بی ام ومرسدس بنز

درگ بی ام و M5 جدید با M5 CS مدل 2021 و مرسدس AMG GT63 هیبرید

نسل جدید ب‌ام‌و M5 در برابر نسل قبلی خود و همین‌طور یکی از اصلی‌ترین رقبایش یعنی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس هیبریدی چه عملکردی دارد؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، M5 جدید در برابر سریع‌ترین نسخهٔ نسل قبلی خود و همین‌طور قوی‌ترین سوپرسدان هیبریدی بازار قرار گرفته است. این خودرو مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس است که با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در عقب، ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با وزن ۲۳۹۰ کیلوگرم، کمی از M5 جدید سبک‌تر است. این سدان باواریایی از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در گیربکس استفاده می‌کند، ۲۴۳۵ کیلوگرم وزن و ۷۲۷ اسب بخار قدرت دارد. ضعیف‌ترین عضو جمع هم نسل قبلی M5 CS با تنها ۶۳۵ اسب بخار قدرت است ولی این خودرو با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم بسیار از رقبای هیبریدی سبک‌تر است.

در سه مسابقه درگ، رقابت خودروها بسیار نزدیک بود ولی مرسدس بهترین زمان را با ۱۰.۷۵ ثانیه ثبت کرد و جالب اینکه M5 CS با تایم ۱۰.۷۷ ثانیه از نسل جدید M5 با تایم ۱۰.۹۶ ثانیه سریع‌تر بود. در مسابقات رولینگ هم GT63 بار دیگر بااقتدار پیروز شد. بخش هیجان‌انگیز ماجرا اما رقابت این سدان‌های آلمانی با سه هیولای ایتالیایی شامل دوکاتی پانیگاله V4 S، فراری SF90 استراداله و لامبورگینی روئلتو بود. سدان‌های آلمانی تمام تلاش خود را کردند، اما هیچ‌کدام نتوانستند فراری را شکست دهند. شگفت‌آور اینکه M5 CS موفق شد لامبورگینی روئلتو که سبک‌تر و قوی‌تر است و همچنین پانیگاله V4 S خیره‌کننده را پشت سر بگذارد اما M5 جدید و GT63 در رقابت با ایتالیایی‌ها آخر شدند.

اعداد و ارقام نشان دادند که بهترین زمان شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت متعلق به SF90 با ۲.۹ ثانیه بود. روئلتو ۳.۲ ثانیه و پانیگاله ۴.۰ ثانیه را ثبت کردند. در ۴۰۰ متر، فراری با ۱۰.۱۵ ثانیه پیشتاز بود، روئلتو تایم ۱۰.۷۰ ثانیه را ثبت کرد و دوکاتی هم پس از ۱۱.۰۷ ثانیه از خط پایان گذشت.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M5 CS ب‌ام‌و M5 مرسدس AMG GT63 S E
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۷۲۷ اسب بخار ۸۴۳ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر ۱۴۰۰ کیلوگرم
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم ۲۴۳۵ کیلوگرم ۲۳۹۰ کیلوگرم
قیمت ۱۴۳,۹۹۵ دلار ۱۲۳,۲۷۵ دلار ۲۰۰,۱۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (483 ديدگاه)

    Sf90 لعنتی……
    بعد از ۶ سال هنوز شتابش حیرت آوره

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. PURIYA

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (727 ديدگاه)

      بعد از ۶۰ سال هم حیرت آور میمونه
      مرد حسابی چی چی حرفه میزنی
      ماشین فراریه ۱۰۰۰ اسبم قدرت داره که نصفش فوریه ۴ چرخ محرکم هست نیم میلیون هم پولشه

  2. R

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1362 ديدگاه)

    روئلتو رو تو این سایت کی اختراع کرده؟
    آقا یاد بگیرید اسمای ماشینای لامبورگینی رو درست بگید تکرار کنید
    ریوولتو ریوولتو ریوولتو
    هر شب سه بار بنویسید

    موافقم 3
    مخالفم 5
  3. R

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1362 ديدگاه)

    چرا لانچ کنترل رو فعال نکرد راننده لامبو؟ فکر کنم تازه خریدتش

    1. PURIYA

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (727 ديدگاه)

      😂😂

  4. سوشیانت

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اون m5 سی اس واقعا عالیه درون سوز خالص🔥

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. مازیار

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    M5CS بهترین سدان ساخت دست بشر

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. PURIYA

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (727 ديدگاه)

    نامرد به اون cs گاز نده چطور دلت میاد
    Cs یه ماشین تولید محدود کلکسیونیه
    ای جان دلم
    ماشینه حال خوب کن باشهههه ماشین خوش رخ لاکچری باشه به به
    جالبه اینه که cs دوست داشتنی خیلیم سریعه لاکردار
    اون gt 63 دویست هزار دلار پولشه ۸۵۰ اسب و ۱۴۰۰ نیوتون قدرت داره اما cs پا به پاش راه اومده
    واقعا نون مهندسایی که cs رو ساختن حلال حلاله
    چند وقت پیشم gtr نیسمو رو تو درگ زده بود نیسموی ۲۲۰ هزار تایی

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1609 ديدگاه)

      نیسمو رو زد؟
      دمش گرم🤣

  7. Kamran Aghaei

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    گنگ‌ترین و مافیایی ترین ماشین تاریخ بعد
    از G Class همین AMG GT4 Door هست
    لامصب عجب رخی داره

    لاتی ترین سدان های تاریخ
    دوج چارجر و Amg GT4 Door 🔥

    موافقم 6
    مخالفم 5
  8. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (345 ديدگاه)

    خدایی این نسل m5 (منظورم g90 هستش) خیلی ماشین خفنی هست ولی این درگ کاملاً ناعادلانه هست دلیلش چیه دلیلش اینه که ام ۵ پایه رو آوردن با یه ام ۵ cs که از کامپتیشن هم خیلی قویتره و با یه مرسدسی که نجومی قدرتش بالاتر از این دوتاست

    ولی حالا کاری به اینا ندارم سال ۲۰۲۷ قراره نسخه کامپتیشن این نسل بی‌ام‌و ام ۵ معرفی بشه و بعدش هم نسخه cs که واقعاً قراره بترکونه همینجوریش نسخه پایه‌اش داره همه رو تو دور بالا جر میده البته این ویدیو رو منظورم نیست ویدیوهای دیگه تو یوتیوب موجود هست که می‌تونید ببینید این نسل ام ۵ فقط تا ۲۰۰ تا از این مرسدس عقب می‌افته با اینکه این همه ازش ضعیف‌تره و بعد ۲۰۰ تا یه جوری رگباری پر می‌کنه اصلاً من خودم موندم که واقعا چه جوری اینقدر رگباری پر می‌کنه و صفر تا صدش هم واقعاً عالیه و فقط دو دهم ثانیه از ام ۵ cs عقب می‌افته

    من خودم اولاش از این نسل ام ۵ بدم میومد ولی الان واقعاً عاشقش شدم تازه الان تکمیل نشده و این نسخه عادی هست و سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شه و اون موقع نشون میده که ام ۵ خفن‌ترین سدان دنیاست

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. PURIYA

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (727 ديدگاه)

      عزیز این m5 g90 که شما میفرمایی با m5 f90 درگ گذاشته نتیجه اش رو برو ببین
      F90 با قیمت کمتر رخ بهتر قدرت کمتر تونست تو درگ بزنش با اینکه نسل قدیمیه ام فایوه
      بنظرم g90 فرزند ناخلف خانواده m5 هست

      موافقم 3
      مخالفم 2
  9. Saeed Jame

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بنازم به اون m5cs
    عشقه واقعا

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا