مرسدس بنز

مرسدس پیشرانه‌های V8 را تا سال ۲۰۳۰ حفظ خواهد کرد

در جولای سال ۲۰۲۱ مرسدس بنز اعلام کرد که قصد دارد تا پایان دههٔ جاری به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. بااین‌حال، مرسدس اشاره کرد که این برنامه فقط در بازارهایی رخ خواهد داد که شرایط اجازه دهد. این یعنی حتی از پیشرانه‌های درون‌سوز در برخی مناطق به‌طور کامل کنار گذاشته شوند، همچنان در بسیاری از نقاط جهان عرضه خواهند شد. این اما صرفاً شامل پیشرانه‌های کوچک نمی‌شود زیرا مرسدس قصد دارد موتورهای V8 را حتی پس از سال ۲۰۳۰ هم زنده نگه دارد.

معاون ارشد توسعهٔ محصولات این شرکت «جورج بارتلز» در مصاحبه‌ای با مجلهٔ استرالیایی CarSales گفته است که پیشرانه‌های هشت سیلندر همچنان باقی هستند. به گفتهٔ وی، همه‌چیز به قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی برمی‌گردد و اگر مردان اشتوتگارت بتوانند به اهداف تولید آلایندگی برسند، هیچ قصدی برای کنار گذاشتن موتورهای V8 و نمونهٔ کوچک‌تر شش سیلندر خطی نخواهند داشت. بارتلز دراین‌باره گفته است:

درنهایت باید استراتژی کلی CO2 ما برآورده شود و ما یک مسیر روشن داریم: رسیدن به CO2 خنثی در پایان دههٔ ۳۰ یعنی سال ۲۰۳۹ و از سال ۲۰۳۰ می‌خواهم تمام الکتریکی باشیم اما اگر هنوز تقاضا برای موتورهای V8 بنزینی در برخی مناطق وجود داشته باشد چرا باید آن را متوقف کنیم؟

مرسدس کاملاً آگاه است که در بهبود موتورهای درون‌سوز برای رعایت مقررات سخت‌گیرانه‌تر یورو ۷ کار سختی پیش رو خواهد داشت اما درعین‌حال می‌داند که برخی خریداران همچنان مایل به خرید خودروهای شش و هشت سیلندر هستند. بارتلز مطمئن است که مهندسان می‌توانند تقریباً هر پیشرانه‌ای را با قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی تطبیق دهند اما این کار با هزینه‌های بالایی همراه خواهد بود که برخی خریداران مایل به پرداخت آن نیستند. به گفتهٔ وی، پس از اجرا شدن قوانین یورو ۷ در اواسط دههٔ جاری، توجیه هزینه‌های توسعهٔ بالای موتورهای درون‌سوز دشوار خواهد بود اما آن روز هنوز فرا نرسیده است. در همین حال، پیشرانه‌های V8 در مجموعه‌ای از محصولات مرسدس استفاده می‌شود و این قرار است در محصولات بعدی ازجمله نسل دوم AMG GT هم ادامه یابد.

بااین‌حال، در نسل جدید C63 AMG موتور ۴ لیتری V8 با ۲ لیتری چهار سیلندر جایگزین خواهد شد و طبق گزارشها، در نسل بعدی E63 AMG هم از این موتور خبری نخواهد بود. از سوی دیگر، مایباخ S کلاس در نسخهٔ S680 به‌احتمال‌زیاد آخرین محصول دوازده سیلندر مرسدس خواهد بود. همچنین هرچند شرکت‌هایی مثل پورشه و تویوتا در حال کار روی سوخت‌های مصنوعی هستند اما مرسدس این راه‌حل را مناسب نمی‌داند زیرا معتقد است سوخت‌های مصنوعی هنوز هم برای محیط‌زیست مضر خواهند بود. بارتلز دراین‌باره می‌گوید:

ما آن را بررسی کردیم اما از نظر انرژی اصلاً منطقی نیست. برای تولید سوخت‌های مصنوعی چند کیلوگرم CO2 تولید می‌شود؟

این در حالی است که ب‌ام‌و هم همچنان به پیشرانه‌های درون‌سوز حجیم خود پایبند است و امیدوار است بتواند مدل‌های M را همچنان حداقل تا سال ۲۰۳۰ با موتورهای شش و هشت سیلندر داشته باشد. بااین‌حال، این شرکت نیز موتور دوازده سیلندر خود را به‌طور کامل کنار گذاشته است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    “ما آن را بررسی کردیم اما از نظر انرژی اصلاً منطقی نیست. برای تولید سوخت‌های مصنوعی چند کیلوگرم CO2 تولید می‌شود؟”
    هر روز دارم مطمئن تر از گذشته راجع به دخیل بودن سیاست در این تصمیم غیر هوشمندانه میشم
    خب کسی نیست بیاد بگه ساخت باتری برای خودرو های به اصطلاح پاک الکتریکی چقدر CO2 تولید میکنه؟
    خب واضح هست که برای ساخت برقی ها هم CO2 تولید میشه
    اما این سیاستی هست تا وابستگی کشور های دارای منابع کم رو به کشور های نفتی کم بکنه
    تا الان هم که دارن خوب پیش میرن
    عملا محیط زیست و این دلسوزی ها همشون کشکه…

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۱۱
    1. Porsche

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      نمکدون

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۷
    2. miladzm

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      «عملا محیط زیست و این دلسوزی ها همشون کشکه…»
      ممنون که ما رو از جهل نجات دادی !😂🤦
      شما که ماشالا یکی از بزرگترین نویسندگان حوزه خودرو هستید ؛ به نظرم یه مقاله در این مورد بنویسید تا دنیا بفهمه که اینا همش کشکه !😂🤦

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۹
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (506 ديدگاه)

        طنز نگو خواجه😂🤦

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
        1. miladzm

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          اینقد اکانت فیک نزن جناب نویسنده !😂🤦

          موافقم ۹
          مخالفم ۸
  2. Porsche

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    اما در کل خودشون پی بردن که حالا حالا ها نمیتونن تمام الکتریکی بشن چون هنوز اون زیر ساخت ایستگاه شارژ و غیره مثل پمپ بنزین و غیره گسترده نشده تا برای تمامی مردم قابل استفاده باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۶
  3. هیچکس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تا ۲۰۳۰ ؟؟؟
    امکان نداره
    برقی سازی خودروها مثل برق داره فراگیر میشه.
    از کشورهای عقب افتاده و داغونی مثل ایران که بگذریم سال ۲۰۳۰ که سهله، سال ۲۰۲۵ اثری از تولید خودروهای سوخت فسیلی در کشورهای پیشرفته پیدا نخواهید کرد.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
  4. هیچکس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    سیاسیش نکن داداش
    برقی شدن خودروها بی نهایت در کنترل آلودگی مؤثر هست چطور؟
    تولید برق در یک خودرو به وسیله توربین آبی یا بادی ممکنه؟ تأمین کامل انرژی مورد نیاز خودرو از طریق صفحات خورشیدی ممکنه؟ خیر
    اما میشه بصورت کلان برق را از باد، آب، خورشید و انرژی هسته تولید کرد و در اختیار خودروها گذاشت تا آلودگی تولید نشه
    به فرض که اصلاً تمام برق مورد نیاز هم از طریق نیروگاههای سوخت فسیلی تأمین بشه، باز هم قابلیت کنترل و فیلترینگ آلودگی چندصد نیروگاه از چند میلیون خودرو آسونتره
    از طرفی برای انتقال برق به ایستگاههای شارژ نیازی نیست مثل بنزین و گازوئیل، حمل و نقل از طریق تعداد زیادی کامیون انجام بشه.
    برای مقایسه این کلیپ رو حتماً ببینید:
    https://www.aparat.com/v/0DsAt

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  5. جنوب

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    موتور وی هشتت مستدام بااااد !!!!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  6. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (346 ديدگاه)

    بچها اگه وی ۸ حذف بشه من از دنیا خودرو استعفا میدم

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (379 ديدگاه)

      واستا بعد inline 6 بی ام و استعفا بده
      واقعا دارم به این فکر میکنم که الان گفتنش آسونه برقی شدن ولی برای ماشین بازا که هر سری بعد از برقی شدن کامل به ۱۲ سیلندر های لامبو و پاگانی و نعره V8 مرسدس گوش میدن چقدر حسرت میخورن
      راستی پورسانگوئه چی شد؟
      امروز مگه معرفیش نبود؟

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (346 ديدگاه)

        راست میگی پورسانگ چی شد

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    2. Erfan

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      حالا حقیقتا وقتی ما به این v8های جدید دنیا هیچ دسترسی نداریم بود و نبودشون برای ما چه فرقی می‌کنه؟

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (346 ديدگاه)

        دقیا دلیلش همینی هست که گفتی ما ها میتونیم بهش برسیم و امیدوارم اون روز برسه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
  7. Si

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ای جانم بنز

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  8. - A M I R -

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    “در نسل جدید C63 AMG موتور ۴ لیتری V8 با ۲ لیتری چهار سیلندر جایگزین خواهد شد”.
    بله طبیعیه که همچین مسیری طی بشه، متاسفانه سرمایه و سود بیشتره که الان مسیر خودروسازی رو تایین میکنه، اما آخه بی انصاف چهارسیلندر؟ مطمئنا پشت این تصمیم کلی فکر شده اما این احساسو به من میده انگار مرسدس افتاده تو مسیری که هول هولکی میخواد قید همه چیو بزنه تا از نظر محیط زیستی تو تصور مردم عوام هم ردیف تسلا بشه. طرفدارای سنتی شو داره سلاخی میکنه! این مرسدس دیگه اون مرسدسی نیست که M120 رو خلق کرد، صرفا اسماشون یکیه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  9. Hitman

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    داداش تا اون موقع اصن موتور بنزینی باقی نمی مونه که میخوای تا ۲۰۳۰ نگه داری😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  10. SadjadArt

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    از آمریکا که حذفشون کردی اروپاییام که سوسولن از ۸ کمتر استفاده میکنن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  11. Amir mahdi @-1387

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دم مرسدس بنز گرم که بنزینی مونده تا ۲۰۳۰
    نمی خواد مصنوعی بشه اسباب بازی بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Muty

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    اینا هم دنیا را مَچَل کردن !
    با دست پس میزنن
    با پا پیش میکشن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا