مسابقات

گزارش گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۲۲؛ رکوردشکنی ورستپن

مکس ورستپن با پیروزی در مکزیک، به رکورد جدیدی دست یافت

ساعاتی پیش، مکس ورستپن توانست چهاردهمین قهرمانی فصل ۲۰۲۲ را کسب کند و از این نظر، رکورددار تاریخ فرمول یک شود. ورستپن حالا بالاتر از میشائیل شوماخر و سباستین فتل که ۱۳ قهرمانی فصل دارند، قرار می‌گیرد.
این یکشنبه به سراغ مسابقه‌ی خانگی سرجیو پرز راننده‌ی تیم ردبول در مکزیک می‌رویم.

در استارت مسابقه مکس ورستپن عالی عمل می‌کند و جلودار می‌شود. همیلتون نیز از هم تیمی خود راسل استارت بهتری می‌زند و از او می‌گذرد. دو راننده‌ی فراری نیز با یکدیگر درگیر هستند. پرز از رقابت بین مرسدس‌ها استفاده می‌کند و از راسل می‌گذرد و در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. فراری‌ها هم پنجم و ششم می‌شوند. در همان دور اول ورستپن فاصله‌ی خوبی با همیلتون باز می‌کند. بوتاس که تعیین خط خوبی داشت، استارت خوبی ندارد و تا هشتم سقوط می‌کند.

دور پنجم ۶ راننده‌ی اول تقریبا با بقیه فاصله ایجاد کرده‌اند. بوتاس تلاش می‌کند در منطقه دی ار اس از الونسو سبقت بگیرد ولی نمی‌تواند. اختلاف امتیاز الپین و الفاتوری فقط ۱۱ امتیاز است به همین دلیل رقابت بین الونسو و بوتاس اهمیت ویژه ای دارد.

دور ۲۲ و ورستپن اعلام می‌کند که با تایرهای ماشین خود مشکل دارد.

دور ۲۳ پرز به پیت می‌آید، پیت استاپ او طولانی می‌شود و ۵ ثانیه طول می‌کشد و در جایگاه ششم پشت لکلرک به پیست باز می‌گردد.

دور ۲۵ ورستپن که لیدر مسابقه است به پیت می‌آید و با تایرهای مدیوم و در رده‌ی سوم پشت راسل و جلوی فراری‌ها به مسابقه ادامه می‌دهد.

پرز به فاصله‌ی دی ار اس لکلرک در جایگاه پنجم رسیده است و به راحتی از وی می‌گذرد.

دور ۲۹ چارلز لکلرک به پیت فرا خوانده می‌شود و با تایرهای مدیوم، در جایگاه ۱۲ پشت دنیل ریکاردو به مسابقه ادامه می‌دهد.

دور بعد ورستپن از همیلتون سبقت می‌گیرد و اول می‌شود. ساینز نیز به پیت‌ می‌آید و در رده‌ی نهم به پیست برمی‌گردد.

در ۶ مسابقه‌ی اخیر در این پیست همیشه سیفتی کار وارد پیست شده است.

لکلرک با تایرهای جدید خود به راحتی از دنیل ریکاردو سبقت می‌گیرد و دهم می‌شود.

دور ۴۱ ساینز از الونسو که هنوز به پیت نرفته است سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود.

دور ۵۱ زمانی که ریکاردو در حال سبقت گرفتن از یوکی‌ سونودا برای جایگاه ۱۱ بود، سونودا با او برخورد می‌کند و بال جلوی خودروی وی آسیب می‌بیند و این راننده مجبور می‌شود برای تعویض بال جلوی خودروی خود به پیت بیاید اما در پیت اعلام می‌شود که به دلیل شدت آسیب وارد شده به ماشین وی، راننده‌ی الفاتوری قادر به ادامه‌ی مسابقه نیست و مجبور به ترک مسابقه می‌شود. در نتیجه‌ی این برخورد ریکاردو ۱۰ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند. ‌

در ادامه ریکاردو از بوتاس هم سبقت می‌گیرد و نهم میشود. هدف بعدی ریکاردو الونسو است وی فاصله‌ی خود را هر دور با الونسو کم می‌کند و در نهایت دور ۶۱ از وی سبقت می‌گیرد و هشتم می‌شود. ریکاردو از دیگر راننده‌ی الپین یعنی، اکون نیز سبقت می‌گیرد و به رده‌ی هفتم می‌رسد.

دور ۶۵ ماشین الپین فرناندو الونسو دچار مشکل می‌شود و این راننده‌ی اسپانیایی مجبور به ترک مسابقه می‌شود. ظاهرا خودروی وی مشکل موتوری دارد.

در نهایت مکس ورستپن موفق به پیروزی در گرندپری مکزیک ۲۰۲۲ می‌شود. همیلتون دوم و سرجیو پرز در مسابقه‌ی خانگی خود سوم می‌شود.

با این پیروزی ورستپن رکورد جدیدی به دست می‌اورد و موفق می‌شود در یک فصل ۱۴ مرتبه سکوی اول را به‌دست آورد . پیش از این، این رکورد در اختیار سباستین فتل و مایکل شوماخر با ۱۳ پیروزی در یک فصل بوده است.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4347 ديدگاه)

    تبریک به طرفداران ورستپن و ردبول به خاطر رکورد جدید از جمله خودم..
    .
    .
    ولی وقتی سازنده ای تو فصل دامینیت بشه جذابیت مسابقه ها کم میشه…
    .
    فصل زیبای گذشته که تا دور اخر قلبم از سینه داشت میزد بیرون کجا و این فصل که قهرمان از نیم فصل مشخص بود کجا!!!
    .
    فراری تا زمانی که دست به تغیرات اساسی تو مدیریت و استراتژیست هاش نزنه قطعا باید خواب قهرمانی رو ببینه..
    و امیدوارم سال بعد دوباره نبرد ردبول مرسدس و ورستپن همیلتون رو در داخل پیست ها ببینیم

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. d1123

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      دقیقا مشکل اصلی فراری توی مدیریت و طرز فکره
      هرچند میشه گفت چند سالی هم بود که از نبرد برای عنوان قهرمانی دور بودن(از ۲۰۱۲ با آلونسو)
      ممکنه تجربه این فصلشون(همراه با جریمه ۱۰ درصدی ردبول برای تونل باد) کمکشون کنه در ۲۰۲۳ بهتر ظاهر بشن و همراه با مرسدس ها(شاااید) و ردبول ها دوباره رقابتی سه تیمه مانند ۲۰۱۲ و ۲۰۱۰ رو شاهد باشیم

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. Amini

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همیلتون بار ها نشان داد که راننده توانایی است اما حیف که اتومبیل ضعیف تری نسبت به 🐂 Bull دارد در حالی که آقای Leclerc، با داشتن خودروی خوب، عملکرد قابل قبولی نداشت.

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
      1. Iman99

        ۱۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        در مورد ماشین مرسدس واقعیتش اینه که ضعیف تر نیست بلکه خودش الان با طراحی جدید مچ نشده و مشکلات آیرودینامیکی پیدا کرده در این فصل
        و وقتی این مشکلات رو حل کنن دوباره وقتی به روال عادی خودش برگرده
        بازم برتری خودش رو مرسدس ثابت میکنه
        چون بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت فرمول یک متعلق به خود مرسدس و فراری هست
        تازه اتفاقات چند فصل قبل تا الان هم دست های پشت پرده درش دخیل بوده تا جذب مخاطب کنن بذای همین با تغییر قوانین برای تیمای بزرگ مثل مرسدس و فراری مشکل ایجاد میکنن چون همیشه اول بودنشون ممکنه بقیه رو شاکی کنه برای الان میبینیم تیمی مثل ردبول از این فرصت استفاده کرده و الان به این نتایج رسیده
        ولی در واقع ردبول هیچییش به گرد پای خود مرسدس و فراری کلا نمیرسه

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  2. بهزاد

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    مشکل فراری در این پیست دو تا عامل بود.
    ارتفاع بالایی که برای خودرو در نظر گرفتن و نتیجه اش عدم چسبندگی مناسب و همچنین ارتفاع زیاد این پیست که ۲۲۴۰ متر بالاتر از سطح دریاست و کاهش توان موتور.
    تیم استراتژیست فراری حداقل در چند مسابقه ی اخیر شناخت خوبی از عملکرد ماشین و تایر داشتند و از این منظر اشتباهاتشون بسیار کم شده و بلعکس مرسدس که با انتخاب تایر هارد نشون دادن خطا برای هر تیمی ممکنه.
    این فصل که نتیجه مشخصه اما برای سال بعد منتظریم ببینیم تیم فراری چه عملکردی داره و اگر نتونستن این مشکلات رو حل کنند فکر نکنم رئیس فراری فرصتی به مدیر ورزشی این تیم بده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا