رنو

تولید مشترک پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی توسط رنو و جیلی

رنو و جیلی با تأسیس یک شرکت مشترک به نام هورس به دنبال تولید پیشرانه‌های درون‌سوز جدید هستند.


این شرکت که در لندن مستقر شده است ۵ میلیون پیشرانه در سال تولید خواهد کرد تا علاوه بر دو شرکت یاد شده تأمین قوای محرکه ولوو و نیسان را نیز بر عهده بگیرد. کمپانی جدید هورس می‌خواهد پیشتاز جهانی توسعه، ساخت و تأمین بهترین پیشرانه‌های هیبریدی، بنزینی و دیزلی باشد چراکه برندهای زیرمجموعه رنو و جیلی به دنبال هیبریدی و برقی کردن سبد محصولات خود هستند.

همچنین شرکت مشترک رنو و جیلی به دنبال توسعه پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی کم‌مصرف‌تر است چراکه برندهای رقیب در پاسخ به کند شدن رشد فروش خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خود روی قوای محرکه با آلایندگی پایین را افزایش داده‌اند. برای مثال شرکت تویوتا چند روز پیش نسل بعدی پیشرانه‌های خود را که می‌توان در محصولات هیبریدی و دیگر خودروهای پاک‌تر بکار برد معرفی کرده است. بی وای دی نیز پنجمین نسل قوای محرکه پلاگین هیبریدی خود را با مصرف سوخت کمتر رونمایی کرد. رنو و جیلی با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند:

ترکیب تکنولوژی‌های مختلف در قوای محرکه امری ضروری است تا بتوان به کاهش انتشار کربن در دنیا دست یافت زیرا انتظار می‌رود بیش از نصف خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۴۰ همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده کنند.

این جوینت ونچر ۵۰-۵۰ یکی از عوامل کلیدی در استراتژی رنو برای رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر است. فرانسوی‌ها می‌خواهند با همکاری دیگر شرکت‌ها هزینه‌های خود را کاهش داده و به بازارهای جدید دسترسی داشته باشند. رنو با تشکیل شرکت مشترک هورس به دنبال تمرکز روی خودروهای برقی است. این برنامه یکی از اضلاع استراتژی مهم رنو برای بازسازی و احیای ساختار خود است. جیلی نیز می‌خواهد با چنین همکاری‌هایی به بازارهای خارج از چین دست پیدا کند. این خودروساز قبلاً همکاری با مرسدس بنز برای تولید پیشرانه‌های بنزینی هیبریدی را اعلام کرد و بخشی از سهام مرسدس را نیز خرید.

همان‌طور که گفته شد مقر شرکت هورس در لندن قرار دارد و علاوه بر پیشرانه‌های رنو و جیلی، قوای محرکه سایر شرکت‌ها را نیز تأمین خواهد کرد. انتظار می‌رود درآمد سالانه هورس به حدود ۱۶ میلیارد دلار برسد و در سال حدود ۵ میلیون پیشرانه را تولید کند. ماتیاس جیانینی به عنوان مدیرعامل هورس و دانیل لی مدیرعامل هلدینگ جیلی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره ایفای نقش خواهند کرد. جیانینی مدیر فروش اسبق ویتسکو است که یکی از زیرمجموعه‌های کانتیننتال به شمار می‌رود. منابع مطلع گفته‌اند این جوینت ونچر از چندی پیش تأسیس شده اما صدور مجوزهای نهایی آن در چین حداقل سه بار تعویق افتاده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. پویان

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (762 ديدگاه)

    کسی از دوستان اطلاع داره چرا از پرینتر سه بعدی برای ساخت خودرو استفاده نمیشه؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2094 ديدگاه)

      یعنی بدنه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      بشدت زمان بر وهزینه بر

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. علیزاده

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (189 ديدگاه)

      چون میلیون ها کارگر بیکار میشن

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. Taha Ayoobi

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2094 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amirsh

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    رنو خیلی کمپانی باسیاستیه و تصمیماش و استراتژی هاش به نظرم خیلی حساب شده اس
    نمیگم لزومن خودرو های تولیدیشم بهترین بودن ، ولی میدونه چی رو چه جوری ، کجا و با کی بده بیرون ،
    الانم که داره برند آلپاین رو گسترش میده و خیلی آروم آروم بازار جدیدی برای آلپاین داره دست و پا میکنه
    و یه چیز جالب دیگه برام اینه که چه علاقه ایی به ولوو داره رنو ، خیلی باهم همکاری داشتن و دارن ، مخصوصا رنوتراک تو بخش کامیون
    در کل من رنو رو دوست دارم ، در عین حال که اهل ریسک های وحشتناک نیست ، ولی برند پیشرویی بوده ، چه تو برقی و …

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (431 ديدگاه)

      رنو با هر جا هم کاری کره به گند کشیده اونو

      نیسان نمونه

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. Amirsh

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        نه اتفاقن
        رنو و نیسان جفتشون از اتحادی که داشتن سود بردن ، ولی میتسوبیشی این وسط به نظرم تلف شد
        ولی شما اوضاع نیسان رو تو اون سال ها نگاه کنید ، با وجود این همه رقبای ژاپنی و آمریکایی ، شرایطش میتونست خیلی بد تر بشه ،
        الان نیسان تو آمریکا و چین و اروپا فروش خوبی رو داره

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. آرین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (431 ديدگاه)

          از اون زاویه دقت نکرده بودم ممنون

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. amirshayan

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    هیچی دیگه دوستان دلال هم میگن این موتورش رنوعه آزکارا رو دولاپهنا میدازن به مردم
    *الان هم میگن موتورش ولووئه*

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2094 ديدگاه)

      وای 😂

      یکی فردا موتور خریده بود، میگفت موتورش میتسوبیشیه😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. آرین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (431 ديدگاه)

        بابا من میخواستم آمیکو آسنا به بخرم یارو می‌گفت اینو میگن 2400 ولی من داینو رفتم 3000 موتورش … دیگه عملا منو گاو. فرض کرده بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4253 ديدگاه)

          قیافه اونی که میبینه پرشیاش ۱۰۰۰ هست :

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Genius

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1264 ديدگاه)

    جیلی چانگان و byd و ام‌جی یه طرف کل جولز و جولیای چینی بنجل روی هم یطرف دیگه!

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا