‌را تیتانیوم فیبر کربنی می‌نامد، یک لایهٔ نازک میکرونی از تیتانیوم به‌طور مستقیم روی فیبر کربن قرار گرفته است. این ویژگی، استحکام بسیار بالایی را در کنار وزن پایین پدید آورده است. اسپیدتیل از طراحی بسیار آئرودینامیکی هم برخوردار است و تمامی پانل‌های فیبر کربنی بدنهٔ آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مقاومت در برابر هوا را به حداقل برساند. البته هرچند شکل اشک مانند این هایپرکار، آئرودینامیک فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده است اما جزئیات آئرودینامیکی کوچک‌تری هم در آن دیده می‌شود که اسپیدتیل را به خودروی واقعاً برجسته‌ای تبدیل کرده است.

به‌عنوان‌مثال، چرخ‌های جلو با کاوری پوشیده شده‌اند که آشفتگی هوا در اطراف گلگیرها را کاهش داده هوا را به سمت ورودی‌های مختلف هدایت می‌کند. علاوه بر این، آینه‌های جانبی سنتی نیز با دوربین‌های قابل جمع شدن جایگزین شده‌اند که تصاویر را در داخل کابین به نمایش درمی‌آورند. در انتهای بخش عقبی اسپیدتیل نیز دو بالک فعال متحرک به‌صورت یکپارچه تعبیه شده که در حالات مختلفی قابل تنظیم هستند. این بالک‌ها می‌توانند هنگام ترمز گیری، خودرو را زودتر متوقف کنند و برای دستیابی به حداکثر سرعت نیز به ماشین کمک نمایند. برای اینکه ضریب درگ اسپیدتیل به حداقل برسد، قسمت عقبی آن بسیار کشیده طراحی شده و به همین دلیل طول خودرو به ۵.۱۳ متر رسیده که این یعنی ۵۵ سانتیمتر از P1 و ۶۰ سانتیمتر از بوگاتی شیرون کشیده‌تر است.

اسپیدتیل به یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید مجهز شده است که مجموعاً ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند مک‌لارن فعلاً مشخصات این قوای محرکه را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود این سیستم از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۸۰۰ اسب بخاری مدل سنا به همراه یک موتور الکتریکی که احتمالاً نمونهٔ بهبودیافتهٔ موتور الکتریکی P1 است تشکیل شده باشد. به گفتهٔ مک‌لارن، این هایپرکار جدید ظرف تنها ۱۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت سیصد کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۲.۷ ثانیه از P1 و ۰.۳ ثانیه از بوگاتی شیرون سریع‌تر است. حداکثر سرعت اسپیدتیل نیز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است؛ بنابراین این هایپراسپرت خارق‌العاده، معیار جدیدی در ساخته‌های مک‌لارن محسوب می‌شود.

اسپیدتیل از کابین شگفت‌انگیزی هم برخوردار است. همانند F1، طرح کابین این خودرو هم سه‌نفره است که صندلی راننده در مرکز قرار گرفته و دو صندلی هم برای سرنشینان در طرفین آن نصب شده است. صندلی راننده از نوع فیبر کربنی سفارشی است درحالی‌که صندلی‌های سرنشینان به‌صورت یکپارچه با شاسی مونوکوک طراحی شده‌اند. در دماغه و عقب خودرو نیز محفظه‌هایی به‌عنوان صندوق بار تعبیه شده است. در کابین اسپیدتیل در مقابل راننده سه صفحه‌نمایش لمسی وضوح‌بالا قرار گرفته که تقریباً تمامی دکمه‌ها و سوئیچ‌های فیزیکی را حذف کرده‌اند. در بالای سر راننده نیز دکمه‌هایی مثل استارت پیشرانه و کنترلر پنجره‌ها تعبیه شده است.

اسپیدتیل همچنین به شیشه‌های الکتروکرومیک مجهز شده که از طریق آن می‌توان میزان نور وارده به کابین را کنترل کرد. این در حالی است که تنها بخش کوچکی از پنجره‌های جانبی باز می‌شود و بخش بالایی آن‌ها به‌عنوان سایبان عمل می‌کند. در این هایپرکار بریتانیایی حالتی بنام سرعت یا «Velocity» هم وجود دارد که برای حرکت با سرعت‌های بالا طراحی شده است. هنگامی‌که خودرو در این حالت قرار گیرد، به‌منظور بهبود آئرودینامیک، دوربین‌های جانبی به درون در‌ها جمع می‌شوند، زاویهٔ بالک‌های عقب تنظیم می‌شود و ارتفاع خودرو هم ۳۵ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند.

درمجموع مک‌لارن اسپیدتیل را می‌توان یکی از برترین ماشین‌های ساختهٔ دست انسان دانست زیرا عملکرد فوق‌العاده‌ای را در کنار پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها ارائه کرده است؛ اما متأسفانه تنها ۱۰۶ دستگاه از این شاهکار بریتانیایی ساخته می‌شود که همگی فروخته شده‌اند. برای تمامی خریداران اسپیدتیل نیز امکان سفارش آپشن‌های و ویژگی‌های منحصربه‌فرد به‌صورت رایگان فراهم شده تا هیچ دو خودرویی مشابه هم نباشند. قیمت این هایپر GT از ۱.۷۵ میلیون پوند آغاز می‌شود و انتظار می‌رود نخستین نمونه‌های آن در سال ۲۰۲۰ به خریداران تحویل داده شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. david

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم محشره
    طراحی بیرونیش به خاطر ایرودینامیک یکم فضایی شده ولی با کابین خیلی حال کردم انگار تو جنگنده نشستی با اون همه تکنولوژی عشق است اون فرمون گردش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      افسانه بی تبدیل دنیا وارد میشود. یکم آب و تاب اینگیلیسی بهش بدیم که کامل بشه تبلیغات.
      ی کپی نا محسوس از مرسدس p1 زده الخصوص از نمای عقب فقط با چراغهای باریک تر .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. R

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      چقدر زشته? این بود رقیب شیرون که روش انقدر مانور میدادین؟ با ۴۰۰ تا سرعت؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Just bentley continental

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (539 ديدگاه)

        داداش دقیقا کجاش زشته
        حالا ضاهر سلیقست.
        ولی شتاب تا ۳۰۰ تاش که از شیرون سریع تره.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. R

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          از کونیگزگ چی؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          جناب بنتلی مدرک معتبری برای سخنانتان دارید؟

          والکری و پروجکتی که واسش شتاب تعیین کردین اصلا چرخشون به آسفالت نخورده. بگی اگرا ، میگی حالا یه چیزی ولی آخه 10.5 رگرا رو کدوم سایت یا فیلم میگه ؟
          این مکلارن هم اصلا تست نشده ، فکرم نکنم با این طراحی طویل بتونه رکوردی رو بزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        نه دیگه، فکر نکنم بتونه با کنیگ سیگ رقابت کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Just bentley continental

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (539 ديدگاه)

          قا بل تو جهتون
          بترتیب ۰ تا ۳۰۰ تا هایپر کارا اینطوریه
          ۱.استون مارتین والکری و پروجکت وان زیر ۱۰ ثانیه.
          ۲.هنسی ونوم ۱۰ ثانیه.
          ۳.کونیگزگ رگرا ۱۰.۵ ثانیه.
          ۴.مکلارن اسپید تیل ۱۲.۸ ثانیه.
          ۵.بوگاتی شیرون و کونیگ زگ اگرا ۱۳ ثانیه.
          بقیه هم برن کنار.
          ولی مکلارن اثبات کرده تو شتاب ثانویه هیولا واقعیه.
          حالا باید دید چی میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. s.h

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          اگر استون و وان رو بزاری کنار تو هایپر کار ها الان رکورد 0-300 هم دست کونیک زگه ( one:1)
          11 ثانیه تازه بدون سوخت خاص ( تو تیزر ها و تبلیغات از سوخت مخصوص استفاده میشه ) یعنی یه بنزین معمولی و تو یه مصاحبه کریستین گفته بود میتونیم با تنظیمات و لاستیک به 9 ثانیه هم برسیم ولی ما همیشه رکورد هامون رو با شرایط معمولی میگیریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز حتی خود بوگاتی هم فهمیده نهایت سرعت زیاد خییلی کاربرد نداره و توی مدل جدید دیوو سقف سرعتو کم کرده. هایپرکار مکلارن یه خودرو لوکس هس برای سه نفر و شتاب 0تا300 اون هم کمی بهتر از شیرون هس البته 0تا400مکلارن هنوز معلوم نیس و همینطور شتاب و نهایت سرعت نسخه 4چرخ متحرک مکلارن ، سقف سرعت شیرون بصورت الکترونیکی تا 420هس و برای مکلارن 403 ک بازم تفاوت کمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. sina7

        ۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (435 ديدگاه)

        خداکنه افسانه در همین حد باقی بمونه?اصلا دوس ندارم به خاطر نیم ثانیه شتاب و 10 کیلومتر تاپ اسپید بیشتر ماشینا به سمت فضایی شدن و زشت شدن برن
        ولی اگه طراحی داخلی هایپرکارا به این سمتی که مک لارن دنبال میکنه بره آینده خوبی در انتظار کابین هایپرکاراس
        یه چیزی مث موشک یا هواپیما?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Reza

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      انتظار یه طراحی جذاب رو داشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Reza

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      فکر کنم طراحی های مکلارن از نسخه بینظیر P1 به بعد تموم شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        نه خدایی 720 هم خیلی زبیا هست
        یه حسی بهم میگه لامبور گینی و فراری هم واسه این ماشین رقیب میسازند
        یعنی این ماشین یه کلاس خودرویی بین بوگاتی و کونیک زگ و هنسی و امثال p1و 918 و لافراری به وجود اورده که به هر دو کلاس نزدیکه یعنی سر تر از اون سه تا و کمتر از سه تای بلایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. ahmad

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (31 ديدگاه)

      طراحی بیرونش فقط و فقط روی آیرودینامیک بودن تمرکز کرده و بحث زیبایی رو فدای عملکرد کرده.از لحاظ کابردی بودن صندلی های بقل راننده ام فک کنم فقط مدل ها اونم مدل خانوم بتونه جاش بشه. ولی از لحاط عملکرد در شتاب گیری برای کمپانی مک لارن یه ماشین خارق العادس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز چرا حرف الکی میزنی؟!! مکلارن در طراحی این خودرو علاوه بر آیرودینامیک ب زیبایی هم توجه کرده ، این گفته خود مکلارن هس، چن تا مطلب هم ک خوندم از طراحی زیباش تعریف کردن.
        درمورد صندلی های کناری هم باید بگم کااملا کاربردی و راحته حتی برای آقایون، شما حتی ب خودتون زحمت ندادید کلیپ بالا رو ببینید بعد نظر کارشناسی بدی!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (31 ديدگاه)

          بله طراحیش عالیه، هنوزم میگم زیبا نیست( البته که نمای جلوی اون شبیه به بقیه محصولات مک لارنه و زیباست ولی نمای جانبی و عقب اصلا زیبا نیست) ولی شاهکار مهندسی مک لارنه و باید طراحیش رو تحسین کرد.
          در مورد صندلی های کناریم بعد از دیدن کلیپ نظر دادم، دیدید که چه طور بعد از جم کردن خودش تونست اونجا جا بشه !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز اون آقا دو طرف رو با دستش گرفت تا بتونه بره صندلی کناری! طبیعیه ک باید دستشو جم کنه تا اونجا بشینه چون صندلی کناری عقب تره!! حرفمو قبول ندارید میتونید دوباره با دقت نگاه کنید! کاملا مشخصه ک صندلی کناری کاربردی و راحته!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          ویلیامز دوست عزیز چون مکلارن گفته به زیبایی توجه کردیم پس همه باید بگن زیباست؟؟؟ این ماشین مناسب پیست نیست طول ماشین درحد مرسدس اس کلاسه با ۵مترو۱۵ سانت از لحاظ حداکثر سرعت هم که به رقباش نمیرسه.یاد مکلارن F1 رو همون مدل p1 زنده کرده بود.بهتره مکلارن یکم بیشتر روی مدلهای جدیدش کار کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. NOTHING

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (107 ديدگاه)

          اخه من موندم کجاش زیباست
          اون رفیقمون که بالا نظر داد راست میگفت بعد p1 طراحی های مک لارن به فنا رفت
          من اینو میبینم فقط بهم یه حسی دست میده که برم رو دم درازش یه منقل بزارم و کباب درست کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    شاهکاریه برا خودش
    اما طراحی بغلشو دوس ندارم
    ضمنا چطور رفت جزو گرند تورر ها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    عجب شاهکاریه، نهایت تکنولوژیه با یه کارکتر خاص و جذاب، از خوندن مشخصاتش لذت بردم، ظاهرش رو هم من دوس دارم حس خوبی بهم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خییلی فوق العاده هس و طراحی زیبایی داره، یه شاهکار ب تمام معنا، داخلش ک مثه کابین جنگنده میمونه! بعضیا از شباهت جلوش با تسلا رودستر گفتن ولی اگه انصاف داشته باشیم قبل تسلا رودستر و پورشه میشن e مکلارن از این شکل طراحی در محصولاتش استفاده میکرد و این نمونه مدرن تر اون هس.
    درمورد شتاب 0تا300هم من انتظارعملکرد بهتریو داشتم و دوس داشتم ب 10ثانیه نزدیک باشه، امیدوارم نسخه چهارچرخ متحرکش شتابش بهتر باشه!البته یه احتمال دیگه هس ک مکلارن هدفش شتاب 0تا400 باشه چون اکثر محصولات مکلارن نمودار شتاب نمایی دارن با افزایش شیب نمودار، باله های عقبش خیلی جالبن، با اینکه با بدنه پیوسته هستن ولی قابلیت حرکت دارن! این خودرو شگفت انگیزه! انگار از فضا اومده! خیلیا انتظار طراحی پیچیده تر داشتن ولی ب نظرم طراحی پیچیده لزوما ب معنی عملکرد بهتر نیس، ما داریم ب سمتی میریم ک طراحی ها ساده تر ولی پیشرفته ترمیشن،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. King918

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      میگم سرعت تولید ماشین جدید مکلارن خیلی زیاد نیست تقریبا هر ماه یه مدل جدید میزنه ….یکم عجیبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Gold

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (37 ديدگاه)

      درود بر شما ، طراحی منطقی بر مبنای نظریات علم آیرودینامیک.
      پیرو کامنت شما کتاب ساده و قابل فهم “آیرودینامیک نوشته جان.دی.اندرسون” برای بنده بسیار عالی عمل کرد.
      با وجود علاقه وافر بنده به برندهای آلمانی اما نمیتوان از ستایش دو محصول 720 و اسپیدتیل این برند خوشنام انگلیسی دست کشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Behrouz anzali

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خوشکله . واقعا شاهکاره. پهلوان مک لارن ما پیداش نیست ؟ احتملا خیلی خوشحاله. شیرینی باید بده . چون کمپانیش شاهکار کرده. احتمالا توی مراسم رونمایی رفته انگلیس دوستمون!! فقط شوخی بود پهلوان جدی نگیری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Just bentley continental

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    این ماشین محشره وای خدا
    چجوری تو پستای قبلز بعضیا دلشون اومد بهش بگن بدریخت.
    ضاهرش فوق العادست اصلا از نمای بقل و پشت که فوقالعادست.
    جلوشم خیلی زیباست.
    داخلشو که دیگه نگم زیباترین طراحی داخلی بین همه هایپرکار هارو داره پرفورمنسشم که واقعا قویه.
    طراحیش با ادم حرف میزنه نمی تونم نگاهمو ازش بردارم.
    مرسی مکلارن واقعا سوپرایز شدیم با این هایپر جی تیت.
    طراحیش یه فرم کلاسیک داره خیلی خوبه در کل عاشقش شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mopar or No Car

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اگه منظور از هایپر جی تی، هایپر گرند تورر هست که باید گفت بوگاتی اولین هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Just bentley continental

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    این ماشین محشره وای خدا
    چجوری تو پستای قبلی بعضیا دلشون اومد بهش بگن بدریخت.
    ضاهرش فوق العادست اصلا از نمای بقل و پشت که فوقالعادست.
    جلوشم خیلی زیباست.
    داخلشو که دیگه نگم زیباترین طراحی داخلی بین همه هایپرکار هارو داره پرفورمنسشم که واقعا قویه.
    طراحیش با ادم حرف میزنه نمی تونم نگاهمو ازش بردارم.
    مرسی مکلارن واقعا سوپرایز شدیم با این هایپر جی تیت.
    طراحیش یه فرم کلاسیک داره خیلی خوبه در کل عاشقش شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mopar or No Car

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دوستان ببخشید بی ربط هست اگه کسی تجربه داره ممنون میشم نظرش رو در مورد خرید لکسوس GS 430 مدل 2008 بگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir.ferrari

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      من پنج ساله دارم سوار میشم،بگو چی میخوای بدونی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mopar or No Car

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        قطعاتش راحت پیدا میشه؟ چون خودش ماشین کمیابی هست نسبت به بقیه تولیدات لکسوس و تویوتا. اگه مورد دیگه ای هم هست ممنون میشم بگی چون قصد خریدشو دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mopar or No Car

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        چون یه آگهی تو دیوار دیدم چراغ جلوش هرکدوم زده بود 17 تومن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Mopar or No Car

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        لطفا تو پی وی پیام بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Mopar or No Car

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        hamid-hellcat

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Mopar or No Car

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلی از ماشین های امروزی جلوتره. عملکردش هم باید خارق العاده باشه. مک لارن داره فاصله خودشو با بقیه برندها زیاد میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Just bentley continental

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    حالا اینم از جواهر مکلارن
    بعد بگین مکلارن از فراری و لامبورگینی کمتره.
    منتظر جواهر های اونا هم باید باشیم.
    فعلا که مکلارن رو شاخه.
    چقدر خوبه این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا دو تا صفحه نمایش اینه های کناری نصفشون رفت پشت داشبورد؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارش

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از اون ماشینهاست که وقتی پولداری حتما باید بخریش .تولید نسل جدید f1 واقعا ایده خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Amir.ferrari

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مک‌لارن ماشینای خوبی میسازه،ولی به شخصه با طراحی اسپید تیل حال نکردم،بعد از ۷۲۰s توقعات از مک‌لارن بالا رفته،اگه جلوش خشن تر بود و طول خودرو کمتر فکر میکنم طراحی پخته تری میداشت،تو چند تا از کانالهای خودرویی معروف جهان کامنت ها رو خوندم دیدم اکثرا از طراحیش انتقاد تند کردن چون من به شخصه فکر میکردم شاید واسه من یکم طراحیش ناپخته هستش،امیدوارم هایپرکار بعدیش تو طراحی بهتر از آب در بیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MjM

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    طراحی داخل و اون دوربیناش خیلی خوبن! ک متمایز ترش میکنه
    اون باله های عقب قسمت پشتش چسبیده ب بدنه یه تیکست؟! یعنی منعطفه؟! تو عکسا ک اینجور نشون میده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. R

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    چقدر زشته… این بود رقیب شیرون که اینقدر روش مانور میدادین‌؟ با ۴۰۰ تا سرعت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      ظاهرش که سلیقه ایه ولی با 450 اسب بخار کمتر که خودش یه انجین غول به حساب میاد 0 تا 300 بهتری داره صد در صد 0 تا 400 هم برتر از شیرونه….تاپ اسپیدشم حدودی زدن که ممکنه تاپ اسپیدش بالاتر از این حرفا باشه…فقط یه چیزی نپرون به مشخصات هم نگاه کن اگر این قدرت 1500 اسبی داشت دیگه با خودرو مقایسه نمیشد با جت. باید مقایسه میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina7

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (435 ديدگاه)

        داش علی خداوکیلی فرم بدنه شیرون رو با این مقایسه کن
        شیرون مث ماشینای دیگس ظاهر معقولی داره
        این کاملا مشخصه شتاب و سرعتو فدای ظاهر کرده
        جلوشم که خود تسلاعه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren 720s

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          سینا جان اولین خودرویی که این طرح چراغ رو زد خوده مکلارن بود با مدل پی 1 بعد چطور از روی تسلا کپی شده باشه؟ سیر تکاملی مکلارن ها رو دقت کنی همینه از چراغ هایی که لوگوی خوده مکلارن الهام گرفته شده.

          دروغ چرا منم خوشم نیومد و تو ذوقم خورد از این طراحی مکلارن و هزاران صلوات به روح سنا فرستادم.
          از نمای روبرو جالبه طراحیش خوبه ولی از نمای کنار و پشت زیاد جالب نیست و بیش از حد طول ماشین زیاده.
          از اون طرف طراحی کابینش فوق العادست.
          کاش مکلارن… پی 1 یا 720 رو توسعه میداد تا اینکه یهو بیاد فیس رو بیاره پایین از اول بسازه…الان فراری رو میشه تشخیص داد که فراریه و همینطور لامبورگینی و پورشه و بوگاتی اما مکلارن یهو میاد تغییر اساسی میده که این زیاد جالب نیست.

          امیدوارم این مشخصات فنی رو ارتقاع بدن و زیر یه بدنه تاپ قرار بدن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. ساسان

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    جالبش اینجاست که من دیروز درسرچ گوگل به این عکس رسیدم وفکر کردم یه رندر غیر رسمیه و درچند پست قبل گفتم این طرح فاجعست…اون لحظه درخیالم گفتم محاله مکلارن همچین طرحیو بزنه طراح رندرش چی خیال کرده باخودش!!!
    نمیدونم شاید هدفگذاری آیرودینامیکی که شرکت داشه اونارو مجاب به اینکار کرده که اینشکلی بشه ولی ما اونطرف شیرون رو داریم با اون قیافه ی مخوف و اون سقف سرعت پس چندان توجیح نداره…نیمه ی پر لیوان طراحی زیبای کابین خودروست و تکنلوژی های بکار رفته درش.امیدوارم فرایند توسعش تموم نشده باشه ومثل ولکان در مرور زمان طراحیش بهتر بشه.
    کماکان منتظریم مکلارن روی عملکردهای عالی سوپرماشیناش یک لباس زیبا بپوشونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ali Keyhani

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فکر میکنم توی ذوق خیلیا خورد،بخصوص طرفدارای مک لارن البته برای طراحی ظاهری نه فنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (539 ديدگاه)

      نه والا من که ازش خوشم اومده
      طراحیش همه پسند نیست
      یجوریه که بعضیا خیلی ازش خوششون میاد و خیلی باهاش حال می کنن.و بعضیا هم به نظرشون خیلی زشته.
      حالت وسطی وجود نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Ali Keyhani

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    نمای عقبش خیلی تو ذوق میزنه حداقل از دید من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ایمان

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به نظر بنده طراحی بیرونی جالبی نداره ولی طراحی داخلی و مشخصات فنی بسیار خوبی داره ؛ در مجموع عالیه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sina7

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    هرچقدرم که با داخلش حال کنم وقتی بیرونشو میبینم حس بدی بهم میده
    اگه قرار بود ظاهر فدای پرفورمنس بشه شیرونم یه چیزی مث این میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Elmiraj

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    طراحی جلویی جالب ، عقبی منحصر به فرد و داخلی بی همتایی داره ….
    .
    و در بحث فنی هم از هایپر کار هایی مانند لافراری و پورش ۹۱۸ که از رقبای اصلیشن بهتر عمل می کنه ، ولی هنوز در پس رقبای قدری همچون شیرون ، ونومF5 و آگرا RS قرار میگیره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      ((ولی هنوز در پس رقبای قدری همچون شیرون ، ونومF5 و آگرا RS قرار میگیره .))
      عزیز اینایی که گفتی اصلا در حد و اندازش نیستن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        پهلوون از اون حرفا بودا !!!
        من نمیدونم از چه نظر منظورت بود ولی از نظر تا پ اسپید و شتاب یه خرده عقب تر از بعضی هاشون هست
        البته شایدم درست بگی اینو میگم چون 720 نشون داده به راحتی با 710 اسب ماشینای 1000 اسبی رو هم میشه برد تو خیلی چیزا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        پهلوان مک لارن @
        درسته در بحث فنی هایپر کار های هیبریدی همچون لافراری ، ۹۱۸ ، p1 و اسپیدتیل از رقبایی که گفتم بسیار پیچیده تر و تکنولوژیک تراند اما در بحث عمل کرد ، شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و تاپ اسپید ونوم f5 و آگرا RS به واسطه نسبت قدرت به وزن حتی کمتر از 1:1 بهتر از هر هایپر کاری عمل می کنن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. R

        ۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        هر وقت کامنت دانیال رو میخونم یه عددی از سنش بهم دست میده که مغزم میگه بچه که تو این سال اصلا حرف نمیزنه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در بحث فنی هم از هایپر کار هایی مانند لافراری و پورش ۹۱۸ که از رقبای اصلیشن بهتر عمل می کنه ، ولی هنوز در پس رقبای قدری همچون شیرون ، ونومF5 و آگرا RS قرار میگیره .
      اصلا دوست ندارم باور کنم منظورت از جمله ی بالا این بوده که ونوم اف5 بهتر از 918 و لافراریه !
      باز میگفتی فورد GT یه حرفی … فورد GT رو هر ماشین بازی قبول داره و واسش احترام قائله … 365 کیلومتر بر ساعت و رکورد هایی که در پیست زده عظمتش رو ثابت میکنن

      اما آخه اف 5 ؟!!!!؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟??????????

      نگاه لافراری و این ماشین میارزه به صد تا اف5 … داریم از مک لارن وفراری و پورشه حرف میزنیم … نه یه تیونر که تمام هنرش نصب توربو های با بوست بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        Majidio Lamborghini @
        یه جوری حرف می زنین که انگار F5 توسط چند تا جوان ماشین دوست تو گاراژ خونشون ساختن ……!!!
        .
        .
        دوست عزیز …………..این f5… :
        * می دونستی طراحیش پنج سال طول کشیده و هنوزم ادامه داره !
        * می دونستی ۲.۲ میلیون دلار قیمتشه ….!
        * می دونستی این هایپرکار ۱۳۶۰ کیلوگرمی ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۱۲ نیوتون متر گشتاور داره …
        * می دونستی به ازای هر کیلوگرم از وزنش 1.17 اسب بخار قدرت داره که تا بحال برای خودروی درون‌سوز استاندارد با اجازه تردد در خیابان بی سابقه بوده…
        .
        – در مورد رکورد های ادعاییش حرفی نمی زنیم و تا اوایل ۲۰۱۹ که ماشین تست میشه همچنان منتظر می مانیم …
        .
        .
        .
        فراموش نکنیم این تیونری که داری مسخرش میکنی و میگی که جز نصب توربو چیز دیگه ای بلد نیست همونیه که سال ۲۰۱۳ رو پلتفرم لوتوس اگزیج یه موتور ۱۴۰۰ اسبی نصب کرد ، نوزده تای آن را به طور استاندارد و با اجازه تردد در شهر به فروش رساند و مهمتر از همه بوگاتی ویرون سوپر اسپرت رو هم با سرعت ۴۳۵ کیلومتر در ساعت خورد و خاک کرد …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز محاسنی که از اف 5 نام بردی اصلا چیز خاصی نیستن
          میگی 5 سال طراحیش طول کشیده :

          خُب بکشه ، اصلا 500 سال واسه طراحیش زمان لازم باشه چی رو ثابت میکنه؟ یعنی هر چی زمان بیشتری واسه طراحی یه ماشین بذاری الزاماً قراره نتیجه ی بهتری بگیری ؟

          قیمتش 2/2 میلیون دلاره چون تولیدش محدوده ، لایکان هایپراسپورت از موتور 911 استفاده میکنه ولی قیمتش 20 برابر 911ست

          بقیه ی مزیت هایی که ذکر کردی هم خلاصش میشه همون موتور توربو با بوست بالا

          هنسی شرکت قابل احترامیه ، اما در حد خودش ، هنسی هرگز در حدی نبوده ، نیست و نخواهد بود که حتی بشه با بزرگانی مثل فراری و مک لارن مقایسش کرد … فراری و مکلارن روی هم 24 قهرمانی فرمول یک دارن … هنسی تا سال 3018 هم که مشغول طراحی باشه نمیتونه ماشین هایی مثل اف وان یا انزو یا 911 تولید کنه که تا سال ها مردم در موردشون حرف بزنن
          یه نیش گاز لافراری تمام تولیدات هنسی رو خجالت زده میکنه.

          در ضمن خورد و خاک کردن ویرون سوپراسپرت با فقط 4 کیلومتر سرعت بیشتر اونم با رکوردی که هیچ جا پذیرفته نشد و کلی حرف و حدیث توش هست چیزی نیست که کسی باورش داشته باشه ، به جز شما البته … ثبت رکورد یک سری ملزومات وقوانین داره ، منم میتونم ادعای کنم از یوسین بولت چندین ثانیه سریع تر هستم … تا وقتی به روش درست و در شرایط مسائوی با بولت ، نتونم ادعام رو ثابت کنم حرفم پشیزی ارزش نداره و بیشتر باعث مسخره شدنم میشه تا اینکه واسم احترام بیاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. Bideski

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اااا ببخشید یه سوال؟….
    این از فضا اومده یا آدما تولیدش کردن؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بهنام

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    مک لارن دیر اومده میخواد زود همه رو جا بزاره بره. آیا تولید خودرویی به این زشتی با این قیمت، در حالی که همه چیز فدای ثبت رکورد شده کاریه که فقط از مک لارن ساخته هست؟ آیا دیگر کمپانی‌های با سابقه تر، نمیتونن با این مختصات خودرویی مثل این تولید کنن؟ بیش از دو میلیون دلار برای این ظاهر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستش حتی اگه سریع ترین خودروی جهان باشه باز دوسش ندارم.خودروهای فوق پیشرفته برام باید مثل پورشه۹۱۸ ولافراری باشن ویا بوگاتی شیرون.درکل ظاهرش رو اصلا دوست ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      حالا اگه ب ام و میساخت میومدی میگفتی بنا به گفته ی فلان مجله این ماشین از رقباش سرتره و لینکشم گذاشتم تایید بشه.😂
      ..
      خیال همه رو اینجا راحت کنم این ماشین به لحاظ ضریب درگ پایین هیچ رقیبی نخواهد داشت((احتمال زیاد)) و هیچ ماشینی تو رده ی خودش نمیتونه تو تکنولوزی و کاربردی بودن باهاش رقابت کنه.
      چرا واقعا زشته؟؟
      هر خودروسازی هم اگه هدفش همین کاهش ضریب درگ و توربولنس باشه و زبان طراحی مک لارن هم داشته باشه بهترین از این نمیتونه طراحی کنه.
      هدف مک لارن رسیدن به ضریب درگ زیر 0.20 هستش،تعجبم چرا با لافراری و 918 که نیازی به دان فورس بالا دارن طراحیشو مقایسه میکنید؟؟
      فقط به دو تکه ی فیبر کربن منعطف عقب((بهشaileronهم میگن، که قبلش تو هواپیماها استفاده شده)) که به صورت هیدرولیکی کنترل میشه دقت کنید.
      خودش توش کلی نوآوری داره.
      هم این که با بدنه ترکیب شده و شکافی که به وجود میاد رو تا حد زیادی از بین برده،نشان از آینده ی اسپویلرهای خودروها داره.
      کاهش ضریب درگ و آشفتکی هوا یا Turbulence air و بدون اختلالی در سرعت خودرو.
      تصور این رو بکنید که این تکنولوژی رو بتونیم در تمام بدنه ی خودرو پیدا کنیم بدون((بسته به نیاز)) کوچک ترین تغییر در فرم اصلی بدنه!!!((البته هنوز خیلی زوده))
      حرف های زیادی میشه درباره ی این ماشین زد.و خیلی از اسرار این ماشین هنوز فاش نشده.
      بعد از آئودی و لکسس سومین خودروساز مک لارنه که از اینه های جانبی دیجیتالی استفاده میکنه.
      حتما هم برید کلیپ هاشو تو یوتیوب ببینید کلی چیز داره براتون((حیف که سرعت نتم پایینه وگرنه همشو براتون میزاشتم تو آپارات😑.
      سرعت اپلودم که افتضاح!!))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        دانیال عزیز یه سوال .واقعا”سواله نه کل کل…
        هدف مکلارن از تولید این ماشین چه هست؟اراعه ی تکنلوژی.رکورد سرعت؟پرفورمنس؟…یا یه جور دیگه بگم کدام قله ایو قراره فتح کنه که بابتش باید همچین ظاهر نامتعارفی داشته باشه. تمام اون پارامترهارو خودروهای مثل شیرون(تاپ اسپید) یا هایپرکارهای پیست محور(پرفورمنس) دارن .ولی همه ظاهر خیره کننده ایم دارن..
        (هر خودروسازی هم اگه هدفش همین کاهش ضریب درگ و توربولنس باشه و زبان طراحی مک لارن هم داشته باشه بهترین از این نمیتونه طراحی کنه.)
        کجا نمود پیدا میکنه این مزیت که باقی رقبا ندارن؟سقف سرعت 400کیلومتر؟یا زمان رسیدن به 300 کیلومتر ؟ چیز خاص و ویژش چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          جوابتون خیلی خیلی سادس و مک لارن هم قبلا دربارش گفته بود.
          هدف از ساخت این ماشین داینامیک ترین ماشین تاریخ مک لارن و راحت ترین و تکنولوژیکی ترین اونهاست.
          مک لارن با ساخت این ماشین تمام قله ها((به جز پیست و تاپ اسپید)) رو فتح خواهد کرد.
          ضریب درگ پایین تاثیر عمدش روی بالانس خودرو و مصرف سوخت کمتره و سقف سرعت بالاتر.
          اتفاقا پدال هم یه مقاله دربارش گذاشته بود.
          به خاطر این هم میگم با امثال شیرون و ونوم رگرا قابل مقایسه نیست،چون اولا نه کمتر ماشینی مثل مک لارن تو جاده از حیث راحتیه((اینو من نمیگم مجلات اکثرا با اس کلاس و فانتوم مقایسه میکنن!!!)) به خاطر قابلیت کنترل شاسی مک لارن که برای این نمونه باز نویسی شده و سنسورهای بیشتری به کار رفته و نه تو تعداد سرنشینان و نه تو لوکس بودن و نه مصرف سوخت و …….
          از حیث راحتی هم مکلارن داره با پیرلی برای توسعه لاستیک این نمونه خاص به صورت سفارشی کار میکنه،برای دست یابی راحتی در سرعت های بسیار بالا.
          مصرف سوخت بسیار بسیار بسیار پایین این مدل مک لارن هم یک مزیت دیگس بر شیرون.
          فضای صندوق عقب و جلو و کلا فضای بار بیشتر هم یک مزیت دیگس.
          شیرون فقط تو تاپ اسپید و احتمالا تو پیست برتره فقط همین.
          ..
          تاپ اسپید هیچوقت اولویت مک لارن نبوده، مک لارن 25 سال پیش به یه قدمی 400 رسید.
          کاره چندان سختی نیست برای مک لارن تاپ اسپید بالای 450 با اصلاح گیربکس – لاستیک و کمی انجین و بدنه ی همین اف1 قدیمی!!!
          دقت کنید که نسبت به رقباش با 500 تا 700 اسب بخار کمتر شتاب فوق العاده ای داره!!((که در دنیای واقعی بهتر خواهد بود))
          حتی نسبت به والکری و پراجکت وان بین 400 تا 200 کیلو هم سنگین تره.
          هنوز خیلی چیزا رو هم نمیدونیم و گفته نشده.
          ببخشید زیاد شد.
          اگه وقت کردید برید یوتیوب اکثر پرویو هاشو ببینید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ساسان

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          ممنون از توضیحت.
          (هدف از ساخت این ماشین داینامیک ترین ماشین تاریخ مک لارن و راحت ترین و تکنولوژیکی ترین اونهاست.)
          یعنی یه خودرویی که راحتی یه GTرو داشته باشه سرعت یک هایپرکار و عملکرد خوب درپیست.بهترین ضریب درگ و…یعنی مکلارن دنبال یک راهی برای جمع آوری تمام ویژگی های مثبت کلاسهای خودرویی درقالب یک اتومبیل هست.
          من اکثر فیلمهاشو دیدم.چیزی که برام خیلی جالب بود ارگونومی فوقلاده کابین و نحوه ی قرارگیری راننده درمرکز کابین هست.حتی با دیدن فیلم کابین که گوینده وسطش نشسته بود یه حس فوقلاده بهم دست داد.ولی باز نظر شخصی من اینه میشد بهتر طراحی بشه.میتونه سلیقه ایم باشه.
          به هرحال مکلارن روند تحقیقو توسعش بسیار سریعه.نمیدونم پشتوانه مالیش چیه ولی واقعا”روند تکمیلی مدلهاش سریع انجام میشه…
          والکری
          پروجکت وان
          اسپیدتل
          هایپرکارها وارد فاز جدیدی میشن و خودرسازهای دیگه ایم به این نبرد ملحق میشن به زودی .باید رقابت جالبی بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. emad1990

        ۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        دانیال وزنشو اطلاع نداری چقدره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          وزن خشک ماشین ۱۴۳۰ کیلوگرمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. emad1990

          ۷ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          ممنون ferrari

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. Fk

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    وبالآخره افسانه ب پایان رسید
    خیلی وقته منتظر بودم
    اولین بار تو مجله ماشین دهه شصت فرهاد کاشانی ازش مطلب گذاشت
    تنها ماشینی که دنبال پوسترش رفتم
    و الانم ،،،،،،،،،
    قصد زیر سؤال بردن هیچ طرفدار یا برندی رو ندارم. ولی انگلستان واقعا مهد خودروس
    ی نگاه ب دقیق بندازین متوجه میشین
    تبریک میگم ب دوستداران مکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهران

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    عالی هست خیلی خاصه
    به شدت منتظر هایپرکار جدید فراری هم هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Maserati

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    ماشین عالی شده از طراحیش بدم نیومد اگه یکم p1 ترش میکردن خوشگل تر بود بعدم علت سرعت کمش‌بخاطر موتور برقی هست چون اگه جای موتور برقی یه موتور بنزینی بزرگ تر میذاشت سرعت بیشتری میرفت ولی شتابش کم میشد بنابراین مکلارن هدفش 0-300 بوده چون کلا خاصیت موتور های الکتریکی به گشتاور بالا و سرعت کم هست و برای همینه که سرعتش کمه چون میتونست به جای برقی برقی موتور بنزینی حجیم تر جایگزین کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Maserati

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کاش حداقل آینه بقل میذاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Maserati

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    ایتالیایی ها بهتر سوپر اسپرت میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا