پژوتویوتا

مقایسه جانانه تویوتا C-HR و پژو 3008

تویوتا C-HR یکی از خودروهای شاخص در کلاس شاسی بلندهای کامپکت است اما این خودروساز ژاپنی هنوز تمامی پیروزی‌ها را به دست نیاورده است. تویوتا برای سال ۲۰۲۰ سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی را در این خودرو نصب ‌کرده و پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی قبلی نیز جای خود را به قوای محرکه ۲ لیتری هیبریدی داده است. این مجموعه در کرولا هاچبک بکار رفته است. به‌روزرسانی‌های یاد شده باعث افزایش جذابیت C-HR شده‌اند اما آیا این خودرو در برابر یکی از رقبای کلیدی خود یعنی پژو ۳۰۰۸ پیروز خواهد شد؟

مقایسه تویوتا C-HR و پژو 3008

این دو خودرو روش متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. تویوتا هم‌اکنون فقط به‌صورت هیبریدی و با بدنه‌ای اسپورت عرضه می‌شود درحالی‌که ۳۰۰۸ با قوای محرکه بنزینی و دیزلی در دسترس بوده و از کابینی برجسته سود می‌برد.

خریداران در این کلاس به دنبال خودرویی با توانایی‌های گسترده هستند بنابراین ما این دو خودرو را از نظر فضای کابین و بار، پرفورمنس، راحتی، تجهیزات و راندمان مقایسه کرده‌ایم.

  • شاخ‌به‌شاخ

پژو  ۳۰۰۸ ۱.۶ PureTech 180 GT Line EAT8

تویوتا C-HR 2.0 Hybrid Dynamic نام خودرو
۳۲۸۶۵ ۳۱۸۹۰

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری

۴ سیلندر ۲ لیتری و واحدی الکتریکی پیشرانه
۱۷۹/۲۵۰ ۱۸۱/۱۹۰

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

CVT، دیفرانسیل جلو گیربکس
۸.۱ ۸.۱

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۲۱۹

۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
۹ ۶.۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

 

  • تویوتا C-HR

نقاط قوت: هزینه‌های مالکیت پایین، سواری نرم و خوب

نقاط ضعف: می‌توانست جادارتر باشد، تأثیر منفی گیربکس روی لذت رانندگی

تویوتا C-HR

پیشرانه ۲ لیتری این خودرو راندمان بالاتری داشته و تکنولوژی باتری جدید نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد. در حقیقت این موضوعی مهم برای C-HR است مخصوصاً در مقایسه با پیشرانه ۳۰۰۸. مصرف سوخت این خودرو در دنیای واقعی و در جریان تست‌ها بسیار کمتر از رقیب بوده است.

تویوتا C-HR

این تنها مزیت تویوتا نیست زیرا این خودروی ژاپنی سواری و هندلینگ بهتری نسبت به ۳۰۰۸ دارد. پلتفرم TNGA خودرو شامل سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب است که پیچیده‌تر از تنظیمات پیچشی پژو ۳۰۰۸ می‌باشد.

تویوتا C-HR

این مزیت واقعاً از پشت فرمان پدیدار می‌شود زیرا سواری C-HR بسیار نرم است. خودرو در مواجهه با دست‌اندازها و در سرعت‌های کم عالی عمل کرده و نه تنها دست‌اندازها را محو می‌کند بلکه پیشرانه الکتریکی نیز در سرعت‌های پایین خودرو را به پیش می‌راند. پیشرانه ۲ لیتری اگرچه خیلی ساکت نیست اما از این نظر بهتر از پیشرانه ۱.۶ لیتری پژو عمل می‌کند. وقتی سرعت بگیرید سیستم تعلیق بیشتر از قبل شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و پایداری خود را به رخ خواهد کشید.

تویوتا C-HR

C-HR یکی از بهترین هندلینگ ها را در این کلاس داشته و از فرمانی دقیق، چسبندگی زیاد و پرفورمنس مناسب سود می‌برد. این خودرو در تست‌ها شتاب ۸.۱ ثانیه‌ای مشابه با پژو را ثبت کرد اما وجود پیشرانه الکتریکی در تویوتا باعث شده این خودرو در سرعت‌های پایین پاسخگوتر باشد ولی در سرعت‌های بالا این پژو است که سریع‌تر حس می‌شود.

تویوتا C-HR

اگرچه این دو خودرو از نظر پرفورمنس شبیه هم هستند اما تویوتا پایدارتر، راحت‌تر و آرام تر بوده و تجربه رانندگی با آن یک پله بالاتر از حریف فرانسوی قرار می‌گیرد.

تویوتا C-HR

از دیگر تغییرات قابل‌توجه C-HR 2020 می‌توان به اضافه شدن اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. به این ترتیب می‌توان استفاده از خود سیستم اطلاعات سرگرمی را به حداقل رساند چراکه این سیستم کاربرد خیلی خوبی ندارد؛ اما تویوتا نمی‌تواند ازنظر کیفیت کابین با پژو رقابت کند زیرا متریال بکار رفته در برخی بخش‌ها ظاهر ارزانی داشته اما کیفیت ساخت آن عالی است.

از جمله تجهیزات استاندارد این کراس اوور می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی، دستیار نقاط کور، چراغ‌های LED، صندلی‌های گرم شونده، استارت بدون کلید و رنگ متالیک اشاره کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

تکنولوژی: اپل کارپلی و اندروید اتو پوششی بر تنظیمات ضعیف سیستم اطلاعات سرگرمی هستند.

گیربکس: گیربکس CVT گاهی اوقات دور پیشرانه را خیلی بالا می‌برد اما اکثر اوقات باعث ایجاد سواری ریلکس و خوب می‌شود.

راحتی: صندلی‌های C-HR راحت بوده و موقعیت راننده در آن بهتر از پژو است.

  • پژو ۳۰۰۸

نقاط قوت: کابین عالی، پرفورمنس خوب، فضای داخلی جادار

نقاط ضعف: مصرف سوخت بالا، سواری نه چندان خوب و راحت در مقایسه با رقیب

پژو 3008

پژو ۳۰۰۸ از پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده و در بخش جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از تنظیمات میله پیچشی استفاده کرده است که مجموعه‌ای ساده‌تر و ارزان‌تر از تویوتاست.

پژو 3008

این خودرو اکثراً سواری راحتی داشته اما سیستم تعلیق نمی‌تواند از عهده جذب دست‌اندازهای بزرگ برآید و بنابراین لرزش‌هایی به خودرو وارد شده و بالانس آن را به هم می‌زنند. این امر مخصوصاً در زمان عبور از پیچ‌ها خود را نشان می‌دهد زیرا سیستم تعلیق نرم خودرو باعث ایجاد تکان هایی در بدنه می‌شود.

پژو 3008

فرمان خودرو بخشی از کابین i-Cockpit پژو است که باعث می‌شود رانندگی با خودرو کمی سخت‌تر شود. پژو در کل راحتی کمتری نسبت به تویوتا داشته اما هیجان‌انگیزتر است زیرا ۳۰۰۸ در خط مستقیم پرفورمنس خوبی دارد.

پژو 3008

متأسفانه اگرچه پیشرانه پیورتک پژو نسبتاً آرام است اما ما دیگر پیشرانه‌های این خودرو را ترجیح می‌دهیم. در حالت اسپورت که از طریق یک دکمه در کنسول مرکزی قابل انتخاب است خودرو صدای غیرواقعی ناخوشایندی را از طریق بلندگوها پخش می‌کند اما سواری خودرو تغییر چندانی نمی‌کند. پیشرانه هیجان چندانی نداشته و بنابراین مزیتی نسبت به قوای محرکه هیبریدی ندارد.

گیربکس ۸ سرعته پژو اگرچه کمی کند عمل می‌کند اما نرم بوده و در کل باعث ریلکس شدن سواری خودرو می‌شود. این گیربکس باعث شده صدای پیشرانه بیشتر از تویوتا باشد و ما در کل قوای محرکه C-HR را بیشتر از پژو می‌پسندیم زیرا آرام تر و نرم‌تر است.

نقطه قوت واقعی ۳۰۰۸ کابین آن است. برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت به چشم می‌خورند اما در اکثر بخش‌ها حس روبرو شدن با یک خودروی لوکس تداعی می‌شود مخصوصاً بافتی که روی درب‌ها و داشبورد بکار رفته فوق‌العاده است.

پژو 3008

در کابین پژو صفحه دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پیش چشم راننده قرار داشته و صفحه لمسی ۸ اینچی نیز در داشبورد جای گرفته است. این خودرو به ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل و دوربین دنده‌عقب استاندارد مجهز بوده و بنابراین تنها نقطه منفی کابین این خودرو فرمان کوچکش است.

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی: سیستم پژو از نظر طراحی منو بهتر از تویوتاست اما خود صفحه‌نمایش پاسخ سریعی به لمس انگشتان نمی‌دهد.

کنسول مرکزی: پلاستیک مشکی گردوغبار را به شدت نشان می‌دهد اما متریال بکار رفته بسیار خوب بوده و پژو ۳۰۰۸ خودرویی لوکس حس می‌شود.

داشبورد: طراحی غیرمعمول داشبورد که در آن پشت آمپرها بالاتر از فرمان کوچک قرار گرفته‌اند شاید باب میل برخی افراد نباشد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR در بسیاری از بخش‌ها بهتر از ۳۰۰۸ است. اگرچه فضای کابین و بار این خودرو کمتر از رقیب است اما به‌روزرسانی‌های C-HR باعث شده‌اند این خودرو بالاتر از رقیب قرار گیرد. تویوتا سواری بهتری داشته، آرام و ساکت‌تر است و مصرفش نیز کمتر از پژو می‌باشد.

رتبه دوم: پژو ۳۰۰۸

پژو 3008

مصرف سوخت بالا، سواری نه چندان خوب و قوای محرکه ناامیدکننده باعث شده‌اند پژو در رتبه دوم قرار گیرد. دیگر نسخه‌ها همچون مدل دیزلی یا بنزینی ۱.۲ لیتری بهتر هستند. اگر یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید پژو را جزو یکی از برترین های کلاس خواهید دانست که بخش اعظم آن به خاطر کابین برجسته‌اش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    پژو 2008 طراحی جذابی داره و کاش وارد کشور میشد اگر چه که اگر هم وارد می‌شد مثل chr قیمت نجومی داشت. هر جای دنیا بری بگی یک کراس اوور 120 اسب بخاری یک میلیارده یعنی اندازه درآمد چهل سال یک کارگر معمولی تو ایرانه بهت پناهندگی رو حتما میدن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نه به صندوق

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. بهراد

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      شایدم بجای پناهندگی تست الکل ازت گرفتن.
      ولی بگی سانتافه 2020 به قیمت پایه 25750$آمریکا با 150 درصد تعرفه گمرک و دلار 13800 تومنی درمیاد 520 میلیون تومن، مالیات و سود رو هم اضافه کن 600 میلیون سگ خورد 700 میلیون !!
      و سانتافه 2017 رو چه حساب یک میلیارده؟
      حالا پناهندگی که سهله ، پاسپورت و اقامتتم میدن شاید از یارانه معیشتیشونم بهت بدن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        شما قیمت پایه را حساب نکن.
        قیمت سانتافه با حداقل آپشن میره بالای 30 هزار دلار و به اون مالیات حدود 120 درصدی اضافه کنی کف قیمتش 66 هزار دلار آب میخوره که حدودا 890 میلیون میشه و ده درصد دلالی رو هم حساب کن و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. هادی 8 سیلندر

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (458 ديدگاه)

        چون مال شهردار تهرانه کرمان موتور به نام ه ر
        ولی بگی با این شرایط مردم میگن نفر قبلی قالیباف دزد بود چون کلی تهران اباد کرد بهت پناهندگی و شهروندی که سهله بهت خونه تو بالاشهر هم میدن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. شایان

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ماشین ژاپنی جنازش بهتر از ماشین فرانسوی هست. اصلا مهم نیست مزدا باشه تویوتا باشه سوبارو یا هر چی… ماشینهای ژاپنی و المانی و امریکایی بحثشون جداست.

      موافقم 2
      مخالفم 4
  2. Malt hill

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    تویوتا جذاب تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همین جدال و ۳ سال پیش…..سالی که تازه این ۳۰۰۸ رونمایی
    شده بود برگزار شد ….ch_r همجوره کم آورد جلو ۳۰۰۸ ….الان اومدن کلی این خودرو و آپدیت کردن تا قوی تر از ۳۰۰۸ بشه
    در صورتی که پژو فقط یه گیربکس تغییر کرده و ۸ سرعته شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. FLANKER

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تویوتا خیلی سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  5. هادی نجفی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سختی هست، جفشون واقعا بی نظیر هستن
    کیفیت بسیار خوبی دارن و طراحی جوانانه پسند مخصوصا داشبورد پژو خیلی دوسش دارم واقعا بی نظیره
    اما اگر بنا باشه یکیشو اول انتخاب کنم تویوتا بعد پژو
    چی می شد ایران نبودیم یا ایران گلستان بود و مثلا 2 سال تویوتا رو داشتی بعد میفروختی پژو بعد یه چیز دیگه (البته نه با قیمت کذایی و پول زور و پول خون باباشون!) مثل بقیه کشور ها مثلا 30 میلیون میدادی تویوتا بعد پژو و …
    ولی فعلا باید سه برابر پول مازارتی رو بدیم پراید!!!!!!!!!!! که اون روز هم نزدیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. madadi

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    جووووونم به اینchr جوونم تویوتا
    بچها خدایی حق ماست که این ماشینارو داشته باشیم
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Majidsh

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (79 ديدگاه)

      تنها راهش همینه که این دوستمون میگه
      یکبار واسه همیشه این دندون لق رو بکنیم
      هی نگیم هیچی درست نمیشه
      سوئیس تا ۵۰ سال پیش زنها حق رای نداشتن
      فقط لازم ایرانی واسه ایران تصمیم بگیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فقط CHR خیلی خوبه لامصب
    از پژو هم به مراتب بهتر و ارزون تر و زیباتره و تازه تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Me

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    چرا هیبرید رو با بنزینی مقایسه کرده ؟
    واقعا چرا؟
    چرا تویوتا رو هم بنزینی انتخاب نکرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام برند تویوتا کجا برند پژو اشغال فرانسه کجا اینو همه میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Me

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      همه نمیدونن فقط شما میدونی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. arian

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین هیبرید و با بنزینی مقایسه کرده بعد میگه مصرف هیبریدی کمتره خب اینکه معلومه.
    بعدشم اصلا این اعداد و ارقام از کجا اومده نسخه توربو دیزل 3008 هست که 178 اسب قدرت تولید میکنه که اونم صدی 4.8 میسوزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا