پورشهسوزوکی

درگ جذاب و هیجان‌انگیز پورشه ۹۱۱ توربو S و سوزوکی هایابوسا

پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا در مسافت ۴۰۰ متر محسوب می‌شود. این ماشین به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربویی که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در درگ‌های کارواو تایمی در حدود ۱۰ ثانیه را ثبت کرده است. در این ماشین، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۶۴۰ کیلوگرمی را جابجا کند.

از سوی دیگر، موتورسیکلت پرچم‌دار سوزوکی هایابوسا قبلاً در یکی از درگ‌های کارواو توانست لامبورگینی اونتادور SVJ را مغلوب کند اما آیا این قاتل بی‌رحم ژاپنی می‌تواند حریف توربو S شود؟ مت واتسون برای فهمیدن پاسخ این سؤال آن‌ها در برابر هم قرار داده است. هایابوسا از یک پیشرانهٔ ۱۳۴۰ سی‌سی چهار سیلندر استفاده می‌کند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. شاید این رقم در مقایسه با قدرت پورشه چندان زیاد به نظر نرسد اما باید توجه داشت که موتورسیکلت سوزوکی تنها ۲۶۴ کیلوگرم وزن دارد.

در اولین درگ، پورشه شروع خوبی داشت و زودتر از خط پایان گذشت اما مت یک فرصت دیگر به سوزوکی داد. بااین‌حال، در درگ دوم هرچند اختلاف کمتر شد اما نتیجه تغییری نکرد و ۹۱۱ با زمان ۱۰.۳ ثانیه به پیروزی رسید. البته هایابوسا با اختلافی بسیار جزئی شکست خود و موفق به ثبت زمان ۱۰.۴ ثانیه شد. سپس مسابقهٔ رولینگ ۸۰۰ متر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار شد که این بار موتورسیکلت به‌راحتی جلو افتاد و پیروز شد.

سپس رولینگ دیگری در دنده سه برگزار شد که بازهم هایابوسا با اختلاف زیادی رقیب چهارچرخ را پشت سر گذاشت. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز رسید. البته چنین آزمایشی برای دو وسیلهٔ نقلیهٔ کاملاً متفاوت مثل این‌ها که یکی چهار چرخ و دیگری دو چرخ دارد علمی و اصولی نیست ولی دیدن آن برای سرگرمی خالی از لطف نخواهد بود. در این آزمایش، پورشه تقریباً به‌اندازهٔ طول چهار خودرو زودتر متوقف شد.

مشخصات فنی

۹۱۱ توربو S

سوزوکی هایابوسا

پیشرانه۳.۸ لیتری H6۱.۳ لیتری I4
قدرت۶۵۰ اسب بخار۱۹۵ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۶ سرعته دستی
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۶۴۰ کیلوگرم۲۶۰ کیلوگرم
قیمت۱۶۴,۶۵۰ پوند۱۶,۷۰۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4299 ديدگاه)

    جووونم ۹۱۱

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
    1. کافر مقدس

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1479 ديدگاه)

      هنوزم دلیل درگ بین موتور و ماشین رو نمیفهمم .مخصوصا وقتی با دوتا چرخ ممکن نیست لانچی داشته باشید در حد ۴چرخ !

      حداقل یدونه h2r کاوازاکی رو بیارید ۴۰۰تا بره تو مسافت که انبوهی ماشین بهش نرسن

      کلا ۹۰%درگ ها کلیک بیت ن و یه وضعی شده اصن هیچ اصول درست حسابی درش نیست و بسیاری از مخاطبین در درگ بین دو ماشین تصور میکنن هر کی زودتر ۴۰۰متر رو بره پس بهتره !

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۰
    2. ایلیا

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      پاره میکنه میره جلو

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (7640 ديدگاه)

      ۹۱۱ که جایِ خود !
      بچسبید به هایابوسا که چه غولیه باسه خودِ لاکردارش بی‌پدرمادر روانی میکنه آدم رو !

      یعنی لقب سامورایی سربه‌زیر برازندشه ، عششششقم هایابوسا ❤👑 !

      بخدا اگر حاکم جایی بودم ، تو تمام رژه‌های نظامی کشوری میگفتم با هایابوسا با دو ترک‌نشین و کلاش‌ به دوش رِژه برید تا کُرک‌ُو‌پَرِ جهانیان بریزه 😂🤤❤ !
      تازشم میگفتم رو فیلمش هم ادیت بکنند با آهنگ نگاه استیل گنگو …. !

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
  2. آرین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (335 ديدگاه)

    هایابوسا لانچ کردنش خیلی سخته. اون دوباری که عقب افتاد بخاطر همین بود.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  3. بهنام

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    اگه مسافت کمی بیشتر بود هایابوسا برنده میشد . پورشه بخاطر لانچ انفجاری و عالی همون اول کار کلی جلو میوفته .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  4. سامان اذری

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2995 ديدگاه)

    دوتا افسانه

    پورشه که شاهکاره

    تنها موتوری هم که میتونه از هایابوسا قویتر و سر تر باشه ninja h2r هست که فکر نکنم هیچ ماشینی بهش برسه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
    1. AMD

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (138 ديدگاه)

      برادر خیلی جاها هایابوسا هم تونسته نینجا رو ببره ولی جفتشون قابل احترامند.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        چرا هم هایپرکار و هم خودروهای اصلاح شده ای هست که در تمام پارامتر ها از h2r کلا سریعتر هستن هم یعنی علاوه بر صفر تا صد صفر تا ۲۰۰ و صفر تا ۳۰۰ و صفر تا ۴۰۰ سریعتر از اون هستن تو رولینک هم میزنن اون رو

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. Iman99

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1136 ديدگاه)

          هرچند که همون هایپر کار ها هم که جاده ای و قانونی هستن نیازی نیست با h2r که قانونی و جاده ای نیست رقابت کنن ولی با این وجود تونستن سریعتر باشن
          رقیبش باید همون خودرو های اصلاح شده از طرف کارخانه باشه که در جاده هم مجاز نباشن که در این صورت کاملا خودرو های سریعتری از اون وجود داره

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  5. meysam

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    با ۱۶ هزار پوند چه لذت نابی رو میشه تجربه کرد ای خددددداااااااا

    موافقم ۹
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا