پورشه

درگ هایپرکار دیروز و سوپرکار امروز پورشه، ۹۱۸ در برابر ۹۱۱ توربو S

طرفداران پورشه قطعاً با نام ۹۱۸ اسپایدر آشنایی دارند. این نام متعلق به هایپرکار تولید محدودی بود که زمان معرفی صنعت خودروسازی را با اعداد چشمگیر خود شوکه کرد. ۹۱۸ در آن زمان با قیمتی بیش از ۸۰۰ هزار دلار هرگز خودروی ارزانی نبود اما این روزها به دلیل کمیابی، این رقم به بیش از یک میلیون دلار افزایش یافته است؛ اما کسانی که امکان پرداخت این مبلغ گزاف را ندارند می‌توانند سراغ یکی از محصولات جدیدتر و بسیار ارزان‌تر پورشه یعنی ۹۱۱ توربو S بروند.

اما آیا توربو S در ۴۰۰ متر حریف هایپرکار سال‌های نه‌چندان دور پورشه می‌شود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. روی کاغذ، ۹۱۸ از همه لحاظ بر ۹۱۱ برتری دارد. پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی این خودرو به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این هایپرکار همچنین با وجود استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی، تنها ۱۶۷۵ کیلوگرم وزن دارد که فقط ۳۰ کیلوگرم از توربو S بیشتر است.

بااین‌حال، توربو S هم اصلاً خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد و با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، کمی از همتای هایپرکار خود سبک‌تر است. همچنین طبق اعلام پورشه، این ۹۱۱ قدرتمند در شتاب صفرتاصد دودهم ثانیه از ۹۱۸ سریع‌تر است.

با این اوصاف، آیا ۹۱۱ جدیدتر می‌تواند در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر به هایپرکار گران‌قیمت هیبریدی برسد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پیشرانه۳.۸ لیتری H6 توئین توربو۴.۶ لیتری V8 هیبریدی
قدرت۶۵۰ اسب بخار۸۸۷ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۱۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۶۴۰ کیلوگرم۱۶۷۵ کیلوگرم
قیمت۱۶۸,۹۰۰ پوند۱.۳ میلیون دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    Mein Herz blieb stehen, mein Gott

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۶
    1. ارش

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1534 ديدگاه)

      das video ist ficken und matt watson ist ein dumm mann.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. Porsche

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (962 ديدگاه)

        ؟Was ist Ihr Zweck dieser Obszönitäten

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
        1. Payfast

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          شماها از برلین تشریف اوردید؟

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۰
        2. Reza Waffen SS

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4301 ديدگاه)

          کسی فحش نداد ابراز علاقه کردم

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
        3. Porsche

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (962 ديدگاه)

          نه داداش رضا با شما نبودم با اون دوستمون بودم

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        4. ارش

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1534 ديدگاه)

          این جناب مت واتسون یه مسابقه بین مک لارن ۷۶۵ و پورشه ۹۱۱ توربو اس برگزار کرد که برنده مک لارن بود پس با این حساب مک لارن ۷۶۵ از کینگ پورشه سریع تره خیر ابدا

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
  2. Si

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    هر دو عشق هستن اگه میلیونر بودم کلکسیون هر چی پورشه بود رو جمع میکردم

    حتی اگه بخوام هایپر کار بخرم یا sf90 میخرم یا ۹۱۱ توربو s چون با قیمت سوپر اسپرت هرچی هایپر کار هست رو نابود میکنی

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۷
    1. احمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (317 ديدگاه)

      داداش یه چیزی به اسم عشقم هستا
      من عاشق مک لارن اف وان و لکسوس LFA بودم و هستم
      اگه میلیونر بودم میرفتم این دو تا رو میخریدم با اینکه میدونم یه توربو اس با هزینه ناچیز تو درگ به راحتی میبرشون

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
      1. Si

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (428 ديدگاه)

        میدونم ولی اگه به عشق باشه من عاشق ۹۱۸ و استون dbs هستم با فورد gt و ۸۱۲

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۰
  3. احمدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (317 ديدگاه)

    توربو اس خیلی دوس دارم ولی لازم داشت بفهمه رئیس خانواده کیه

    موافقم ۶۴
    مخالفم ۲
    1. مهردادکمال

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      عجب کامنتی مرسی رفیق

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۰
  4. T

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    هر دو عشقن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  5. JDM lover

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ۹۱۸ بی نظیره
    اگه پولشو داشتم جز انتخاب های اولم بود

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. phonix

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      پیدا نمیکردی که بخری کی این شاهکارو میفروشه؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  6. FTB

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ۹۱۸ از همون اولم چیز خوبی بود همیشه ازش خوشم میومد و برام جذاب بود!

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  7. پیام

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    اگه ۹۱۸ چهارچرخ محرک بود چه هیولایی میشد

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
    1. GMA

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (162 ديدگاه)

      چهار چرخ محرکه😂😐

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱
      1. datsun

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2573 ديدگاه)

        یادش بخیر چقدر از این ۹۱۸ حرص خوردیم gtr نیسمو تازه رکورد نوربرگ رو زده بود یک ماه نشد ۹۱۸ با تایم خیلی بهتر رکورد رو جابجا کرد

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۰
        1. SRT

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (552 ديدگاه)

          دوتا از بهترینای پورشه🤍
          و منی که یه زمان چقد حرص می خوردم سر اینکه یه ماشین پیدا شده که از ماشین مورد علاقم «ویرون» تو درگ سریع تره

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۰
        2. حسین

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (208 ديدگاه)

          ویرون تقریبا یکیه باهاش
          تا ۴۰۰ متر از اون به بعد ک هیچی دیگه…
          ولی تنها خودرویی ک تو ۴۰۰ متر
          راحت حریفش میشه شیرونه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  8. Dian

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (277 ديدگاه)

    ۹۱۱ توربو اس عجب اعجوبه ایه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  9. پورشه

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالی

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  10. Yasin

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    یادش بخیر چه رقابتی داشتن ۹۱۸ و P1 و لافراری

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  11. Porsche

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ۹۱۸ یکی از چندین الماس ساخت پورشه هست
    بعد از گذشت چندین سال همچنان می‌تونه با ماشین های روز رقابت کنه
    Ever ahead…

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. phonix

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      چرا الکی منفی میدید؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
      1. Porsche

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (962 ديدگاه)

        دوست عزیز این لایک و دیسلایک ذره ای اهمیت نداره ولی مشخصه که کسانی دیس دادن که دیروز به حد فشار رسیده بودن😉

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
      2. GMA

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (162 ديدگاه)

        لایک و دیس لایک بچه بازیه و فقط برای اونی که میخواد دیده بشه اهمیت داره،اصلا ملاک نیست

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
        1. phonix

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (603 ديدگاه)

          حق

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Payfast

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (490 ديدگاه)

        دارن فشار میخورن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  12. phonix

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (603 ديدگاه)

    شما به فرم بدنه ۹۱۸ نگاه کن
    هیچ وقت پیر نمیشه لعنتی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  13. HS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ۹۱۸
    عشق من
    و شاهکار خودروسازی در تاریخ بشریت

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    بهترین پورشه همین ۹۱۸ خیلی از دیگر پورشه ها بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. red-bull

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درگ خیلی هیجان انگیزی بود
    ۹۱۸ هنوز اون جذابیت و شکوهش رو داره
    هیچوقت قدیمی نمیشه در حالی نزدیک به ۱۰ سال از تولیدش میگذره
    توربو اس هم خیلی سریعه
    این نشون دهنده توانایی پورشه در مچ کردن موتور و گیربکس و باقی اجزا هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا