ام جی

ام جی ۷ جدید، اولین عضو از خانواده محصولات لوکس بلک لیبل

ام جی اولین محصول از سری خودروهای پرچم‌دار خود با نام ام جی ۷ را پیش‌نمایش کرد. این سدان تازه‌نفس قرار است تا چند روز دیگر در چین و به عنوان اولین عضو از خانواده محصولات بلک لیبل معرفی شود.

به گزارش carscoops، این اولین باری نیست که ام جی از نام موردبحث استفاده می‌کند زیرا اولین نسل ۷ که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شد چیزی بیش از فیس لیفت روور ۷۵ تولیدی در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ نبود. همان روور هم بر اساس محصولات بی ام و شکل گرفته بود. خوشبختانه دومین نسل این خودرو از نو شکل گرفت و استایل سطح بالاتری داشت. جدیدترین محصول این خودروساز قرار است ام جی را راهی سطح بالاتری از بازار کند زیرا اولویت محصولات بلک لیبل استایل جذاب و تجهیزات لوکس خواهد بود.

ام جی ۷ از کناره‌ها به‌صورت فست بکی کوتاه‌قامت و مشابه آئودی A7 به نظر می‌رسد. بدنه خودرو کاملاً عضلانی کار شده و خطوط دینامیک و قوی به همراه خط شانه گیرا را می‌توانیم تشخیص دهیم. در بخش جلو چراغ‌های LED نازک‌تر و گیراتری را نسبت به محصولات کنونی ام جی می‌بینیم و جلوپنجره بزرگ و ورودی‌های کناری آن نیز مشابه کانسپت ام جی سایبرستر هستند. بخش عقبی پذیرای چراغ‌های LED شده و یک اسپویلر با آئرودینامیک فعال نیز وجود دارد. به این موارد باید چهار خروجی اگزوز را نیز اضافه کنیم که حاکی از قوای محرکه درون‌سوز ام جی ۷ هستند.

رسانه‌های چینی می‌گویند سدان جدید و لوکس این شرکت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۸۴/۱۸۸۹/۱۴۴۷ میلی‌متری خواهد داشت. به‌ این ‌ترتیب سدان موردبحث ۸۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از آئودی A7، حدود ۱۰۴ میلی‌متر کوتاه‌تر از مرسدس بنز CLS و ۱۸۸ میلی‌متر کوتاه‌تر از بی ام و سری ۸ گرن کوپه خواهد بود. البته انتظار می‌رود ام جی ۷ به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از این خودروها باشد. فعلاً تصاویر کابین این سدان جدید منتشر نشده‌اند اما انتظار داشبوردی دیجیتال و پوشش لوکس را برای اجزای داخلی داریم.

ام جی در تیزرهای منتشر شده اشاره چندانی به جزئیات فنی این خودرو نداشته اما تائید کرده سدان موردبحث با پیشرانه ۲ لیتری توربو در دسترس خواهد بود. آن‌گونه که گفته می‌شود نسخه تروفی این خودرو قدرت ۲۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۵ نیوتون متری تولید خواهد کرد و پیشرانه نیز با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ساخت ZF همکاری خواهد داشت. یک نسخه پایه‌تر با نام ۳۰۰ VTGI هم وجود خواهد داشت که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ام جی ۶ استفاده کرده و قدرت و گشتاور ۱۸۳ اسب بخاری و ۳۰۰ نیوتون متری ارائه خواهد کرد. این پیشرانه نیروی خود را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه منتقل خواهد کرد. نهایتاً انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبرید و قوی‌تر از عضو ارشد خانواده سدان های این برند در سال ۲۰۲۳ از راه برسد. رونمایی رسمی ام جی ۷ روز چهارشنبه ۲۶ مرداد خواهد بود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از سدان های ام جی ۵ و ۶ قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد فقط مختص بازار چین خواهد بود زیرا خریداران اروپایی و آمریکایی علاقه بیشتری به شاسی بلندها و همچنین محصولات الکتریکی شده نشان می‌دهند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این به درد واردات به ایران می خوره…

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۱
  2. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خیلی شبیه بنز cls 500 شده

    موافقم ۸
    مخالفم ۳۲
    1. Erfan

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (470 ديدگاه)

      خیلی نگاه کردم هیچ شباهتی پیدا نکردم.
      کاش وقتی که میگید خیلی مثلا به یه ماشینی شبیه اون نقطه شباهت رو هم بگید.

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۰
  3. hamid

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (250 ديدگاه)

    این وارد نمیشه کاکو. یکی از شروط واردات قیمت زیر ده هزار دلار و حجم موتور زیر ۱۰۰۰ سی سی هست. دلخوش به این مقدار نباشید.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۴
    1. aMiRsHaYaN

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (387 ديدگاه)

      خب فقط شورلت اسپارک میمونه که چون آمریکاییه پلاک نمیشه و ماشین های چینیه دیگه
      اینا میان یه طوری شرط میذارن که فقط چینی وارد بشه

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  4. مهدی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    قوص روی گلگیر عقبش عالیه. تو طراحی چینی ها خیلی زود به پختگی رسیدن

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۵
    1. phonix

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (616 ديدگاه)

      چون طراحاش خارجین
      یک چیز جالب در بین شرکت های جدید با تفکرات بزرگ اینه که میرن و افراد حرفه ای رو جذب میکنن
      طراحان یا مهندسین خبره رو

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱
    2. کافر مقدس

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1482 ديدگاه)

      تیم طراحی ش ترکیبی از اروپایی آمریکایی ژاپنی هاست عین nio

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
    3. سوشیانت

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (421 ديدگاه)

      خود ام جی انگلیسیه دفتر مرکزیش هم تو مریل بون لندن انگلیس هست

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  5. phonix

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (616 ديدگاه)

    ذره ای از اون ام جی قدیم داخلش نیست
    چرا اسمشو عوض نمیکنن؟
    تو که داری تلاش می‌کنی حداقل به کاری کن به اسم خودت تموم شه

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  6. R@min

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    خوب و بدش به کنار اون سر اگزوز های چهارتایی برای یه موتور ۲۰۰ اسبی زیادی بزرگه. با اینکه قطعا فیکه اما این سر اگزوزها برای یه ماشین ۷۰۰ اسبی هست.

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۲
    1. A1

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      الان دیگه واسه ماشینای ۳۰۰ اسبی هم چهارتا میزارن مثل c43 اینم دیگه ۲۵۰ اسب میشه قبولش کرد

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        بحثه قبول کردن نیست، بحث میزان گاز تولیدی یه موتور و انتقالش به اگزوز هست. یه موتور ۲۰۰ اسبی وقتی منبعی بزرگتر یا کوچیک تر باشه مشکلاتی برای موتور و مصرف سوخت ایجاد می کنه. رو همون c43 فکر کنم ۴۰۰ اسب قدرت داره و سر اگزوزها هم کوچیک تر هست.

        این سر اگزوزا رو این ماشین صرفا تزئینی هست.

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
  7. Reza Waffen SS

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4364 ديدگاه)

    خدییش خوب چیزی شده

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  8. Yousef

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برداشتن هیوندای النترا رو کپی کردن!

    موافقم ۳
    مخالفم ۳۳
    1. کرگدن باواریا

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (137 ديدگاه)

      اون خودش کپی از چینیاس

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
    2. محمد

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      النترا که شبیه خرچنگه.. خیلی زشت و بی ریخته

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  9. دکتر

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    عجب اسمی براش گذاشتن😃

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  10. Hadi

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (152 ديدگاه)

    همین برقیشو بزنن خب مگه خیلی سخته، طراحیش خیلی عالیه، تنها برندایی که به چشم چینی و بی کیفیت نگاشون نکردم یکی ام جیه و لوسید جدیدا جیلی هم داره به طراحی پخته و زیبا میرسه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
    1. Dian

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (287 ديدگاه)

      برادر مطمئنی لوسید برا چینه؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  11. T

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    طراحی همه ماشین ها مثل هم شده جدیدا و نمیشه گفت کپی

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. Hadi

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (152 ديدگاه)

    خب سرمایه گذاراش شرکت های چینی هستن ولی تو کالیفرنیای آمریکا تولید میشه، حالا نمیدونم دقیقا کجایی حساب میشه، مثلا میشه برند ولوو را سوعدی دونست در صورتی که تمام مراحل ساختش در چین هست حتی بیشتر سهامش که متعلق به جیلیه، قطعا ولوو ورشکسته میشد که جیلی سهامشو نمیخرید

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  13. meysam

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3382 ديدگاه)

    بدبخت اون صافکاری که بخواد اون قوسها رو دربیاره
    یحتمل باید گلگیر بکل عوض بشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  14. رامتین

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    طراحی واقعا جذاب هست و موتور ۲ لیتریش عملا جدا از بحث کیفیت و برند، میتونه یکه تاز بازار باشه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  15. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چراغ های عقبش یکم شبیه لینکلن mkz شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. AMIR

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جدیدن چین داره ماشین هایی با طراحی های خفنی میزنه نمونه هاش تو ایران هم هست مثل لاماری ایما و تیگو و….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  17. ☆♡M♡O☆

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش طراحیش خییلی تو دل میره خب اینارو بابد بزارن وارد کشور بشه مصرف سوختش ۲لیتر کسی میدونه چقد قیمتشه؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا