نیسانهونداهیوندای

درگ با گیربکس دستی! نیسان Z در برابر سیویک تایپ R و هیوندای النترا N

در این درگ شاهد رقابت سه خودروی اسپرت با گیربکس دستی خواهیم بود که دوتای آن‌ها محرک جلو و یکی محرک عقب است.

این روزها اکثر خودروها به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و گیربکس دستی رو به انقراض است اما هنوز هم این گیربکس‌های دوست‌داشتنی در برخی خودروها ارائه می‌شوند و حالا سم کارلیجن سه نمونه از آن‌ها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. در یک سمت این میدان، مدل‌های محرک جلوی هیوندای الانترا N و هوندا سیویک تایپ R قرار گرفته‌اند و در سمت دیگر، نیسان Z محرک عقب خودنمایی می‌کند.

بیایید بررسی مشخصات را با قوی‌ترین و سنگین‌ترین خودروی جمع یعنی نیسان Z آغاز کنیم. این کوپهٔ ژاپنی با ۱۵۹۶ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از رقبای محرک جلوی خود سنگین‌تر است اما در عوض زیر کاپوت یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این اضافه‌وزن را جبران می‌کند. Z همچنین با قیمت ۴۱ هزار دلاری از سیویک تایپ R ارزان‌تر است.

بااین‌حال، سیویک تایپ R یکی از بهترین هاچ‌بک‌های داغ حال حاضر جهان محسوب می‌شود. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. سیویک با وزن ۱۴۴۷ کیلوگرم سبک‌ترین عضو این جمع به‌حساب می‌آید. البته الانترا N هم با وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم خیلی سنگین‌تر نیست ولی با تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور، در برابر سیویک شانسی نخواهد داشت.

در این ویدئو، ابتدا سیویک و الانترا به مصاف هم می‌رود تا پیروز این رقابت در برابر نیسان قرار گیرد. طبیعتاً در هیچ‌کدام از درگ‌های رولینگ و ایستاده هیوندای نمی‌تواند حریف رقیب قدرتمند ژاپنی شود و درنتیجه در درگ‌های بعدی سیویک و Z در برابر هم قرار می‌گیرند که نتیجهٔ این مسابقات را می‌توانید خودتان در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z

هوندا سیویک تایپ R

هیوندای الانترا N

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار ۲۷۶ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب جلو جلو
وزن ۱۵۹۶ کیلوگرم ۱۴۴۷ کیلوگرم ۱۴۵۵ کیلوگرم
قیمت ۴۱,۰۰۰ دلار ۴۴,۰۰۰ دلار ۳۳,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Mike 432

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طفلی النترا .

    موافقم 43
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4935 ديدگاه)

    متاسفانه گیریکسای دستی در حال انقراض هستن …… لذت فراموش شده😢😢

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      هیچی مثل گیربکس دستی نمیشه👌👌

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. محمدهادی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      چقد احمقانه و بد دنده تعویض میکرد
      اصن روحمو با هر دنده یی که میزد میکشت
      الانترا که اصلن تو معادلات نبود،سیویک هم توی شتاب اولیه خوب عمل میکرد ولی بعد از دنده ی سوم به بعد به یکباره هیولای درون نیسان کوپه بیدار میشد و سیویک متاسفانه پشت شیشه عقب نیسان محو میشد
      دوستا کسی باور میکرد یروزی که ماشینها با ۱۲ سیلندر ۳۰۰و خورده یی اسب بخار تولید میکردن،امروز این دست یابی به راحتی با موتورهای کم حجم و جمو جور چهار سیلندر امکان پذیر شده؟با کمترین مصرف سوخت
      اینه کلمه ی کارایی و راندمان

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. MehdiTurbo

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1973 ديدگاه)

        روحم حال اومد،بسکه ماشین اتومات و الکتریکی و یه صفحه مانیتور بزرگ و پشت امپر دیجیتالی دیدم حالم بهم خورد فقط داخل این خودروها اونجا که اخر کار دوربین برد تو کابین هوندا دنده را نشان داد به این میگن خودرو واقعا اینا برای من طراحیشان خیلی جذاب تر از بنز و تسلا با یه مانیتور بزرگ اون وسط پشت امپر دیجیتالیه
        راننده النترا خیلی ریلکس دنده عوض میکرد لعنتی 😂 انگار داره تو یه جاده پر دشت رانندگی میکنه از منظره لذت میره
        راننده هوندام خیلی زور میزد فشار می اورد ترکیبشان به چی نرمال میشد
        تعویض دنده راننده نیسان خیلی خوب بود به موقع عوض میکرد
        چند صدم ثانیه برای تو شهر فرقی نداره
        نیسان اگه طراحی نسل قبل زد ادامه میداد خیلی مورد جذابی میشد با این شتاب تو نسل جدید گند زد به زد نه اینکه این نسل جدیدش زشت باشه ولی طراحی نسل قبلش فوق العاده بود هنوزم جذابه
        نمیدونم چرا یه خودروهایی که اسطوره میشند دست میزنن به طراحیشان بعد افت فروش پیدا میکنن بعد حذفش میکنن

        موافقم 9
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4935 ديدگاه)

        بله در حال حاضر تو اکثر ماشینای چهار سیلندر توربوشارژ واسه افزایش قدرت از طریق اسب بخار اضافی و خروجی حرارت بر بلوک های موتور تا حد خودشون فشار میارن و همین میشه که یه موتور چهار سیلندر به اندازه یه متور شیش یا هشت سیاندر قدرت تولید میکنه

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. زیزیگولو

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4935 ديدگاه)

        محمدهادی بله در حال حاضر تو اکثر ماشینای چهار سیلندر توربوشارژ واسه افزایش قدرت از طریق اسب بخار اضافی و خروجی حرارت بر بلوک های موتور تا حد خودشون فشار میارن و همین میشه که یه موتور چهار سیلندر به اندازه یه متور شیش یا هشت سیاندر قدرت تولید میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. Mostafa

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    سیویک تایپ R چقدر سنگینه !! دو تن ؟
    با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر الانترا N به صرفه تره
    با بقیه ۱۰ هزار دلار هم میشه یدونه HONDA CB650R
    صفر هم خرید کنارش

    موافقم 5
    مخالفم 34
    1. datsun

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      وزنش رو پدال اشتباه زده
      النترا n از اسپورت بودن فقط چندتا خط قرمز داره

      موافقم 33
      مخالفم 8
      1. Mostafa

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (131 ديدگاه)

        نه ! موتور دو لیتری 276 اسبی مناسبش هست با قیمت 33 هزار دلاری
        اگه میخواستن یه محصول 44 هزار دلاری بسازن از موتور 2.5 لیتری توربو یا حتی 6 سیلندر استفاده میکردن
        نسبت به قیمتش عالیه

        موافقم 11
        مخالفم 15
      2. Car love

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (549 ديدگاه)

        با همون چندتا خط قرمز تو پیست نیسان زد رو با ١٣٠ اسب بخار بیشتر ١٠ هزار دلار قیمت بیشتر شوهر داد! استارت ورشکستگی نیسان از همون اعلام نتایج پیست شروع شد!
        فرض کن هیوندا بخش پرفمونسش کلا ۴ ساله تاسیس شده!

        موافقم 8
        مخالفم 36
      3. MehdiTurbo

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1973 ديدگاه)

        چه انتظاری داری بنده خدا ده هزار دلار ارزون تر
        موتور قوی ام که نداره ۲۷۶ اسب
        سری ان بیشتر رو ظاهر اسپورت کار میکنه نمیدونم اصلا اختلاف قدرتی با نسخه اصلیش داره یا نه باید با هم قیمتا خودش مقایسه کرد تو هم قیمتا خودش عالیه نه با نیسان زد نیسان زد اسطوره است البته نسل قبلش واقعا اسطوره بود همینکه برای درگ با نیسان زد و هوندا دوتا اسطوره انتخابش کردن با ده هزار دلار کمتر خیلی حرفه خیلی ایران کره باهم شروع کردن بعد ما لم دادیم رو مبل کره را مسخره میکنیم خخخ

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. کیان

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    هوندا و نیسان عالی بودن و یه افتخاری برای هیوندای بود ک اومد تو این درگ
    کاشکی جای هیوندای فولکس گلف و یا کررولا جی ار و میوردن ک حداقل درگ ارزشمندی میدیدیم

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. Car love

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (549 ديدگاه)

      افتخار یعنی اینکه یه برندی تو ۴٠ سال تونست فروشش از اون دوتا بیچاره بیشتر بشه که هر کدوم ادعای صد سال قدمت دارن! نیسان که ورشکسته شده وضعیتش آبرو ریزیه!افتخار یعنی اینکه هیوندای به تنهایی تو ۵ سال گذشته اندازه ١٠ سال اون دوتا رو هم عنوان کسب کرده و جایزه

      چ دلیلی داره برندهای ورشکسته رو با رتبه سوم فروش جهانی تو یه درگ اورد! احتمالا میخواستن اونا روحیه بگیرن از ورشکستگی نجات پیدا کنن

      موافقم 5
      مخالفم 36
      1. Blue

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (365 ديدگاه)

        پس یعنی بجز تویوتا و فولکس که بالاترن بقیه خودروسازان جهان اشغال تولید میکن چون هیوندا بیشتر از اونا میفروشه
        داداش حالا یه درگی برگزار شده و هیوندا توش سوسک شده از این برد و باخت ها زیاده خودتو ناراحت نکن

        موافقم 23
        مخالفم 1
  5. پارسا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    انتخاب ماشین ها خوب نبود
    نه اسب بخارشون شباهت داره . ۲۷۶ تا ۴۰۰
    نه کاربری شون . کوپه و خانوادگی اسپرت
    قیمت النترا هم ازون دو تا خیلی کمتره فقط آوردنش بگن سه تا ماشینه اصلا اد سطح اونا نیست . باید جاش گلف میاوردن حداقل شتابش بیشتره

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      این تقصیر اینا نیست، تقصیر هیوندای هست ک اصرار داره گه اسپرت خفنی تولید کرده در شرایطی ک فقط یه شتاب مستقیم داره ک اونم پودر شد جلوی اینا، حالا اگر میرفتن تو پیست و بحث هندلینگ میومد وسط دیگه نابودتر از همیشه میشد

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. Car love

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (549 ديدگاه)

        سوتی بدی دادی،فک کنم اون مطلب پدال که سایت کار اکسپرت ٢٠ تا ماشین پرفورمنس رو اورده بود و تایمشون تو پیست رو گذاشت رو یادت رفت ولی من یادت میارم که سری بعد یاد بگیری قبل کامنت گذاشتن بیشتر دقت کنی
        تایم النترا N : ۶٠ ثانیه
        تایم نیسان زد: ۶١ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
        من شرمندم

        موافقم 9
        مخالفم 20
  6. Scuderia Ferrari

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    از برقی شدن کیا و هیوندای هیچکس ناراحت نمیشه چون تو درون سوزها هیچ حرفی برای گفتن نداشتن برعکسِ نیسان و هوندا با اون مدل های افسانه ای که تولید کردن و هنوزم ادامه داره

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. Ehsan

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (537 ديدگاه)

      شاید باورت نشه ولی خوشحالی و ناراحتی تو اصلا اهمیتی نداره برای اونا چون همونطور که میدونی جزو جامعه آماری اونا حساب نمیشی
      حرف گفتن رو سالایی که بهترین خودرو سال جهان یا امریکا میشن مشخص میکنه یا وقتی که ماشینشون که مدت زمان تاسیسش ۴ ساله مقابله لکسوس ٣٠ ساله قرار میگیره برنده میشه تو مقایسه موتور ترند و سایر مقالات مشخص میشه.فروش هم که واضحه نیازی به گفتن نیست

      موافقم 6
      مخالفم 30
  7. فرهاد

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    درگ با ماشین دنده ای کار خیلی سختی هست !! باید انقدری با تجربه و وارد باشی که بدونی تو چه سرعت و دور موتوری دنده عوض کنی که کمترین اتلاف وقت رو داشته باشی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  8. Ehsan

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (537 ديدگاه)

    درگ خیلی نابرابره.تفاوت قدرت و قیمت زیاده
    النترا سوبارو و سیویک si رو با قدرت و قیمت برابر تو درگ شکست داد
    تو پیست هم که نیسان زد که ١٠ هزار دلار اختلاف قیمت داره و سوبارو و شکست داد باز

    موافقم 6
    مخالفم 21
  9. کیان

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    طرفدارای کره خیلی بدجوری فشاری شدن
    مولتی فیک هی بیاد ریپلای بزنه و حرص بخوره

    استینگر اوج اسپرت بودن این کره مربا بود ک خدا بیامرز شد
    دیگه بیمه هم گردنتون نمیگیره
    حالا هی بیا ریپلای بزن و فشار و بخور

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. Car love

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (549 ديدگاه)

      واقعا خیلی فشار داره وقتی بهت یاد آوری میکنم فروششون زیر کره هست،
      بیشتر از اون این فشار داره که LFA رو بهت یاد آوری میکنم که الان نون خشکی ها هم گردنش نمیگیرن🤣
      تایم نیسان زدم فشار داره.بیشتر از این نمیگم فشارت نزنه بالا بلایی سرت بیاد 🤣

      موافقم 0
      مخالفم 24
      1. ÀŠĤĶÀÑ

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        سنت به LFA قد میده؟؟
        الان یه سرچ تو گوگل کردم و دیدم حداقل قیمتش۳۷۵هزار دلاره که با دلار الان(۴۸ هزار تومن)میشه ۱۸میلیارد تومن
        نه تنها نون خشکی بلکه میلیاردر ها هم توان خرید این ماشین رو ندارن
        پ.ن: جرمی کلارکسون گفته این (lfa) بهترین خودرو لکسوس بوده و دیگه مثلش تولید نمیشه
        پ.ن ۲: الان یه سایت دیگه قیمت خودرو را حداقل ۹۰۰ هزار یورو گذاشته با یورو ۵۳ هزار تومنی یعنی ۴۷ میلیارد تومن
        ادرس سایت
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.autoscout24.com/lst/lexus/lfa&ved=2ahUKEwib0rzVy8j_AhUIKewKHW2kA40QFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw203URe0z_TjtRVFF_pZx9e
        قیمت lfa اندازه کل کارخونه هیوندای و کیا ست🤣
        دوستان اگه جایی اشتباه کردم لطفا تصحیح کنید ممنون

        موافقم 21
        مخالفم 3
        1. بهنام

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (828 ديدگاه)

          دادا حیف نیست واسه یه هوادار خردسال کره ای اسم ال اف ای رو میاری ؟ کل صنعت مضخرف کره رو بیاری به یه اگزوز ال اف ای می ارزه ؟

          موافقم 4
          مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    اون تایمی که به قول حواشیون کار اکسپرت با ۲۰ ماشین در پیست زد و النترا از چندتا ژاپنی بهتر بود به خاطر تایرهای اسپرت و مخصوص پیست به دست اومد و در شرایط برابر تایرها نمیتونه از پسشون بر بیاد.

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Car love

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (549 ديدگاه)

      همشون تو شرایط برابر بودن اتفاقا تو خود مطلبم نوشته بود،حالا اینم گذاشتم که بگی و اینو جوابت بدم: خبر نداری تو پیست road & track هم باز النترا تایمش بهتر از نیسان زد و سوبارو بود 🤣🤣🤣🤣همینو میخواستی؟ 🤣

      موافقم 4
      مخالفم 23
      1. sepehr

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        مهندس نیسان زد از تایر ۴ فصل بریجستون استفاده میکنه که گریپ نداره و اصلا برا پیست مناسب نیست در عوض النترا میشلن پایلوت اسپورت 4s داره که بهترین تایر پرفورمنس هست
        وقتی از ماشین بیشتر از عدد قدرت حالیت نشه و بخوای با ریاضی اول دبستان تحلیلش کنی وضعیت میشه همین

        موافقم 15
        مخالفم 0
  11. Killer

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    جاپون از چین اجازه گرفته اومده درگ داده؟ مگه نه چانگان و بی وای دی گفتن نباید سر کلاسای اموزش ساخت برقی غیبت کنن؟ زیاد گاز ندن چرخی چیزی در نره نیسان وضعش خرابه ٣ ساله داره ضرر میده پول نداره درست کنه چرخشو

    موافقم 3
    مخالفم 27
    1. ÀŠĤĶÀÑ

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      فن ژاپن نیستم ولی وقتی اینطوری در حقش اجحاف (اگه درست نوشته باشم)میکنید میسوزم
      موقعی که همون جاچون ماشین تولید میکرد چین نمیدونست ماشین رو چطوری مینویسن چه برسه به تولید ماشین
      در ضمن اتفاقات و مشکلات اخیر هر خودروسازی نمیتونه گذشته اش رو از بین ببره
      و گرنه الان خیلی از کاربرای پدال از طراحی جدید bmw زیاد خوششون نمیاد پس یعنی bmw با اون همه ماشین های اعجوبه قدیمی و حتی جدیدش ارزش ندارن؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. ÀŠĤĶÀÑ

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      من فن ژاپن نیستم ولی وقتی در حق ژاپن کم لطفی میشه داغ میکنم
      موقعی که همین جاپون ماشین میزد چاینا نمیدونستن چطوری ماشین رو بنویسن چی برسه که بسازن
      بعد وصعیت حال یک خودروساز نمیتونه گذشته اش رو پنهان کنه
      الان اکثر کاربرای پدال از طراحی های جدیدbmw ناراضی ان و این یعنی bmw آشغاله؟
      نیسان با خودروهای مثل skyline R35.R34
      Maxima گذشته خوبی رو داشته
      پ.ن؛ الان اکثر خودروساز ها با ماشین برقی مشکل دارن از تسلا تا ریویان و …. مشکل آتش سوزی و مشکل شارژ …. دارن

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. بهنام

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        اینا کره ای فن هستن و فکر میکنن در حد ژاپن هستن و حتی بالاترن دارن اینجوری عقده گشایی میکنن . 😂 تو اینارو جدی نگیر . اینا تو زندگیشون یه سانتافه از نزدیک دیدن که همشهریشون خریده و یه بسته اینترنت طرح خریدن اومدن مجازی دارن از ماشین همشهریشون دفاع میکنن .😂

        موافقم 5
        مخالفم 0
  12. وی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    زد و سیویک (به خصوص زد) بیش از هر چیزی به یه دست کیت اگزوز نیاز دارند در اون صورت خودرو های اسپرت خوبی میشن 👌

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. Reza Waffen SS

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    سیویک تایپ R انتخابم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  14. mahdi

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی وضعیت بعضیا اونقدر خرابه که کره رو با ژاپن مقایسه کردن و چرت و پرت به مقدار بسیار زیاد نوشتن
    مهندسی که تو lfa به کار رفته با کل صنعت کره برابری میکنه
    زمانی که کره درگیر کپی یه موتور ضعیف درون سوز بود نیسان کبیر با جی تی ار داشت همه سوپر اسپرت هارو رنده میکرد
    دوست عزیز بسه دیگه …

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا