میز خبر: سایپا گران میکند یا تیشه به ریشه خود میزند؟
۱۶ مرداد ۱۳۹۴
۶۸ خواندن این مطلب 6 دقیقه زمان میبرد
سایپا مونتاژکار ایرانی که در روزهای گذشته از افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت محصولات سالخوردهاش خبر داده بیشک بمب خبری هفته اخیر را ترکاند و در میانه سبقتگیری اروپاییها از هم برای حضور در تهران و دیپلماسی اقتصادی و مملو از خبر دولت و زدوخوردهای دلواپسان و موافقان توافق در کنگره آمریکا، جالبترین خبری بود که میشد خواند و در آن تأمل کرد. معاون بازاریابی و فروش سایپا از افزایش قیمت محصولات این شرکت در صورت تصویب شورای رقابت خبر داده و گفت: مرحله بعدی تغییر قیمتها بر اساس نرخ تورم و بر مبنای فرمول مشخص شده و تأیید مراجع ذیصلاح خواهد بود. رضا تقیزاده اظهار کرد: پیگیری ۱۶ ماهه گروه خودروسازی سایپا در حال به نتیجه رسیدن است و مجوزهای لازم برای افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو صادر خواهد شد.
آیا انحصار در ایران با رضایت مصرف کننده همراه است؟ البته درباره بازار خودروی داخل اخبار کاملاً امیدوارکننده است و گویا همه شرایط دستبهدست هم داده تا با انحصار تاریخی خودروسازان داخلی مقابله کند. دنیای اقتصاد روزنامه مطرح و پرتیراژ کشور، دیروز در صفحه اقتصادیاش دراینباره نوشت: همسو با افت ۵۵ درصدی واردات خودرو در چهار ماه گذشته، بازار هماکنون شاهد تخفیفهای ویژه برخی واردکنندگان بهمنظور جلب نظر مشتریان است. کاهش میلیونی قیمت برخی خودروهای وارداتی به دلیل رکود بازار در حالی منجر به تغییر استراتژی واردکنندگان شده است که بعد از توافق هستهای مشتریان در شرایط انتظاری برای کاهش قیمتها و ورود خودروهای جدید بهسر میبرند. Mitsubishi Mirage در همین حال برخی از واردکنندگان معتقدند که تخفیفها ویژه برای خروج بازار از رکود است. به نظر میرسد در کوتاهمدت حداقل قواعد بازی در حوزه واردات در حال تغییر است و قیمتها رو به نزول. جالب این است که بازار خودروهای وارداتی این روزها از هیچ قاعده و مکانیسمی پیروی نمیکند، بهطوریکه باوجود کاهش ۵۵ درصدی واردات، تقاضا برای خودروهای یاد شده نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است. معمولاً در چرخه کسبوکار، هر کالایی با تقاضاکنندگان و عرضهکنندگان آن کالا روبهرو است؛ بنابراین اگر در بازاری به هر دلیل عرضه و تقاضا باهم برابر نباشند؛ یعنی بازار در تعادل نیست.
خبر دیگر اینکه برخلاف روند رشد تولید خودرو در ماههای اخیر، تولید این محصولات در تیر ماه امسال نزولی شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در تیر ماه امسال با کاهش ۱۰.۱ درصدی از ۱۰۲ هزار و ۸۱۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۹۲ هزار و ۴۵۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۴ کاهش یافت. در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۳.۳ درصدی از ۸۷ هزار و ۵۵۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۸۴ هزار و ۶۶۱ دستگاه کاهش یافته است. تیر ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۹.۱ درصدی از ۱۳ هزار و ۸۱۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۷۰۳۷ دستگاه کاهش یافت. تیر ماه امسال تولید انواع مینیبوس و میدلباس در کشور با رشد ۱۲۱.۷ درصدی از ۲۳ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۵۱ دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت ۵۱.۷ درصدی از ۸۹ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۴۳ دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با کاهش ۵۰ درصدی از ۱۳۳۱ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۶۶۵ دستگاه کاهش یافته است. اما در چهارماهه نخست امسال تولید انواع خودرو در کشور با رشد ۸.۴ درصدی از ۳۲۸ هزار و ۵۱۵ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۵۶ هزار و ۲۳۹ دستگاه افزایش یافته است.
خط تولید دنا چهارماهه نخست امسال تولید انواع سواری با رشد ۱۷.۶ درصدی از ۲۷۹ هزار و ۸۵۲ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۲۹ هزار و ۵۵ دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع وانت با کاهش ۴۸.۹ درصدی از ۴۴ هزار و ۸۵۴ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۲۲ هزار و ۹۰۵ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع مینیبوس و میدلباس نیز با رشد ۱۲۹.۶ درصدی از ۷۱ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۱۶۳ دستگاه افزایش یافته است. تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۱۸.۸ درصدی از ۲۹۸ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۲۴۲ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۲.۶ درصدی از ۳۴۴۰ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۸۷۴ دستگاه افزایش یافته است. وانت آریسان ایران خودرو جالبترین نکته این روزهای بازار خودروی ایران هم علاوه بر کاهش ۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی، کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار است. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران و نماینده کمیسیون تخصصی خودروی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان کاهش قیمت در خودروهای چینی گفت: خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی و وارداتی بیشترین افت قیمت را داشتهاند بهطوریکه کاهش قیمت در این خودروها ۱۵ درصد بوده است. وی در گفتگو با عصر ایران در مورد اینکه چرا خودروهای چینی کاهش قیمت بیشتری را نسبت به خودروهای دیگر بازار داشتهاند؟ گفت: به نظر من با توجه به خبرهای مطرح شده درزمینهٔ ورود خودروسازان اروپایی به ایران، خریداران خودرو منتظر ورود این خودروها به بازار هستند و لذا در این زمینه اقبال به استفاده از خودروهای چینی کاهش یافته است.
خبر دیگر اینکه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی حکمی سیدمهدی آستانی را به سمت مدیرعامل و عضو موظف هیئتمدیره شرکت گروه سرمایهگذاری سایپا منصوب و از زحمات محمدرضا صباغی، مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر کرد. دکتر آستانی دارای فوقلیسانس MBA و دکترای مدیریت مالی است و سابقه مدیرعاملی در شرکت سرمایهگذاری فرهنگیان، معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و معاون مالی بانک صنعت و معدن را دارد، وی همچنین به مدت ۳۰ سال در حوزه مطبوعات کشور فعالیت مستمر داشته است.
تصاویر جاسوسیای که از آزمایشهای فراری منتشر شده نشان میدهد مدل f12 اسپچاله یا GTO که گونه تولید محدود و ارتقا یافته از مدل پایه است بهزودی با ظاهر و جزئیاتی متفاوت با گونه اصلی به بازار عرضه میشود. این مدل که قرار است در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت نمایش داده شود با ارتقایی ۳۰ تا ۷۰ اسبی در موتورش نسبت به F12 برلینتا قویتر است و از موتور V12 که ۶.۳ لیتر حجم دارد، بهره می گیرد. علاوه بر این اسپچاله از ۲۰۰ کیلوگرم کاهش وزن نیز سود میبرد که میتواند به چابک شدن هرچه بیشتر این مدل کمک کند. به نظر میرسد در برخی از قسمتها مانند برآمدگی که در گلگیر جلو مشاهده میشود از فیبر کربن استفاده شده و این قضیه به رکابها و پایین درهای خودرو نیز کشیده شده است. جالبترین قسمت در مدل اسپچاله سه حفره آبشش مانند است که بر روی گلگیر عقب خودنمایی میکنند.
چندی پیش شنیدیم که کنسرسیومی از سه خودروساز غول آلمانی یعنی BMW، Audi و شرکت مادر Mercedes Benz یعنی دایملر واحد Here نوکیا که واحد مربوط به نقشههای دیجیتال این شرکت است را به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کردهاند. حال چرایی این کار در دست بررسی است و بنابر گزارش سایت تابناک مدیرعامل شرکت دایملر گفته است: نقشههای دیجیتال با دقت بسیار بالا در آینده تبدیل به بخش مهم و اساسی از قابلیت نقل مکان و تحرک هستند. «دیتر زتش» اشاره کرده: با خرید اشتراکی سهام Here از نوکیا در صدد هستیم تا برای تمامی خودروسازان، فروشندگان و مشتریان در سایر صنایع، استقلال این خدمات اساسی و بنیادین را حفظ کنیم. همچنین در یک بیانیه، هر سه خودروساز آلمانی اهمیت این خدمات مبتنی بر نقشه را برای آینده صنعت خودروسازی تأیید کردهاند. در این بیانیه آمده: نقشههای Here دربردارنده بنیادهای اساسی برای نسل بعدی خدمات مبتنی بر محل و موقعیت است. این موضوع برای صنعت خودروسازی مبنایی برای سیستمهای یاریگر و اتومبیلهای خودران است؛ خدماتی که برای ایجاد امنیت جادهای بیشتر و تسهیلات بالاتر اهمیت دارد. بنا بر گزارشها، این قرارداد قرار است در فصل اول سال میلادی آتی یعنی سال ۲۰۱۶ نهایی شود.
خبرها و تصاویر منتشر شده از جاسوسان صنعتی نشان میدهد که بنتلی بنتِیگا (بِن تِی گا) همچنان در حال آزمایش است. پس از اینکه جاسوسان صنعتی عکسهایی از این مدل در آبوهوای سرد و یخزده و گلولای و بیابان را منتشر نمودند، حال تصاویر جاسوسان صنعتی این بار بنتِیگا را در حال عبور از مسیرهای پر سنگلاخ نشان میدهد. گویا بنتلی بههیچوجه علاقهای به معرفی نمایشی یک کراساوور ندارد و از حضور در بازار شاسی بلندهای لوکس اندازه کامل نیت دقیقی دارد. این مدل که توانایی فوقالعادهای در آفرود دارد و به یک موتور W12 مجهز است بهاحتمال فراوان در نمایشگاههای آینده خودرو معرفی خواهد شد. کارشناسان قیمت این مدل را چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار عنوان کردهاند. ویدئوی حاضر بنتِیگا را در شمال اسپانیا نشان میدهد. این ویدئو نخستین تیزر رسمی این مدل فوقالعاده است.
همیشه به فکر اصلاح باش نه بسته شدن چون که خانوارهای بسیاری از همین 2 شرکت و متعلقات و همکارانشون دارن نون میخورن. تعطیلی بیکاریه زیادی ایجاد میکنه. البته باز هم تاکید میکنم شرایط موجود واقعا افتضاح است
ارزش جون منو خانوادم،بیشتر تر از نون خوردن اوناس. حالا واس اینکه اونام از نون خوردن نیوفتن،یا کلا تغییر کاربری کارخونرو بدن،یا بهترش اینکه،این ب اصطلاح کارخونه ها (فقط نقش مونتاژو داشه باشم،زیر نظر مستقیم شرکت مرجع با کارگره ایرانی) و از خودشون هیچ تولیدی نداشته باشن.
نیما جان نگران اون خونواده ها نباش که نون میخورند. نونی که مردم راضی نباشند به نوعی حرامه. انشالله بزودی هر دو خودروساز ورشکسته بشند. یه مشت بیسواد … جمع شدند در این صنعت. اصولا از نظر من جز بخشی از اساتید علمی دانشگاههای برتر کشور که صرفا در خدمت علم و پیشرفت دانشجویان این کشورند بقیه ارزشی ندارند و بعبارتی بود و نبودشان تاثیری نداره…
نیما ناصری ، دوست عزیز دیگه بعضی وقت ها یه چیزایی میشه مثل غده های سرطانی ، درمان شدنی نیستند ! مگر اینکه که همه مدیران ، سیاست های کلی و خط مشی ها و و و … بکلی عوض بشه که اونم بعید به نظر میرسه. پس نمیخواد در این مواقع اینجوری کسی تیریپ اخلاقیات برداره. خسته شدیم والا…
آقای ناصری سرما خوردی یا نه از بستگانت تو سایپا یا ایرانخودرو فعاله آدم حسابی تو حاضری واسه پول چقدر آدم بمیره؟؟؟ اون کارگری که حاضره نونی ببره سر سفره زن و بچش که آه و نفرین و گریه و زاری ملت پشتشه کارگر نیست بی شرفه و هممون دیدیم چه ریخت آدمایی تو خودروسازا و نمایندگیاشون کار میکنن یه سری احمق که یه پیچ نمیتونن ببندن دوست عزیز خوب نگاه کن تو مملکت ما کارگر زیاده ولی ببین کدومشون حاضرن حرامخور باشن اگه شما تونستی اینطوری شی که مردن یه خانواده با ماشین اینا مهم نباشه برات پس تو هم …………
اقای نیما ناصری40سال انحصار کافی نبود تا اینها بتونن رقابت کنن کسانی که نونخور این 2تاشرکت هستن اکثرا با رانت و پارتی استخدام شدن فاجعه پژو405یادتونه درهاش قفل میشد و اتش میگرفت از چی دفاع میکیند چه چیزی ارزشش از جان هموطنان ما بالاتره بخدا هیچ چیز چه خانوادهایی که عزیزانشون معلول نشد چه خانوادهایی که به علت امینی صفر تولیدات دخلی داغدار نشدن تجربه ثابت کرده در شرایط انحصاری احتمال اصلاح غیر ممکنه الودگی هوا یکسوم سوخت کشور توسط نیسان وانت مصرف میشه و… بخدا اگه هزینه فایده کنی میبینی تعطیلی خودروسازان به نفع مردمه اگه بخوام بگم مثنوی هفتاد من میشه به همین کفایت میکنم”با احترام به تمام هموطنان بزرگوارم”
سلام ژاپنی اصیل داداش بعضی وقتا زیر مطالب این سایت یه سری میان کامنت میزارن که از معده به جای مغز استفاده میکنن و میخوان بگن ما هم هستیم یه عده هم عاشق خلاف همه حرف زدن با اینکه میدونن منطقی نیست در کل داداش این دوست ما سفیر عشق و محبت شده ..و نمیدونم چه سیاستی پدال در پیش گرفته که خودروی چینی و ایرانی طرفدارای کمشون دارن با مطالب سایت جولان میدن…….
اتفاقا یکی از مشکلات مردم ما هم همین نگاه سطحی شما است… هیچوقت نگاه نمیکنید که سرمایه یک ملت داره بخاطر اشتغال زایی بر فرض حتی 10 میلیون نفر فدا میشه! که معلومه تعداد اون افراد خیلی کمتره حتی…
در این که این کارخانه ها به اصطلاح خودرو سازی پرو اند شکی نیست .ولی ورشکستگی شون به ضرر همه است . ما نباید بازار مصرفی خودرو های خارجی وکشور های اروپایی شیم مثل کشور های عربی. بلکه باید به سمت بهینه کردن خودرو ساز های داخلی پیش بریم .مثلا به سمت خصوصی سازی کنترل شده شرکت ها . نه این که خصوصی کنیم تمام سهام را در مناقصه های سوری به اقا زاده ها واگذار کنیم .
اتفاقا به نفع همست… خودروهای داخلی جایی واسه بهینه شدن ندارند چون سرتا پا ایرادند باید کلا عوضشون کرد… اگه از همون اول سالی چند تغییر کوچک میدادند وکم کم عیبهارو برطرف میکردند آره میشد ولی الان هزینه ی بهینه کردن این اشغالا اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و بهترین کار جایگزینیشونه.
عزیزم شما کلا سازمخالف می زنی. هیچ می دونستی نظر من اصلا مهم نیست .نه من نه هیچ کس دیگه.چون مسولین خودرو سازی ها کار خودشون را انجام می دن در اینده حداقل تا دو سال بخش حودرو کشور در رکوده . وهیچکس هیچ کاری نمنی تونه بکنه . مردم به اینده امید دارند که شرایط بهتر می شه و کارخانه ها قیمت بالا ببرند یا پایین بیارند در شرایط فعلی مردم خودرو مخصوصا چینی و تولید داخل نمی خرند.در نتیجه مدیران به بهانه اشتغال وغیره چند وقته دیگه دست به دامن دولت می شن که تعرفه ها را افزایش بده . ولی غافل از این که دولت تحت هیچ شرایطی مخصوصا تا دو سال اینده این کارا نخواهد کرد چون برای وجه خودشون بده . خب از انجایی که مدیران این کارخونه ها پول پله زیادی دارند وهزینه های تولید در ایران هم بالا است از طرفی تیراژ پایین امده کلا بی خیال تولید شده و خودرو های سی کی دی و فول سی کی دی را خوشکل و اماده وارد کرده ومیدن دست مردم . نتیجه تا سه سال اینده نه خودرو سازی وجود داره نه انتقال تکنولوژی . این سناریو احتمال قوی عملی می شه چون کلا مدیران خودرو سازی هدفشون پول در اوردن حال چه تولید کننده باشند چه وارد کننده اشتغال ومسایل دیگه کشکه. ولی خدا کنه این اتفاق نیفته ودولت کارخانه های خودرو سازی را بهینه کنه .نه تبدیل کردن ان ها به بازار مصرفی اروپایی ها. ولی احتمالا ما بازار مصرفی خودرو های اروپایی میشویم وتا چند سالی همه خوشحالیم ولی این خوشحالی عمر زیادی نداره.
میلتون فریدمن (مشاوره اقتصادی نیکسون در دوران ریاست جمهوری اش) در خاطراتش می نویسد: یکبار در دوران کمونیسم سفری به چین داشتم قرار شد از یک مزرعه زراعی بازدیدی داشته باشیم. در آنجا دیدم کارگران با بیل و ابزارآلات ساده کشاورزی مشغول کار هستند از وزیر کشاورزی که همراه ما بود پرسیم:”چرا برای اینها تراکتور و کمباین و سایر ماشین آلات مکانیزه فراهم نمی کنید، که در این صورت هزینه نهایی به شدت کاهش پیدا می کند و نیروی کار کمتری به هدر می رود”. وزیر کشاورزی چین جواب داد:” دلیل اصلی این کار ایجاد اشتغال برای اینهاست چراکه در آن صورت که شما می فرمایید بسیاری از این مردم بیکار خواهند شد”. پس فریدمن جواب میدهد:” که من توصیه می کنم به جای بیل به اینها قاشق بدهید تا زمین را بکنند چون در این صورت افراد بیشتری مشغول کار خواهند شد!!!”.
این شورای رقابت هم فک کنم در مجموع یعنی ساقه کرفس نه؟ اقا من میدونم سایپا چرا ماشیناشو گرون میکنه چون میخواد از رکود در بیاد حالا چجوری الان میگم: این شرکت میاد ماشیناشو که عمده خودرو های مردم متوسط جامعه هستن رو گرون میکنه ویه سری عوام میگن بابا ارزون نشدن که هیچ گرون هم شدن و میگن بخریم تا گرون تر نشدن و میان میخرن و یه برهه زمانی سایپا از رکود در میاد تا وقتی که واردات شروع بشه یا مونتاژ ماشین های خارجی بعله اینجوریاس
والا یه بار دیگه هم سایپا ماشیناشو به طور وحشتناکی گرون کرد (جریان پراید 20ملیونی)اما نه تنها مشکلی براش پیش نیومد بلکه شاهد مردمی که واسه پرایدش صف کشیده بودن شد الانم احتمالا رو حساب همون داستان داره دوباره میبره بالا و این دفعه هم راه حلش نخریدن تکرار میکنم نخرید شاید بپرسید خوب نخریم چیکار کنیم میدونم خیلی سخته مخصوصا که این روزا اکثر کارا با ماشین خیلی راحت تره ولی اگه یه مدتی دست دوم بخریم واز وسایل عمومی ستفاده کنیم طولی نمیکشه که قیمت ها هم یکم ملایم تر بشه به امید206— 9/700/000 در سال 83 تو سال 94 یاعلی
اون کسی که دنبال ۲۰۶ ۹میلیونی یا دلار ۹۰۰ تومنی تو سال ۹۴ هست و به این فکر هست نه تنها از اقتصاد هیچ اطلاعاتی نداره بلکه باید این امید را با خودش به گور ببره این حرف شما بسیار غیر منطقی و غیر عملی هست قیمت ها ارزان نمیشوند به امید اینکه کیفیت ها بالا برن
دقیقا با نظر شما موافقم.ما که یکم از صنعت خودرو با خبریم میدونیم که صنعت خودرو تا مردم اینطور رفتار میکنند تغییری نمیکنه.اگه اخبار هم درباره ی ورود شرکت های اروپایی خبر میده همش عوام فریبی هست چون بنده مطمئن هستم اگه ماشین درست درمونی هم مونتاژ بشه زیر صد میلیون نمیدن نمونش همین اشغال اخیرشون z300 واقعا موندم کیا میرن 70 میلیون پول این اشغال رو میدن.شاید یه مدت بازارشون بخوابه ولی بعد از 7-8 ماه که هیچ تغییری تو بازار خودرو ایجاد نشد مردم ساده ما میگن تا گرون نشده بریم بخریم و همان اشو همان کاسه
اولا انسان به امید زندست دوما اگر من به شما بگویم قیمت 3.986.000پراید را از یکی از کارکنان بخش بازاریابی شنیده ام چی بازم باور نمیکنید درضمن دوست عزیز اگر درک ادبی داشته باشی راحت میتوانی با درس ریاضی جدول تناسب حساب کنی شاید 206 نه ملیونی رویا باشد اما در ده سا حتی اگه 150 در صد هم تورم داشته باشی بازم نباید 206 قیمتی بالای30 ملیون داشته باشد درضمن همه این ها باید برای یک خودرو مونتاژ شده در کشور فرق کند
حرف شما متین ولی کو اتحاد .بنده بارها شده که با افراد مختلف که بعضی هاشون هم قصد خرید خودرو داشتن درباره نخریدن بحث کردم ولی بی فایده بوده اخرش همشون میگن خواب مجبوریم بخریم!!!وقتی این جمله اخر رو میشنیدم واقعا میخواستم سرمو بکوبم به دیوار!اخه یکی نیست بگه ادم حسابی مگه غذا و دارو هست که اگه نخری بمیری مگه خونست که نداشته باشی نتونی زندگی کنی تا حالا که ماشین نداشتی زندگی نمیکردی خواب حداقل دست دو بخر.
یعنی واقعا سایپا 16 ماه تلاش کرده که بتونه 8 تا 10 در صد قیمت محصولاتشو ببره بالا!!!!!!! عجب!!! 16 ماه تلاش برای توسعه یه ماشین کرده بود الان وضعش خیلی بهتر بود.
چند وقت پیش در خبر رادیو شنیدم که گفت قیمت پژو پارس صادراتی به عراق بین 5.500 الی 6000 دلار است یعنی چیزی کمتر از 20 میلیون تومان . در داخل همون ماشین حدود 40 میلیون تومان . واقعا برام جای سوال هست چطور با صادرات به قیمت 20 میلیون تومان کارخانه سود میکنه و با فروش داخلی 40 میلیون تومانی ضرر !!! کسی واقعا می دونه چرا ؟؟؟ اگر میدونید منم روشن کنین
وقتی اتومبیل راننده زن ایرانی را پنچر کردند تا او نتواند مسابقه بدهد! هرچقدر هم خودش از حاشیه فراری باشد، حاشیه دست از سرش برنمی دارد. در این سال ها اسم لاله صدیق با حواشی مختلفی همراه بوده است. چند سال پیش که بحث دوپینگ بود و کمی بعدتر داستان فیلم لاله پیش آمد و چند ماه پیش هم رالی خاورمیانه. لاله صدیق هم بازیگر نقش اول تمام این رویدادها!
خیلی وقت است که لاله صدیق مصاحبه مفصلی انجام نداده و درباره لاله هم خیلی کوتاه صحبت کرده. در این گفتگوی مفصل وی برای اولین بار حرف هایی درباره پروژه ای زد که گفته می شد قرار است داستان زندگی لاله صدیق باشد.
انشاالله به واسطه همین ملتی که 35 سال سوار ارابه مرگ کردید کفن پوشتون میکنیم وقتی کیفیت و قیمت ماشینای منطقه آزاد شهرمون رو میبینم هر روز آرزوی ورشکستگی این قاتلان رو میکنم آخه چرا کل ایران نباید ماشین با این قیمت و کیفیت سوار شن اگر واسه خودتون و خانوادتون احترام قائلید نخرید یا حداقل اگه مجبورید صفر نخرید
خداروهزار مرتبه شکر میکنم که من غرورم دیگه اجازه نمیده تولیدات داخل رو سوار شم حتی به قیمت ارزانتر ازحال .بخدا از پارسال که پرایدمو فروختم راحت شدم نه تنها ماشین گرون نشد بکله پولشو زدم تو کسب و کار سودم کردم از شر پمپ بنزین و تعمیرگاه و استرس نشستن در ماشین نا ایمن راحت شدم سرمو بالا میگیرم با افتخار میگم ماشین ندارم اما جور دیگه ای لذت زندگی رو میچشم به خدا نمیخوام ازخودم تعریف کنم اما احساس میکنم سطح فکرم خیلی بالاتر رفته مخصوصا نسبت به اقلیتی از مردم که هنوز با این ماشینا فخرمیفروشن تاکید میکنم اقلیت ،حرفم با عامه مردم که از سر اجبار میخرن نیست.
ما خودروساز نمیشیم ولی خدا میدونه داستان این همه سنبه پرزور حمایت گذاشتن پشت فرغون سازان داخلی چیه؟!(البته ما که خلق خداییم هم تا حدودی میدونیم داستان چیه!)خیلی نگران خوابیدن چرخ صنعت خودرو و بیکار شدن نفراتشید چرا نمیاید حالا که چندتا مشتری پیدا شده واسه این لگن سازان لااقل نصف سهامشونو رد کنید بره این باعث میشه هم طرف خارجی متعهد بشه به شراکت استراتژیک و هم محصولاتی مطابق با استانداردهای کمپانی بین المللی در ایران مونتاژ بشه که نتیجش میشه حفظ ارتزاق این چند صد هزار نفر شاغل تو خودروسازی و در کنارش حفظ دسترنج ملت مظلومی که دیگه مجبور نیستن ماشین سی سال پیش اروپا رو به قیمت مدل 2015اش بخرن!!
سایپا می خواد با این کار تقاضا رو تحریک کنه ولی در اشتباهه مردم دیگه مردم بی سواد سال های قبل نیستن مردم با تحریم خرید خودرو مشت محکمی به آن ها خواهد زد تازه دارد رفتار خرید ما مثل اروپایی ها میشه راه زیاده ولی برای شروع خوبه این دللال ها که پیش خرید کردند گور خودشون کنند.
الان باید برات کف سوت زد نه مردم همون مردمن همین لهن حرف زدن شما نشون میده که خوده خوده همون مردمین حالا راه رسیده به جیب شمارو عوض میکنن و به هدف هم میرسن مثل اروپائی ها ههههه شد قضیه مرغ پخته پدال اگه واقع بین باشی چاپ میکنی
توی گفتگوی شبکه دو نعمت بخش رییس انجمن خودرو سازان با کمال *** میگه علت اینکه هیوندای و کیا پیشرفت داشتن اینه که حاشیه ی بازار دست خودشونه و دولت دخالتی در قیمت گذاری محصولات نداره توی اینجا هم باید دلالی دست خودروساز باشه و شورای رقابت دخالت نکنه آخه *** ، هیوندای و کیا کجا… تیشه رو محکم تر و عمیق تر بکوبید…
پولی که مردم میدن بابت ماشینای ایرانخودرو و سایپا و میره تو جیب مدیران این دو شرکت حرام است / یعنی به واسطه گردن کلفتیشون دارن پول زور از مردم میگیرن و یک ذره بفکر جون مردم نیستن و نگاشون رو به جیب مردم دوختن
آقا زور دارن هرکاری دلشون بخواد میکنن هرچی هم بگن باید مردم بخرن اصلا همینه حرف حساب چیه؟ من به عنوان یک ایرانی حمایت میکنن از این کار سایپا و ایران خودرو برای تنیه این مردمه همیشه ناله کن هم باید قیمت هایه ماشیناشو بیشتر کنه تا دیگه حرفی نباشه
فعلا که برام مهم نیست صنعت خودرو داخل به کجا داره میره!!یه پراید دارم مدل 91 که فعلا میتونم سه و چهار سالی هم ازش استفاده کنم .تا اون موقع هم امیدوارم وضع اقتصادی و ملت و کشور خوب بشه بتونیم خودرو خوب بخریم.اگه هم وضع اینجور بود تا اون موقع منم مثل قشر متوسط حلبی سوار میشم
فقط میخوا ن الکی به مردم شوک بدن بیان بخرن همه رو اگاه کنید تا میتونین من خودم تا حالا چند نفر از خرید ماشین نو منصرف کردم بیاین خودمون جامه رو اگاه کنیم تا از خودمون شروع نکنیم نمیشه به نتیجه رسید
امید روزی که دو خودروساز مونتاژ محصولات ژاپنی و اروپای جز فرانسه) داشته باشن زیر نظر شرکت اصلی و ماشین به قیمت واقعی جهانی عرضه شه به زودی زود شاهد تغییر هویت ایران خودرو و سایپا دو شرکتی که خونه مردم و تو شیشه میکنیم هستیم فکرشو بکن ماشینی مثه فولکس و یا….. مونتاژ کنیم با قیمت 60 تومن
راه حل فقط نخریدن هست…نخرید…ای مردم نخرید تا دراینده نزدیک در بهشت بر روی شما بازشود….نخرید…بیدارباشید….بیایید یکبارم شده دست به دست هم دهیم واین غولهای مفت خور ایرانی رو به زمین بزنیم….چقدر ادمها…هموطنامون..عزیزانمون تو تصادفات این گاریا جونشون رو ازدست دادن..چه خانواده هاوزندگی هایی که از هم پاشیده نشدند…چه افرادی بی کس نشدن……چ خودروهایی که اتش نگرفتند وعزیزانمان زنده زنده سوختن……..وای برشما وای برشما که [غیر قابل انتشار] ایران بیشترین امار کشته شدهای جاده ای دنیا رو داره….امار بیدادمیکنه…فقط بخاطر اینکه [غیر قابل انتشار]هیچ چیزی براشون مهم نیست هیچ…فقط فکر شکم خود هستن….. [غیر قابل انتشار] حال اینها به کنار ای کاش بااین قیمت های گزاف ونادرست کیفیت هم وجود داشت ای کاش اکنون نوبت ماست….
16 ماه تلاش کردی که گرون کنی؟ 16 ماه تلاش می کردی ایمنی رو ببری بالا والا مردم حاضرن برای ایمنی بیشتر یه 8 درصد پول بیشتر هم بدن! مگه ما غیر از ایمنی خودمون و خانوادمون چی می خوایم؟؟؟
شما باور کردین ما متحد شدیم برای نخریدن؟اگر اینجوری فکر میکنین به شدت اشتباه میکنین.ما الان نمیخریم چون توان خرید نداریم.فقط کافیه سیاست رکود دولت تموم بشه تا ببینیم مردم دقیقا همین خودروها رو با همین قیمتها چجوری رو هوا میبرن.
به جای این که دعای نابودی اینا رو کنید دعا کنید اصلاح بشن و با 2 تا شرکت درست درمون قرار داد ببنددن و کیفیت محصولاتشونو بالا ببرن…اینایی که میگن نابود شه و اینا …الان کلی خونواده داره نونشونو از حقوق این کارگرا در میاره حالا بر فرض محال که کارخانه تعدیل نیرو کنه و ورشکست شه…کلی آدم بی کار میشن و کلی خونواده از نون خوردن میفتن..اون وقت همین شماهایی که نشستین و میخواین با دعاتون اینا رو ورشکست کنید واسه اینا کار پیدا کنید؟؟؟این کار شما عین این می مونه که یه معتاد رو به جای ترک دادن از اون کوفتی ها بیاید و اعدام کنید…من هم از کیفیت این لگن ها با خبرم اما لطفا به جای دعا نابودی دعای کنید اینا درست بشن
تنها راه اینه مردم خودرو ایرانی رو نخرند اقا نخرید بخدا ورشکسته میشن نخرید اتحاد داشته باشید بزار گمرک ماشین خارجی بیاد پایین بزارید این دو لگن سازه قاتل ورشکسته بشن بزارید ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500سی سی برداشته بشه.فقط اتحاد داشته باشید نخرید خودرو داخلی نخرید نخرید نخرید
برو بابا اقای افشین اصلاح کجا بود راجبه چی حرف میزنی شدی علامه واسه ما این دوتا لگن ساز فقط باید ورشکسته بشن و برن همینایی که مردمو با این خودرو های اشغال میکشن باید یه فکریم راجبه بیکاریه اونا بکنن اره همین قاتلا باید یه فکری براشون بکنن…چیه ما لگن بخریم و با یه تصادف کوچیک بمیریم که 4نفر نون بخورن…جمع کن بابا این حرفارو
از اولین نیازهای ابتدایی و رفاه مردم در دسترس بودن اسان و ارزان وسایل نقلیه اس ، چه عمومی ، چه شخصی واقعا مضحکه که هنوز تو کشورما داشتن ایریگ ، ترمز absجز اپشن حساب میشه. با تولید خودروهای بی کیفیت و فاقد هیچگونه ایمنی ، گارانتی ناکارامد… بهترین سرنوشت واسه همچین شرکت هایی باید پلمپ شدن باشه، بعد از چند دهه ماشینای تولید میکنن که میشه با پیکان 48 مقایسه کرد،یادمون نره که ما چند دهه پیش پیکان gtیا همون جوانانی داشتیم که در زمان خودش ب واقع اپشن های تاثیر گذاری داشت(دو کاربراتور، چراغ مه شکن،صندلی ، رینگ و اگزوز اسپرت…)اما الان کجا ایستادیم ؟؟که با جابه جا کردن موتور و شاسی یکی دو مدل منسوخ شده ماشینایی تحویل میدن که به اندازه بهترین و ایمن ترین خودروهای روزمره حال روز دنیا پای مردم تموم میشه. این حق همه اس که ماشینی سوار بشن که حداقل دارای ایمنی و….. باشه که این اراده برمیگرده به همه ما البته اگر بخوایم…
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!
یک روز صبح در کشور ایران
یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!! حقیقت زندگی ما ایرانی ها
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!
یک روز صبح در کشور ایران
یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!!
walid
۱۶ مرداد ۱۳۹۴عجب رویی داره سایپا. ان شالله اونروز همه باشیم و ببینیم که در کارخونه هر دو لگن ساز بسته بشه
نیما ناصری
۱۶ مرداد ۱۳۹۴همیشه به فکر اصلاح باش نه بسته شدن چون که خانوارهای بسیاری از همین 2 شرکت و متعلقات و همکارانشون دارن نون میخورن. تعطیلی بیکاریه زیادی ایجاد میکنه.
البته باز هم تاکید میکنم شرایط موجود واقعا افتضاح است
shahryar
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ارزش جون منو خانوادم،بیشتر تر از نون خوردن اوناس.
حالا واس اینکه اونام از نون خوردن نیوفتن،یا کلا تغییر کاربری کارخونرو بدن،یا بهترش اینکه،این ب اصطلاح کارخونه ها (فقط نقش مونتاژو داشه باشم،زیر نظر مستقیم شرکت مرجع با کارگره ایرانی) و از خودشون هیچ تولیدی نداشته باشن.
اشكان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴آفرین
رامتین
۱۶ مرداد ۱۳۹۴نیما جان نگران اون خونواده ها نباش که نون میخورند. نونی که مردم راضی نباشند به نوعی حرامه.
انشالله بزودی هر دو خودروساز ورشکسته بشند. یه مشت بیسواد … جمع شدند در این صنعت. اصولا از نظر من جز بخشی از اساتید علمی دانشگاههای برتر کشور که صرفا در خدمت علم و پیشرفت دانشجویان این کشورند بقیه ارزشی ندارند و بعبارتی بود و نبودشان تاثیری نداره…
سجاد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴کوفت بشه اون نونی که با نارضایتی مشتری بدست میاد . . .
ارمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۴منم فکر میکردم کوفت میشه اما انگار خیلی راحت از گلو پایین میره!!
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴نیما ناصری ، دوست عزیز دیگه بعضی وقت ها یه چیزایی میشه مثل غده های سرطانی ،
درمان شدنی نیستند !
مگر اینکه که همه مدیران ، سیاست های کلی و خط مشی ها و و و … بکلی عوض بشه که اونم بعید به نظر میرسه.
پس نمیخواد در این مواقع اینجوری کسی تیریپ اخلاقیات برداره.
خسته شدیم والا…
ARASH
۱۷ مرداد ۱۳۹۴آقای ناصری سرما خوردی یا نه از بستگانت تو سایپا یا ایرانخودرو فعاله
آدم حسابی تو حاضری واسه پول چقدر آدم بمیره؟؟؟
اون کارگری که حاضره نونی ببره سر سفره زن و بچش که آه و نفرین و گریه و زاری ملت پشتشه کارگر نیست بی شرفه
و هممون دیدیم چه ریخت آدمایی تو خودروسازا و نمایندگیاشون کار میکنن یه سری احمق که یه پیچ نمیتونن ببندن دوست عزیز خوب نگاه کن تو مملکت ما کارگر زیاده ولی ببین کدومشون حاضرن حرامخور باشن
اگه شما تونستی اینطوری شی که مردن یه خانواده با ماشین اینا مهم نباشه برات پس تو هم …………
مصطفی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴مردک روزی 20 نفر تو جاده دارن میمیرن بخاطر ماشین های مسخره بعد تو فکر 4 تا کارگری
ژاپنی اصیل
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اقای نیما ناصری40سال انحصار کافی نبود تا اینها بتونن رقابت کنن کسانی که نونخور این 2تاشرکت هستن اکثرا با رانت و پارتی استخدام شدن فاجعه پژو405یادتونه درهاش قفل میشد و اتش میگرفت از چی دفاع میکیند چه چیزی ارزشش از جان هموطنان ما بالاتره بخدا هیچ چیز چه خانوادهایی که عزیزانشون معلول نشد چه خانوادهایی که به علت امینی صفر تولیدات دخلی داغدار نشدن تجربه ثابت کرده در شرایط انحصاری احتمال اصلاح غیر ممکنه الودگی هوا یکسوم سوخت کشور توسط نیسان وانت مصرف میشه و… بخدا اگه هزینه فایده کنی میبینی تعطیلی خودروسازان به نفع مردمه اگه بخوام بگم مثنوی هفتاد من میشه به همین کفایت میکنم”با احترام به تمام هموطنان بزرگوارم”
ARASH
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام ژاپنی اصیل داداش بعضی وقتا زیر مطالب این سایت یه سری میان کامنت میزارن که از معده به جای مغز استفاده میکنن و میخوان بگن ما هم هستیم یه عده هم عاشق خلاف همه حرف زدن با اینکه میدونن منطقی نیست در کل داداش این دوست ما سفیر عشق و محبت شده ..و نمیدونم چه سیاستی پدال در پیش گرفته که خودروی چینی و ایرانی طرفدارای کمشون دارن با مطالب سایت جولان میدن…….
Mahkam
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا یکی از مشکلات مردم ما هم همین نگاه سطحی شما است… هیچوقت نگاه نمیکنید که سرمایه یک ملت داره بخاطر اشتغال زایی بر فرض حتی 10 میلیون نفر فدا میشه! که معلومه تعداد اون افراد خیلی کمتره حتی…
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴در این که این کارخانه ها به اصطلاح خودرو سازی پرو اند شکی نیست .ولی ورشکستگی شون به ضرر همه است .
ما نباید بازار مصرفی خودرو های خارجی وکشور های اروپایی شیم مثل کشور های عربی.
بلکه باید به سمت بهینه کردن خودرو ساز های داخلی پیش بریم .مثلا به سمت خصوصی سازی کنترل شده شرکت ها .
نه این که خصوصی کنیم تمام سهام را در مناقصه های سوری به اقا زاده ها واگذار کنیم .
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا به نفع همست…
خودروهای داخلی جایی واسه بهینه شدن ندارند چون سرتا پا ایرادند باید کلا عوضشون کرد…
اگه از همون اول سالی چند تغییر کوچک میدادند وکم کم عیبهارو برطرف میکردند آره میشد ولی الان هزینه ی بهینه کردن این اشغالا اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و بهترین کار جایگزینیشونه.
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴عزیزم شما کلا سازمخالف می زنی.
هیچ می دونستی نظر من اصلا مهم نیست .نه من نه هیچ کس دیگه.چون مسولین خودرو سازی ها کار خودشون را انجام می دن در اینده حداقل تا دو سال بخش حودرو کشور در رکوده .
وهیچکس هیچ کاری نمنی تونه بکنه .
مردم به اینده امید دارند که شرایط بهتر می شه و کارخانه ها قیمت بالا ببرند یا پایین بیارند در شرایط فعلی مردم خودرو مخصوصا چینی و تولید داخل نمی خرند.در نتیجه مدیران به بهانه اشتغال وغیره چند وقته دیگه دست به دامن دولت می شن که تعرفه ها را افزایش بده .
ولی غافل از این که دولت تحت هیچ شرایطی مخصوصا تا دو سال اینده این کارا نخواهد کرد
چون برای وجه خودشون بده .
خب از انجایی که مدیران این کارخونه ها پول پله زیادی دارند وهزینه های تولید در ایران هم بالا است از طرفی تیراژ پایین امده کلا بی خیال تولید شده و خودرو های سی کی دی و فول سی کی دی را خوشکل و اماده وارد کرده ومیدن دست مردم .
نتیجه تا سه سال اینده نه خودرو سازی وجود داره نه انتقال تکنولوژی .
این سناریو احتمال قوی عملی می شه چون کلا مدیران خودرو سازی هدفشون پول در اوردن حال چه تولید کننده باشند چه وارد کننده اشتغال ومسایل دیگه کشکه.
ولی خدا کنه این اتفاق نیفته ودولت کارخانه های خودرو سازی را بهینه کنه .نه تبدیل کردن ان ها به بازار مصرفی اروپایی ها.
ولی احتمالا ما بازار مصرفی خودرو های اروپایی میشویم وتا چند سالی همه خوشحالیم ولی این خوشحالی عمر زیادی نداره.
Matin
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سایپا نمی خواد گرون کنه می خواد به بازار شوک وارد کنه
me84
۱۶ مرداد ۱۳۹۴امیدوارم که تمام مونتاژکاران ایرانی هر چه زودتر ، از طرق مختلف تیشه به ریشه خود بزنند تا 80 میلیون نفر از دست این از خدا بیخبرها راحت بشن.
ARASH
۱۷ مرداد ۱۳۹۴me84 آمین قربونه نوشتت برم جیگرم حال اومد
معین
۱۷ مرداد ۱۳۹۴میلتون فریدمن (مشاوره اقتصادی نیکسون در دوران ریاست جمهوری اش) در خاطراتش می نویسد: یکبار در دوران کمونیسم سفری به چین داشتم قرار شد از یک مزرعه زراعی بازدیدی داشته باشیم. در آنجا دیدم کارگران با بیل و ابزارآلات ساده کشاورزی مشغول کار هستند از وزیر کشاورزی که همراه ما بود پرسیم:”چرا برای اینها تراکتور و کمباین و سایر ماشین آلات مکانیزه فراهم نمی کنید، که در این صورت هزینه نهایی به شدت کاهش پیدا می کند و نیروی کار کمتری به هدر می رود”. وزیر کشاورزی چین جواب داد:” دلیل اصلی این کار ایجاد اشتغال برای اینهاست چراکه در آن صورت که شما می فرمایید بسیاری از این مردم بیکار خواهند شد”. پس فریدمن جواب میدهد:” که من توصیه می کنم به جای بیل به اینها قاشق بدهید تا زمین را بکنند چون در این صورت افراد بیشتری مشغول کار خواهند شد!!!”.
فرید
۱۷ مرداد ۱۳۹۴این مدیران بی لیاقت وبی سوادی که خودروسازی ایران رابه خاک سیاه نشوندن الانم فقط بولوف میزنندکه یه تکونی به بازاربدهندوگرنه حرفاشون همش چرت.
saeed.shariati
۱۶ مرداد ۱۳۹۴این شورای رقابت هم فک کنم در مجموع یعنی ساقه کرفس نه؟
اقا من میدونم سایپا چرا ماشیناشو گرون میکنه چون میخواد از رکود در بیاد حالا چجوری الان میگم:
این شرکت میاد ماشیناشو که عمده خودرو های مردم متوسط جامعه هستن رو گرون میکنه ویه سری عوام میگن بابا ارزون نشدن که هیچ گرون هم شدن و میگن بخریم تا گرون تر نشدن و میان میخرن و یه برهه زمانی سایپا از رکود در میاد تا وقتی که واردات شروع بشه یا مونتاژ ماشین های خارجی
بعله اینجوریاس
Carbonado Aventador
۱۶ مرداد ۱۳۹۴آقا چرا اطلاعات غلط به کاربرا میدین!
اف 12 اسپشیاله؟؟؟؟
مثل آونتادور سوپر تروفی
خخخخ
F12 GTB
780HP
720NM
0-100=2.9
وزن 1420
120 کیلو هم سبک شده!!!
roham4
۱۶ مرداد ۱۳۹۴والا یه بار دیگه هم سایپا ماشیناشو به طور وحشتناکی گرون کرد (جریان پراید 20ملیونی)اما نه تنها مشکلی براش پیش نیومد بلکه شاهد مردمی که واسه پرایدش صف کشیده بودن شد الانم احتمالا رو حساب همون داستان داره دوباره میبره بالا و این دفعه هم راه حلش نخریدن تکرار میکنم نخرید شاید بپرسید خوب نخریم چیکار کنیم میدونم خیلی سخته مخصوصا که این روزا اکثر کارا با ماشین خیلی راحت تره ولی اگه یه مدتی دست دوم بخریم واز وسایل عمومی ستفاده کنیم طولی نمیکشه که قیمت ها هم یکم ملایم تر بشه به امید206— 9/700/000 در سال 83 تو سال 94 یاعلی
لاکی استریک
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اون کسی که دنبال ۲۰۶ ۹میلیونی یا دلار ۹۰۰ تومنی تو سال ۹۴ هست و به این فکر هست نه تنها از اقتصاد هیچ اطلاعاتی نداره بلکه باید این امید را با خودش به گور ببره
این حرف شما بسیار غیر منطقی و غیر عملی هست
قیمت ها ارزان نمیشوند
به امید اینکه کیفیت ها بالا برن
lmbx
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دقیقا با نظر شما موافقم.ما که یکم از صنعت خودرو با خبریم میدونیم که صنعت خودرو تا مردم اینطور رفتار میکنند تغییری نمیکنه.اگه اخبار هم درباره ی ورود شرکت های اروپایی خبر میده همش عوام فریبی هست چون بنده مطمئن هستم اگه ماشین درست درمونی هم مونتاژ بشه زیر صد میلیون نمیدن نمونش همین اشغال اخیرشون z300 واقعا موندم کیا میرن 70 میلیون پول این اشغال رو میدن.شاید یه مدت بازارشون بخوابه ولی بعد از 7-8 ماه که هیچ تغییری تو بازار خودرو ایجاد نشد مردم ساده ما میگن تا گرون نشده بریم بخریم و همان اشو همان کاسه
roham4
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اولا انسان به امید زندست دوما اگر من به شما بگویم قیمت 3.986.000پراید را از یکی از کارکنان بخش بازاریابی شنیده ام چی بازم باور نمیکنید درضمن دوست عزیز اگر درک ادبی داشته باشی راحت میتوانی با درس ریاضی جدول تناسب حساب کنی شاید 206 نه ملیونی رویا باشد اما در ده سا حتی اگه 150 در صد هم تورم داشته باشی بازم نباید 206 قیمتی بالای30 ملیون داشته باشد درضمن همه این ها باید برای یک خودرو مونتاژ شده در کشور فرق کند
اشكان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴خدایا ما رو از شر این سایپا و … راحت کن چرا باید ما به سه برابر قیمت اونم با سود به ما بفروشن
اشكان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴منظورم از سه برابر قیمت با سود این هست که اگه قیمت یک سوم بشه اینها بازم سودشونو کردن
به یاد عارف
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اگه همه با هم باشیم و نخریم حتما به آرزوهای خودمون میرسیم
lmbx
۱۶ مرداد ۱۳۹۴حرف شما متین ولی کو اتحاد .بنده بارها شده که با افراد مختلف که بعضی هاشون هم قصد خرید خودرو داشتن درباره نخریدن بحث کردم ولی بی فایده بوده اخرش همشون میگن خواب مجبوریم بخریم!!!وقتی این جمله اخر رو میشنیدم واقعا میخواستم سرمو بکوبم به دیوار!اخه یکی نیست بگه ادم حسابی مگه غذا و دارو هست که اگه نخری بمیری مگه خونست که نداشته باشی نتونی زندگی کنی تا حالا که ماشین نداشتی زندگی نمیکردی خواب حداقل دست دو بخر.
محسن
۱۶ مرداد ۱۳۹۴یعنی واقعا سایپا 16 ماه تلاش کرده که بتونه 8 تا 10 در صد قیمت محصولاتشو ببره بالا!!!!!!!
عجب!!!
16 ماه تلاش برای توسعه یه ماشین کرده بود الان وضعش خیلی بهتر بود.
ahmad
۱۶ مرداد ۱۳۹۴چند وقت پیش در خبر رادیو شنیدم که گفت قیمت پژو پارس صادراتی به عراق بین 5.500 الی 6000 دلار است یعنی چیزی کمتر از 20 میلیون تومان . در داخل همون ماشین حدود 40 میلیون تومان . واقعا برام جای سوال هست چطور با صادرات به قیمت 20 میلیون تومان کارخانه سود میکنه و با فروش داخلی 40 میلیون تومانی ضرر !!! کسی واقعا می دونه چرا ؟؟؟
اگر میدونید منم روشن کنین
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴واقعا ریاضی علم پیچیده ایه…
ایرانخودرو دروازه هایی از علم رو بر روی همه باز کرد…
نوید جهرمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴وقتی اتومبیل راننده زن ایرانی را پنچر کردند تا او نتواند مسابقه بدهد!
هرچقدر هم خودش از حاشیه فراری باشد، حاشیه دست از سرش برنمی دارد. در این سال ها اسم لاله صدیق با حواشی مختلفی همراه بوده است. چند سال پیش که بحث دوپینگ بود و کمی بعدتر داستان فیلم لاله پیش آمد و چند ماه پیش هم رالی خاورمیانه. لاله صدیق هم بازیگر نقش اول تمام این رویدادها!
خیلی وقت است که لاله صدیق مصاحبه مفصلی انجام نداده و درباره لاله هم خیلی کوتاه صحبت کرده. در این گفتگوی مفصل وی برای اولین بار حرف هایی درباره پروژه ای زد که گفته می شد قرار است داستان زندگی لاله صدیق باشد.
Read more: http://www.khabaronline.ir/detail/443380
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴جناب خان: الو الو… بعله مو آگهی فروش ماشین رو گذاشتم
مشتری:آپشن چیا داره؟
جناب خان:آپشناش اینه که لاستیک داره و اگزوز داره و راه میره
محسن آبادان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴انشاالله به واسطه همین ملتی که 35 سال سوار ارابه مرگ کردید کفن پوشتون میکنیم
وقتی کیفیت و قیمت ماشینای منطقه آزاد شهرمون رو میبینم هر روز آرزوی ورشکستگی این قاتلان رو میکنم آخه چرا کل ایران نباید ماشین با این قیمت و کیفیت سوار شن
اگر واسه خودتون و خانوادتون احترام قائلید نخرید یا حداقل اگه مجبورید صفر نخرید
سخته ولی ممکنه
تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست
۱۶ مرداد ۱۳۹۴خداروهزار مرتبه شکر میکنم که من غرورم دیگه اجازه نمیده تولیدات داخل رو سوار شم حتی به قیمت ارزانتر ازحال .بخدا از پارسال که پرایدمو فروختم راحت شدم نه تنها ماشین گرون نشد بکله پولشو زدم تو کسب و کار سودم کردم از شر پمپ بنزین و تعمیرگاه و استرس نشستن در ماشین نا ایمن راحت شدم سرمو بالا میگیرم با افتخار میگم ماشین ندارم اما جور دیگه ای لذت زندگی رو میچشم به خدا نمیخوام ازخودم تعریف کنم اما احساس میکنم سطح فکرم خیلی بالاتر رفته مخصوصا نسبت به اقلیتی از مردم که هنوز با این ماشینا فخرمیفروشن تاکید میکنم اقلیت ،حرفم با عامه مردم که از سر اجبار میخرن نیست.
AHMADREZA
۱۶ مرداد ۱۳۹۴حداقل یک نفر کم تر این آشغالا رو سوار شه بهتره هم آلودگی کمتر میشه بخاطر موتورای آشغالشون و هم آزبست هوا کمتر میشه وهم جون خودش حفظ میشه
یارو
۱۶ مرداد ۱۳۹۴مگه اینا هنوز آزبست استفاده می کنن؟
قابل توجه اونایی که نمیدونن استفاده از آزبست الان دیگه همه جا ممنوعه چون به شدت سرطان زاست.
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴بله آزبست فوق العاده خطرناکه ولی در ایران همچنان استفاده میشه!!!
(((آزبست در لنت های کلاچ وترمز استفاده داره)))
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴” تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست ”
آقا عجب اسمی داری ! ایوول
تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دوستان ماجرای این سوزوکی سلریو که با قیمت ارزون میخواد بیاد ایران صحت داره ؟از پدال خواهش میکنم خبرشو بذاره
genius
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ما خودروساز نمیشیم ولی خدا میدونه داستان این همه سنبه پرزور حمایت گذاشتن پشت فرغون سازان داخلی چیه؟!(البته ما که خلق خداییم هم تا حدودی میدونیم داستان چیه!)خیلی نگران خوابیدن چرخ صنعت خودرو و بیکار شدن نفراتشید چرا نمیاید حالا که چندتا مشتری پیدا شده واسه این لگن سازان لااقل نصف سهامشونو رد کنید بره این باعث میشه هم طرف خارجی متعهد بشه به شراکت استراتژیک و هم محصولاتی مطابق با استانداردهای کمپانی بین المللی در ایران مونتاژ بشه که نتیجش میشه حفظ ارتزاق این چند صد هزار نفر شاغل تو خودروسازی و در کنارش حفظ دسترنج ملت مظلومی که دیگه مجبور نیستن ماشین سی سال پیش اروپا رو به قیمت مدل 2015اش بخرن!!
amir
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سایپا می خواد با این کار تقاضا رو تحریک کنه ولی در اشتباهه مردم دیگه مردم بی سواد سال های قبل نیستن مردم با تحریم خرید خودرو مشت محکمی به آن ها خواهد زد تازه دارد رفتار خرید ما مثل اروپایی ها میشه راه زیاده ولی برای شروع خوبه این دللال ها که پیش خرید کردند گور خودشون کنند.
شایان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴الان باید برات کف سوت زد نه مردم همون مردمن همین لهن حرف زدن شما نشون میده که خوده خوده همون مردمین حالا راه رسیده به جیب شمارو عوض میکنن و به هدف هم میرسن مثل اروپائی ها ههههه شد قضیه مرغ پخته پدال اگه واقع بین باشی چاپ میکنی
sjs
۱۶ مرداد ۱۳۹۴توی گفتگوی شبکه دو نعمت بخش رییس انجمن خودرو سازان با کمال *** میگه علت اینکه هیوندای و کیا پیشرفت داشتن اینه که حاشیه ی بازار دست خودشونه و دولت دخالتی در قیمت گذاری محصولات نداره توی اینجا هم باید دلالی دست خودروساز باشه و شورای رقابت دخالت نکنه آخه *** ، هیوندای و کیا کجا…
تیشه رو محکم تر و عمیق تر بکوبید…
HILUX
۱۷ مرداد ۱۳۹۴جالبه که اینا خودشونو با بهترینهای صنعت خودروسازی مقایسه میکنند آخرشم خودشون و محصولات اشغالشون رو بهتر میدونند…
solat
۱۶ مرداد ۱۳۹۴پولی که مردم میدن بابت ماشینای ایرانخودرو و سایپا و میره تو جیب مدیران این دو شرکت حرام است / یعنی به واسطه گردن کلفتیشون دارن پول زور از مردم میگیرن و یک ذره بفکر جون مردم نیستن و نگاشون رو به جیب مردم دوختن
شایان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴آقا زور دارن هرکاری دلشون بخواد میکنن هرچی هم بگن باید مردم بخرن اصلا همینه حرف حساب چیه؟ من به عنوان یک ایرانی حمایت میکنن از این کار سایپا و ایران خودرو برای تنیه این مردمه همیشه ناله کن هم باید قیمت هایه ماشیناشو بیشتر کنه تا دیگه حرفی نباشه
شایان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سایپا سایپا حمایتت میکنیم پراید پراید دوستت داریم ما دوستت داریم ما
ارش
۱۶ مرداد ۱۳۹۴فعلا که برام مهم نیست صنعت خودرو داخل به کجا داره میره!!یه پراید دارم مدل 91 که فعلا میتونم سه و چهار سالی هم ازش استفاده کنم .تا اون موقع هم امیدوارم وضع اقتصادی و ملت و کشور خوب بشه بتونیم خودرو خوب بخریم.اگه هم وضع اینجور بود تا اون موقع منم مثل قشر متوسط حلبی سوار میشم
بنده خدا
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سلام.یاد اون زمانی می افتم که دعوا زرگری واسه فروش دنا شد بین دو تا ارگان ذی ربط.تا52تومن بالا میخواستن ببرن این لگنی که پلتش 405هستش…
mahyar
۱۶ مرداد ۱۳۹۴فقط ازتون خواهش میکنم نخرید این آشغالا رو به خدا بی ام و های قدیمی شرف دارن به این ماشینا
amir
۱۷ مرداد ۱۳۹۴فقط میخوا ن الکی به مردم شوک بدن بیان بخرن همه رو اگاه کنید تا میتونین من خودم تا حالا چند نفر از خرید ماشین نو منصرف کردم بیاین خودمون جامه رو اگاه کنیم تا از خودمون شروع نکنیم نمیشه به نتیجه رسید
ashkan
۱۷ مرداد ۱۳۹۴امید روزی که دو خودروساز مونتاژ محصولات ژاپنی و اروپای جز فرانسه) داشته باشن زیر نظر شرکت اصلی و ماشین به قیمت واقعی جهانی عرضه شه
به زودی زود شاهد تغییر هویت ایران خودرو و سایپا دو شرکتی که خونه مردم و تو شیشه میکنیم هستیم
فکرشو بکن ماشینی مثه
فولکس و یا….. مونتاژ کنیم با قیمت 60 تومن
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴راه حل فقط نخریدن هست…نخرید…ای مردم نخرید تا دراینده نزدیک در بهشت بر روی شما بازشود….نخرید…بیدارباشید….بیایید یکبارم شده دست به دست هم دهیم واین غولهای مفت خور ایرانی رو به زمین بزنیم….چقدر ادمها…هموطنامون..عزیزانمون تو تصادفات این گاریا جونشون رو ازدست دادن..چه خانواده هاوزندگی هایی که از هم پاشیده نشدند…چه افرادی بی کس نشدن……چ خودروهایی که اتش نگرفتند وعزیزانمان زنده زنده سوختن……..وای برشما وای برشما که [غیر قابل انتشار]
ایران بیشترین امار کشته شدهای جاده ای دنیا رو داره….امار بیدادمیکنه…فقط بخاطر اینکه [غیر قابل انتشار]هیچ چیزی براشون مهم نیست هیچ…فقط فکر شکم خود هستن…..
[غیر قابل انتشار]
حال اینها به کنار ای کاش بااین قیمت های گزاف ونادرست کیفیت هم وجود داشت ای کاش
اکنون نوبت ماست….
Richard
۱۷ مرداد ۱۳۹۴16 ماه تلاش کردی که گرون کنی؟
16 ماه تلاش می کردی ایمنی رو ببری بالا والا مردم حاضرن برای ایمنی بیشتر یه 8 درصد پول بیشتر هم بدن!
مگه ما غیر از ایمنی خودمون و خانوادمون چی می خوایم؟؟؟
فرشاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴شما باور کردین ما متحد شدیم برای نخریدن؟اگر اینجوری فکر میکنین به شدت اشتباه میکنین.ما الان نمیخریم چون توان خرید نداریم.فقط کافیه سیاست رکود دولت تموم بشه تا ببینیم مردم دقیقا همین خودروها رو با همین قیمتها چجوری رو هوا میبرن.
HILUX
۱۷ مرداد ۱۳۹۴واقعا گل گفتی.بسیاری از مردم توان خریدن ندارند و گرنه یک لحظه هم برای خرید درنگ نمی کنند…
افشین
۱۷ مرداد ۱۳۹۴به جای این که دعای نابودی اینا رو کنید دعا کنید اصلاح بشن و با 2 تا شرکت درست درمون قرار داد ببنددن و کیفیت محصولاتشونو بالا ببرن…اینایی که میگن نابود شه و اینا …الان کلی خونواده داره نونشونو از حقوق این کارگرا در میاره حالا بر فرض محال که کارخانه تعدیل نیرو کنه و ورشکست شه…کلی آدم بی کار میشن و کلی خونواده از نون خوردن میفتن..اون وقت همین شماهایی که نشستین و میخواین با دعاتون اینا رو ورشکست کنید واسه اینا کار پیدا کنید؟؟؟این کار شما عین این می مونه که یه معتاد رو به جای ترک دادن از اون کوفتی ها بیاید و اعدام کنید…من هم از کیفیت این لگن ها با خبرم اما لطفا به جای دعا نابودی دعای کنید اینا درست بشن
تحریم خودرو ایرانی تا موقعی ک ورشکسته شوند
۱۷ مرداد ۱۳۹۴تنها راه اینه مردم خودرو ایرانی رو نخرند اقا نخرید بخدا ورشکسته میشن نخرید اتحاد داشته باشید بزار گمرک ماشین خارجی بیاد پایین بزارید این دو لگن سازه قاتل ورشکسته بشن بزارید ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500سی سی برداشته بشه.فقط اتحاد داشته باشید نخرید خودرو داخلی نخرید نخرید نخرید
تحریم خودرو ایرانی تا موقعی ک ورشکسته شوند
۱۷ مرداد ۱۳۹۴برو بابا اقای افشین اصلاح کجا بود راجبه چی حرف میزنی شدی علامه واسه ما این دوتا لگن ساز فقط باید ورشکسته بشن و برن همینایی که مردمو با این خودرو های اشغال میکشن باید یه فکریم راجبه بیکاریه اونا بکنن اره همین قاتلا باید یه فکری براشون بکنن…چیه ما لگن بخریم و با یه تصادف کوچیک بمیریم که 4نفر نون بخورن…جمع کن بابا این حرفارو
mehdi.s
۱۷ مرداد ۱۳۹۴از اولین نیازهای ابتدایی و رفاه مردم در دسترس بودن اسان و ارزان وسایل نقلیه اس ، چه عمومی ، چه شخصی
واقعا مضحکه که هنوز تو کشورما داشتن ایریگ ، ترمز absجز اپشن حساب میشه. با تولید خودروهای بی کیفیت و فاقد هیچگونه ایمنی ، گارانتی ناکارامد… بهترین سرنوشت واسه همچین شرکت هایی باید پلمپ شدن باشه، بعد از چند دهه ماشینای تولید میکنن که میشه با پیکان 48 مقایسه کرد،یادمون نره که ما چند دهه پیش پیکان gtیا همون جوانانی داشتیم که در زمان خودش ب واقع اپشن های تاثیر گذاری داشت(دو کاربراتور، چراغ مه شکن،صندلی ، رینگ و اگزوز اسپرت…)اما الان کجا ایستادیم ؟؟که با جابه جا کردن موتور و شاسی یکی دو مدل منسوخ شده ماشینایی تحویل میدن که به اندازه بهترین و ایمن ترین خودروهای روزمره حال روز دنیا پای مردم تموم میشه. این حق همه اس که ماشینی سوار بشن که حداقل دارای ایمنی و….. باشه که این اراده برمیگرده به همه ما البته اگر بخوایم…
مرتضی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴یک روز صبح در کشور آلمان
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!
یک روز صبح در کشور ایران
یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!!
حقیقت زندگی ما ایرانی ها
مرتضی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴یک روز صبح در کشور آلمان
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!
یک روز صبح در کشور ایران
یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!!