رپورتاژ

آشنایی با قلب محرک کراس اوور محبوب خانواده‌ها

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید؛ 510 نیوتن متر گشتاور با 3 موتور بنزینی و برقی

تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید با تلفیق قدرت موتورهای سه گانه و نسل جدید تکنولوژی‌، ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را به سر چرخ‌ها می‌رساند و با مصرف انرژی اندک و استهلاک پایین، هر آنچه از یک خودرو خانوادگی انتظار داریم، فراهم می کند.

رشد و گسترش خودروهای انرژی نو در کشورمان، به محبوبیت بیش از پیش خودروهای پلاگین هیبرید منجر شده است و اکنون چندین گزینه مختلف در دسترس مشتریان جدید قرار دارد. یکی از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار بازارهای جدید، تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید است که نگاهی به مشخصات خودرو، نشان از کراس اوور خانوادگی کم مصرف، کم استهلاک و بسیار قدرتمند دارد که از آپشن‌‎های رفاهی و ایمنی پرتعدادی برخوردار است.

اگر چه خودروهای پلاگین هیبرید به خودروهای کم مصرف شهرت دارند اما آشنایی با توان و قدرتی که تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید تولید می‌کند، مایه شگفتی خواهد شد؛ جایی که ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور به شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای در یک کراس اوور تبدیل می شود و در هر مسیری و هر شرایطی، قابلیت بالای خود را نشان می دهد.

در این مقاله، داخل موتور و زیر کاپوت تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید را بررسی و تکنولوژی به کار رفته در توسعه فنی این کراس اوور را بهتر درک می کنیم.

موتور بنزینی

تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتر توربو شارژ برخوردار است که به صورت بهینه شده روی این کراس اوور قرار گرفته است. این پیشرانه با منیفولد اگزوز یکپارچه، اینترکولر ورودی یکپارچه و نسل جدید توروبو شارژر، از استهلاک پایین و وزن سبکی برخوردار است.

پیشرانه بنزینی منجر به شتاب و سبقت گیری سریعتر و در ادامه با مصرف سوخت بهینه مناسب برای مسافرت و در نهایت شتاب گیری در سرعت بالا می شود. در نهایت این موتور بنزینی ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که در ادامه دو موتور بنزینی نیز با آن ترکیب خواهد شد.

موتورهای برقی

قدرت منحصر به فرد قوای سه گانه این خودرو، تجربه بی نظیری را در مقایسه با سایر خودروها به ارمغان می آورد. «موتور برقی یک» با ۵۵ کیلو وات قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور و «موتور برقی دو» با ۷۰ کیلو وات قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور که در حالت مجموع با موتور بنزینی می تواند ۵۱۰ نیوتن متر را تولید نماید، مزایای بیشماری را برای راننده ایجاد می کند.

مصرف سوخت

عملکرد ترکیبی قوای سه گانه، به انتقال قدرت روانتر و عملکرد بهتر منتهی می شود و مصرف سوخت بهینه ۱.۷۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت می رساند. مصرف سوخت خودرو در حالتی که باتری خودرو انرژی زیادی نداشته باشد و فقط موتور بنزینی در مدار باشد، باز هم در محدوده ۵.۸۶ لیتر قرار دارد که برای یک کراس اوور خانوادگی، عددی فوق العاده است.

گیربکس DHT

جعبه دنده سه سرعته DHT که به طور ویژه برای این خودروها توسعه یافته به معنای سیستم «انتقال قدرت اختصاصی هیبرید» و دارای راندمان انتقال قدرت ۹۷.۶ درصدی از موتور به چرخ ها است. این گیربکس جمع و جور به صورت هوشمند موتورهای سه گانه را در ۹ حالت مختلف به کار می گیرد که شامل شارژ کردن باتری‌ها، کار کردن موتور بنزینی و یا هر سه موتور برقی و بنزینی است که در نهایت، مصرف سوخت کمتر و انتقال قدرت بیشتر  را به دنبال دارد.

بازیابی انرژی

به طور مختصر در بالا به شارژ کردن باتری‌ها اشاره شد اما برای توضیح کاملتر باید گفت که این کراس اوور با برخورداری از سیستم بازیابی انرژی ترمزها و همچنین خودشارژ شوندگی قادر است بدون وصل کردن شارژ به خودرو به جریان برقی شهری یا صنعتی، باتری را شارژ نماید.

این سیستم انرژی جنبشی رها شده در حین ترمز کردن را از طریق «موتور برقی یک» به باتری بر می گرداند و جلوی اتلاف انرژی را می گیرد.

از سوی دیگر، سیستم بازیابی انرژی، جلوی اتلاف انرژی در موتور بنزینی را می گیرد و در هنگام حرکت با دور موتور پایین در ترافیک یا حین توقف و در ادامه در سرازیری ها، بخشی از توان موتور بنزینی را از طریق «موتور برقی یک» به باتری لیتیومی منتقل می کند و در حالت تمام برقی و هیبرید، از این انرژی مضاعف استفاده می نماید.

پیمایش گسترده

مخزن سوخت ۶۰ لیتری و باتری ۱۹.۲۶ کیلووات ساعتی در هنگام پر و شارژ بودن، امکان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری بدون توقف را فراهم می‌سازد و این مزیت مهم در هنگام سفرهای خانوادگی، لذت همراهی و کنار هم بودن را دو چندان می‌سازد.

یکی از مهم‌ترین مزایای رانندگی با تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید، پتانسیل بالای این خودرو در صرفه‌جویی مصرف سوخت است. این خودرو می‌تواند برای مسافت‌های کوتاه تا ۸۰ کیلومتر از انرژی کاملا الکتریکی استفاده نماید و بدون نیاز به مصرف مستقیم سوخت‌های فسیلی، در هنگام سفرهای شهری از این ویژگی بهره خواهید برد.

اهدای دو شارژر رایگان

برند فونیکس NEV برای تسهیل استفاده از آپشن شارژ در خانه یا ایستگاه‌های عمومی، دو شارژر وال باکس و پرتابل را به مصرف‌کنندگان اهدا می‌نماید که برای سفرهای شهری، یک پیشنهاد مناسب خواهد بود و مالکان این خودروها در هنگام مراجعه به خانه، می‌توانند در فاصله شب تا صبح، به راحتی خودرو را شارژ نمایند.

همچنین برند فونیکس NEV در کنار تمام مزایایی که تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به مصرف کنندگان خود عرضه می دارد، ضمن تامین آرامش خاطر مالکان با گارانتی بلند مدت ۷ ساله و ۲۰۰ هزار کیلومتر برای موتور و باتری لیتیومی در کنار سرویس های دوره ای رایگان، طی مدت زمان اخیر بیش از ۱۰ ایستگاه شارژ را در تهران و سراسر کشور به خصوص مراکز تجاری و رفاهی نصب و تجهیز کرده که فرصتی ویژه را برای شارژ خودروها در اوقات فراغت مشتریانش فراهم می سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی میباخ

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    همش خوب بنظر میرسه اما سوال مهم اینجاست که کیفیت ماشین چطوریه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. mvm1

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بینظیره از کره ای های کارکرده و ژاپنی های ترکیده خیلی سرتره

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. مهدی میباخ

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    شکایت های خیلی زیادی از کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات فونیکس و ام وی ام هست
    بنظر میرسه که کیفیت مونتاژ و حتی بدتر کیفیت قطعات ماشین ها بسیار پایینه

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      مدیران خودرو در خدمات گارانتی عملکرد بسیار خوبی داره و حداقل خیلی بهتر از سایپا ایران خودرو هست دوستان من X33 و آریزو 5 و X55 دارند ندیدم خرابی داشته باشند و الان صد هزار کیلومتر کارکرد دارند

      موافقم 18
      مخالفم 11
      1. علی Shelby

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (673 ديدگاه)

        من هم یکی از فامیل هامون ایکس ۲۲پرو داره که بیشتر از یک ساله که دستشه تابحال ندیدم خرابی داشته باشه

        موافقم 12
        مخالفم 3
      2. مهدی میباخ

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        https://www.aparat.com/v/qgc4ms9
        https://www.aparat.com/v/bpje4v7
        من توی وب این دو ویدئو رو از خرابی خودرو های مدیران خودرو پیدا کردم و بنظر میاد که واقعا تقصیر شرکت هست.
        امیدوارم که به این پیام پاسخ بدید

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3212 ديدگاه)

          خرابی و نقص ناگزیر هست
          آمار خرابی مهمه و همچنین شکایت از خدمات گارانتی

          موافقم 9
          مخالفم 6
      3. ارمان

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من x33مدل نود و نه دارم تا حالا خرابی نداشته حتی لنت هم تا حال عوض نکردم کارکرد ماشین هم نود و شش هزار کیلومتر هست . با اینکه در اوایل خودم ماشین چینی قبول نداشتم ولی الان باید بگم که در صورت استفاده درست خیلی هم می تونن ماشین کم خرجی باشه

      4. Navid AJ

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3882 ديدگاه)

        داییم آریزو ۵ داره. ب جز مصرفی و آب روغن خرج و خرابی نداشته بیشتر از ۱۵۰ هزارتا هم رفته باهاش.
        عموهام هایما دارن یکیشون نسل قبلی یکیشون نمونه جدیدتره. اون قدیمیه خرابی نداشت ولی جدیده کیفیتش میگه کمتره و از عوضکردنش پشیمونه. میخواد با جک عوضش کنه.
        منم هر کس از فامیل چینی گرفته ندیدم ناراضی باشه.

      5. کاربر آنلاین

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        جناب آقای اشتری شما با ۱۰۰هزار کار در نظر نگیرید چون کمه من خودم چانگان cs35 داشتم ۱۷۰ هزار با ماشین رفتم ولی بازم به نظر این کارکرد ملاک خوبی نیست چون شما با ی کرولا،کمری،سوناتا و یا جنسیس میتونید تا ۳۰۰هزار برید بدون مشکل یا با کمترین مشکل برین اینایی که میگم چیزای هست که دیدم

    2. Avan

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (456 ديدگاه)

      حتی مدل های پایین چری هم کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ایرانی ها داشتند.من خودم ۱۲ سال مدل ۵۳۰ داشتم، تقریباً به جز مصرفی ها هزینه ای نکردم. موتورش را که دست نزدم.دیسک‌و صفحه هم تا روز اخر عوض نکردمو…

      موافقم 12
      مخالفم 3
  3. kasra

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با سه موتور بنزینی و برقی 💀💀💀☠️
    اصلاح کنید💀

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. بهنام

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دو ماهه دارم و ۱۱۰۰تا باهاش رانندگی کردم. بسیار عالی است قدرت بالا مصرف و آلایندگی بسیار پائین کیفیت بسیار خوب آپشن های رفاهی بینظیر و قیمت رقابتی توصیه می شود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. عظیم

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    یک سوال
    قید شده فقط موتور بنزینی اگر کار کنه مصرف سوخت ۵/۸۶ در صد کیلومتر است و با توجه به باک ۶۰ لیتری این خودرو باید مسیر بیشتری را طی کند

  6. maranello550

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    کاش منم یکی داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا