پورشه

درگ تمام نسل‌های پورشه ۹۱۱ توربو، از ۹۳۰ تا ۹۹۲

کدام نسل پورشه ۹۱۱ توربو بهترین است؟ پاسخ دادن به این سؤال تقریباً غیرممکن خواهد بود زیرا هر نسل ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود را دارد. بااین‌حال، با برگزاری یک مسابقهٔ درگ می‌توان به این سؤال پاسخ داد که کدام نسل ۹۱۱ توربو سریع‌ترین است. به لطف تیم کارواو، فرصت دیدن چنین مسابقه‌ای بین تمام نسل‌های ۹۱۱ توربو فراهم شده است؛ بنابراین، هرچند نمی‌توانیم بگوییم کدام ۹۱۱ توربو بهترین است ولی حداقل به‌زودی خواهیم فهمید که کدام‌یک در ۴۰۰ متر سریع‌ترین است.

برای این درگ، کارواو تمام هفت نسل ۹۱۱ توربو را گرد هم جمع کرده که از نسل ۹۳۰ تا ۹۹۲ را شامل می‌شود. در سال ۱۹۷۵ پورشه با معرفی ۹۱۱ توربو نسل ۹۳۰، برای اولین بار استفاده از تکنولوژی توربوشارژر در خودرویی تولیدی را به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون، نسخهٔ توربو را همواره برای تمام نسل‌های ۹۱۱ ارائه کرده است. هرچند توسعهٔ ۹۳۰ توربو در سال ۱۹۷۲ آغاز شد اما پورشه در طول دههٔ ۶۰ تکنولوژی توربوشارژر را در کاربردهای مسابقه‌ای آزمایش کرده بود. در آن زمان، توربوشارژرها قطعهٔ اضافه‌شدهٔ عجیبی به پیشرانه‌ها به‌حساب می‌آمدند.

پورشه در ابتدا ۹۳۰ توربو را صرفاً برای همولوگ کردن مدل مسابقه‌ای ۹۳۵ در نظر گرفته بود و تنها ۴۰۰ دستگاه از آن تولید کرد اما ۹۳۰ توربو به‌سرعت محبوب شد و پورشه را مجاب کرد که تعداد بیشتری از آن تولید کند. بدین ترتیب، از اولین ۹۱۱ توربو بیش از ۲ هزار دستگاه تولید شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توربو مجهز شده بود که ۲۵۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

پس از نزدیک به نیم قرن، داستان ۹۱۱ توربو به نسل کنونی یعنی ۹۹۲ رسیده است. پس از هفت نسل بهبود پرفورمنس متمادی، ۹۹۲ توربو S به یکی از بهترین و سریع‌ترین محصولات تاریخ پورشه تبدیل شده است. این نسل از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این موتور قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی آن به هر چهارچرخ منتقل شود.

حال در این درگ که اولین و آخرین ۹۱۱ توربو در کنار هم قرار گرفته‌اند، می‌توان جهشی چشمگیر در پرفورمنس این ماشین طی نزدیک به نیم قرن را مشاهده کرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2424 ديدگاه)

    این همه رنگهای خوشگل پورشه رفته هر چی رنگ دلگیره آورده

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  2. کامران

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نه جذابیت ظاهری دارن نه صدای خاصی نه ارتقا مهمی
    به جا اینا یه کانال آمریکایی باید درگ بین کوروت C1 تا C8 برگزار کنه تا بشه جذابیت و در هر ثانیه ویدیو دید

    من چندین بار ۹۱۱ تو خیابون دیدم مثل هر ماشین عادی دیگه بود برام جذابیت نداشت انگاری بیتل دیدم که در اصل واقعا بیتل دیدم همینقدر عادی به قول خارجیا meh ولی کوروت C7 دیدم میخکوب شدم قلبم تند تند میزد از اون عظمت تازه استینگری بود اگه ZR1 با اون کیت زیبا با صدای پوشراد سوپرچارجد حتما سکته قلبی میزدم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶۴
    1. hssn

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (363 ديدگاه)

      باشه.

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۹
    2. Jdm باز

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (859 ديدگاه)

      اها

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۶
    3. 🤍🤍Tesla lover🤍🤍

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      😐😐
      اولین کسی هستی که به ۹۱۱ این نظرو داره
      کاملا مخالفم با نظرت جدا از اون قسمت که راجب کروت گفتی😁😁😐💖

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
    4. Reza Waffen SS

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3314 ديدگاه)

      منم از نزدیک هردوتاشونو زیارت کردم ولی با اطمینان بهت میگم ۹۱۱ خیلی خیلی خوشگلتر و جذاب تره نسبت به کوروت

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵
    5. TOM KRISTENSEN

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      کوروت😂😂

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  3. Moein

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (813 ديدگاه)

    اصالت در سه رقم
    تنها رقیب به حق فراری میشه گفت خود پورشه است و بس

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲۰
  4. Jdm باز

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (859 ديدگاه)

    با اصالت ترین طراحی بین تمام خودرو ها
    👏👏👏

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۶
    1. viper2

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (487 ديدگاه)

      چلنجر سلام میرسونه.

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۰
      1. Jdm باز

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (859 ديدگاه)

        راست میگی حواسم نبود
        ولی خب حداقل جز با اصالت ترین ها هستش

        موافقم ۷
        مخالفم ۲
  5. GMA

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نماد خودرو های اسپرت

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  6. مازیار

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    هفت نسل
    هفت پله صعودی در موتوراسپرت

    درگ جالبی بود تشکر از آقای دهقان

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  7. ehsan

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    از نمای روبرو ۹۹۷ زیبایی خاصی داره نمای عقب هم ۹۹۲ که احتمالا آخرین محصول تمام بنزینی باشه، خبری از gt2, gt2rs, gt3rs نشده، نسخه هیبرید هم در راهه انگار 🤩

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  8. مردیم از خوشی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (868 ديدگاه)

    همه شون زیباند ولی لامصب پورشه این دو نسل اخر به نظرم تو تغییر طراحی کم کاری کرده الان عالیه ولی بازم میشد بهترش کرد البته در پرفورمنس که کامله

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  9. هلهل

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا هنوزم زیباست اما نه مثل قبل
    کمی تکراری شده

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. - A M I R -

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (710 ديدگاه)

    چقدر نسل ۹۹۳ و ۹۹۷ طراحی های ماندگاری دارن. آدم سیر نمیشه از نگاه کردن بهشون. ضمن این که ۹۹۷ نسبتا خوب کنار ۹۹۲ تاب آورد.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا