در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا پورشه تایکان توربو GT با ۱۰۹۲ اسب بخار؟
زمانی که تسلا مدل S پلد در اوایل سال ۲۰۲۱ با سه موتور الکتریکی و ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد، هیچ رقیبی را مقابل خود نمیدید اما این شرایط خیلی دوام نیاورد زیرا حدود یک سال و نیم بعد، لوسید با معرفی نسخهٔ سافایر از سدان الکتریکی خود، به تسلا پاسخ داد. علاوه بر این، پورشه هم بیکار ننشست و هرچند قبلاً با تایکان توربو S به رقابت با نسخههای پرفورمنس مدل S پرداخته بود ولی این برای مقابله با پلد کافی نبود. به همین دلیل، همزمان با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ تایکان در اوایل سال جاری، شاهد اضافه شدن نسخهٔ پرچمدار جدیدی به خانوادهٔ تایکان بودیم که توربو GT نام دارد. این نسخه در پاسخ مستقیم به مدل S پلد ساخته شده است.
حال این دو سوپرسدان الکتریکی در مسابقهٔ U-Drag ادموندز به مصاف هم رفتهاند تا مشخص شود تسلا هنوز هم میتواند بر تخت پادشاهی تکیه بزند یا توسط رقیب تازهوارد آلمانی به زیر کشیده خواهد شد. تایکان توربو GT برخلاف مدل S پلد، همچنان از دو موتور استفاده میکند که در حالت عادی ۷۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. هرچند این اعداد اختلاف زیادی را با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تسلا نشان میدهند ولی توربو GT از حالت ویژهای بنام بوست بهره میبرد که خروجی موتورها را به ۱۰۹۲ اسب بخار و ۱۳۴۰ نیوتن متر افزایش میدهد. بدین ترتیب، خروجی موتورهای هردو رقیب بسیار به هم نزدیک خواهد بود درحالیکه از لحاظ وزن، تسلا حدود ۱۳۰ کیلوگرم سبکتر است.
با آغاز مسابقه، در مسیر مستقیم دو خودرو تقریباً شانهبهشانهٔ هم پیش میروند هرچند که در ادامه تسلا کمی عقب میافتد. هنگام دور زدن و در مسیر بازگشت به خط شروع اما شرایط برای تسلا بدتر میشود و با اختلاف زیادی پشت تایکان قرار میگیرد. برای اینکه همهچیز عادلانه باشد، رانندهها جابجا میشود و مسابقه یکبار دیگر تکرار میشود. این بار اما در مسیر برگشت فاصلهٔ دو خودرو بسیار به هم نزدیکتر است هرچند که تسلا بازهم حریف سدان آلمانیها نمیشود.
بااینحال، اعداد و ارقام نشان از عملکرد نزدیک دو خودرو دارد. هرچند در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تایکان با ۲.۱ ثانیه به میزان قابلتوجهی از تسلا با ۲.۴ ثانیه سریعتر است ولی این اختلاف در پایان ۴۰۰ متر با ۹.۳ ثانیه برای پورشه و ۹.۴ ثانیه برای مدل S، به تنها یکدهم ثانیه میرسد. در پایان مسیر U-Drag هم تایکان توربو GT تایم ۲۸.۸ ثانیه را به ثبت میرساند درحالیکه مدل S پلد این کار را در ۲۹.۳ ثانیه انجام میدهد.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل S پلد | تایکان توربو GT | |
قوای محرکه | سه موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۰۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ۱۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | دو سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۸۰ کیلوگرم | ۲۳۱۳ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۹۱,۳۸۰ دلار | ۲۳۱,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۱۱,۳۸۰ دلار | ۲۴۲,۲۹۲ دلار |
Iman 007
۲۸ آبان ۱۴۰۳تنها برقی که دوسش دارم همین تایکانه ولی اگه پولشو داشتم 911 میخریدم
Siyavash
۲۸ آبان ۱۴۰۳درگ جالبی بود خوشم آمد..
Elmiraj
۲۸ آبان ۱۴۰۳بلاخره با دو برابر قیمت و خالی کردن دار و ندار ماشین تونستن چند قدم جلو بیوفتن…….
R
۲۸ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣 پورشه ۲۰۰ کیلو سنگین تره گشتاور کمتری داره یکم فقط قدرتش زیاده جنست نابه واقعا
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳فشار خوردن نداره که ایشالا تسلا هم یه روزی میبره به لطف موشک اسپیس ایکس
مازیار
۲۸ آبان ۱۴۰۳المیراژ …
یعنی تو تمام اون درگهایی که تسلا برنده میشد کری میخوندی که امروز بعد باختش اینو بگی؟!!
Elmiraj
۲۸ آبان ۱۴۰۳پورشه اوج « نمیتوانم » رو با حذف صندلی ، سیستم صوتی ، کف پوش ها و….. به رقبا نشون داد…
الان ماشین چهار در دو صندلی تو چه کلاس خودرویی قرار داره ؟
مازیار
۲۹ آبان ۱۴۰۳به جای بازی با کلمات، به جزئیات بپرداز
پکیج وایساخ به اندازه وزن یک سرنشین ازش کم کرد. به نظرت این جواب مثلا ۱۷ ثانیه عقب موندن تو نوردشلیف رو میده؟
تازه الانشم از تسلا سنگین تره!
بازی شتاب بازی غیرضروری اما بسیار پر سروصدایی بود که تسلا خودش اونو شروع کرد و حسابی هم از برش استفاده کرد حتی با استخدام editor و ساختن فیلم جعلی!!! (که جالبه این مورد از نگاه نکته سنج شما دور مونده!) اما حالا وضعیت اینه. دو روز دیگه هم ممکنه طور دیگهای باشه.
و هر وضعیتی جنبه خودش رو میطلبه
Elmiraj
۲۹ آبان ۱۴۰۳اینکه با وجود حذف اجزای داخلی بازم از یک پلافرم ۱۵ ساله سنگین تره باز نشان ضعف مهندسی فولکس و پورشه داره….
در مورد نوبرگرینگ پورشه تا دندان مسلح اومده در حالی که تسلا فقط به یک پکیج ترمز کربن سرامیک مجهز بوده و جالبتر اینکه محدویت سرعت ۲۹۰ کیلومتری داشته…
اهداف تسلا بسیار بزرگتر و وسیع تر از پیست و درگ و برد چند دهم ثانیهای هست اما برای سربه سر گذاشتن رقبایی که تنها و تنها دل خوش همین دهم ثانیه هان توانایی های زیادی برا رو کردن داره .
Nismo
۲۹ آبان ۱۴۰۳المیراژ: اینجا پورشه از پکیج وایساخ استفاده نکرده
تا دندان مسلح هم برای پیست نبوده فقط پکیج وایساخ داشته
از اهداف و برنامه های بزرگ تسلا هم همینکه یه کابینت رو برداشته چرخدار کرده اسمش رو گذاشته سایبرتراک بدون هیچ توانایی افرودی و یدک کشی. کیفیت مونتاژ افتضاحشم که توی همه محصولات تسلا مشترکه بماند
هدف بزرگ بعدیشم اینه که 10 ساله میخواد یه رودستر بده بیرون زیرش زاییده
بازم برامون از این اهداف بزرگ بگو
مازیار
۲۹ آبان ۱۴۰۳((تنها و تنها دلخوشی همین دهم ثانیهها))
اینو تسلافن داره به بقیه میگه؟!!
تا دیروز که با همین دهم ثانیهها امان همه رو بریده بودین حالا که پرید اخ شد؟😄
در مورد اون اهداف بسیار بزرگتر و وسیعتر هم که تو یکسال اخیر شواهد چیز دیگهای میگن. سیر نزولی اختلاف فروش با برندهای دیگه، همون که ازش به عنوان یه تنفس برای رقبا نام بردی
باز هم صبر میکنیم و در این حین با سوشی سرگرم میشیم
امین
۲۹ آبان ۱۴۰۳بیخیال دادا دنیا دو روزه
آب سرد بخور
رحیم
۲۸ آبان ۱۴۰۳پورشه ۹۱۱ یا هر خودروی درون سوز با قیمت بالای ۲۰۰٫۰۰۰دلار ، سالانه مبلغ هنگفتی هزینه های سرویس و نگهداری دارن ، اما تایکان و تسلا و لوسید هزینه نگهداری خیلی پایینی دارن.
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳قطعا تسلا به خاطر پرفورمنس بهتر
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳حالا خوبه درگ رو باخت و شتابش هم بدتر بود
قبلا هم گفتم این کلمات پرفورمنس و شتاب و تاپ اسپید رو ازت بگیرن هیچ حرفی نداری بزنی
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳کی گفته باخت اتفاقا طبق اعداد و ارقام تسلا شتابش بهتره ۲.۱ در برابر ۲.۳
مهارت راننده در خودرو های برقی هم خیلی تاثی داره نمونش این
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAjD2OJEX66c&ved=2ahUKEwjX7NedpuaJAxWkgf0HHc69MI8QwqsBegQIDBAE&usg=AOvVaw1_NbbmXdouNqKVodkWQTba
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳لینکت رو بردار ببر جای دیگه بساط کن. اینجا خریدار نداره
گفتم که منبعت فقط چندتا سایت چرت و پرت و چنل یوتوب کودکانه است
سوشیانت
۲۹ آبان ۱۴۰۳همینی که پدال گذاشته مال یه چنل یوتیوبه😂 خیلی شاهکاری کار لاور
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳راستی تو فعلا یه فکر به این وضعیتت بکن که لینک میفرستی حرف خودت رو میبری زیر سوال😁
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳حرف من زیر سوال نرفته
شما برات سخت بود فهمیدنش پس زیر سوال بردیش
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳آره مثل لینکلن😂😂😂
R
۲۸ آبان ۱۴۰۳باور کن معنی پرفورمنسم بلد نیسن
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAjD2OJEX66c&ved=2ahUKEwi1mrvQtuaJAxWe8wIHHUcDL-4QwqsBegQIChAE&usg=AOvVaw1_NbbmXdouNqKVodkWQTba
تسلا نباخت، همیشه گفتم بار ها هم میگم این ویدئو ها هیچ اهمیتی ندارن چون در واقع مقایسه مهارت راننده هاست نه ماشین ها بر اساس اعداد و ارقام تسلا با شتاب ۲.۱ نسبت به پورشه با شتاب ۲.۳ برتری داره
پدال لطفا پاک نکن
Iman 007
۲۸ آبان ۱۴۰۳داداش دیگه خداییش الان راننده ها جابه جا شدن نتیجه عادلانه بود پس از سر تعصب چیز الکی نگو خودتم میدونی که پرفورمنس پورشه بهتره
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۳راجب عوض شدن راننده صحبت نکردم راجب مهارت گفتم درست کامنت رو بخون بعد تحلیل فضایی کن
Nismo
۲۹ آبان ۱۴۰۳تویی که انقدر راجب مهارت راننده ها انتقاده میکنی حاضرم شرط ببندم خودت تاحالا فرمون دستت نگرفتی
ماشین برقی هم راننده توش کاره ای نیست درصد تاثیرگذاریش تو نتیجه ناچیزه
سوشیانت
۲۹ آبان ۱۴۰۳استاد بر اساس این لینکی که من فرستادم پورشه با پکیج وایساخ از تسلا شکست خورد😂 اون وقت اینجا بدون پکیج تسلا رو برد! خب پس معنیش اینه که مهارت راننده تاثیر داره بر اساس اعداد و ارقام هم گفتم که تسلا شتابش از پورشه بهتره
hosen
۲۸ آبان ۱۴۰۳از کی تاحالا پرفورمنس بهتر شده باختن تو درگ؟
هرچند که عملکردشون خیلی نزدیک بود
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ آبان ۱۴۰۳من تعجب میکنم این هم درگ از تسلا دیدیم که ۰تا۱۰۰ رو در ۱.۹ تا ۲ ثانیه ثبت میکنه و اینکه نسخه قبل پلاد هم ۲.۳ میزد حالا چجوری میشه ۲.۴ عجیبه.ولی یه یاد آوری بکنم وقتی پلد اومد همزمان باهاش نسخه پلد پلاس هم گسترش پیدا کرد ولی تسلا گفت فعلا نیازی به ارائه نسخه پلاس نداریم من فکر میکنم بزودی رو میکنه و بقیه مثل همیشه باید ماستها رو کیسه کنن.نکته بعدی کاهش محسوس قدرت پورشه بعد طی مسافتی که فکر میکنم قدرتش کاهش پیدا میکنه.
B
۲۸ آبان ۱۴۰۳شرایط آب و هوایی میزان شارژ خودرو و … موثره
۱.۹ که تسلا میگه فکر میکنم با رول اوته بدون اون در شرایط آرمانی احتمالا چیزی حدود۲.۱ بشه
Boss 429
۲۸ آبان ۱۴۰۳انتخابم تسلا بخاطر قیمت و تکنولوژی عالی اما با کابین پورشه :)
تنها چیزی که بدم میاد نمایشگر بسیار بزرگ و کابین بی روح و خالی تسلائه . منو یاد یخچال دوران خدمت مینداره که هیچی توش نبود . بخاطر یدونه سس کچاپ تک نفره روشن بود . یادش بخیر
Boss 429
۲۸ آبان ۱۴۰۳راستی میدونستید پورشه و آئودی برای توسعه پلتفرم PPE رفتن و ۲ تا تسلا خریدن اوردن المان بازش کردن ببیننن چطور ساخته شده. بعدش گفتن بسیار هوشمندانه و عالی ساختنش.اگه ما بخوایم اینطور بزنیم هرخودرو چندهزار دلار گرون تر میشه که پورشه میتونست هضم کنه چنین قیمتیو اما آئودی گفت نمیتونم و بیخیال شد
خلاصه که آره . تسلا کارش درسته :)
B
۲۸ آبان ۱۴۰۳همین برعکس بود همونایی که دیس دادن لایک میکردن
مثلا بگی کوروت موتور فراری آورد باز کرد برای ساخت موتور c8 و اینطوری مثلا مسخره کنی همه لایک میکنن و خوشحال میشن برعکسشو بگی به ژن اروپاییشون بر میخوره 😂
گرچه همچین دیدگاهی در کل احمقانست احتمالا این کامنتم نشر نشه
Boss 429
۲۸ آبان ۱۴۰۳اتفاقا لینک و متنش رو گذاشتم منتظرم تا پدال تایید کنه . همه ی اینایی که گفتم مال خود پدال بود و الکی نیست :)
Nismo
۲۹ آبان ۱۴۰۳باس 429(اکانت فیک) : کوروت هم برای توسعه z06 یه فراری 458 خرید و دل رودش رو بیرون ریخت تا تونست z06 بسازه
برای zr1 و zora هم دوتا sf90 خریدن
Said
۲۸ آبان ۱۴۰۳الکترو موتورهای تایکان ساخت تسلا است …
سروش
۲۸ آبان ۱۴۰۳یکی میگه الکترو موتورش ساخت تسلاس یکی میگه اصن تسلا خریدن از روی همون کپی کردن کنتر نمیندازه که هرکی یچیزی میپرونه
ولی در کل این پورشه ۷۷۷ اسبه و فقط برای ۱۰ ثانیه به اون توان میرسه اونم با دوتا موتور 😂
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳داداش بر نمیگرده به 700 1092 قدرتشه که وقتی حالت حمله و بوست و لانچ کنترل با هم فعال بشه واسه 10 ثانیه قدرتش میره رو 1200 تا بعد دوباره برمیگرده رو 1092
مازیار
۲۸ آبان ۱۴۰۳بقول ژنرال فوش فرانسوی فرمانده نیروهای متفقین در حمله نورماندی
“شکست یتیم است اما پیروزی صد پدر و مادر دارد”
پدر و مادرهای پیروزی، موقع شکست خالی نکنین!
M power
۲۹ آبان ۱۴۰۳برقی جماعت ارزش کل کل نداره
کاشکی جفتشون بنزینی بودن
amir-mr
۲۹ آبان ۱۴۰۳پورشه نشون داد مهندسی و اصالت دست کیه👑
علی
۵ آذر ۱۴۰۳ترجیح میدم با پول پورش تایگان یک تسلا بخرم و با بقیه اش یک رنجرور