مرسدس بنز

نبرد آفرود جالب بین نسل فعلی و قبلی مرسدس G63 AMG

دو نسل مرسدس G63 AMG در یک سری چالش‌های آفرودی باهم به رقابت می‌پردازند تا ببینیم عملکرد آن‌ها در مقایسه با یکدیگر چگونه است.

بیش از ۳۰ سال طول کشید تا مرسدس بنز نسل دوم G کلاس را معرفی کند. این نسل رسماً اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شد و آفرودر نمادین آلمانی‌ها را با تکنولوژی‌های مدرن و جدیدترین امکانات روز تجهیز کرد. برخی نگران بودند که در نسل جدید G کلاس توانایی‌های آفرود افسانه‌ای این ماشین کمرنگ شود اما این‌طور نبود. حال کارواو در ویدئوی جدید خود G63 AMG جدید را در برابر نسل قبلی مدل ۲۰۱۳ قرار داده است تا ببینیم این دو ماشین در برابر هم چه عملکردی دارند.

مرسدس G63 AMG

نسل دوم G63 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد. از سوی دیگر، در سینهٔ G63 قدیمی یک موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم رابط بین موتور و چرخ‌ها است. G63 مدل ۲۰۱۳ در ظاهر ممکن است شبیه نسل جدید به نظر برسد اما زیر این پوسته اکسل‌های صلب و سیستم فرمان توپی چرخشی قرار دارد.

مرسدس G63 AMG

مردان کارواو چندین چالش آفرودی مختلف را پیش روی این دو شاسی‌بلند قرار داده‌اند که برای سنجش توانایی‌های بیراهه نوردی آن‌ها طراحی شده است. این چالش‌ها سیستم تعلیق، فاصله از زمین، زوایای حمل و فرار و… را آزمایش می‌کند. از لحاظ مشخصه‌های آفرود، G63 جدید روی کاغذ کمی ضعیف‌تر است زیرا از زمین ۲۴۱ میلی‌متر فاصله دارد و زوایای حمل و فرار آن به ترتیب ۳۱ و ۳۰ درجه است درحالی‌که فاصله G63 قدیمی از زمین ۲۶۰ میلی‌متر است و زوایای حمل و فرار آن ۳۳ و ۲۹ درجه هستند.

مرسدس G63 AMG

بااین‌حال، این دو ماشین در انتهای رقابت‌ها امتیاز یکسانی کسب کردند و در تمام چالش‌ها عملکرد مناسبی داشتند. البته G63 قدیمی عرض کمتری دارد که این ویژگی در برخی چالش‌ها باعث برتری آن می‌شود اما در عوض نسل جدید در قسمت‌های دیگری مثل آزمایش سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها بهتر عمل کرد. همچنین درحالی‌که G کلاس قدیمی در مسابقهٔ سربالایی سریع‌تر بود اما در آزمایش مسیر سنجاقی شکل از همتای جدید خود شکست خورد. به‌طورکلی، G63 جدید پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و با اینکه بزرگ‌تر از نسل قبلی شده ولی مرسدس توانایی‌های آفرود آن را قربانی نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    مکعب افسونگر 💖👑

    موافقم 70
    مخالفم 5
    1. Amiro

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (357 ديدگاه)

      ناموسا دیگه اینجا ننویسید که سفارش شاه بوده باش بابا فهمیدیم الان فقط مورچه های زیر زمین نمی‌دونن که سفارش کی بوده 😂😂😂😂😂😂
      🤍💙🖤🤍

      موافقم 23
      مخالفم 76
      1. مهردادکمال

        ۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1817 ديدگاه)

        با نگفتن این جمله، این حقیقت مدفون نمیشه و با گفتنش کسی ضرر میبینه؟؟!!!

        موافقم 54
        مخالفم 4
  2. TESLA

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بی‌صبرانه منتظر G کلاس برقی هستم 😍🇩🇪🇩🇪⚡️⚡️⚡️

    موافقم 14
    مخالفم 38
    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      توهم خفه کردی مارو با برق زیر هر پست میگی برقی برقی ، خودمون میدونیم تو آینده قراره چه اتفاقی بیفته

      موافقم 31
      مخالفم 2
  3. Mattew

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا فرم مکعبی برای ماشینای آفرود انتخاب میشه ؟
    مثل همین جی کلاس ، برانکو ، جیپ و …

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1667 ديدگاه)

      بیشتر مثل شناسنامه برای این کلاس هست وگرنه الزام و بحث مهندسی نیست.

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. matin

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چون ایرودینامیک نایز نداره
      و برای فضای بیشتر

      موافقم 21
      مخالفم 1
    3. Alan.r

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      برای داشتن زاویه‌‌ی حمله و فرار بهتر
      همچنین معرفی برای این کلاسه

      موافقم 12
      مخالفم 0
  4. Regra loaded

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    واقعا عالی بودن هر دو ولی مدل جدیدش یه چیز عجیبیه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. GMA

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    علاوه بر اینکه توانایی های آفرود قربانی نشده، سواری و هندلینگ هم به طور شگفت انگیزی بهبود پیدا کرده طبق گفته مجله ها

    موافقم 26
    مخالفم 1
  6. mercedes

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    مکعب جادویی مرسدس👏

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. Alan.r

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    به نظر من جی کلاس کاملترین خودروی دنیاست
    ظاهر بسیار زیبا و با ابهتی داره و موتور بسیار قوی ای هم داره کابینش هم بسیار لوکسه قابلیت های آفرودش هم که ثابت شدست (مخصوصا تو نسخه‌ی 4×4 squared)

    موافقم 20
    مخالفم 4
  8. MehdiTurbo

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    الان نقره ای جدید تر یا مشکیه؟؟؟کودوم نسل جدید
    مشکی زیباتر و جذاب تر و بهش میاد مشکی نسل جدید باشه
    کاپوت جلو طوط شکسته تر و تیز تری داره و طراحی چراغای جلو مردانه تر خشن تر
    نقره ای یکم تپلی تر کپل تر شده و نرم شده طراحی چراغ و جلو پنجره

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. F

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      نقره ای نسل جدیده.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. MehdiTurbo

        ۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        اره الان ویدیو را دیدم متوجه شدم
        ولی میدونی به نظرم این چند ثانیه اختلافا به مهارت رانندگی راننده هم ربط داره مخصوصا تو تست اول و کلا همه تستا اگه با یه راننده تست میشد نتیجه برای اون مواردی که امتیاز براساس زمان واقعی تر میشد
        حتی تو تست اول مسیر یکی نیس همون تفاوت شیب و چاله چوله و مهارت راننده تو چند ثانیه اختلاف اثر میگذاره

        موافقم 5
        مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یدونه چابهار بود سفید رنگ جی 63، هرچی از ابهت این موجود بگم کم گفتم. صدای بسیار خفنی هم داشت. باید از نزدیک ببینید تا درکش کنی لعنتی رو

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      من چند توریست رو دیدم که با ۳ ماشین(مرسدس جی کلاس.تویوتا فررانر اگه اشتباه نکنم و فورد اج)اومده بودن ایران
      جی کلاس رو اولین بار اونجا دیدم چنان با ابهت و زیبا بود که هنگ کردم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. Royal Driver

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    قبلیه چقدر ابهت و وقار داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا