نسل جدید بامو M5 در برابر نسل قبلی خود و همینطور یکی از اصلیترین رقبایش یعنی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس هیبریدی چه عملکردی دارد؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، M5 جدید در برابر سریعترین نسخهٔ نسل قبلی خود و همینطور قویترین سوپرسدان هیبریدی بازار قرار گرفته است. این خودرو مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس است که با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در عقب، ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با وزن ۲۳۹۰ کیلوگرم، کمی از M5 جدید سبکتر است. این سدان باواریایی از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در گیربکس استفاده میکند، ۲۴۳۵ کیلوگرم وزن و ۷۲۷ اسب بخار قدرت دارد. ضعیفترین عضو جمع هم نسل قبلی M5 CS با تنها ۶۳۵ اسب بخار قدرت است ولی این خودرو با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم بسیار از رقبای هیبریدی سبکتر است.
در سه مسابقه درگ، رقابت خودروها بسیار نزدیک بود ولی مرسدس بهترین زمان را با ۱۰.۷۵ ثانیه ثبت کرد و جالب اینکه M5 CS با تایم ۱۰.۷۷ ثانیه از نسل جدید M5 با تایم ۱۰.۹۶ ثانیه سریعتر بود. در مسابقات رولینگ هم GT63 بار دیگر بااقتدار پیروز شد. بخش هیجانانگیز ماجرا اما رقابت این سدانهای آلمانی با سه هیولای ایتالیایی شامل دوکاتی پانیگاله V4 S، فراری SF90 استراداله و لامبورگینی روئلتو بود. سدانهای آلمانی تمام تلاش خود را کردند، اما هیچکدام نتوانستند فراری را شکست دهند. شگفتآور اینکه M5 CS موفق شد لامبورگینی روئلتو که سبکتر و قویتر است و همچنین پانیگاله V4 S خیرهکننده را پشت سر بگذارد اما M5 جدید و GT63 در رقابت با ایتالیاییها آخر شدند.
اعداد و ارقام نشان دادند که بهترین زمان شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت متعلق به SF90 با ۲.۹ ثانیه بود. روئلتو ۳.۲ ثانیه و پانیگاله ۴.۰ ثانیه را ثبت کردند. در ۴۰۰ متر، فراری با ۱۰.۱۵ ثانیه پیشتاز بود، روئلتو تایم ۱۰.۷۰ ثانیه را ثبت کرد و دوکاتی هم پس از ۱۱.۰۷ ثانیه از خط پایان گذشت.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M5 CS | بامو M5 | مرسدس AMG GT63 S E | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۷۲۷ اسب بخار | ۸۴۳ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۱۴۰۰ کیلوگرم |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۲۴۳۵ کیلوگرم | ۲۳۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۱۲۳,۲۷۵ دلار | ۲۰۰,۱۰۰ دلار |
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴Sf90 لعنتی……
بعد از ۶ سال هنوز شتابش حیرت آوره
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بعد از ۶۰ سال هم حیرت آور میمونه
مرد حسابی چی چی حرفه میزنی
ماشین فراریه ۱۰۰۰ اسبم قدرت داره که نصفش فوریه ۴ چرخ محرکم هست نیم میلیون هم پولشه
نه به تفادس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴منطق مرسدس
gt63 s e_______ m5cs_______ m5
۷۵۰ نیوتن متر __ ۱۰۰۰ نیوتن متر __ ۱۴۰۰ کیلوگرم
برید بالا جدول رو ببینید
R
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴روئلتو رو تو این سایت کی اختراع کرده؟
آقا یاد بگیرید اسمای ماشینای لامبورگینی رو درست بگید تکرار کنید
ریوولتو ریوولتو ریوولتو
هر شب سه بار بنویسید
R
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا لانچ کنترل رو فعال نکرد راننده لامبو؟ فکر کنم تازه خریدتش
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂
سوشیانت
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اون m5 سی اس واقعا عالیه درون سوز خالص🔥
مازیار
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴M5CS بهترین سدان ساخت دست بشر
Taha Ayoobi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴😏
سوشیانت
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴واکنش چارجر و بلک وینگ😂
PURIYA
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اونا خودشون جرئت واکنش ندارن که تو به جاشون واکنش میدی
Taha Ayoobi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴حوصله واکنش ندارن، میگن به بچه ها کاری نداشته باشین بذارین بازیشونو کنن
Cadillac-V
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴فعلا که از کادیلاک CT5-V Blackwing خورده
بهترین سدان ساخت بشر کادیلاک CT5-V Blackwing هست
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴نامرد به اون cs گاز نده چطور دلت میاد
Cs یه ماشین تولید محدود کلکسیونیه
ای جان دلم
ماشینه حال خوب کن باشهههه ماشین خوش رخ لاکچری باشه به به
جالبه اینه که cs دوست داشتنی خیلیم سریعه لاکردار
اون gt 63 دویست هزار دلار پولشه ۸۵۰ اسب و ۱۴۰۰ نیوتون قدرت داره اما cs پا به پاش راه اومده
واقعا نون مهندسایی که cs رو ساختن حلال حلاله
چند وقت پیشم gtr نیسمو رو تو درگ زده بود نیسموی ۲۲۰ هزار تایی
مازیار
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴نیسمو رو زد؟
دمش گرم🤣
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴آره cs بود و نیسمو و اونتادور svj درگشو کارواو گذاشته بود قشنگه پیشنهاد میکنم بری ببینیش
Kamran Aghaei
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴گنگترین و مافیایی ترین ماشین تاریخ بعد
از G Class همین AMG GT4 Door هست
لامصب عجب رخی داره
لاتی ترین سدان های تاریخ
دوج چارجر و Amg GT4 Door 🔥
سوشیانت
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴کلا اسم خودرو آمریکایی که میاد به بعضی ها برمیخوره امان از تصعب هر چقدر هم تلاش کنن نمیتونن همی و lt4 رو نادیده بگیرن
مهران
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴به کامنتای بچگونه و از سر لج و لجبازی و البته گاهن بی منطق برمیخوره…
اصلا حال و حوصله تعصب از کشور یا خودروسازی رو ندارم اما بیشتر این کامنتای متعصبانه و بی جا و البته بی منطق از طرف اکثر امریکایی دوست ها هست…
بیخیال دوست عزیز
Cadillac-V
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلا ما تو پدال خیلی امرکیایی فن داشته باشیم ۴ الی ۶ نفره
ولی کافیه یه نفر از آمرکیا بگه نزدیک ۲۰ تا دیسلایک میخوره و این یعنی چی؟
یعنی حدود ۲۰ نفر اروپایی فن داریم، حتی اگه حساب کنیم هر کدوم با دوتا اکانت میان عدد میشه ۱۰ نفر، حتی اگه صحبتت با مدرک باشه هم دیس میخوری
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خدایی این نسل m5 (منظورم g90 هستش) خیلی ماشین خفنی هست ولی این درگ کاملاً ناعادلانه هست دلیلش چیه دلیلش اینه که ام ۵ پایه رو آوردن با یه ام ۵ cs که از کامپتیشن هم خیلی قویتره و با یه مرسدسی که نجومی قدرتش بالاتر از این دوتاست
ولی حالا کاری به اینا ندارم سال ۲۰۲۷ قراره نسخه کامپتیشن این نسل بیامو ام ۵ معرفی بشه و بعدش هم نسخه cs که واقعاً قراره بترکونه همینجوریش نسخه پایهاش داره همه رو تو دور بالا جر میده البته این ویدیو رو منظورم نیست ویدیوهای دیگه تو یوتیوب موجود هست که میتونید ببینید این نسل ام ۵ فقط تا ۲۰۰ تا از این مرسدس عقب میافته با اینکه این همه ازش ضعیفتره و بعد ۲۰۰ تا یه جوری رگباری پر میکنه اصلاً من خودم موندم که واقعا چه جوری اینقدر رگباری پر میکنه و صفر تا صدش هم واقعاً عالیه و فقط دو دهم ثانیه از ام ۵ cs عقب میافته
من خودم اولاش از این نسل ام ۵ بدم میومد ولی الان واقعاً عاشقش شدم تازه الان تکمیل نشده و این نسخه عادی هست و سال ۲۰۲۷ تکمیل میشه و اون موقع نشون میده که ام ۵ خفنترین سدان دنیاست
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴عزیز این m5 g90 که شما میفرمایی با m5 f90 درگ گذاشته نتیجه اش رو برو ببین
F90 با قیمت کمتر رخ بهتر قدرت کمتر تونست تو درگ بزنش با اینکه نسل قدیمیه ام فایوه
بنظرم g90 فرزند ناخلف خانواده m5 هست
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ببخشید ولی اگه منظورت درگ ریسهای مت واتسون هستش که باید بهت بگم که هیچکس ایشون رو قبول نداره حتی کامنتهای انگلیسیش رو هم که بری بخونی میبینی که همش میگن چرا این ماشین رو با اون ماشین گذاشتی یا چرا اینجوری تقلب کردی تا یه ماشین دیگه برنده بشه
مت واتسون شایعه شده که یه پولی گرفته (((حالا نمیدونم از کجا و چرا))) که تو درگ ریسهاش همیشه ام ۵ f90 رو برنده کنه و نذاره g90 برنده بشه اگه دقت کنی تو ویدیوهای دیگه همیشه و همیشه g90 برنده میشه
من واقعاً موندم که چرا مت واتسون انقدر دنبال کننده داره
PURIYA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بالاخره هرکسی سلیقه ای داره سلیقه شما هم محترمه
اتفاقا عقبش قشنگه
Saeed Jame
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بنازم به اون m5cs
عشقه واقعا
Siyavash
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط m5cs تماااام..
Zonda R
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴روحم تازه شد💪
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴گشتاور مرسدس ای ام جی رو نوشتید ۱۴۰۰ کیلوگرم لطفاً اصلاح بشه
من نطرم همون مرسدس بنزه
مهردادکمال
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ام فایو نسل قبل خدا بود
M power
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴علما گفتن تا وقتی csهست حرامه سراغه ماشینه دیگه ای بری
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظر خودم خوشگل ترین نسل m5 نسل قبلی بود و خوش قیافه ترین فراری، لافراریه(فقط شکل و قیافه نه عملکرد هرچند هردو کم نظیرند)
از m5 جدید اصلا واقعیتش خوشم نمیاد😂💔
مشتی اخه ۳ تن وزن😐
چیزی هم که منو خیلی شگفت زده کرد این بود که لافراری حدود ۱۱ ثانیه و خورده ای بود ولی sf90 ۱۰ ثانیه ای هس
M power
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴فراری همه ماشیناش خوشگله ولی نمیدونم چرا عاشقه ۴۵۸ شدم
ALI
۲ خرداد ۱۴۰۴با اینکه بنز فنم ولی شتابی که بی ام و M5 CS گرفت اول کار خداااا بود
کیف کردم