اسپرانزا، یک مرسدس G کلاس است که توسط منصوری به شاسیبلندی کانورتیبل با درهای متقارن، طراحی عجیبوغریب و کابینی پرزرقوبرق تبدیل شده است.
منصوری که همیشه به دنبال جلبتوجه است، این بار سراغ مرسدس G کلاس رفته و در موناکو نسخهای عجیب از این شاسیبلند را با نام اسپرانزا رونمایی کرده است. یک G کلاس کانورتیبل با درهای متقارن که شاید دیوانهوارترین نسخه این شاسیبلند تا امروز باشد. اسپرانزا که خودرویی تک ساخت است، برای کسانی ساخته شده که میخواهند در خیابانهای لوکس زیر نور خورشید رانندگی کنند و نگاهها را به خود خیره سازند. بدنه این خودرو با یکی از کیتهای اختصاصی منصوری بازطراحی شده که احتمالاً طراحان مرسدس بنز را به تعجب وامیدارد.
نمای جلویی با ترکیب پیچیدهای از قطعات، شامل شش چراغ باریک LED که بهصورت مورب روی دو ورودی هوای پایینی قرار گرفتهاند، ظاهری شلوغ و غیرمعمول دارد. سپر جلو کاملاً جدید است و با جلوپنجره همرنگ بدنه و گلگیرهای جدید هماهنگ شده درحالیکه کاپوت با خطوط برجسته، ظاهری دراماتیک به خودرو بخشیده است. رینگهای ۲۴ اینچی فورجکاری، شده نیز این ظاهر عجیب را کامل میکنند. سقف خودرو، یا بهتر بگوییم فقدان آن، یکی از ویژگیهای برجسته اسپرانزا است. سقف فلزی درست پشت خط شیشه جلو بریده شده و مانند جیپ رانگلر، با یک ستون مرکزی نگهدارنده و یک سقف پارچهای قرمز جمعشونده جایگزین شده است.
منصوری مشخص نکرده که این سقف بهصورت دستی جمع میشود یا برقی است اما وقتی باز شود، سرنشینان عقب همان چشمانداز روباز و جذابی را تجربه میکنند که میباخ G650 لانداولت در سال ۲۰۱۷ ارائه داد. داخل کابین اسپرانزا، منصوری سنگ تمام گذاشته است. قطعات فیبر کربنی روی فرمان، داشبورد، پدالها، کنسول مرکزی و پانل درها به کار رفته و صندلیها و سطوح داخلی با چرم سفید و قرمز پوشیده شدهاند که بیشتر به یک سالن لوکس شباهت دارد تا کابین یک شاسیبلند. این ترکیب رنگ و متریال، فضایی غیرمتعارف و پرزرقوبرق ایجاد کرده که کاملاً با شخصیت عجیب اسپرانزا همخوانی دارد.
هیچ پروژه منصوری بدون ارتقای عملکرد کامل نمیشود. این تیونر با نصب توربوهای بزرگتر و سیستم اگزوز جدید، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس را به سطح جدیدی ارتقاء داده است. این پیشرانه حالا ۸۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که خودرو را ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند درحالیکه حداکثر سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴جدای از جذابیت هایی که منصوری به طراحی این ماشین اضافه کرده، به نظرم پروژه کروک و کانورتیبل کردن ماشینای شاسی بلند یه طرح شکست خورده س.
𝐀𝐥𝐢
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اولش فکر کردم خودروی سفارشی پاپ 😂
.
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مشخص شده و میگن پاپ گیمره.🗿
PURIYA
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا ابهت ماشینو از بین برده این ماشین واسه دلقکایی خوبه که می خوان هرجور شده جلب توجه کنن
mopox321@gmail.com
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا چون مورد پسند شما نیست میگید دلقک ؟ منم فوتبال رو خوشم نمیاد ولی به علاقه مندان فوتبال همچین جسارتی نکردم و نمیکنم ، چون کار غیر اخلاقی هست .
دیا
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴با اینکه کلی آت وآشغال بهش چسپونده ولی چقد بی روح شده. انگار به یک ادم مرده نگاه میکنی با کلی تاتو و پرسینگ.
Alireza
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴من که خوشم اومد حالا یه عده از دوستان خوششون نیومد یه عده دیگه هم با خد منصوری مشکل دارن ن ماشین ولی از نظر من جالبه. افرادی که پول زیادی بابت این مدل خودرو ها میدن به خاطر خاس بودن میدن و همین تو کلکسیون ارزش خودرو معمولی جی کلاس همیشه در حال پایین اومدن حس اما این مدل ها فقط رو به افزایش
Ali
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ندارید چرا الکی نظر منفی میدید همه آرزوی سوار شدنشو دارند
علی Shelby
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴عشقی که منصوری به فیبر کربن داره رو یه مادر به بچش نداره
nima.jdm
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴گند زده توش این چیه اخه
Siyavash
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴هر ۵ سال یا بیشتر یه مدل رینگ زشت رو طراحی میکنه رویه تمام ماشین ها کار میکنه…
موستانگ
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پسندیدن این ماشین بیشتر سلیقه ای هستش یکی ممکنه خوشش بیاد یکی هم خوشش نیاد به نظر من این ماشین خوبه اوکیه اما فقط اگه جلوشو بهتر درست
می کردن بهتر می شد
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همه جاش عالیشده فقط سپر جلو رو. خراب کرده که خط های عمودی بی هدف باعث شده به اصالت این طرح افسانه ای لطمه بزنه
جی کلاس شکوه و وقار یه شاسی اصیل هست
مجذوب و خیره کننده و باکلاس