پورشهتسلا

درگ تسلا مدل S پلد و پورشه تایکان توربو GT؛ کدام ابرسدان برقی سریع‌تر است؟

در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا پورشه تایکان توربو GT با ۱۰۹۲ اسب بخار؟

زمانی که تسلا مدل S پلد در اوایل سال ۲۰۲۱ با سه موتور الکتریکی و ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد، هیچ رقیبی را مقابل خود نمی‌دید اما این شرایط خیلی دوام نیاورد زیرا حدود یک سال و نیم بعد، لوسید با معرفی نسخهٔ سافایر از سدان الکتریکی خود، به تسلا پاسخ داد. علاوه بر این، پورشه هم بیکار ننشست و هرچند قبلاً با تایکان توربو S به رقابت با نسخه‌های پرفورمنس مدل S پرداخته بود ولی این برای مقابله با پلد کافی نبود. به همین دلیل، هم‌زمان با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ تایکان در اوایل سال جاری، شاهد اضافه شدن نسخهٔ پرچم‌دار جدیدی به خانوادهٔ تایکان بودیم که توربو GT نام دارد. این نسخه در پاسخ مستقیم به مدل S پلد ساخته شده است.

حال این دو سوپرسدان الکتریکی در مسابقهٔ U-Drag ادموندز به مصاف هم رفته‌اند تا مشخص شود تسلا هنوز هم می‌تواند بر تخت پادشاهی تکیه بزند یا توسط رقیب تازه‌وارد آلمانی به زیر کشیده خواهد شد. تایکان توربو GT برخلاف مدل S پلد، همچنان از دو موتور استفاده می‌کند که در حالت عادی ۷۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. هرچند این اعداد اختلاف زیادی را با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تسلا نشان می‌دهند ولی توربو GT از حالت ویژه‌ای بنام بوست بهره می‌برد که خروجی موتورها را به ۱۰۹۲ اسب بخار و ۱۳۴۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، خروجی موتورهای هردو رقیب بسیار به هم نزدیک خواهد بود درحالی‌که از لحاظ وزن، تسلا حدود ۱۳۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

با آغاز مسابقه، در مسیر مستقیم دو خودرو تقریباً شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند هرچند که در ادامه تسلا کمی عقب می‌افتد. هنگام دور زدن و در مسیر بازگشت به خط شروع اما شرایط برای تسلا بدتر می‌شود و با اختلاف زیادی پشت تایکان قرار می‌گیرد. برای اینکه همه‌چیز عادلانه باشد، راننده‌ها جابجا می‌شود و مسابقه یک‌بار دیگر تکرار می‌شود. این بار اما در مسیر برگشت فاصلهٔ دو خودرو بسیار به هم نزدیک‌تر است هرچند که تسلا بازهم حریف سدان آلمانی‌ها نمی‌شود.

بااین‌حال، اعداد و ارقام نشان از عملکرد نزدیک دو خودرو دارد. هرچند در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تایکان با ۲.۱ ثانیه به میزان قابل‌توجهی از تسلا با ۲.۴ ثانیه سریع‌تر است ولی این اختلاف در پایان ۴۰۰ متر با ۹.۳ ثانیه برای پورشه و ۹.۴ ثانیه برای مدل S، به تنها یک‌دهم ثانیه می‌رسد. در پایان مسیر U-Drag هم تایکان توربو GT تایم ۲۸.۸ ثانیه را به ثبت می‌رساند درحالی‌که مدل S پلد این کار را در ۲۹.۳ ثانیه انجام می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی

تسلا مدل S پلد تایکان توربو GT
قوای محرکه سه موتوره دو موتوره
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار ۱۰۹۲ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲۵ نیوتن متر ۱۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته دو سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۸۰ کیلوگرم ۲۳۱۳ کیلوگرم
قیمت پایه ۹۱,۳۸۰ دلار ۲۳۱,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۱,۳۸۰ دلار ۲۴۲,۲۹۲ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Iman 007

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تنها برقی که دوسش دارم همین تایکانه ولی اگه پولشو داشتم 911 میخریدم

    موافقم 51
    مخالفم 5
  2. Siyavash

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (837 ديدگاه)

    درگ جالبی بود خوشم آمد..

    موافقم 16
  3. Elmiraj

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    بلاخره با دو برابر قیمت و خالی کردن دار و ندار ماشین تونستن چند قدم جلو بیوفتن…….

    موافقم 18
    مخالفم 58
    1. R

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1190 ديدگاه)

      🤣🤣🤣 پورشه ۲۰۰ کیلو سنگین تره گشتاور کمتری داره یکم فقط قدرتش زیاده جنست نابه واقعا

      موافقم 45
      مخالفم 8
    2. Nismo

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1469 ديدگاه)

      فشار خوردن نداره که ایشالا تسلا هم یه روزی میبره به لطف موشک اسپیس ایکس

      موافقم 28
      مخالفم 8
    3. مازیار

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (910 ديدگاه)

      المیراژ …
      یعنی تو تمام اون درگهایی که تسلا برنده می‌شد کری میخوندی که امروز بعد باختش اینو بگی؟!!

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        پورشه اوج « نمی‌توانم » رو با حذف صندلی ، سیستم صوتی ، کف پوش ها و….. به رقبا نشون داد…

        الان ماشین چهار در دو صندلی تو چه کلاس خودرویی قرار داره ؟

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. مازیار

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (910 ديدگاه)

          به جای بازی با کلمات، به جزئیات بپرداز
          پکیج وایساخ به اندازه وزن یک سرنشین ازش کم کرد. به نظرت این جواب مثلا ۱۷ ثانیه عقب موندن تو نوردشلیف رو میده؟
          تازه الانشم از تسلا سنگین تره!

          بازی شتاب بازی غیرضروری اما بسیار پر سروصدایی بود که تسلا خودش اونو شروع کرد و حسابی هم از برش استفاده کرد حتی با استخدام editor و ساختن فیلم جعلی!!! (که جالبه این مورد از نگاه نکته سنج شما دور مونده!) اما حالا وضعیت اینه. دو روز دیگه هم ممکنه طور دیگه‌ای باشه.
          و هر وضعیتی جنبه خودش رو می‌طلبه

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. Elmiraj

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          اینکه با وجود حذف اجزای داخلی بازم از یک پلافرم ۱۵ ساله سنگین تره باز نشان ضعف مهندسی فولکس و پورشه داره….
          در مورد نوبرگرینگ پورشه تا دندان مسلح اومده در حالی که تسلا فقط به یک پکیج ترمز کربن سرامیک مجهز بوده و جالبتر اینکه محدویت سرعت ۲۹۰ کیلومتری داشته…

          اهداف تسلا بسیار بزرگتر و وسیع تر از پیست و درگ و برد چند دهم ثانیه‌ای هست اما برای سربه سر گذاشتن رقبایی که تنها و تنها دل خوش همین دهم ثانیه هان توانایی های زیادی برا رو کردن داره .

          موافقم 8
          مخالفم 12
        3. Nismo

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          المیراژ: اینجا پورشه از پکیج وایساخ استفاده نکرده
          تا دندان مسلح هم برای پیست نبوده فقط پکیج وایساخ داشته

          از اهداف و برنامه های بزرگ تسلا هم همینکه یه کابینت رو برداشته چرخدار کرده اسمش رو گذاشته سایبرتراک بدون هیچ توانایی افرودی و یدک کشی. کیفیت مونتاژ افتضاحشم که توی همه محصولات تسلا مشترکه بماند
          هدف بزرگ بعدیشم اینه که 10 ساله میخواد یه رودستر بده بیرون زیرش زاییده
          بازم برامون از این اهداف بزرگ بگو

          موافقم 16
          مخالفم 3
        4. مازیار

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (910 ديدگاه)

          ((تنها و تنها دلخوشی همین دهم ثانیه‌ها))

          اینو تسلافن داره به بقیه میگه؟!!
          تا دیروز که با همین دهم ثانیه‌ها امان همه رو بریده بودین حالا که پرید اخ شد؟😄

          در مورد اون اهداف بسیار بزرگتر و وسیعتر هم که تو یکسال اخیر شواهد چیز دیگه‌ای میگن. سیر نزولی اختلاف فروش با برندهای دیگه، همون که ازش به عنوان یه تنفس برای رقبا نام بردی
          باز هم صبر می‌کنیم و در این حین با سوشی سرگرم میشیم

          موافقم 13
          مخالفم 2
    4. امین

      ۲۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      بیخیال دادا دنیا دو روزه
      آب سرد بخور

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. رحیم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ یا هر خودروی درون سوز با قیمت بالای ۲۰۰٫۰۰۰دلار ، سالانه مبلغ هنگفتی هزینه های سرویس و نگهداری دارن ، اما تایکان و تسلا و لوسید هزینه نگهداری خیلی پایینی دارن.

    موافقم 9
    مخالفم 9
  5. سوشیانت

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3554 ديدگاه)

    قطعا تسلا به خاطر پرفورمنس بهتر

    موافقم 10
    مخالفم 34
    1. Nismo

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1469 ديدگاه)

      حالا خوبه درگ رو باخت و شتابش هم بدتر بود
      قبلا هم گفتم این کلمات پرفورمنس و شتاب و تاپ اسپید رو ازت بگیرن هیچ حرفی نداری بزنی

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3554 ديدگاه)

        کی گفته باخت اتفاقا طبق اعداد و ارقام تسلا شتابش بهتره ۲.۱ در برابر ۲.۳
        مهارت راننده در خودرو های برقی هم خیلی تاثی داره نمونش این
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAjD2OJEX66c&ved=2ahUKEwjX7NedpuaJAxWkgf0HHc69MI8QwqsBegQIDBAE&usg=AOvVaw1_NbbmXdouNqKVodkWQTba

        موافقم 3
        مخالفم 21
        1. Nismo

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          لینکت رو بردار ببر جای دیگه بساط کن. اینجا خریدار نداره
          گفتم که منبعت فقط چندتا سایت چرت و پرت و چنل یوتوب کودکانه است

          موافقم 18
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          همینی که پدال گذاشته مال یه چنل یوتیوبه😂 خیلی شاهکاری کار لاور

          موافقم 2
          مخالفم 8
      2. سوشیانت

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3554 ديدگاه)

        راستی تو فعلا یه فکر به این وضعیتت بکن که لینک میفرستی حرف خودت رو میبری زیر سوال😁

        موافقم 5
        مخالفم 16
        1. Nismo

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          حرف من زیر سوال نرفته
          شما برات سخت بود فهمیدنش پس زیر سوال بردیش

          موافقم 11
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          آره مثل لینکلن😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 11
      3. R

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1190 ديدگاه)

        باور کن معنی پرفورمنسم بلد نیسن

        موافقم 15
        مخالفم 4
      4. سوشیانت

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3554 ديدگاه)

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAjD2OJEX66c&ved=2ahUKEwi1mrvQtuaJAxWe8wIHHUcDL-4QwqsBegQIChAE&usg=AOvVaw1_NbbmXdouNqKVodkWQTba
        تسلا نباخت، همیشه گفتم بار ها هم میگم این ویدئو ها هیچ اهمیتی ندارن چون در واقع مقایسه مهارت راننده هاست نه ماشین ها بر اساس اعداد و ارقام تسلا با شتاب ۲.۱ نسبت به پورشه با شتاب ۲.۳ برتری داره
        پدال لطفا پاک نکن

        موافقم 3
        مخالفم 19
        1. Iman 007

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داداش دیگه خداییش الان راننده ها جابه جا شدن نتیجه عادلانه بود پس از سر تعصب چیز الکی نگو خودتم میدونی که پرفورمنس پورشه بهتره

          موافقم 18
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          راجب عوض شدن راننده صحبت نکردم راجب مهارت گفتم درست کامنت رو بخون بعد تحلیل فضایی کن

          موافقم 2
          مخالفم 14
        3. Nismo

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          تویی که انقدر راجب مهارت راننده ها انتقاده میکنی حاضرم شرط ببندم خودت تاحالا فرمون دستت نگرفتی
          ماشین برقی هم راننده توش کاره ای نیست درصد تاثیرگذاریش تو نتیجه ناچیزه

          موافقم 7
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          استاد بر اساس این لینکی که من فرستادم پورشه با پکیج وایساخ از تسلا شکست خورد😂 اون وقت اینجا بدون پکیج تسلا رو برد! خب پس معنیش اینه که مهارت راننده تاثیر داره بر اساس اعداد و ارقام هم گفتم که تسلا شتابش از پورشه بهتره

          موافقم 1
          مخالفم 7
    2. hosen

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (788 ديدگاه)

      از کی تاحالا پرفورمنس بهتر شده باختن تو درگ؟
      هرچند که عملکردشون خیلی نزدیک بود

      موافقم 23
      مخالفم 4
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    من تعجب میکنم این هم درگ از تسلا دیدیم که ۰تا۱۰۰ رو در ۱.۹ تا ۲ ثانیه ثبت می‌کنه و اینکه نسخه قبل پلاد هم ۲.۳ میزد حالا چجوری میشه ۲.۴ عجیبه.ولی یه یاد آوری بکنم وقتی پلد اومد همزمان باهاش نسخه پلد پلاس هم گسترش پیدا کرد ولی تسلا گفت فعلا نیازی به ارائه نسخه پلاس نداریم من فکر میکنم بزودی رو می‌کنه و بقیه مثل همیشه باید ماست‌ها رو کیسه کنن.نکته بعدی کاهش محسوس قدرت پورشه بعد طی مسافتی که فکر میکنم قدرتش کاهش پیدا می‌کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. B

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (896 ديدگاه)

      شرایط آب و هوایی میزان شارژ خودرو و … موثره
      ۱.۹ که تسلا میگه فکر میکنم با رول اوته بدون اون در شرایط آرمانی احتمالا چیزی حدود۲.۱ بشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  7. Boss 429

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    انتخابم تسلا بخاطر قیمت و تکنولوژی عالی اما با کابین پورشه :)
    تنها چیزی که بدم میاد نمایشگر بسیار بزرگ و کابین بی روح و خالی تسلائه . منو یاد یخچال دوران خدمت مینداره که هیچی توش نبود . بخاطر یدونه سس کچاپ تک نفره روشن بود . یادش بخیر

    موافقم 15
    مخالفم 7
  8. Boss 429

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    راستی میدونستید پورشه و آئودی برای توسعه پلتفرم PPE رفتن و ۲ تا تسلا خریدن اوردن المان بازش کردن ببیننن چطور ساخته شده. بعدش گفتن بسیار هوشمندانه و عالی ساختنش.اگه ما بخوایم اینطور بزنیم هرخودرو چندهزار دلار گرون تر میشه که پورشه میتونست هضم کنه چنین قیمتیو اما آئودی گفت نمیتونم و بیخیال شد
    خلاصه که آره . تسلا کارش درسته :)

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. B

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (896 ديدگاه)

      همین برعکس بود همونایی که دیس دادن لایک میکردن
      مثلا بگی کوروت موتور فراری آورد باز کرد برای ساخت موتور c8 و اینطوری مثلا مسخره کنی همه لایک میکنن و خوشحال میشن برعکسشو بگی به ژن اروپاییشون بر میخوره 😂
      گرچه همچین دیدگاهی در کل احمقانست احتمالا این کامنتم نشر نشه

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. Boss 429

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        اتفاقا لینک و متنش رو گذاشتم منتظرم تا پدال تایید کنه . همه ی اینایی که گفتم مال خود پدال بود و الکی نیست :)

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. Nismo

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          باس 429(اکانت فیک) : کوروت هم برای توسعه z06 یه فراری 458 خرید و دل رودش رو بیرون ریخت تا تونست z06 بسازه
          برای zr1 و zora هم دوتا sf90 خریدن

          موافقم 7
          مخالفم 4
  9. Said

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الکترو موتورهای تایکان ساخت تسلا است …

    موافقم 5
    مخالفم 14
  10. سروش

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یکی میگه الکترو موتورش ساخت تسلاس یکی میگه اصن تسلا خریدن از روی همون کپی کردن کنتر نمیندازه که هرکی یچیزی میپرونه
    ولی در کل این پورشه ۷۷۷ اسبه و فقط برای ۱۰ ثانیه به اون توان میرسه اونم با دوتا موتور 😂

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1469 ديدگاه)

      داداش بر نمیگرده به 700 1092 قدرتشه که وقتی حالت حمله و بوست و لانچ کنترل با هم فعال بشه واسه 10 ثانیه قدرتش میره رو 1200 تا بعد دوباره برمیگرده رو 1092

      موافقم 5
      مخالفم 4
  11. مازیار

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (910 ديدگاه)

    بقول ژنرال فوش فرانسوی فرمانده نیروهای متفقین در حمله نورماندی
    “شکست یتیم است اما پیروزی صد پدر و مادر دارد”

    پدر و مادرهای پیروزی، موقع شکست خالی نکنین!

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. M power

    ۲۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    برقی جماعت ارزش کل کل نداره
    کاشکی جفتشون بنزینی بودن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. amir-mr

    ۲۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    پورشه نشون داد مهندسی و اصالت دست کیه👑

    موافقم 9
    مخالفم 6
  14. علی

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ترجیح میدم با پول پورش تایگان یک تسلا بخرم و با بقیه اش یک رنجرور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا