آئودیفوردمرسدس بنز

درگ موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG GT S و آئودی RS5

هرچند صنعت خودروسازی در حال گذراندن بزرگ‌ترین تحول در تاریخ خود است اما باید بپذیریم که هم‌اکنون در بهترین زمان خودروهای درون‌سوز زندگی می‌کنیم. بله قطعاً خودروهای قدیمی‌ بااحساس‌تر و باروح‌تر بودند اما نمی‌توان انکار کرد که امروزه خودروهای بسیار توانمندی داریم. این موضوع اما فقط در مورد هایپرکارهای میلیون دلاری صدق نمی‌کند و خودروهای معمولی‌تر هم چیزهای زیادی برای هیجان‌زده کردن طرفداران دارند. ویدئوی جدید Sam CarLegion به‌خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

این یک مسابقهٔ درگ بین سه خودروی پرفورمنس بسیار متفاوت است که هرکدام فلسفهٔ خاص خود را دارند. هر سهٔ این خودروها بسیار سریع هستند و در مقایسه با سوپرکارهای فراری، لامبورگینی و پورشه، قیمت مناسبی هم دارند. پس بیایید بدون اطالهٔ بیشتر کلام با این سه خودرو آشنا شویم. نمایندهٔ آمریکا در این درگ فورد موستانگ شلبی GT500 است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۸۹۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.

در برابر شلبی دو ماشین بسیار توانمند از آلمان قرار دارند. اولی، مرسدس AMG GT S با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما مرسدس با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی، از موستانگ سبک‌تر است. آخرین خودروی این جمع هم آئودی RS5 است که شاید در برابر مرسدس و شلبی قدرتمند چندان به چشم نیاید ولی این کوپۀ آلمانی از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری توئین توربو تولید می‌شود. برخلاف دو خودروی دیگر، در اینجا نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید فلسفهٔ این خودروها متفاوت است اما هدف یکسانی دارند: سرعت؛ بنابراین، کدام‌یک از آن‌ها در درگ‌های از حالت سکون و رولینگ سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

فورد شلبی GT500

مرسدس AMG GT S

آئودی RS5

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم
قیمت ۸۰,۷۹۵ دلار ۱۳۲,۱۹۵ دلار ۷۶,۹۹۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    مرسدسو نگا… ترکونده
    آئودی از حالت سکون خیلی بهتره که اونم بخاطر چهار چرخ محرک بودنشه که البته با این وزن خیلی عالیه ،مرسدسم همینطور .
    هرچند که هزاربار گفتم پرفورمنس ماشین تو خط مستقیم خلاصه نمیشه.

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۴
    1. Pa

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      توی هرز گردی اصلا هرز گردی تو خون امریکایی هاست بخاطر همین تو درگ امریکایی ها میزنن تو ذوق ادم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵
  2. datsun

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    این همه قدرت و گشتاور gt500 کجا حروم میشه

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۶
    1. D:

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انتخاب من GTS حتی ظاهرش گرونتر از ۹۱۱ میخوره.
      ولی سرحال تر بودن بودن آئودی و بنز من رو یاد ماجرای کم تر گفتن اسب بخار اروپایی ها میندازه هرچند آیرودینامیک تر بودن و سامانه انتقال قدرت بنز و آئودی تلفات کمتری قدرت داره با داتسون موافقم بازهم همچنان گیربکس دوکلاچه شلبی با این اسب بخار و گشت آور باید توی دور پایین نفس برای رقبا نمیذاشت
      خلاصه اینکه درگ تو کت من یکی نرفت شمارو نمیدونم😂

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
    2. R@min

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      جایی که این مجری با M4 هم کامپتیشن هم نمی تونه لانچ بزنه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۱
      1. رضا

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (232 ديدگاه)

        تو رولینگ هم اونطور که انتطار داشتم نرفت

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. R@min

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (353 ديدگاه)

          بله کاملا درسته حتی اگر بر فرض محال بگیم اصلا این لانچ افتضاح قابل قبول بود دیگه تو رول که نباید اینطوری می رفت.

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
    3. MILADZM

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      باز هم جناب داستون با نظرات گوهربارشون ما رو مستفیض کردن
      قدرت و گشتاور جایی حروم نمیشه ( هر چند میدونم منظورت از این جمله چی بود . حالا بماند )
      شلبی موتور جلو دیفرانسیل عقب هست
      لانچ کردن باهاش کار هر ننه قمری نیست
      اولا مسابقه درگ باید توی پیست چسب درگ مخصوص خودش برگزار بشه
      دوما اگه چشات رو باز کنی میبینی که فورد یه سیستم line lock واسه ماستنگ گذاشته تا قبل از درگ ازش استفاده بشه
      و در آخر اینکه پشت شلبی باید یه راننده تیغ دار بشینه
      قبل از تز صادر کردن یه نیگا به دور و برت بنداز

      موافقم ۸
      مخالفم ۳۸
      1. datsun

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2784 ديدگاه)

        نظرات گوهربار ! چون موتور جلو دف عقبه!! چه منطقیه آخه این چه حرفیه میخای چند ماشین دف عقب موتور جلو برات لیست کنم که بهترین عملکرد رو تو لانچ و مسافت چهارصد متر دارن.

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۴
        1. MILADZM

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (264 ديدگاه)

          خب عزیز من وقتی موتور توی قسمت جلو قرار میگیره بیشتر وزن ماشین هم روی محور جلو هست و قطعا در شروع حرکت کنترل اون حجم از گشتاور روی تایر های عقب سخت .
          اما این که گفتی مثال میزنم
          خیلی فاکتور های دیگه س
          از دور موتوری که ماشین روی اون ست شده تا لانچ کنه تا اینکه توی اون دور موتور چند درصد گشتاور انجین تولید میشه تا ضریب دیفرانسیل و ضریب دنده یک گیربکس و …
          فورد وقتی ماستنگ رو توسعه میداد باید همه این عوامل رو جوری تنظیم میکرد که هم کارکتر ماسل کار بدنت این ماشین ( که لازمه اینه که اینقد گشتاور به محور عقب وارد بشه که همیشه بازی کنه و سر بخوره ) حفظ بشه و هم پرفورمنس خوبی هم در خط درگ و هم در پیست داشته بشه .
          اون ماشینایی که شما میخوای لیست کنی قطعا هدف از توسعه شون پرفورمنس بوده نه کارکتر ماسل .

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۸
        2. MILADZM

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (264 ديدگاه)

          میخوای مهندسی ناب و قدرت و گشتاور فورد رو ببینی
          ((((اینجا رو باش که همین GT500 توی پیست VIR سریع تر از لامبوریگنی اوراکان EVO و بی ام و M8 هست ! ))))
          حتما اگه یه راننده درست و حسابی پشت شلبی مینشست
          و تایر ها رو هم برن اوت میکرد تا چسبندگی بره بالا
          عین آب خوردن این دو تا رو شکست میداد
          همین شلبی تایم ۱۰.۶ ثبت کرده برو توی یوتیوب ببین

          موافقم ۹
          مخالفم ۱۱
        3. phonix

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (962 ديدگاه)

          یادم تو همین برنامه لکسوس رو اوردن که دف عقب بود چنان رفیق های میلاد و خودش حمله کردن که نگو
          الان میان به همه میگن نظر نده متعصب هستی بیا برو یارو
          اصلا فلسفه ماشین سازی امریکا با اروپا فرق داره برو دیتونا پونصد ببین و مقایسه کن بافرمول یک بروکلاس gt ببین و مقایسه کن با ناسکار
          برو ابعاد ماشین هارو ببین و مقایسه کنن
          معلومه که اکثر ماشین های امریکایی در استفاده از موتور گندشون ناتوان هستن چون اصلا دنبال همچین چیزی نیستن
          برو دوتا هارلی دیویدسون بیار که بااون موتور گنده اندازه کاوازاکی موتورشون درگیر شه
          برای بار هزارم اصلا امریکا و اروپایی هارو مقایسه نکنید صدالبته که اسیایی ها هم پیروی مکتب اروپایی ها هستن

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        4. MILADZM

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (264 ديدگاه)

          فونیکس
          اون قسمت “” بیا برو یارو “” عالی بوووود 🤣🤣🤣🤣
          دمت گرم عشق منی 😘

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
  3. blackwing

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    این یارو اصن بلد نیس راه بره با ماشینا ، دنده دادنش افتضاحه ، با شلبی ۷۶۰ اسب بخاری و گیربکس دوکلاچه از مرسدس ۵۰۰ اسبی خورد !!! بعدشم میگه :
    It was a lot of fun 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
    تو سرعت ۵۰ کیلومتر میزاره دنده ۳ دور موتور ۲۵۰۰ ، تا شروع میشه دنده میده ، میره رو ۴ !!
    این شلبی توی رولینگ کوروت ZR1 و چارجر هلکت رو نابود کرد !!

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۳۰
    1. مازیار

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      این برای بار اول نیست
      کلا اغلب رانندگان درگ که پشت فرمون امریکایی میشینن اصن بلد نیستن راه برن دوستان قبلا به موارد بسیاری اشاره داشتن

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۰
      1. meysam

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3529 ديدگاه)

        کاملا موافقم.
        راننده شلبی اینکاره نبود
        تازه خوشحالم بود

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۵
    2. AMIN (M.A.S)

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (757 ديدگاه)

      البته اونجور که ما دیدیم از کوروت ZR1 خورد و از هلکت ردای هم گاها میخوره (چون درگای ماستنگ و چلنجر کلا زیاده تاثیر راننده و لانچ و میزان گازدهی و تایر و امادگی موتور و…خیلی هست) ولی خب منطقی باشیم هستن ویدیوهایی که از ردای هم میبرن و تعداد قابل توجهیم دارن
      ببینید یه مساله ای اشتباه جا افتاده که توی رول ریس راننده تاثیر نداره
      درحالی که توی رول ریس مخصوصا رول ریسای سرعت پایین با
      ماشینای قدرتمند هم راننده و میزان گازدهی و دنده تاثیر داره
      بعضی ماشینا مث هلکتم که کلا تو حداکثر سرعتشم راننده تاثیر داره وگرنه حتی تو دنده ۵ هم تایرارو میخوره :))))
      اونجام که میگه A lot of fun ان شاء ا… که شما تجربش کرده باشی
      ولی اگر مثل ما تجربه حقیقی نکردی تو تصورات هم برن اوت این ماشینا خیلی لذت بخشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
    3. akrh78

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1329 ديدگاه)

      واقعا این یارو خیلی فلجه
      خیلی هم زر الکی میزنه
      من ویدیو هاش رو با دور ۴x نگا میکنم
      باز صد رحمت به مش واتسون حداقل واکنشش سریعه این تو رولینگ مغزش دنبال قاتل بروسلی بود اولش آئودی هم گرفتش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. MILADZM

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    کلا لانچ کردن با ماشین موتور جلوی دیفرانسیل عقب اونم با چنین موتور قدرتمندی یذره سخته و دلیل عقب افتادن ماستنگ هم در درگ از حال سکون همین بود
    ولی خب درگ ها بشدت غیر استاندارد هستن
    ماستنگ باید برن اوت میکرد تا لاستیگ ها گرم بشه
    ماستنگ جی تی که سیستم line lock رو واسه این کار داره
    در مورد شلبی جی تی ۵۰۰ نمیدونم
    ولی به احتمال زیاد شلبی هم این سیستم رو واسه آماده سازی لاستیک ها داره
    حالا ولی خارج از این موضوع درگ عجیب این رینگ های فیبرکربنی شلبی خوشگله
    خیلی این ماشین رو دوس دارم
    توی پیست هم که شاهکاره و تایم های فوق العاده ای ثبت کرده که باور نکردنیه
    سیستم تعلیقش هم مثل ماشین های پرفورمنس جنرال موتورز مگنه راید هستش

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳۲
    1. blackwing

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (135 ديدگاه)

      قطعاً همونطور که گفتی لانچ با ماشین دف عقب با گشتاور زیاد ، خیلی سخته مخصوصاً که شلبی ۱۹۰۰ کیلو وزنش هست.
      ولی توی رولینگ دیگه هیچ بهونه‌ای نمیشه داشت و واقعاً راننده فقط میتونه ضعیف باشه تا کل رولینگ رو ببازه 🤦🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۶
      1. MILADZM

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        حالا من نمیدونم شما چند مدته سایت رو دنبال میکنی
        ولی خب پدال کلا یذره ( که چه عرض کنم !!! ) با آمریکایی ها مشکل داره
        همیشه میگرده درگ ها و رقابت هایی رو پیدا و ترجمه میکنه که آمریکایی ها توش بازنده باشن
        یه زمان که دیمن ممعرفی شد و پادشاه بی چون و چرای ۴۰۰ متر بود
        پدال فقط میگشت درگ های مضحک اون مردک کچل درگ تایمز رو پیدا میکرد میزاشت توی سایت که دیمن رو ضعیف نشون بده
        مثال ها از این دست زیاده
        برو بایگانی اخبار پدال ببین چند تا از درگ هایی که از دیمن گذاشته دیمن برده چند تا باخته
        کلا فیلم های مربوط به برد دیمن شاید به تعداد انگشتای دست هم نرسه در حالی که فیلم هایی از دیمن توی یوتیوب وجود داره که ماشین های چند برابری خودش رو توی درگ له میکنه
        همین قضیه واسه اخبار تسلا هم صادقه
        فقط اخبار حاشیه ای و مخرب و مضحک تسلا کار میشه

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲۸
        1. Hamidreza

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (125 ديدگاه)

          با دیمن کاری ندارم ولی تسلا رو بچرونی یه قطره ارزش و اصالت ازش در نمیاد

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۵
  5. مهران

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    آئودی پکیج کاملتری داره با موتورV6 و ۲/۹ لیتری و وزنش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  6. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (623 ديدگاه)

    فقط رخ مرسدسو

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۰
  7. Reza Waffen SS

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4610 ديدگاه)

    مرسدس انتخابم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۲
  8. electriclovecar

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    هرجور جدول ها مقایسه بشن جز در وزن موستانگ بهتره ولی آیودی برنده شد!

    البته فاکتور گیربکس و چهارچرخ متحرک کوادرو ایودی چیز مهمیه

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
  9. Alan.r

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخابم بدون شک مرسدسه
    زیباترین ماشین جمعه و کابین بهتری هم داره از نظر پرفورمنس هم که دیگه نیازی به گفتن نداره
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۹
  10. پیام

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    مرسدس هست نه شوخی!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  11. امیررضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشین های عالی هستن ولی تو این درگ حس میکنم راننده هاش زیاد وارد نبودن چون خوب نتونستن از قدرت ماشین و گیربکس کار بکشن

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  12. امیررضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظر من درگ های carwow معتبر تره

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  13. نویدی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بنز توی درگ اول شد،توی طراحی آخره…قیافه و پوزه ش انگار اچ سی کراس🤣

    موافقم ۷
    مخالفم ۳۶
  14. رضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آدم نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه !
    این مردمان ذلیل که در کشورهای آخرت از دست داده زندگی میکنن چجوری انتخاب میکنن چی بخرن .
    هر بار تو تخیل و رویا میام اونطرف یه ماشین بخرم آخرش از سردرگمی سردرد میگیرم . اینهمه گزینه عالی ، مگه میشه انتخاب کرد …

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  15. ماکسیمیلیان

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    سرعت اولیه و شتاب آئودی RS5 نسبت به مرسدس بنز GT S و فورد موستانگ GT500 بسیار بهتر بود.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  16. شاهین

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1119 ديدگاه)

    نوب تر از این راننده شلبی ندیدم که کلا تو هر مسابقه ای با هر ماشینی گند میزنه
    خیلی رو اعصابه
    تو حالت رولینگ هم نمیتونه شیفت دوان بزنه موتور دور بگیره. نوب داگ

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  17. مهردادکمال

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    ماشینای دیگه اصلا مشکل ندارن دوستان
    داستان مهندسی آلمانی متفاوته
    البته این مهندسی باعث شده یه سری پیچیدگی ها به ماشینای آلمانی تحمیل شه با این اوصاف واقعا ارزششو داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. sani

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تو ترکیه AMG GT S رو از نزدیک دیدم ،فقط اینو میتونم بگم بی نظیر و خواستنی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا